Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Dyfrencjał w mojej e39 kończy żywot i na dniach chcę go zmienić. Z tego co się orientuję fabrycznie mam 3.15? M54b25 w manualu. I teraz pytanie, jaki inny dyfer mogę wrzucić żeby autko zyskało na przyspieszeniu?

Pozdrawiam.

Opublikowano
Jedynie od b22 z przełożeniem 3.46 nic innego nie wymyślisz
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Opublikowano

Ogólnie chcę wprowadzić kilka modyfikacji, nie będę zakładał nowego tematu więc spytam w tym. Mam trochę wolnego $$$ na auto więc chcę trochę podnieść moc. Wyczytałem że można zrobić następujące mody:

- kolektor m50/b30

-dolot b30

- wałki rozrządu b30/b28

- wydech (jaki?)

Ile mogę ugrać na tym? Znacie Panowie kogoś w Białymstoku lub okolicy kto by to zrobił i wystroił?

Opublikowano

Trochę chaotycznie to napisałeś,więc po kolei:

- kolektor ssący z M50 zakładasz do silników M52 na jednym vanosie

- ssący z M54B30 można wrzucić do M52TU(dwa vanosy)

- wałek rozrządu z M54B30 wkładają do M52B25/B28 tylko nie kojarzę czy jeden vanos czy dwa

- do M54 można wsadzić kolektory wydechowe bez katalizatorów z M52 i wgrać "starą" wersję softu na normę emisji spalin

- remap sterownika, mapy paliwa i zapłonu

Te podstawowe "zabiegi" mogą dać przyrost od 10 nawet do 20KM,ale trzeba to przekalkulować czy warto pchać Się w takie mody

Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Opublikowano

jak masz gotowke to albo swap na 3.0 albo compresor


wszystko inne nie warte zachodu

-->> masz problem z bmką, potrzebujesz diagnostyki, podpięcia pod kompa? napisz a pomogę[/b
Opublikowano
W sumie racja. Lepiej swapowac na m52tub28 2xvanos czy m54b30? Różnica ceny w słupkach silników z tego co się zorientowałem spora.
Opublikowano
Jednak dużo mocniejsze będzie M54B30 :mrgreen: i mniej kombinacji przy przekładce
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Opublikowano
Wybór pada na m54b30, na razie zostaną mój dyfer i skrzynia więc sam słupek. Teraz takie pytanie bo nowy silnik będę od razu uszczelniał, więc od jakiej wersji m52 wrzucić pierścienie na tłoki żeby nie zarł tyle oleju? Chłodnice zostawić od 2.5 czy kupić nową do 3.0?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Musisz kupić dwa zestawy pierścieni, jeden od m52tu a drugi od m54, ponieważ jeden pierścień musisz wykorzystać z tego drugiego, wszystko znajdziesz w sieci. Chłodnica jest taka sama od 520i po 540i.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Najlepiej jak zostawisz swoje ecu i zaktualizujesz soft, nie będziesz musiał usuwać/dezaktywować immobilajzera. VIN oraz kilometry zapisane w ecu będą zgadzać się ze stanem faktycznym, taki szczegół :wink:
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Opublikowano
Warto jest zmienić coś jeszcze w silniku oprócz uszczelnienia to i zmiany pierscieni? Będę szukał motoru w aucie do odpalenia i pomiaru kompresji. Na moje 2.5 nie narzekam, gorzej z elastycznością, brakuje mi więcej Nm dlatego 3.0.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.