Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Parę dni temu odkryłem chyba największy błąd konstrukcyjny w E28 czyli pojemnosc rezerwy która wynosi chyba z 5 albo mniej litrów przy 70 litrowym baku :!: :duh:

 

Największy "błąd konstrukcyjny" pewnego srebrnego E28 520i Shadow-Line, to jest jego obecny właściciel, który jeździ na rezerwie. :wink: :wink: :wink: :wink: :wink: :wink: :mrgreen:

 

Jeżeli za parę tygodni zdechnie pompa paliwa, to będziesz wiedzieć dlaczego. Idź i nie grzesz więcej. :wink: http://emots.wizja.net/emoty/pogrzeb.gif

- No, stał tutaj! Był! Patrzył na swoje paznokcie! Rozpłynął się! Nie ma go!

(Bogumił Kobiela we "Wszystko na sprzedaż". Rok później rozbił się na amen swoim białym BMW).

  • Odpowiedzi 225
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Największy "błąd konstrukcyjny" pewnego srebrnego E28 520i Shadow-Line, to jest jego obecny właściciel, który jeździ na rezerwie. :wink: :wink: :wink: :wink: :wink: :wink: :mrgreen:

 

Jeżeli za parę tygodni zdechnie pompa paliwa, to będziesz wiedzieć dlaczego. Idź i nie grzesz więcej. :wink: http://emots.wizja.net/emoty/pogrzeb.gif

 

Co nie grzesz !! A gdybym jechał w wielkim korku w centrum gdzie niema stacji benzynowych to co ? Albo przez Wielki Kanjon ? ;) Moim zdaniem przy takim silniku rezerwa powinna byc 10 litrów ! Moją Asterką po zapaleniu sie rezerwy nie dygam się jechac a tu jak tylko zapala się pomarańczowa lampka to odrazu mi tętno wzrasta :) hehe A pompa od jeźdżenia na rezerwie nie padnie bo ma co pomowac przecież...

Opublikowano
Co nie grzesz !! A gdybym jechał w wielkim korku w centrum gdzie niema stacji benzynowych to co ? Albo przez Wielki Kanjon ? ;) Moim zdaniem przy takim silniku rezerwa powinna byc 10 litrów !

 

Patrzcie jaka dusza bojowa :mrgreen: :wink:

 

Mam jakiś dziwny niedzisiejszy zwyczaj, że lubię mieć pełno w baku.

Zaczynam szukać stacji benzynowych gdy ilość paliwa spada w pobliże 30-40 % full. Więc żaden korek mi niestraszny. :dance:

 

Taki system ma same zalety:

- straty paliwa wskutek odparowania są mniejsze (licząc na jednostkę objętości), co kompensuje wożenie balastu w postaci pełnego baku (ok. 60 kg).

- w zbiorniku zalanym do pełna nie skrapla się para wodna z powietrza,

- powietrze ma utrudniony dostęp do wnętrza, więc korozja też postępuje duża wolniej,

- można tak robić także, gdy tankuje się zwyczajowo za 50 lub 100 PLN. (wystarczy wprowadzić zwyczaj dotankowywania do pełna, a nie lania kilkunastu litrów do pustego baku).

 

A pompa od jeźdżenia na rezerwie nie padnie bo ma co pomowac przecież...

 

Nie całkiem :naughty: Na nierównościach, gdy ta resztka w baku chlupie po ściankach, momentami ssie powietrze. Zwykle nie trwa to dłużej niż 1-3 s., ale chłodzenie pompy jest przez to gorsze.

 

* * *

BTW, według instrukcji pierwsze zapalenie się lampki rezerwy oznacza konieczność zatankowania paliwa najpóźniej za 30-50 km. Gdy lampka zaczyna świecić bez przerw należy "zatankować jak naszybciej".

- No, stał tutaj! Był! Patrzył na swoje paznokcie! Rozpłynął się! Nie ma go!

(Bogumił Kobiela we "Wszystko na sprzedaż". Rok później rozbił się na amen swoim białym BMW).

Opublikowano
No widzisz Rapid a ja mam bardziej "sportowe" podejście do sprawy ! 60 kg t tak jakbym kogoś wiecznie ze sobą woził :) A jak wiadomo masa to wróg dobrych osiągów :) hehe Ja zawsze tankuje jakieś 20 litrów a ty kiedy "ilość paliwa spada w pobliże 30-40 % full" a dlaczego tak robisz ? Otóż podświadomnie wiesz że E28 ma za małą "rezerwę" :mrgreen:
Opublikowano
No widzisz Rapid a ja mam bardziej "sportowe" podejście do sprawy ! 60 kg t tak jakbym kogoś wiecznie ze sobą woził :)

 

Tjaaaaaaaaaaak, ale to też lepsze rozłożenie obciążenia na osie.

Te ułamki, które stracisz przy rozpędzaniu zyskasz na zakrętach :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :wink:

 

"ilość paliwa spada w pobliże 30-40 % full" a dlaczego tak robisz ? Otóż podświadomnie wiesz że E28 ma za małą "rezerwę" :mrgreen:

 

:naughty: :naughty: Po prostu nie lubię się bawić w Apollo 13 :wink:

- Arrrrrr, Houston we have problem...

 

( :think: :think: Ile jeszcze muszę zwolnić :?: Co by tu jeszcze wyłączyć, żeby energię zaoszczędzić :?: Dojadymy, czy nie dojadymy :?: )

 

W każdym sprzęcie tak robię. W Swifcie tyż.

 

Dodatkowo w Skodzie po zatankowaniu do pełna wskazówka robi piękny spektakl. :clap: :clap: :clap: Wskakuje na MAX i odbija się kilkukrotnie od ogranicznika z pięknym dźwiękiem...

TYK-TYK-tyk-tyk-tyk-tyk-tyk-tyk

:D :D :D :wink:

- No, stał tutaj! Był! Patrzył na swoje paznokcie! Rozpłynął się! Nie ma go!

(Bogumił Kobiela we "Wszystko na sprzedaż". Rok później rozbił się na amen swoim białym BMW).

Opublikowano
Tjaaaaaaaaaaak, ale to też lepsze rozłożenie obciążenia na osie.

Te ułamki, które stracisz przy rozpędzaniu zyskasz na zakrętach

Na torze zapewne tak ale w mieście liczy się głównie czas spod świateł ;) I mam jeszcze takie pytanie jak to jest z oponami w E28 w wersjach bez Katalizatora są w romiarze 175/70R14 (520i) a w wersjach z Katem 195/70/R14 według zamienników 175... opona 195 musi byc w profilu 65/R14 to co w wersji z katem licznik kilometrów jest jakoś inaczej zestrojony ??[/img]
Opublikowano
No widzisz Rapid a ja mam bardziej "sportowe" podejście do sprawy !

 

Na torze zapewne tak ale w mieście liczy się głównie czas spod świateł ;)

 

Tos Majsu trafil jak kula w plot m20b20 to slaba wyscigowka :)

 

A no i racje maja Ci co na oparach wiecznie nie jezdza to jest dobry zwyczaj no i pompa nie dostaje tak w piczke :)

 

P.S. Pamietasz Majsu jak mowiles jakiego wspanialego auta nie zakupisz ? :) A tutaj mija miesiac a juz troszke wlozyles a lista wydatkow nie topnieje :) Milej walki - e28 to wspaniale auta.

Opublikowano
Aaaaa i małe sprostowanie jeszcze... NIGDY nie mówiłem jakiego to wspaniałego auta nie kupię tylko że kupie auto w conajmniej przyzwoitym stanie za 3 razy mniejsze pieniądze niż wszyscy mówią ! Co mi się udało... OTAKO ! :mrgreen: Narazie najbardziej wadliwą rzeczą był akumulator który padł 4 razy ale jest już nowy Boscha i wszytsko działa bez zarzutu, ustawiłem zawory i wymieniłem uszczelkę pod deklem no i jeszcze nowy filtr paliwa założyłem następne w kolejce jest wymiana łącznika elastycznego wydechu i końcówek drążka ale takie rzeczy się pewnie robi i w egzemplarzach za 15 tyś... Więc cały czas jest 1-0 dla mnie :8)
Opublikowano

No właśnie fotek żadnych więcej niemam bo cyfrówka mi padła :/ a licznik mam normalny w km... mam jeszcze tylko te fotki jak serwis mi odda i będzie pogoda to cyknę więcej !

 

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//img247.imageshack.us/img247/8732/naklubnz5.jpg

 

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//img156.imageshack.us/img156/1558/naklub2hl3.jpg

 

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//img169.imageshack.us/img169/1460/tomasz001kx5.jpg

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Rapid Chyba wykrakałeś ;) Bo dzisiaj zauważyłem jakieś dziwne buczenie w tylnej części samochodu więc sądzę że to pompa dokonuje swojego żywotu poza tym oczuwam lekki spadek osiągów + przeczytałem parę postów i zauważyłem że u mnie też od początku zaraz po zapaleniu się rezerwy samochód zaczynał nie równo chodzic więc jak sądzicie to pompa pada czy może poporsyu filtr się opór zapchał po wysuszeniu baku i blopkuje dostęp paliwa :?:
Opublikowano
Mnie się wydaje że jak braknie paliwa to w momencie i koniec. Bo jak zaczyna brakować paliwka i pompa zasysa banieczki powietrza to słychać odgłos mniej więcej taki, jakby 90-letni koleś bez zębów pił gorącą herbatę :norty: Czyli tzw siorbanie :cool2:
Opublikowano
Może się zajeżdzają już jakieś tulejki... posłuchaj dokładnie i jak to rzeczywiście pompa się kończy to wyjmij ją i oddaj gdzieś, gdzie takie rzeczy potrafią jeszcze uratować zanim zajadą się na maxa. Jeden kumpel twierdził, że dopóki się nie zatrze i nie zatrzyma paląc bezpiecznik to jest do odratowania
Opublikowano
Owszem zdjęcie mojego silnika, auto staram się częściowo odnowić, na tyle na ile pozwola mi czas/kasa - pobieram się w lipcu więc wiadomo, inny priorytet :twisted2: . Co do auta to pokaże jutro fotki, bo teraz spadam do pracy niestety :mad2:
Opublikowano
Niektóre elementy jak pokrywa zaworów czy kolektor dolotowy były czyszczone, skrobane itd aż w końcu pomalowałem je srebrzanką żaroodporną (i rzeczywiście w porównaniu z fabryką wygląda zbyt cukierkowo ale mnie sie podoba). Jeżeli chodzi o całe auto to stoi sobie spokojnie i po kawałku robie w nim to co uważam za konieczne. Wygląd całej komory silnika to powiedzmy, że mnie satysfakcjonuje (poza kol. wydechowym którego jeszcze nie ruszałem). http://rekin520.friko.pl/ <- tutaj można zobaczyć fotki przed i po zrobieniu czegokolwiek, wrzucam tam czasem zdjęcia żeby pokazać znajomym itd więc zapraszam. Żeby opisać reszte musiałbym chyba osobny wątek zacząć... :wink:
Opublikowano
Niektóre elementy jak pokrywa zaworów czy kolektor dolotowy były czyszczone, skrobane itd aż w końcu pomalowałem je srebrzanką żaroodporną (i rzeczywiście w porównaniu z fabryką wygląda zbyt cukierkowo ale mnie sie podoba). Jeżeli chodzi o całe auto to stoi sobie spokojnie i po kawałku robie w nim to co uważam za konieczne. Wygląd całej komory silnika to powiedzmy, że mnie satysfakcjonuje (poza kol. wydechowym którego jeszcze nie ruszałem). http://rekin520.friko.pl/ <- tutaj można zobaczyć fotki przed i po zrobieniu czegokolwiek, wrzucam tam czasem zdjęcia żeby pokazać znajomym itd więc zapraszam. Żeby opisać reszte musiałbym chyba osobny wątek zacząć... :wink:

 

O nie.... :duh: Wszystko pięknie, ładnie ale po kiego grzyba pomalowałeś puszkę filtra na srebrno ?? Przecież ona jest w oryginale czarna. Druga sprawa - załatw listwę do przewodów WN . A trzecia - masz tam gassssssssssss ??? :shock:

 

Dodałem Chylę czoła przed nakładem pracy w renowcji :modlitwa:

Opublikowano
No mam gaz, konieczność, puszka - w oryginale jest czarna? Bo wcześniej u mnie też była srebrna (może ktoś już wcześniej malował). A listwe skąd wziąć? Bo dopóki miałem Beru to listwa była...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.