Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

UuuuuUUUuuuuuu..... 244 strony :shock:

 

Nie będę skanować (szkoda ją brutalnie rozginać).

Będę robić foty i spróbuję sklecić to w jakąś sensowną formę (np. PDF).

 

Jakby co, pytajcie.

 

Zwłaszcza właściciele 520i i 525e. Od wczoraj mogę im podpowiadać jeszcze więcej. :8)

 

Mam angielskojęzyczną "biblię" naprawczą do tych modeli:

"Owner's Workshop Manual BMW 520i & 525e Oct 81-Jun 88"

:silenced: :silenced: :silenced:

Edytowane przez 130rapid

- No, stał tutaj! Był! Patrzył na swoje paznokcie! Rozpłynął się! Nie ma go!

(Bogumił Kobiela we "Wszystko na sprzedaż". Rok później rozbił się na amen swoim białym BMW).

  • Odpowiedzi 225
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
A gdzie ty dostales takie cudo :?: :roll: Ja mam pytanie w takim razie jak rozkręcic środkowy panel ten z reulacją nawiewu musze się tam dostac żeby podłączyc kabelki od oświetlenia i wymienic żarówki :!: Do czego służy ten czarny trójkątny cypek na tylniej półce i czy w zestawie narzędziowym jest taka szczoteczka ze stożkowatą końcówką do czego ona służy :?:
Opublikowano
A gdzie ty dostales takie cudo :?: :roll:

 

Z firmy "Samter" w Poznaniu. :mrgreen: :mrgreen:

(Sprzedaje też Haynesy przez Allegro).

 

Biblia "trochę" kosztowała (138 PLN).

Jako premię wydawca dodaje angielsko-polski słowniczek terminów technicznych.

 

Wolałem kupić nowego Haynesa, gdy zobaczyłem jak używana książka H. Etzold "Sam naprawiam BMW serii 5 E28" poszła na Allegro za sufitowe 120 PLN :shock: :shock:

 

Bo merytorycznie Etzold w porównaniu do Haynesa jest jak Polonez przy BMW :D Zasadnicza konstrukcja pod pewnymi względami podobna, ale to bardzo różne samochody. :8) :mrgreen:

 

Z manual-repairem Haynesa można zrobić remont E28.

Z Etzoldem nie radzę próbować :naughty:

 

jak rozkręcic środkowy panel ten z reulacją nawiewu musze się tam dostac żeby podłączyc kabelki od oświetlenia i wymienic żarówki :!:

 

Poczekałbym na inną, poważniejszą okazję z wymianą tych żaróweczek :hand: Bo to jest kupa niewdzięcznej roboty :!: W skrócie odkręcanie dolnych elementów deski rozdzielczej, wywalanie plastiku między fotelami i konsoli przy dźwigni zmiany biegów.

 

Dokładny opis (j. ang.) z fotami możesz dostać na priv, jak podasz adres.

(Sorry, wolę nie dawać linka do fot stron na imageshacku. To śmierdzi kryminałem :wink:)

 

ten trojkatny cypek jest do srodkowego pasa zeby nie latal po calym samochodzie wkladasz w ten cypek klamre od pasa srodkowego

 

Dokładnie.

BMW jest przemyślane w każdym detaliku. :cool2:

Chociaż bywa upierdliwe, przy niektórych naprawach. :duh:

Ale w których aucie tak nie jest :?:

- No, stał tutaj! Był! Patrzył na swoje paznokcie! Rozpłynął się! Nie ma go!

(Bogumił Kobiela we "Wszystko na sprzedaż". Rok później rozbił się na amen swoim białym BMW).

Opublikowano

Oooo w morde to jak to tyle roboty z tymi żaróweczkami :jawdrop: to chyba z tym zaczekam do czasu aż będe wymieniał całą deskę i wtedy to zrobię... Ja mam poradnik Heynesa "BMW E30 E28 E34 Haynes Service and Repair Manual" w wersji elektronicznej ale jest on dośc marny ! Dzisiaj sprzątałem bagażnik patrzę na koło zapasowe a ono nigdy nie było ruszane felga lśni pełnym blaskiem i opona też nie miała styczności z nawierzchnią :) jestem coraz bardziej przekonany że przebieg jest autentyczny... DAMN ! :) hehe A jak z tą szczoteczką nikt nie wie czy ona powinna byc w skrzynce ? Bo ja nie to mi się przyda do czyszczenia felg do tego pasuje idealnie :cool2: :!:

 

DIXI to jak z tymi zderzakami puściłem ci priv parę dni temu ? Pzdr

Opublikowano
Może ktoś wie jak się nazywa firmowo niebieski welur w E28 ?? Może "pacific" ?? Muszę zamówic sobie nowy mieszek w BMW mają "pacific" i "nutria"...

 

Wydaje mi sie, ze po numerze VIN dojda jaki kolor ma byc, tak przynajmniej bylo jak chcialem zamowic kawalek konsoli miedzy fotelami.

Opublikowano

byl welulr w jodelke bo przeciez M535 takowa tapicerke mialo :mrgreen:

ale z drugiej strony ty masz ostatni rok produkjci to mozesz miec inna tapicerke... to wtedy moze byc nutria najlepiej daj numer vin bo jest taki fajny gosc na forum ktory moze ci powiedziec co i jak jego nick to chyba Os_

moje modele
Opublikowano
Muszę zrobic remont silnika i w związku z tym mam parę pytań... Poprzedni właściciel powiedział że to co się tak klekocze to katalizator niestety okazało się że to zawory byłem na regulacji i rzeczywiście silnik chodzi DUŻO lepiej ale klekotanie jest nadal może troszkę cichsze mechanicy powiedzieli że wałek jest OK ale do roboty są dźwigienki, koszt robocizny 600 zł + części... Czy to dużo ? Stwierdzili że silnik jest dobry nie zakatowany a inny mechanik powiedział że do zrobienia jest góra i dół i teraz niewiem co mam zrobic ? Jak sprawdzic czy dół jest ok bo nie chce wydawac 3 tyś na remont rozpadającego się silnika jak za 2 tyś mogę kupic drugi i go po prostu przełożyc...
Opublikowano
koszt robocizny 600 zł + części... Czy to dużo ? Stwierdzili że silnik jest dobry nie zakatowany a inny mechanik powiedział że do zrobienia jest góra i dół i teraz niewiem co mam zrobic ?

 

Robocizna za dźwigienki 600 PLN :?:

Fakt, że to zrywanie głowicy, ale cenią się panowie.

No chyba, że w to 600 PLN jest wliczone planowanie głowicy.

 

Jak sprawdzic czy dół jest ok bo nie chce wydawac 3 tyś na remont rozpadającego się silnika jak za 2 tyś mogę kupic drugi i go po prostu przełożyc...

 

Zrób pomiar ciśnienia sprężania i ciśnienia oleju (najlepiej po wymianie na świeży, żeby ewentualne motodoktory wylać z kąpielą :wink: ).

 

To już sporo powie o kondycji silnika.

 

Czasem lepiej włożyć parę tysięcy w silnik, który dobrze rokuje na przyszłość, niż kupować wielką niewiadomą.

 

Używka też może paść zaraz po wygaśnięciu gwarancji.

Jeżeli ktoś Ci ją (gwarancję) da.

- No, stał tutaj! Był! Patrzył na swoje paznokcie! Rozpłynął się! Nie ma go!

(Bogumił Kobiela we "Wszystko na sprzedaż". Rok później rozbił się na amen swoim białym BMW).

Opublikowano
niestety okazało się że to zawory byłem na regulacji i rzeczywiście silnik chodzi DUŻO lepiej ale klekotanie jest nadal może troszkę cichsze mechanicy powiedzieli że wałek jest OK ale do roboty są dźwigienki, koszt robocizny 600 zł + części... Czy to dużo ? Stwierdzili że silnik jest dobry nie zakatowany a inny mechanik powiedział że do zrobienia jest góra i dół i teraz niewiem co mam zrobic ? Jak sprawdzic czy dół jest ok bo nie chce wydawac 3 tyś na remont rozpadającego się silnika jak za 2 tyś mogę kupic drugi i go po prostu przełożyc...

 

czekaj czekaj....

1.Na jakiej podstawie doszli do wniosku że to dźwigienki?

2.Jeśli dzwigienki to czy są wyklepane czy wyrobine na prowadnicy?

3.Jeśli dzwigienki sa wyklepane na mimośrodzie to znaczy że trzeba wymienic tylko kółeczko ale to niestety oznacza że mimośrody mogły juz wyklepać trzonki zaworów...

Jeśli masz możliwość i chęć to zdejmij pokrywe obejrzyj dokładnie dzwigienki i spróbuj oblukac jak wyglądają zawory bedzie ciężko to obejrzeć ale jest to możliwe;) po drugie zrób to co mówił Rapid;)

U mnie też klepało bardziej niż powinno...tak naprawde po zdjęciu głowicy i rozebraniu jej na części okazało się że 4 mimośrody i 4 zawory są wyklepane.Co też objawiało się tym że niemożliwe było ustawienie luzu na zaworach.Poprostu za każdym razem na wyklepanych sie zmieniał :8)

Co do ceny to powiem tylko że ja u siebie robiłem sam ale za rozebranie ,zdjęcie głowicy,założenie głowicy i założenie wszystkiego 600zł to nie jest dużo bo roboty jest .......... :8)

Opublikowano

czekaj czekaj....

1.Na jakiej podstawie doszli do wniosku że to dźwigienki?

2.Jeśli dzwigienki to czy są wyklepane czy wyrobine na prowadnicy?

3.Jeśli dzwigienki sa wyklepane na mimośrodzie to znaczy że trzeba wymienic tylko kółeczko ale to niestety oznacza że mimośrody mogły juz wyklepać trzonki zaworów...

Jeśli masz możliwość i chęć to zdejmij pokrywe obejrzyj dokładnie dzwigienki i spróbuj oblukac jak wyglądają zawory bedzie ciężko to obejrzeć ale jest to możliwe;) po drugie zrób to co mówił Rapid;)

U mnie też klepało bardziej niż powinno...tak naprawde po zdjęciu głowicy i rozebraniu jej na części okazało się że 4 mimośrody i 4 zawory są wyklepane.Co też objawiało się tym że niemożliwe było ustawienie luzu na zaworach.Poprostu za każdym razem na wyklepanych sie zmieniał :8)

Co do ceny to powiem tylko że ja u siebie robiłem sam ale za rozebranie ,zdjęcie głowicy,założenie głowicy i założenie wszystkiego 600zł to nie jest dużo bo roboty jest .......... :8)

 

No doszli do takiego wniosku po odkręceniu dekla i regulacji zaworów mówili ze dźwigienki są wyrobione i że poza tym oni tam nic nie słyszą... Sam niemam co się zabierac do silnika bo mam o tym pojęcie jak żaba o gwiazdach :) hehe więc i tak bym nie doszedł co wygląda źle a co dobrze... Mechanicy są też raczej z nich dobrzy "Mcars" bo polecało ich parę osób na placu mają same Beemki w tym 3 ósemki :cool2: A u mnie bym powiedział że to takie klekotanie połączone z grzechotaniem jakbym woził metalową puszkę z podkładkami na silniku na zimnym silniku jest to strasznie głośne potem jak się już nagrzeje nie jest już tak źle...

Opublikowano

no chyba że są wytarte na styku z wałkiem :think: oby :wink:

Jeśli tak to musisz założyć ok 50zł za dzwigienkę (ile to się okarze dopiero po rozebraniu) + uszczelkę pod głowice, kolektor ssący i wydechowy, jak juz bedzie rozebrana to zawsze warto założyc nowe uszczelniacze zaworowe (groszowa sprawa) i modlic sie żeby przy okazji nie wyszło cos jeszcze co jest standardem w starszych autkach :8)

Opublikowano
Byłem już u dwóch mechników żeby stwierdzic co jest nie tak z silnikiem ( cały czas coś dzwoni ) Jeden mówi to panewki a inni że nie słyszą żeby z "dołem" było coś nie tak góra owszem... Wczoraj wymieniałem filtr paliwa i jak samochód był na podnośniku osłuchałem go i raczej mi to na panewki nie pasuje ! Jeżeli byłby juz tak głośne to chyba już by silnik dawno padł po drugie ten dziwny odgłos nie wychodzi z silnika a raczej jakby z gdzieś okolic pierwszego tłumika, skrzyni biegów... Mechanik stwierdził że nie wie co to... Może ktoś wie co to może byc ? Coś się poluzowało w podwoziu ??
Opublikowano
Ile zaplaciles za E28??? nadal uwazasz, ze ludzie ktorzy Tobie tutaj doradzali sie nie znaja?????

 

Hmmm... Oczywiście że uważam że są ludzie na tym forum któzy świetnie znają się na tych samochodach np Rapid bądź Bartek ale w tej sprawie jak narazie nikt mi nie doradził więc niewiem o co ci chodzi dokładnie :?: A za samochód zapłaciłem 2994,50 zł

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.