Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam, wszystkich.

Chciałem pochwalić się zakończona instalacja finalnął zbiorniczka Oil Catch Tank w m47 163km e91 poniżej zdjęcia montażu dopasowań z prawie dwóch miesięcznych rozkminek przypasowywań poszczególnych elementów szukaniu odpowiednich części etc.

Rurki epdm mam nadzieje, że dadzą rade.

Korek dolotu do zmiany na jakiś twardy plastik ,fotka nr 4.

Demontaż egr i wymiana rurek modyfikacja bez zaślepek od e46.

Otwarty na każdą krytykę jakiekolwiek modyfikacje sugerencję ulepszenia mile widziane itp. etc.

Pozdrawiam


img_1621gfkwc.jpg


img_16232i0kfm.jpg


img_16249wja7.jpg


img_16286ekog.jpg


img_1650swjg1.jpg


img_1647ebk04.jpg


img_1653uzkw0.jpg


img_16579gk5d.jpg


img_1659wck5q.jpg


img_16608jkua.jpg


img_16616nk1t.jpg


img_16627ykde.jpg


img_166438jlu.jpg


img_1665evjpq.jpg


imgaaa_16428rky2.jpg


img_1644h9kfc.png


img_1666eeee693klu.png


img_1667eeeee2ukug.png


img_1670eee.jpgxokj5.png


img_1668bhjx8.jpg


img_1672usk83.jpg


img_1ee669uujbh.png

Edytowane przez samurai
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Profeska! Sam to próbowałem rozkminić ale nie starczyło zapału. :) Widzę że to nie pierwsze drobne modyfikacje ekologiczne w tym samochodzie. :lol:
3A0jS9b.png
Opublikowano

Ładnie to zrobiłeś. Mam te samą puchę co Ty, w tym samym miejscu ale w 3.0 d czyli trochę ciaśniej. Mam to już 1,5 roku. Moje spostrzeżenia: uszczelka w oct na dole jest zła i tam cieknie olej z czasem, dodatkowo warto pamiętać o tym aby wlot do puszki był niżej niż wylot z odmy w silniku - w przeciwnym razie będą się pojawiać wycieki. Gratuluję dobrej roboty, flansza EGR też na plus.


Chłodnica spalin znikła, popieram. Ty nie miałeś drugiego termostatu czy osunąłeś? Ja też usunałem chłodniczkę ale zostawiłem drugi termostat bo bez niego silnik za wysoką temperaturę łapał.

Opublikowano
Co to daje?

Tak w kilku słowach turbo nie pompuje całego szlamu na intercooler kolektor egr i tłoki jest po prostu czyściej.

 

Profeska! Sam to próbowałem rozkminić ale nie starczyło zapału. :) Widzę że to nie pierwsze drobne modyfikacje ekologiczne w tym samochodzie. :lol:

 

Dzięki, tak jest kilka rzeczy pozmienianych mechanicznie to klapki flasza magistrala chłodzenia oraz rura chłodnicy są od e46 filtr DPF eps I korek magnetyczny spustu oleju. Dwa lata temu na badaniach technicznych Auto było podłączone pod dymownik I przeszło bez problemu fakt wtedy bula zamontowany zaworek egr


 

Ładnie to zrobiłeś. Mam te samą puchę co Ty, w tym samym miejscu ale w 3.0 d czyli trochę ciaśniej. Mam to już 1,5 roku. Moje spostrzeżenia: uszczelka w oct na dole jest zła i tam cieknie olej z czasem, dodatkowo warto pamiętać o tym aby wlot do puszki był niżej niż wylot z odmy w silniku - w przeciwnym razie będą się pojawiać wycieki. Gratuluję dobrej roboty, flansza EGR też na plus.


Chłodnica spalin znikła, popieram. Ty nie miałeś drugiego termostatu czy osunąłeś? Ja też usunałem chłodniczkę ale zostawiłem drugi termostat bo bez niego silnik za wysoką temperaturę łapał.

 

Ja skręciłem octu na śrubę kluczem mocno te motylki nie podobały mi się będę musiał poobserwować co z tymi wyciekami ogólnie to jakość material jest bardzo solidna, ale rozwiązanie jakie użyto do skręcenia octu fakt nie jest do końca dopracowane, to maly detal da sie poprawic jak bedzie problem z wyciekiem .Z wysokością jest problem, bo kabel od klimatyzacji unosi troszkę rurkę jest to jakieś 0,5cm opuściłem ten kabel przy sprężarce na opasce będę musiał jeszcze pokombinować Jakie wycieki Masz na mysli?

Miałem drugi thermostat silnik łapał 70-77 stopni przy włączonym ogrzewaniu na 22 stopnie auto po usunięciu chodniczki automatycznie temperatura wzrosła powyżej 80 stopni, a rura z głównego termostatu jest nadal zimna mi się po prostu nie dogrzewał silnik teraz jest o wiele lepiej rozumiem, że Ty zostawiłeś chłodnicze w obiegu? Jaką średnicę oct wybrałeś?



pozdrawiam

Opublikowano
Ładnie to zrobiłeś. Mam te samą puchę co Ty, w tym samym miejscu ale w 3.0 d czyli trochę ciaśniej. Mam to już 1,5 roku. Moje spostrzeżenia: uszczelka w oct na dole jest zła i tam cieknie olej z czasem, dodatkowo warto pamiętać o tym aby wlot do puszki był niżej niż wylot z odmy w silniku - w przeciwnym razie będą się pojawiać wycieki. Gratuluję dobrej roboty, flansza EGR też na plus.


Chłodnica spalin znikła, popieram. Ty nie miałeś drugiego termostatu czy osunąłeś? Ja też usunałem chłodniczkę ale zostawiłem drugi termostat bo bez niego silnik za wysoką temperaturę łapał.

 

Ja skręciłem octu na śrubę kluczem mocno te motylki nie podobały mi się będę musiał poobserwować co z tymi wyciekami ogólnie to jakość material jest bardzo solidna, ale rozwiązanie jakie użyto do skręcenia octu fakt nie jest do końca dopracowane, to maly detal da sie poprawic jak bedzie problem z wyciekiem .Z wysokością jest problem, bo kabel od klimatyzacji unosi troszkę rurkę jest to jakieś 0,5cm opuściłem ten kabel przy sprężarce na opasce będę musiał jeszcze pokombinować Jakie wycieki Masz na mysli?

Miałem drugi thermostat silnik łapał 70-77 stopni przy włączonym ogrzewaniu na 22 stopnie auto po usunięciu chodniczki automatycznie temperatura wzrosła powyżej 80 stopni, a rura z głównego termostatu jest nadal zimna mi się po prostu nie dogrzewał silnik teraz jest o wiele lepiej rozumiem, że Ty zostawiłeś chłodnicze w obiegu? Jaką średnicę oct wybrałeś?



pozdrawiam




W odpowiedzi na powyższe:

Jakie wycieki Masz na mysli?

ten zbiorniczek OCT nie jest szczelny od dołu nawet po mocnym skręceniu, być może dlatego, że uszczelka nie jest olejoodporna, ale to mały problem, najwyżej będziesz miał zapocone od dołu.

Ty zostawiłeś chłodnicze w obiegu?

Nie mam chodniczki. Wyciągnąłem natomiast z chodniczki termostat i zostawiłem w obiegu, na dołożonym przewodzie gumowym. Temperatura silnika dzięki temu nie jest zbyt wysoka i bardziej stabilna. Gdy miałem wcześniej tak jak ty - tylko zaślepiony obieg płynu w tym miejscu to, temperatura rosła do 110 często i potem spadała i tak w kolko - była mniej stabilna. Bo założeniu samego termostatu, jest stabilnie. Wiem co pisze, bo mam założony wskaźnik temperatury silnika.

Pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ta szczelność jest potrzebna żeby opary oleju nie wyciekały pod maską skąd prosta droga do systemu wentylacji kabiny.
3A0jS9b.png
Opublikowano



W odpowiedzi na powyższe:

Jakie wycieki Masz na mysli?

ten zbiorniczek OCT nie jest szczelny od dołu nawet po mocnym skręceniu, być może dlatego, że uszczelka nie jest olejoodporna, ale to mały problem, najwyżej będziesz miał zapocone od dołu.

Ty zostawiłeś chłodnicze w obiegu?

Nie mam chodniczki. Wyciągnąłem natomiast z chodniczki termostat i zostawiłem w obiegu, na dołożonym przewodzie gumowym. Temperatura silnika dzięki temu nie jest zbyt wysoka i bardziej stabilna. Gdy miałem wcześniej tak jak ty - tylko zaślepiony obieg płynu w tym miejscu to, temperatura rosła do 110 często i potem spadała i tak w kolko - była mniej stabilna. Bo założeniu samego termostatu, jest stabilnie. Wiem co pisze, bo mam założony wskaźnik temperatury silnika.

Pozdrawiam

 

A czy jest problemem jeżeli zbiorniczek jest posadzony minimalnie powyżej poziomu wylotu oparów z silnika ? To mnie trochę martwi, ponieważ kabel od klimatyzacji unosi trochę rurkę łącząca wlot do zbiorniczka.


Automat?


Jaka jest różnica temperatur między wskaźnikiem a tym co pokazuje w bc?

Ta szczelność jest potrzebna żeby opary oleju nie wyciekały pod maską skąd prosta droga do systemu wentylacji kabiny.

To rozumiem, bo jeździłem około tygodnia z rura wypuszczona pod nadkole jeszcze przed złożeniem oct mogę powiedzieć, że jak ściągnąłem rurę łącząca filtr do turbo to nie było ani kropelki oleju błysk.:8)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

A czy jest problemem jeżeli zbiorniczek jest posadzony minimalnie powyżej poziomu wylotu oparów z silnika ? To mnie trochę martwi, ponieważ kabel od klimatyzacji unosi trochę rurkę łącząca wlot do zbiorniczka.

 

Co do zasady spływ z odmy powinien być grawitacyjny, a to dlatego że nawet po wyłączeniu silnika w pokrywie wciąż zbierają się opary wody i oleju, a całość się chłodzi. Jeżeli spływ jest zbyt wąski lub ma ograniczenia przepływu, to może się z czasem zapchać.


Do tego po skropleniu w podwyższeniu spływu może się robić kałuża, która może zamarznąć w ujemnych temperaturach.


Przy OCT ponieważ system jest bardziej skomplikowany, zawsze jest trochę większe ryzyko zapchania i dlatego trzeba ten zbiorniczek regularnie opróżniać.

3A0jS9b.png
  • 1 rok później...
Opublikowano
Cześć, jakiej średnice są przewody? 32mm chyba tak jak krocie przyłączeniowe? OILcatch tank tak samo ma 32mm? Bo największy znalazłem 25mm.
330d,yzfr6,yz250, INPA-Darmo sprawdzę/pomogę
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Cześć, jakiej średnice są przewody? 32mm chyba tak jak krocie przyłączeniowe? OILcatch tank tak samo ma 32mm? Bo największy znalazłem 25mm.

 

30mm zbiornik , węże dopasowałem przeglondajac strony z częściami samochodowymi trochę na chybił trafił nasuwają się dość luźno ale z przepaskami metalowymi żadnego wycieku na plus nasuwania węży luzno bardzo prosty demontaż żeby opruznic zbiornik , brak wycieków

Opublikowano
I ile się tego oleju tam zbiera na 1000 lub 10k km?

 

to zalezy w moim przypadku po dwóch wymianach oleju co 10000 nazbierało się około połowy miarki (nie zbiornika) ...niezły lejki syf

  • 3 miesiące temu...
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Panowie mam pytanie zamontowałem oil tanka i po 2tys kilometrów zero oleju tylko jakby woda(nawet posmakowałem nie jest to ropa Czy olej) .Czy to normalne?
  • 1 rok później...
Opublikowano

witam wszystkich

Zmieniona jest koncepcja zbiornik został przesunięty na sanki estetyka poszła w efektywność wejście do zbiorniczka było około 0,5cm wyżej od wyjścia odmy z silnika, dlatego opuściłem go na sanki wzuce kilka fotek w niedziele, co do zbiorniczka od magla to został usunięty, bo zamontowałem EPS podziękowania dla DIN za kodowanie.


ps jestem po wymianie pompy wody luz około 0,5cmm na kole 270k bez wycieków ale nadal coś wyje (po luzach podejrzewałem ze to pompa ale po wymianie okazało się ze to nie to) na pasku został się alternator i klima muszę kupić krótszy pasek zeby odłączyć jedno z dwóch wtedy będę pewny co wyje https://files.fm/u/sxq39jrh2

pozdrawiam

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Witam. Jak wam się sprawuje ten separator po jakimś czasie? Są efekty?

U mnie jest mocny wyciek przed przepustnica z dolotu i wydaje mi sie ze głównie za sprawą oryginalnej odmy która słabo działa. Zlaczki przy intercoler tez sie pocą.

Kolego samuraj jesteś w stanie napisać jakich konkretnie węży użyłeś? Widzę ze sa nr części na 1 foto ale które ostatecznie zanontowales. Ładnie Ci to wyszło i chciałbym zrobić podobnie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.