Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć,


W końcu nabyłem, więc postanowiłem również założyć temat :)


Przedstawiam zatem nowy nabytek:

VIN: WBADM61090GN06826

Type code: DM61

Model: 528I (EUR)

E-F-R series: E39

Series: 5

Type: LIM

Steering: LL

Doors: 4

Engine: M52/T

Displacement: 2.80

Power: 142 (193 hp)

Drive: HECK

Transmission: AUT

Paint code: 317 - ORIENTBLAU METALLIC

Upholstery code: N6TT - STANDARDLEDER/GR

Prod.date: 1999-05-04

S202 Steptronic

S216 HYDRO STEERING-SERVOTRONIC

S248 Steering wheel heater

S261 Side airbags for rear passengers

S299 BMW LA wheels with mixed tyres

S302 Alarm system

S320 Deleted, model lettering

S401 Lift-up-and-slide-back sunroof, electric

S423 Floor mats, velours

S428 Warning triangle and first aid kit

S430 Interior/outside mirror with auto dip

S431 Interior rear-view mirror with auto dip

S438 Fine wood trim

S441 Smoker package

S459 El. front seat adjustment w. memory

S464 Ski bag

S465 Through-loading system

S473 Armrest front

S494 Seat heating driver/passenger

S500 Headl.washer system/intensive cleaning

S508 Park Distance Control (PDC)

S520 Fog lights

S522 Xenon Light

S534 Automatic air conditioning

S540 Cruise control

S548 Kilometre speedo

S555 On-board computer V with remote control

S602 On-board monitor withTV

S609 Navigation system, Professional

S624 Freisprechanlage für C-Netz

S670 Radio BMW Professional RDS

S677 HiFi system Professional DSP

S704 M Sports suspension

L801 National version Germany/Austria

S863 Dealer List Europe

S879 Operating instructions German

S915 Omission of outer-skin preservation

S936 Light alloy wheel rims "SA"

S937 REQUEST CD ROM ON DELIVERY


IMG-2553.jpg

IMG-2554.jpg

IMG-2555.jpg



Czeka mnie przy niej duuuuuuuużo pracy, zacząłem dzisiaj i bardzo negatywnie się zaskoczyłem, wyszło parę spraw, których wolałbym uniknąć:

- przy wymianie termostatu ukręciłem jedną śrubę (w zasadzie były tak słabe, że nie zdążyłem dobić momentu 10 Nm i się urwała), jeszcze nie wiem czy uda mi się ja wyciągnąć bez wiercenia :mad2: gdzie można kupić wszystkie śruby od termostatu, ewentualnie jaki mają wymiar? Opłaca się jechać do Obi i innych podobnych sklepów?

- przy wymianie uszczelki pod pokrywą zaworów okazało się, że zewnętrzna część pokrywy zaraz nad vanosami jest ułamana :mad2: :mad2: szukać używki czy lepiej zainwestować w nową?

- przy okazji wymiany termostatu, przewodu olejowego vanosa i gum za przepływomierzem i przy przepustnicy, zobaczyłem chłodnicę i się załamałem, dosłownie sypała się od śrubokręta. Czeka mnie więc wymiana chłodnicy i mam pytanie - jak zdjąć te plastikowe części? Rozumiem, że one zostają?

53393912-391255364757442-3270135567429402624-n.jpg 53810951-262720411109716-7983330938874494976-n.jpg

- olej w gniazdach świec, ale podejrzewam, że to kwestia uszczelek pod pokrywą zaworów, te małe okrągłe były jak z plastiku, ale nie podobają mi się cewki. Na fajkach niektóre są popękane, pourywana jest miejscami guma. Wymieniać, zostawić? Ogólnie auto pali i chyba nic się nie dzieje, maniek testował je z INPĄ i nie pokazywało żadnych błędów (?)


Z pozytywów to:

- wsadziłem jeża i dmuchawa działa :D

- wymieniłem o-ring korka zbiornika płynu wspomagania, ale jest mokro od spodu na wężu. Na razie dokręciłem opaskę i będę obserwował

- wymieniłem przewód olejowy vanosa, poszło bez problemu

- wymieniłem obie gumy od filtra powietrza, bo stare były sparciałe i dziurawe

- wsadziłem nowy akumulator (nie mam mocowania, muszę poszukać na szrocie czy gdzieś)


A do zrobienia jeszcze sporo rzeczy (jeśli ktoś coś z tego na sprzedaż ma to proszę o PW ;) )

- olej w skrzyni

- olej do dyferencjału

- olej silnikowy (sprzedawca twierdzi, że był robiony, ale brak jakiejkolwiek karteczki i nie wiem co tam jest wlane, a stan poniżej minimum) + wszystkie filtry, jaki najlepiej wlać i ile go wchodzi - 7l?

- kupić i zamontować nową chłodnicę

- poszukać/kupić nową pokrywę zaworów

- osłona pod silnikiem (brak w ogóle)

- zamówić felgi i opony na lato, planuje kupić styling 32 - 17"

- poszukać kanapy tylnej, szara skóra, bo na siedzisku są wypalone dwie dziury, pewnie od fajki, a oparcie jest rozerwane od strony kierowcy (nie było tego widać przy oględzinach, bo były tam zapasowe koła :x )

- regeneracja lamp przednich, jedna jest cała mokra w środku + nowe ksenony - jakieś opinie o Bosma 6000k?

- kupić nowe plastiki do montażu bocznych kierunków (dziś mi się połamały :oops: )

- sprawdzić czujniki parkowania, trzy nie działają

- podłączyć czujnik temp. zewnętrznej

- ogólnie doprowadzić je do porządku, wysprzątać, umyć, itp.


Sorry za słabą jakość zdjęć :duh:

Pozdro :)

  • Odpowiedzi 53
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Śruby możesz kupić w markecie, jest to m8x30 (11531740316).

Nowa pokrywa trochę kosztuje, jak znajdziesz używaną, która będzie cała to nic strasznego :wink:

https://czescidobmw.pl/partscatalogue/wyniki-wyszukiwania,12-11121432928.aspx?

O jakie plastiki chodzi przy chłodnicy? Wygięta jest na dole?

Fajki warto wymienić, skoro są pęknięte to pewnie zapłony będą wypadać w niedalekiej przyszłości.

https://czescidobmw.pl/partscatalogue/wyniki-wyszukiwania,12-12131730412.aspx?

Oleju wchodzi 6,5l dobierz coś z normą ll-01 i 5w40, np. motul x-cess lub valvo synpower.

Żarniki ori to 4300, więc jak chcesz coś widzieć w nocy i deszczu to max 4800.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Te plastiki to nieważne już, chodziło mi o mocowanie przewodów chłodnicy oleju przekładniowego. Wczoraj na to popatrzyłem na spokojnie, myślałem, że są jakoś połączone z chłodnicą :)

Fajki zamówione - Meyle, pokrywa zaworów też kupiona, kolejny nieplanowany wydatek ;)


A to chłodnica po wyjęciu:

IMG-2567.jpg


Zastanawiam się czy chłodnica oleju przekładniowego też będzie do wymiany czy na razie zostawić?

IMG-2564.jpg

IMG-2565.jpg


We Wrocławiu znalazłem firmę handlującą rzeczami do E38, dzisiaj dzwonię podpytać o parę rzeczy. Okazało się, że chłodnica nie miała tych gumowych poduszek i muszę je kupić. Potrzebuję też dekielki pokrywy silnika, bo dwóch brakuje razem z nakrętkami :roll:


Da się gdzieś dostać kostki do radia takiego jak poniżej + czy da się do niego podpiąć wyjście AUX? :D

http://http://www.cuadrosdigitales.es/WebRoot/StoreES2/Shops/62058097/5910/5A90/606C/4703/973B/C0A8/2BBA/4492/PM095_BMW_SERIE-5_65528374914B_1_.JPG


EDIT:

A te śruby termostatu to nie przypadkiem M6x25? Tak jest wg realoem i w sumie takie same wyjąłem ;) A jedna jest M8x30

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ale talent do fotografowania to ty masz. Tylko pozazdrościć :lol:
Benzyna zamiast krwi...
Opublikowano

Doceniam dobre słowo :D :lol:


Dziś przyszły felgi, jutro pewnie będą opony, ale po co mi one skoro auto nie jeździ :duh:


Wymontowałem dzisiaj licznik, jutro jadę do Oławy żeby go naprawić :)


I spotkała mnie przykra niespodzianka, nawet dwie - przyszła dziś pokrywa zaworów, sprawdziłem i niby wszystko ok więc zapłaciłem kurierowi za pobranie. Przy pakowaniu jej do auta zobaczyłem jednak, że "ucho" wewnętrzne od strony szyby jest ułamane - w transporcie, bo znalazłem je później w kartonie. Czeka mnie więc bujanie się z reklamacją do inpostu.

uchopokrywa.jpg


Druga - po 3-4 dniach bez odpalania (auto stoi w garażu) padł mi akumulator, więc coś mi kradnie prąd. Jakieś sposoby na sprawdzenie co dokładnie? :roll:


W sumie to jeszcze jedna, bo nie umiem wykręcić szpilki z ukręconej śruby obudowy termostatu :mad2: kupiłem specjalną nasadkę, ale gwint jest tak miękki, że zrobiła się gładka. Ma ktoś jakiś pomysł co z tym zrobić? Nie mam spawarki, poza tym boje się przy silniku spawać :/ Zastanawiałem się czy tej wystającej końcówki nie nagwintować na rozm. 5 i spróbować zrobić kontrę dwoma nakrętkami? Wystaje to na ok. 1 cm.

Chyba, że przykręcić na pozostałe 3 śruby, a to tak zostawić i ryzykować? :cry2:


Jutro czekam też na kuriera z chłodnicą :D


Coraz bardziej się zastanawiam czy to była dobra decyzja z kupnem tego egzemplarza :mad2: :oops:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie kojarzę takiej wtyczki przy liczniku, rzuć okiem w tis po swoim vin. Co do urwanej śruby to jak wystaje 1 cm to nie powinno być problemu z odkręceniem, zalej to jakimś penetratorem i musi wyjść. Są dostępne zestawy do odkręcenia takich śrub, znajdziesz spokojnie na alledrogo albo w sklepie z narzędziami.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Jak, przykrecisz na 3 śruby to na 100% albo pęknie obudowa termostatu po jakimś czasie albo bardzo szybko puści ta uszczelka która jest pod obudową i będziesz miał wyciek.


Jak wystaje 1 cm to może zeszlifuj nakrętki żeby były wąskie i weszły na resztkę urwanej śruby i musisz próbować wykręcić. Możesz wcześniej kilka razy jakimś odrdzewiaczem psikac. Jak to nic nie da to wykretaki

Opublikowano

Kolega pożyczył mi jakiś ultra mocny klucz knipexa, dzisiaj będzie próba odkręcenia. Zapsikałem to wczoraj wd40, dziś powtórzę.


Wczoraj przyjechały opony, jak już uruchomię auto to będziemy zakładać nowe buty. Przyjechała też chłodnica i jak się okazało - wysłali mi złą, dodatkowo uszkodzoną, ale w dobrym pudle. Wczoraj wysłali odpowiednią (tym razem dostałem zdjęcie przed wysyłką i pakowaniem ;) ), więc czekam na dostawę. Przyjechały też nowe kierunkowskazy boczne, nowe fajki Meyle.

Dziś nadałem lampy do regeneracji do p. Huberta Cugier - słyszałem dobre opinie.

Mam nadzieję, że to na razie koniec niespodzianek i w końcu uda się tym autem wyjechać z garażu :P

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Pompę wody też wymieniasz? Warto pomyśleć, żeby nie rozkręcać za jakiś czas wszystkiego znowu. Poruszaj trochę czy nie masz luzów osiowych.

Uszczelkę podstawy filtra oleju też, kilka pln kosztuje, a robotę już masz w większości zrobioną, wystarczy tylko alternator zrzucić.

Opublikowano

Pompe wody moglbym wymienic bo plynu nie mam i tak, nawet o tym myslalem ;) ale z uszczelka bedzie problem, bo nie mam jak spuscic oleju z silnika. Robie to w garazu podziemnym pod blokiem i nie mam jak dojasc do miski :/ popatrze czy tam mokro nie jest przy najblizszej okazji


Jaka pompe warto kupic? Meyle jest ok?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie musisz spuszczać oleju, żeby tą uszczelkę wymienić. Zobacz u mnie, dużo roboty nie ma z tym, a to dziadostwo parcieje i puszcza. Pamiętaj, żeby za mocno tego nie skręcić później chyba z 10-15Nm o ile dobrze pamiętam.


https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=156&t=318729&start=15#p2389206


Pompa wody chyba SKF jest najbliższa ori - z platikowym wirnikiem, meyle i hepu mają metalowy. Tu masz z opisem:


https://www.asobmw.pl/category/view/pojazd_id/215/kategoria_id/108

Opublikowano

Ok, zamówiłem te fanty, od poniedziałku będę się bawił ;) w sumie lepiej to zrobić i mieć spokój.

Co do śruby to klucz nie pomógł - zostaje przyspawanie nakrętki albo wiercenie. Zasiedziała się na amen...


Pojechałem wczoraj osobiście do Wielunia (150km w jedną stronę :mrgreen: ) po pokrywę zaworów, nie ufam już kurierom. Opłacało mi się, bo gość dorzucił mocowanie akumulatora i kanał powietrza lewy za free :lol:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

:duh: Jak chcesz co kilka tysięcy się bawić z gwarancjami itp - droga wolna. Masz temat o mastersporcie, poszukaj.


Z zawiasu to Lemforder i MeyleHD osobiście mogę polecić, może Febi jeszcze ok.

Amortyzatory Sachs albo Monroe - też jest temat.


Ogólnie to polecam Ci kupować w sprawdzonych sklepach internetowych:

mautoczesci.pl

czescidobmw.pl

aso-bmw.pl



Nie wiem co tam jeszcze jest, ale w tych mam doświadczenie, są już sporo lat na rynku, nie mają zamiaru oferować dziadostwa, bo dla nich bawić się w reklamacje to czas stracony (tak mówią i ja się jeszcze nie zawidołem), a na pozytywną opinię pracują cały czas. Zadzwonisz, czy maila wyślesz - zawsze profesjonalna odpowiedź i doradztwo.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Febi w zawieszeniu to nie jest dobra opcja.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Czy navi 4:3 byly takie same w E39 i E38? Bo chyba mam ramke z E38, za duza i nie moge navi spasowac ;)

Teraz pytanie czy wystarczy kupic ramke od e39 i przelozyc?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W realoem jest to samo.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Update:

W koncu wszystko skrecilem i auto jezdzi, ale dalej mam problem z poborem pradu - z wylaczonym oswietleniem schowka/skrzyni jest pobor na poziomie 0,3A. Wyciagalem wszystkie bezpieczniki z bagaznika i schowka, ale nie zmalal :/ sprawdzalem wszystko na odpietym czytniku navi. Czy gdzies jeszcze sa bezpieczniki?

Chyba sie zglosze do jakiegos elektryka samochodowego z tym :roll:


Przyjechaly lampy po regeneracji, wygladaja jak nowki , ale padla jedna przetwornica i szukam jakiejs uzywki blisko Wrocławia. A mialem dzis jechac na przeglad :mad2:


Tak to powymienialem wzzystko zarowki zewnetrzne, lacznie z oswietleniem tablicy na led i tu kolejny problem - jedna szybko miga, a druga w ogole nie swieci, ktos mial podobnie?


Na razie brak zdjec, auto stoi od 2 tygodni i zachodzi brudem i pajeczynami :lol: nie ma sie czym chwalic

Opublikowano
Witam ja w swojei e46 3.0 xd też sporo sie naszukałem po wyjeciu wszystkich bezpieczników pobór prądu nadal był z pomocą kolegi który miał komis samochodowy i podpowiadał mi gdy chandlował jakie miał przygody z bmw. Kolego sprawć pod maską jezeli masz coś takiego jak ;Elektryczny podgrzewacz płynu chłodniczego u mnie to było przyczyną,po odłaczeniu zasilania-czerwony grubszy przewód który do niego dochodził bezpośrednio z akumulatora pobór spadł do 0.01mA
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W kopciuchach są takie podgrzewacze.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Czołem, ostatnio nic ciekawego nie robilem, poza przegladem i wymiana wszystkich zarowek i zarnikow. Walcze z poborem pradu, jest na poziomie 0,3A caly czas i nie umiem znalezc przyczyny :roll:


Dodatkowo tez przejrzalem wiazke w klapie, bo nie dziala jedna lampka nad rejestracja, ale wyglada na to, ze jest cala. Gdzie jeszcze moge szukac przyczyny?


W poniedzialek auto jedzie do mechanika na wymiane oleju i filtrow, no i zalozyc nowe kola :)


W weekend planuje posiedziec troche nad srodkiem i porzadnie go wyczyscic, bo az wstyd :lol:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Gniazdo żarówki nie jest zgnite? Próbowałeś odpiąć czytnik od nawigacji? Możesz po kolei wyjmować bezpieczniki i sprawdzać.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Zależy której, ale oba kierunki boczne wymieniłem, bo były ułamane i kupiłem też nowe gniazdo do trzeciego światła stopu w ASO, bo było upalone i nie dało się wyjąć starej żarówki. A jeśli chodzi o gniazdo żarowki nad tablicą to nie zauważyłem, żeby było zgnite. Czytnik navi odpiąłem, tak samo wzmacniacz, zmieniarkę, w zasadzie wszystko co tam siedzi z lewej strony bagażnika. Bezpieczniki sprawdzałem te w schowku i w bagażniku. Gdzie jeszcze są? Bo byłem pewny, że pod filtrem kabinowym, ale wczoraj zdjąłem oba i nie było. Po prawej stronie jak się patrzy od kabiny były tylko wiązki kabli.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Cześć,

Auto odebrałem wczoraj z MTC we Wrocławiu, sprawdzali co kradnie prąd. Wyszło wg kompa, jak to Pan powiedział, że na 80% to moduł komfortu, ponieważ cały czas po uśpieniu sprawdza czy są zamknięte szyby/drzwi. Teraz pytania

Czy trzeba go programować czy to plug&play?

Czy jest w tym samym miejscu co w E46 (w schowku)?

Czy odpowiada też za oświetlenie? Cały czas mam błąd lampek podświetlenia rejestracji mimo wymiany obu żarówek - święcą, ale nie jest to światło stałe tak jakby były skoki napięcia i pulsują.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.