Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Może czas zmienić stację?

To samo miałem napisać. Ten silnik jest bardzo bardzo czuły na jakość paliwa. Zatankuj choćby na próbę na innej stacji.

  • Odpowiedzi 202
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

sprawdziłeś lambda integrator i multiplikatywne adaptacje? wg mnie to niemożliwe, że padły już wtryski. Prędzej cewki/świece/coś innego.


U mnie wtryski z indexem 09 wytrzymały 106 tys km, od lat leję dodatki do każdego tankowania - Archoil 6900-p max i też Ci polecam, ulepsza znacznie tankowane paliwo. Aktualnie wlewam Millers Petrol Power Eco Max i wydaje mi się, że jest jeszcze lepszy :)

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Opublikowano
sprawdziłeś lambda integrator i multiplikatywne adaptacje?

 

Nie wiem o co chodzi.


Na moje to chyba jednak cewka/cewki... Dlatego, że po podmianie cewek błędy póki co nie występują ( tak były ZAWSZE na drug dzień ) a po podmianie cewek spokój - co prawda lekko buda chodzi ale nie ma tragedii.


Przejadę się na dniach obwodnicą i zobaczę znowu na drugi dzień z rana czy będą błędy.


Ja wcześniej miałem z indeksem o ile się nie mylę z 3 te nowe z 11. Też mi jest ciężko uwierzyć, żeby padły wtryskiwacze po takim przebiegu.


Modlę się, żeby to były jednak cewki.

Opublikowano

A gdzie sie to sprawdza?


Jeszcze jak na złośc złapałem kapcia na jednej oponie a że ich już nie produkują to muszę kupić dwie nowe opony... Dramat :duh: :duh: :duh: :duh: :duh:

Opublikowano
Nie no wiem, że inpa ale gdzie mam wejsc dokładnie.

 


Najpierw wybierasz swój model i silnik później F5 status i powinno tam być rough rouning czy jakoś tak i prawdopodobnie będzie to klawisz F7( pisze z pamięci).

Opublikowano
Mam ten sam silnik , kilka lat juz go ujeżdzam i tak samo wyglądały moje swiece po juz po 10 tys km od wymiany po zakupie auta , jedna przykopcona mocno . Na drugim cylindrze wypadał mi zapłon , nawet kilka razy w miesiacu. Musiałem wylaczac silnik , odpalac i dalej jechac dopiero po restarcie dało sie normalnie . Po wymianie cewek i swiec , dalej te same objawy. Dopiero jak sie wk... em i kupiłem 4 nowe wtryski ...ulga. Koniec wypadania zapłonów. Do tego silnika lej paliwo 98 , typu verva itp. Wytrzymałosc tych wtrysków jest zalezna od jakosci paliwa i...jak gdzies wyczytałem od tego jak mu dajesz w gaz. Częste butowanie im służy.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
nie ma znaczenia lane paliwo.. te silniki są strojone domyślnie dla 95... nawet na wlewie ci pisze 91-98 a w nawiasie masz (95 RON) także teoria z dupy. Tym bardziej, że UOKiK kontroluje paliwa 95, paliwa premium nie są kontrolowane często. Lepiej lać 95 z dobrym dodatkiem np Archoil 6900-p max lub Millers Petrol Power ECO (podnosi o 2 oktany + czyści i smaruje) paliwo im więcej oktanów tym mniej benzyny w benzynie (polecam doczytac w tym temacie mozna sie wiele dowiedziec) poza tym paliwa premium są suche, co nie sluzy ukladowi wtrysku wysokiego cisnienia, ktory pracuje na 200 bar.

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Opublikowano
Z racji wyższego stopnia spręzania przy silniku z wtryskiem bezpośrednim ma sens lanie 98 , bo jest ono bardziej odporne na spalanie stukowe. Mimo, że silnik ma przecież czujnik spalania stukowego. Co do doczytania w temacie paliw to duzo czasu spedziłem na tym czytaniu o ilosci benzyny w benzynie i nic nowego tu nie napisałeś mi. Czesc mechanikow jest zdania , ze przy bezposrednim wtrysku lepiej lac lepsze paliwo, mimo , ze nie zapewnia to lepszych osiągów ( poza wąską grupą sportowych aut ) .
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

właśnie bezpośredni wtrysk został zastosowany, żeby uniknąć spalania stukowego..

 

Wtrysk bezpośredni

W tym rozwiązaniu wtryskiwacz osadzony jest w cylindrze i wtryskuje paliwo bezpośrednio do komory spalania. Z jednej strony jest to bardzo korzystne, bo umożliwia bardzo szybką wymianę ładunku paliwowo-powietrznego nad tłokiem. Na dodatek stosunkowo zimne paliwo dobrze chłodzi denko tłoka i ścianki cylindra, można więc podnieść stopień sprężania i zyskać wyższą sprawność silnika bez obawy o niekorzystne spalanie stukowe.

 

98 spala się jej więcej - sprawdziłem u siebie, niestety u mnie w N53 jest to około 1l więcej na 100km, co tłumaczyłoby "mniej benzyny w benzynie", wyjeździłem cały bak, warunki drogowe te same co zawsze. Po zmianie na 95 od razu normalnie. Nie wiem co w 98 ma być lepszego skoro jest rzadziej kontrolowana przez UOKiK niż 95..

Edytowane przez lukaszewski

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Opublikowano
Ja z kolei mam wrazenie , że mi pali ciut mniej na 98 , a na pewno nie więcej. Noge mam raczej cięższą niz lżejszą i tak czy inaczej srednio mi pali 10.6-10.8 na setke, więc o ekonomii nie ma tu mowy . Cos tam automat pewnie podnosi wynik . Leję to 98 tylko i wyłącznie z obawy o te wtryski które mnie tyle kosztowały , bo osiągi co do dziesiątych czesci sekundy od 0 -100 i od 0 -160 są identyczne na 95 i 98.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
ale laniem 98 nie uchronisz wtrysków, nie wiem skąd ten mit... paliwo musi być "smarne" nie suche - jak paliwa premium. Dlatego najlepiej wychodzi 95 + Archoil 6900-p max do każdego tankowania ewentualnie Millers Petrol Power Ecomax

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Opublikowano
Ale skąd te informacje , ze 98 suche jest ? Przeciez zawiera dodatki smarne jak kazde paliwo. Sucha to jest nafta , czyli paliwo lotnicze , ale to zupełnie inny skład.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
napisalem paliwa premium, nie stricte 98, np taki V-power 100 to bym nie zalał. Dla mnie strata kasy, nagarem i tak zaklejają się wtryski, bo nie ma w paliwach wystarczającej ilości polieteroamin.. które dostarczam Archoilem 6900-p max

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Opublikowano
Dopiero jak sie wk... em i kupiłem 4 nowe wtryski ...ulga. Koniec wypadania zapłonów. Do tego silnika lej paliwo 98 , typu verva itp. Wytrzymałosc tych wtrysków jest zalezna od jakosci paliwa i...jak gdzies wyczytałem od tego jak mu dajesz w gaz. Częste butowanie im służy.

 

No ja wymieniłem i ciszyłem się, że spkój na lata a tutaj 20 tys i znowu problemy... Jutro przyjadą opony to zmieniam i sprawdzam.


Po przemianie cewek błędy na razie nie występują - więc można przypuszczać, że to jednak cewki a nie wtryskiwacze.

Opublikowano
Dzisiaj odpaliłem auto od czwartku i na razie 0 błędów. Po południu będę jechał na obwodnicę to ją przepale - zobaczymy czy coś wyskoczy i jak będzie jutro rano sytuacja po odpaleniu.
Opublikowano

Podsumowując:


Po podmianie cewek błędy w ogóle nie występują zarówno po jeździe po obwodnicy jak i po miejskiej jeździe ( wcześniej było tak, że na drugi dzień po jeździe po odpaleniu auta z rana błędy występowały)


CEEF7 - Termostat


29CF - 3 cylinder


29CE - 2 cylinder


29CC - kilka cylindrów ( chyba chodzi oto, że oba czyli 2 i 3 )


Nowy błąd którego wcześniej nie było:


2A99 - Czujnik wałka rozrządu .


-------------------------------------------


Marzec 2017:


- Nowe komplet świec NGK = 4 szt.

- Nowy komplet cewek Bosch = 4 szt.

- Nowy komplet oryginalnych wtryskiwaczy BMW = 4 szt.


Marzec 2019:


- Nowe komplet świec NGK = 4 szt.


------------------------------------------



Co prawda budą lekko trzęsie ale tak jak mówiłem błędów 0.


Mogę przypuszczać, że to jednak cewki/cewka a nie wtryskiwacze? Skoro po podmianie błędy nie występują? Z czasem pewnie kupie nowe cewki.


Czy wymienić tej czujnik wałka rozrządu który kupiłem ? ( wcześniej wystąpił błąd z nim związany 2A99 ) Bo nadal leży nowy w kartoniku ale mogę go zwrócić. -> https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=15&t=259217

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak nie ma błędów wydaję się ok ale tak na logikę to błąd powinien się przenieść po zamianie miejscami cewek. /chyba że wymieniłeś, a nie tylko zmieniłeś ich kolejność/
Opublikowano
Czy wymienić tej czujnik wałka rozrządu który kupiłem ? ( wcześniej wystąpił błąd z nim związany 2A99 ) Bo nadal leży nowy w kartoniku ale mogę go zwrócić ale mam na to kilka dni. W te miejsce wole zainwestować w nowe cewki NGK. Wymienić czy oddać?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie masz błędu oddaj, zawsze możesz zamówić ponownie.
Opublikowano
Przecież to nie jest firma krzak... tego bym się raczej nie czepiał.


Jak się stosuje ten specyfik ?

 

Mój samochód ma póki co nalatane już prawie 105,000 km, tankowany od 2011 roku w zasadzie tylko i wyłącznie na stacjach BP, na razie jest okej, chociaż co jakiś czas misfire się trafia przy ~~ 2500 rpm, dlatego też zakupiłem dodatki MIllersa: jeden do paliwa (Ecomax Boost Oneshot) oraz ten drugi do czyszczenia wtrysków (Injector Cleaner - powinno być to szczególnie przydatne dla wtryskiwaczy od wtrysku bezpośredniego).


Oba z tych środków już testowałem ponad 2 lata temu w swoim poprzednim kompakcie E36 316i 1.9. Różnica przy tym pierwszym specyfiku była odczuwalna, zrobiłem pomiary przyspieszenia z 3ciego biegu i po zastosowaniu specyfiku czas się poprawił z 7.5 do jakoś 7.0-7.1s 60-100 km/h. Samo przyspieszanie było również nieco płynniejsze. Natomiast jeśli chodzi o środek Injector Cleaner - nie zauważyłem kompletnie jakiejkolwiek różnicy, no ale tam w M43 jednak był inny system podawania paliwa niż tu w N43. Zobaczymy jak będzie tutaj.


Jak to się stosuje? Wyjeździj zbiornik do rezerwy, nawet jeszcze trochę. Potem jedź na stację, otwórz korek od wlewu, wlej ten środek (One Shot Boost ma 250 ml), następnie lej normalnie benzynę do pełna (wejdzie blisko 60 L, a całość się wymiesza). Pierwsze efekty miały być widoczne po 200-300 km, ja zauważyłem po 160-200 km jakoś.


 

Wytrzymałosc tych wtrysków jest zalezna od jakosci paliwa i...jak gdzies wyczytałem od tego jak mu dajesz w gaz. Częste butowanie im służy.

 

Zdecydowanie N43 musi dostawać buta od czasu do czasu, a najlepiej to po prostu przegonić porządnie na autostradzie lub też zrobić co jakiś czas wypad na obwodnicę i starać się utrzymywać 115-120 km/h przez dłuższy czas, bo przy mocno zawalonym katalizatorze procedura wypalania powinna zostać aktywowana już przy takiej prędkości. Acz trzeba by było jechać tak jakieś 15-20 min co najmniej.

icon3.png G30 530i xDrive

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.