Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
kup kostkę obd za kilka groszy na elm 327 i odezwij się, trzeba sprawdzić wszystkie parametry a kostka jest najwygodniejsza

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

  • Odpowiedzi 202
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Wysyp błędów. Tak jak wcześniej był tylko no poczatku problem z 2 cylindrem - było ok przez dwa tygodnie dopóki nie pojechałem na obwodnicę.


W piątek 3 cylinder - wymieniony na drugi dzień ok ( nie jeździłem na obwodnicy )


Dzisiaj już takie błedy:


CEEF7 - Termostat


29CF - 3 cylinder


29CE - 2 cylinder


29CC - kilka cylindrów ( chyba chodzi oto, że oba czyli 2 i 3 )


Nowy błąd którego wcześniej nie było:


2A99 - Czujnik wałka rozrządu


Poszukałem i znalazłem w sumie podobny watek do mojego:


https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=15&t=259217


Może to faktycznie Czujnik wałka rozrządu VD?


W temacie pomogło. Czy iść w jakiś inny kierunek ?


Wcześniej tego błędu nie było a był problem z wypadaniem zapłonu... wiec chyba odpada :(

Opublikowano

Tak czytam i czytm to faktycznie może mieć też wpływ na całą sytuację i chyba najpierw wymienię Czujnik wałka rozrządu teraz pytanie czy kupić:


VDO S119445001Z za 190 zł:


https://allegro.pl/oferta/czujnik-polozenia-walka-rozrzadu-bmw-e90-e60-mini-7885502850


Czy NTY 13627525014 za 54 zł:


https://allegro.pl/oferta/czujnik-polozenia-walka-rozrzadu-bmw-7608307390


Oba pasują - Numer OEM do Mojej e92 - 13627525014



Czy wystarczy wymiana czy trzeba coś kodowoać/odkować w Inpie?

Opublikowano
Faktycznie zmien czujnik bo on moze mieszac.Dzisiaj wymienialem klijentowi wtryski i nie wiem jak tu sie fotki zapodaje ale maja one znaczki bmw i mni kupowalem je w servisie bmw przy okazij dowiedzialem sie ze mamy rabat dosc spory i koszt wtrysku to 200e o jak sie ciesze bo juz nie musze kombinowac po innych sklepach gdyz czeka mnie wymiana u mnie bo u kolegi bede niestety robil motor po chinskich wtryskach naucze sie cos o n53 bo jeszcze tam nie grzebalem ale dzisiaj taki mily pan powiedzial zebym najpierw sprawdzil swoje wtryski zanim je wymienie czy wszystkie maja ten sam index to pierwsze bo podono sie gryza nie glebilem tematu druga sprawa zrobic update sterownika i na nowo je zaprogramowac i wtedy dopiero co kolwiek diagnozowac pojde za tym przykladem i tak zrobie druga sprawa nox sensor jest bardzo winny za padanie wtryskow dlatego jest wazne miec jak najnowszy soft sterownika koszt w BMW 150e za komplet czyli wszystko co jest w aucie ale ja najpierw sam sobie wgram to co mam.Patrzylem u kolegi ten co kupli chinczyki i one nie maja znaczka jak u ciebie mozesz jeszcze zapodac druga strone wtrysku twojego.
Bylo N42B20 rozum wrocil jest M54 /cisza i spokoj
Opublikowano

Z drugiej strony nie mam znaczka ale jest jakby kod qr ale nie chce mi suę już robić zdjęć.


A możesz coś podpowiedzieć jeżeli chodzi o ten zamiennik ? Co kupić?

Opublikowano

Teraz byłem odpalić uto i check ponownie ale nie od razu jak wczesniej.


Dzisiaj takie błędy:


CEEF7 - Termostat


29CF - 3 cylinder


Myślicie, że wypadanie zapłonu na 3 cylinder powoduje ten błąd z termostatem ? Wymieniałem tam już 2 wtryskiwacze i ciągle to samo...


Termostatu sam nie wymienię no nie? potrzebuje kanału?


Ten będzie chyba dobry bo oryginał ?


https://allegro.pl/oferta/termostat-bmw-1-e81-e87-116-118-120-oryginal-7770338360

Opublikowano
A cewki i świece w jakim stanie, to że jest błąd na 3 cylindrze nie znaczy że 3 cylinder szwankuje, bo silnik to zespół a nie pojedynczy cylinder, zamieniają miejscami cewki, świece i wtryski kodujac je i sprawdzaj błędy
Diagnoza n53/n43 info pw
Opublikowano

To skad mam wiedziec ktora jest do wymiany?


Swiece wyminialem nie caly miesiac temu.


Wczesniej swiece + cewki + 4 nowe wtryskiwacze wyminialem 2 lata temu. Przejechane na nich ok 20 tys km temu i znowu te same problemy... :duh:


Dzisiaj kupilem czuinik walka rozrzadu bo chyba nie byl wymieniony od fabryki a on moze miec wplyw na te bledy...


Wtedy znowu wloze nowe wtryskiwacze ( te z 11 indeksem bo teraz mam 3 z 11 a jedna z 3 indeksem)


Wtedy zobacze czy to cos da...

Opublikowano

Wczesniej wyskoczył mi ten blad:


2A99 - Czujnik wałka rozrzadu


Wiec mysle ze moze miec wplyw.


Najpierw go wymienie pozniej cewki.


Cewek nie musze kodowac?


Pozamieniam wszystkie


4 na 1, 3 na 2 itd.


Mam tez 4 cewki wczesniejsze moze te zamontuje czy zostawic te co mam aktualnie?

Opublikowano
Cewek nie musisz kodować i lepiej zostaw te co teraz masz. Przekładasz je miejscami i sprawdzasz inp-ą czy błąd wypadania zapłonu nie przeszedł na inny cylinder.
Opublikowano

W sumie możliwe, żeby poszła cewka po ok 20 tys?


To jest wszystko chore! żeby po takim czasie i za takie pieniądze poszły cewki i wtryskiwacze :duh: :duh: :duh:


Idę podmieniać i odpalić auto. Zobaczę czy błędy będą takie same czy inne.


Narazie tego czujnika wałka rozdzrądu nie wymieniam - zawsze mogę go oddać. Czy zamontować go też później?

Opublikowano

Wjechałem do garażu ( więc nie chcąc musiałem odpalić auto - na dworze za mocna pizga )


Ok cewki podmienione.


1 cewka na 4


2 cewka na 3


3 cewka na 2


4 cewka na 1


Wykasowane dwa ostanie błędy.


Odpalam auto na jakieś kilka minut wiadomo na pocztaku ssanie obroty ok 1100 potem spadają do ok 700-800.


Budą jakby mniej telepało - mały check się nie zapalił. Zgłupiałem :cry: Nie wiem czy się cieszyć czy nie. ( Jak to cewka to prędzej czy później wyskoczy błąd tylko czemu nie od razu po zamianie? )


Odpalę auto za jakieś 6 godzin i zobaczę czy wyskoczy check czy nie.


Zastanawia mnie tylko czemu wcześniej check wyskoczył jak dzień wcześniej jeździłem na drodze ekspresowej ?


Jak robiłem krótsze trasy i na mniejszej prędkości to błąd nie wyskakiwał od momentu jak obwodnica to na 2 dzien zawsze błąd i telepanie budą...


Pytanie co robić dalej ?

Opublikowano

Odpiłem auto po 9 godzinach po zmianie tych cewek i zero błędów. Przejechałem się Ok.

Przewody są OK.


Kurczę tylko teraz 450 zł na cewki i cholera wie czy to będzie to :/

Opublikowano

Odpaliłem auto po nocce. Silnik pochodził ponad 5 minut i zero błędów. Lekko ruszało budą ale nie tak mocno jak zawsze - obroty od czasu do czasu delikatnie falują 700-800.


Czy po tej przemianie i braku błędów można wnioskować, że to cewki ?


Mam Czujnik wałka rozrządu ale go nie montowałem. Czy jest sens go wymieniać ( wcześniej wyskoczył mi błąd 2A99 - Czujnik wałka rozrządu )


Bardzo proszę pomóżcie mi bo muszę mieć sprawne auto na 100% ponieważ żona rodzi na dniach :(

Opublikowano (edytowane)
Wystarczy poczytać w temacie. Świece wymieniane jakoś 2-3 tygodnie temu. Komplet nowych oryginalnych wtryskiwaczy 2 latat temu - mają przejechane ok 20 tys od nowości + świece NGK + komplet cewek Bosch. Edytowane przez Pawulon1987
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Już sama wymiana lejących wtrysków bez wymiany świec jest średnim pomysłem przy cenie świecy. Cewki też nie są drogie,a to w sumie jeszcze prostsza wymiana niż świece czy wtryski. Pozmieniałeś miejscami cewki, pogoń auto i patrz na błędy.
Opublikowano

Boże ludzie przeczytajcie wątek od początku. :roll:


Pisze raz jeszcze 2 lata temu - ok 20 tys km temu były wymieniane:


Marzec 2017:


- Nowe komplet świec NGK = 4 szt.

- Nowy komplet cewek Bosch = 4 szt.

- Nowy komplet oryginalnych wtryskiwaczy BMW = 4 szt.


Marzec 2019:


- Nowe komplet świec NGK = 4 szt.


Do tej pory nikt nie podpowiedział czy możliwe, żeby po 20 tys padły cewki/wtryskiwacze bo dla nie to jest chore, że coś co kosztuje prawie 5 tys nie jest w stanie przejechać 20 tys km :duh: :duh: :duh:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wystarczy, że raz nalałeś jakiegoś syfu zamiast paliwa i może być po wtryskiwaczach, cewki znajomy wymienia średnio 1-2 na kwartał wprawdzie w TFSI ale co za różnica, masz pecha to kupiłeś jedną z felerem. Wlej do paliwa np. takie coś 147285566

, ja od siebie mogę powiedzieć, że u mnie pompy po dwukrotnej aplikacji na pełny bak lepiej pracują.


Pytasz czy po 20kkm mogą paść cewki/wtryskiwacze? Tak mogą z wielu powodów np. z powodu przebicia na kablach WN, złego paliwa, syfu w zbiorniku, problemów z ładowaniem i pewnie jeszcze kilku innych rzeczy.

Opublikowano

Od lat tankuje tylko na jednej stacji - Orlen.


Czyli co podczas wymiany olejów filtrów najlepiej świecej cewki razem?


Czytałem różne opinie na temat takich specyfików - czy się nie pogorszy ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.