Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Trzeba zakodować, wtedy będzie odpowiednia dawka, a jak tego nie zrobisz to może źle pracować, ale możesz też mieć fart, że będzie ok, nie ma reguły. Wniosek - trzeba wpisać kod.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • Odpowiedzi 202
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Nar azoe stoję w miejscu... chciałem dzisiaj wszystko zrobić ale pieprze się tym interfejsem do BMW powiem jedno Dramat. Zaraz wszystko w domu rozwalę nerwów.!
Opublikowano

Czy do kodowania wystarczy mi sama BMW INPA?


Na liscie mam E92 a nie ma E93:


1.png


Jak wejde w menu nie mam mozliwosci wejscia zeby zakodowac te wtryski. ( JAK NA FILMIKU Z YOUTUBE)


Bo w instrukcji mam jeszcze DIS v55 ale mam problem, żeby zainstalować mniejsze programy z nią z wiązane ( dziwne błedy itp )

Opublikowano

Zaktualizuj jeszcze Sp-daten.




Program BMW coding tools powinieneś mieć w pakiecie gdzieś w folderze. Możliwe ze w folderze ncsexper.

Opublikowano

Ale ja mam zupelnie inny program...

Zalamuje mnie to wszystko.


Ogladajac ten filmik to mam ten sam program ale jak chce wejsc w te same menu czyli najpierw:


Wybor samochodu w moim menu E90 u niego jest e92


Wchodze w silnik potem N43 i on wchodzi w Shift i F4 ( zeby wejsc w kodowawnie tych wtruakiwaczy)


U mnie tego nie ma wiec jak mam wejsc w kodowawnie wtryskow?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Łączysz się w ogóle? Widzisz parametry? Nie ma błędów połączenia?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Po kolei wszystko co robię:


1.png



Wchodzę na E90 ( E92 jak widać nie ma ):


2.png


Wchodzę w F9:


3.png



4.png


I teraz problem nie moge wejsc na to co na filmiku bo nie mam takich podunków ( On wchodz w Shift i F4 a u mnie nie ma w ogóle takiej opcji )



Co robić?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Spróbuj f6, zobacz co tam jest, masz inną wersję, poszukaj pod fxx, ja używam do tego ista.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Spróbuj f6, zobacz co tam jest, masz inną wersję, poszukaj pod fxx, ja używam do tego ista.

 


Pod F6 nie będzie.Sprawdzałem u siebie.Mam Inpę Fxx i faktycznie trzeba wcisnąc F9 systemdiagnosen i powinno być shift+F4 EOL Injektormengenabgleich.Chcesz to podeśle ci link na PW skąd pobierałem Inpę.

Opublikowano

Podłaczyłem sterownik pod komputer i udałmo mi się wejsc w te menu i wyszło mi coś takiego:


cylindry.png


Wczesniej kumple przełożył jakieś dwa wtryski może dlatego tak jest ale pytanie.


Co teraz zrobic?


Dla przypomnienia mam 4 moje stare wtryskiwacze z czego 3 chyba są dobre a jeden zły ( to ten z 2 cylindra gdzie dwa lata temu był błąd ) i jeden od mechanika żekomo dobry ale pewności nie mam.


Od czego zacząć?



I dlaczego tutaj widzę jakbym 5 cylindrów x 2 ? a nie 4 x 2 ?

Opublikowano
Tutaj możesz kodować wtryskiwacze.Nie wiem dlaczego pokazuje 5 wtryskiwaczy skoro ty masz 4 ale zauwaz ze wtrysk 2 jest jakby nie aktywny,moze ktos kto mial taka sytuacje sie wypowie.Teraz sprawdz korekcje czyli wybierasz swoj silnik pozniej F5 status,shift+F6 injektoren,F1 messwerte i reszte.Robisz na odpalonym silniku zimnym i cieplym.Wklej pozniej zdjecia.
Opublikowano

Chyba wiem dlaczego.


Oprogramowanie jest tak samo jak dla 6 cylindrow jak i 4.


Zakodowalem Dla:


F1 pierwszy wtryskiwacz


F2 nie moglem zakodowac


F3 - 2 drugi wtryskiwacz ktory podmienilem


F4 nie moglem zakodowac


F5 - 3 wtryskiwacz


F6 - 4 wtryskiwacz


Przyjechalem sie dosyc mu dalem ale bes przesady i Dziala!


Nic nie szarpie i jest Ok! Wiec chyba sie udalo :D

Opublikowano
No i aby tak było.Daj znać za jakiś czas czy dalej wszystko ok bo sam jestem ciekaw czy to możliwe że dopiero po 20000 km pojawiły sie objawy nie zakodowania wtryskiwaczy.
Opublikowano

Czyli być może nawet jakbym wyciągną ( żeby zobaczyć numery ) wszystkie wtryskiwacze i zakodował na nowo jest szansa, że by zadziałało ?


Tak były włożone:


1 - 574 205


2 - 580 237


3 - 570 231


4 - 568 227


Komputer pokazywał:


1 - 574 203 - OK!


2 - BRAK


3 - 573 229


4 - BRAK


5 - 568 227


6 - Nie wiedziałem jak sprawdzić ale później okazało się, że wystarczyło zjechać strzałką w dół ale zanim się skumałem juz zakodowałem wtryki.


Generalnie wszystkie zakodowałem na nowo jedynka została, dwójkę wymieniłem na ten star ( na nim występował błąd ) na trzeeci poszedł z czwartego a z trzeciego na czwarty.


Powiedz mi tylko jak skasować stare błędy ?


B-edy.png

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Niestety nie nacieszyłem się zbyt długo...


Wyskoczył mi taki błąd:


3-blad-Kopia.png


Cylinder 3 to jest 3 od przodu a 2 od szyby tak ?


Wsadzę stary wtryskiwacz w te miejsce ale musze być pewny, że to będzie ten.


Widzię też błąd termostatu. Wymienić go ?


O dziwo dzieje sie tak tylko jak odpale go na zimnym i postoi kilkanascie sekund - trzesie buda i zapala sie maly check. Po zgaszeniu i odpaleniu juz jest wszystko ok, jade normalnie i nic nie szarpie.


Co radzicie?

Opublikowano
Masz dokladniejsze zdjecia tych wtryskow co wymieniales i opakowan bo nie widze tam znaczka bmw a moj kolega ostatnio zalatwil auto przez chinczyki i na opakowaniu tez nie ma tych znaczkow.Poniewaz sam aktualnie szukam wtryskow i widzialem juz chinczyki a sprzedaja je jako orginalay.Ogladalem tez ori bmw/.metzgera/ vdo w opakowaniach to cos mi nie pasuje u ciebie.Moge sie mylic ale warto to sprawdzic.Pozdrawiam
Bylo N42B20 rozum wrocil jest M54 /cisza i spokoj
Opublikowano

Czy ja wiem...


DSC-1496.jpg


DSC-1498.jpg


Miały napis BMW Group, były zalakowane i mają same w sobie znaczek BMW dodatkowo z najnowszym indeksem 11.


Kupiłem to w Polskiej firmie na FV więc nie wiem...


Dla mnie jest to nie zrozumiałe, że coś co kosztuje 4 tys nie jest w stanie wytrzymać 20 tys.


Ja myślałem, że jak wymienię komplet to będę miał spokój na lata a nie problemy...


3 wtryskiwacz wymieniony.


Jak styl jazdy ma znaczenie na zużycie wytrysków?


Miałem spokój po wymienia tego wtryskiwacza z drugiego cylindra dopóki w czwartek nie jechałem obwodnicą i dosyć mu tam dałem prędkość 120-160 km/h a na drugi dzień wieczorem po odpaleniu

buda lata i wywaliło mały check. Zgasiłem auto odczekałem chwilę, ruszyłem i wszystko ok.


Chciałem go trochę przepalić ( BMW używam jako 2 auto ) ale chyba nie było w tym sensu skoro na drugi dzień takie coś?


Co sądzicie?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
powiem tak - dobre paliwo 95 (nie, nie żadne 98...) na renomowanych, dużych i często uczęszczanych stacjach (na takich paliwo jest ciągle świeże i UOKiK często wpada) do tego częsta wymiana oleju (10 tys max) i filtra powietrza. Wymiana świec maks co 30 tys i dobry dodatek do paliwa na każde tankowanie np Archoil 6900-p max lub Millers Petrol Power Eco Max. Cenowo wychodzi kilkanaście groszy na litr :) polecam, polecam i jeszcze raz polecam. Do tego przegoń czasem dziada no i o ile masz jeszcze noxa to jego sprawność również ma kluczowy wpływ na żywotność wtrysków - u mnie wykodowany. Generalnie miałem wtryski z indexem 9 od nowości i padły po 106 tysiącach. Aktualnie mam te, z indexem 11 i od 20 tysięcy spokój (odpukać)

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Opublikowano

Tankuję do lat ma Orlenie. Olej wymieniam tak co 10-12 tys no i wszystkie fitry.


Co do noxa to nie wiem jak jest bo nie mam kata ( nowy 7 tys ) ale jest tak zaprogramowane, że jest.


Byłem odpalić auto po tej jeździe na autostradzie i niestety ZNOWU to samo. Na zimnym błąd i trzęsie budą... Odpale drugi raz już jest OK - nie wiem o co chodzi...


Idę zobaczyć czy to będzie znowu 3 cylinder czy może jakiś inny.


Co radzicie? Kupić nowy wtrysk za tysiaka? bo ja już tracę pomysły...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.