Skocz do zawartości

Wytrzymałość wtryskiwaczy - E92 -320i - 170 KM


Pawulon1987

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze

gdzie mnie ktoś prostował?.. ty masz jakiś problem? chłopie, ja już tutaj kilkudziesięciu ludziom na forum oszczędziłem nerwów, czasu i pieniędzy, pomagając w rozwikłaniu najdziwniejszych problemów z silnikami n43/n53 i n54..



nie strasz mnie, że już się tu nie zaloguję bo jesteś za krótki ;-)...

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 202
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze

ps, po raz kolejny udowodniłeś, że nie potrafisz czytać.. co napisałem 2 posty niżej, pod informacją o 'suchości' paliw?...


 

napisalem paliwa premium, nie stricte 98, np taki V-power 100 to bym nie zalał. Dla mnie strata kasy, nagarem i tak zaklejają się wtryski, bo nie ma w paliwach wystarczającej ilości polieteroamin.. które dostarczam Archoilem 6900-p max

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

żenada.. :duh: nie posiadasz podstawowej wiedzy i nie potrafisz czytać ze zrozumieniem. Ale spokojnie, przyjdzie pora na twojego chrupka i przylecisz, prędzej czy później :-)...



co do żywotności :



https://bimmerprofs.com/injectors-cleaned-really/


polecam lekturę i polecam zapoznać się z powyższą stroną, mnóstwo wiedzy o n43

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie: czy wtryski z indeksem 11 też się sypią po 30000 km?

 

Nic się nie sypią po 30 tys , mam założone z indeksem 11 i od 60 tys km zero problemów . Ale nie oszczędzam paliwa , tylko cisnę mu często i na obroty wkręcam . Paliwo leje tylko 95 Orlen lub BP .

Nie wiem na ile to zasługa tego , że poprawili te z indeksem 11, a na ile stylu jazdy i tankowania tylko na pewnych stacjach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też tankuje na Orlenie, raz w miesiącu jadę w dłuższą trasę. Olej wymieniany co ok 12 tys... cewki, świece wymienione na NGK 6 tys km temu. Naprawdę nie wiem...


To ci jeszcze może być przyczyna wypadnie zapłonu ?

 

Wypadanie zapłonu to jeszcze np od noxa może być . Ale u mnie jeden wtrysk za to odpowiadał. Jeśli cewki są sprawne i świece wymienione , to wymiana 4 wtrysków kończy temat wypadania zapłonu . To bolesny wydatek , ale warto. W ASO da się wydusić rabat pewnie jakiś .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i trzeba często cisnąć, wysokie ciśnienie przelatującego paliwa oddala w czasie zalepianie się wtrysków . Jezdziłem 11 lat TDI , od nowosci, kolektor dolotowy po zdjęciu przy 250 tys km mialem bez nagaru , co mnie i mechaników zaskoczyło . Ale ciągle korzystalem z mocy , to nie pozwalało się mu zalepiać. Tak samo myślę działa to na wtryskiwacze . Oszczędna natura bezp wtrysku idzie wtedy na zmarnowanie i pali jak zwykły , ale za to służy to silnikowi.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
ciśnienie jest non stop 200hpa, także teoria bzdurna jeśli chodzi o wtryski. Co do czystości w kolektorze ssącym i EGR zgadzam się, wysoka temperatura im służy ;-) tak samo katalizator, sondy lambda

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i trzeba często cisnąć, wysokie ciśnienie przelatującego paliwa oddala w czasie zalepianie się wtrysków . Jezdziłem 11 lat TDI , od nowosci, kolektor dolotowy po zdjęciu przy 250 tys km mialem bez nagaru , co mnie i mechaników zaskoczyło . Ale ciągle korzystalem z mocy , to nie pozwalało się mu zalepiać. Tak samo myślę działa to na wtryskiwacze . Oszczędna natura bezp wtrysku idzie wtedy na zmarnowanie i pali jak zwykły , ale za to służy to silnikowi.

 

Pewnie nie miales w tym Tdi egra co spaliny z powrotem pcha w kolektor z Komory spalania. Jak masz egr to o czystym kolektorze w dieslu sobie mozesz pomarzyć. No chyba ze co 3 tygodnie będziesz go czyscil.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i trzeba często cisnąć, wysokie ciśnienie przelatującego paliwa oddala w czasie zalepianie się wtrysków . Jezdziłem 11 lat TDI , od nowosci, kolektor dolotowy po zdjęciu przy 250 tys km mialem bez nagaru , co mnie i mechaników zaskoczyło . Ale ciągle korzystalem z mocy , to nie pozwalało się mu zalepiać. Tak samo myślę działa to na wtryskiwacze . Oszczędna natura bezp wtrysku idzie wtedy na zmarnowanie i pali jak zwykły , ale za to służy to silnikowi.

 

Pewnie nie miales w tym Tdi egra co spaliny z powrotem pcha w kolektor z Komory spalania. Jak masz egr to o czystym kolektorze w dieslu sobie mozesz pomarzyć. No chyba ze co 3 tygodnie będziesz go czyscil.

 

Co ja miałem to wiem lepiej niz ty , 1.9 TDI ASV ma EGR .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ciśnienie jest non stop 200hpa, także teoria bzdurna jeśli chodzi o wtryski. Co do czystości w kolektorze ssącym i EGR zgadzam się, wysoka temperatura im służy ;-) tak samo katalizator, sondy lambda

 

No to może ja czegoś nie wiem, wydawało mi sie , że jak większa dawka paliwa , to większe jego cisnienie musi byc .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

" Jeśli cewki są sprawne i świece wymienione , to wymiana 4 wtrysków kończy temat wypadania zapłonu . To bolesny wydatek , ale warto.W ASO da się wydusić rabat pewnie jakiś"



Wymienione komplet 6 tys km temu.


Wtryskiwacze już wymieniłem ok 35 tys temu i wydałem tylko na nie 4 tys plus cewki i świece NGK więc nie wiem czy warto co 35 tys wydawać tyle kasy...


Na ten moment kupiłem jeden nowy wtryskiwacz. Generalnie już już są za ponad 1000 zł sztuka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wtryskiwacz wymieniony działa oby długo...


Póki 3 są ok plus ten jeden nowy postanowiłem dawać jakiś dodatek do paliwa bo jak widać na moim przykładzie ja tego nie stosowałem i może to była przyczyna... nie wiem.


Teraz tylko jaki?


- Archoil 6900-p max

- VALVOLINE PETROL SYSTEM PROTECTOR


Czy może coś innego ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamiast dodatku lej Verve Diesla, a nie najtansze ON. Lej rope wzbogacona o dodatki dokladnie na Orlenie : "Verva On".


VERVA ON to produkt szczególne zalecany do samochodów osobowych, wyposażonych w nowoczesne silniki Diesla z systemem typu "common rail". Podwyższona liczba cetanowa oleju VERVA ON (55 wobec standardowego 51) poprawia właściwości eksploatacyjne pojazdu. Zwiększa dynamikę pracy silnika ułatwia rozruch i obniża temperaturę pracy silnika. Zastosowane specjalne dodatki smarne zmniejszają zużycie paliwa i przyczyniają się do bezawaryjnej eksploatacji pomp w układzie wtryskowym. VERVA ON wpływa korzystnie na żywotność silnika, zwiększając mechaniczną trwałość jego elementów (cylindrów, tłoków, pierścieni i zaworów).


Dodatki uszlachetniające zastosowane w oleju napędowym VERVA ON wykazują właściwości:


detergencyjne - zapewniają utrzymanie czystości układu dolotowego i wtryskowego silnika, eliminację osadów powstałych podczas stosowania paliwa nieznanego pochodzenia

antykorozyjne - zabezpieczają silnik, przed agresywnymi czynnikami korozyjności środowiska w układzie zasilania, spalania i wydechowym

przeciwutleniające - chronią przed degradacją paliwa oraz zapewniają wysoką stabilność paliw podczas przechowywania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie kierowałbym się testami youtuberów ,test nic nie wart ponieważ nie da się porównać tych dwóch paliw tylko po jednym tankowaniu i to na dwóćh różnych egzemplarzach.

A różnica w przyspieszeniu 0.9 sec to śmiech na sali.

Nierzetelny test.


Tak jak napisał Łukaszewski do tych silników z GDI lejemy tylko 98 + dodatek do paliwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

98 + jeszcze dodatek po aktualnych cenach no szczerze grubo to finansowo wyjdzie.


Natomiast dziwne, ze kogos nie stac lac 98 ale juz stac lac 95 + dodatek, gdzie wychodzi, ze na 150 litrów paliwa dolozymy cos 45 pln do paliwa 95.


Natomiast za 45 dodatek liquid Molly wystarcza na 60-70 litrow paliwa caly bak. Podsumowujac dokladanie do 98 benzyny nadal wychodzi taniej.


Oczywiscie to gola matematyka tylko i rozpiska finansowa.


Osobiscie moim zdaniem opcje powinny byc dwie. Albo lejemy 95 + dodatek albo lejemy caly czas 98.


Można jeszcze isc w srodek za 80 pln, ktorego lejemy okolo 50-100 ml na caly bak paliwa ale czy zadziala 100 ml na 70 litrów bak czy 60 ?? Gdzie srodka od liquid molly wlewa sie 400 ml na 60-70 litrow ??


No ciezko mi w to poprostu uwierzyc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z twoją matematyką jest chyba coś nie tak, no chyba, że macie taki klimat cenowy w pl.


W uk 0,5l ar6900p kosztuje £17 i wystarcza na 500l paliwa, czyli wychodzi, że dodatek kosztuje:

- 3,4p lub 18gr na 1l benzyny (moje przeliczenia są po kursie 5,3pln za £1).

Dodatek można kupić w większych pojemnikach, wtedy wychodzi jeszcze taniej:

- 2,4p lub 13gr na 1l benzyny dla 1l dodatku, lub

- 1,6p lub 8,5gr na 1l benzyny dla 5l dodatku.


Tylko wtedy, trzeba by dokonać dodatkowych obliczeń bo wożąc 5l balastu w bagażniku spalanie na pewno wzrośnie :norty:


Ceny ar6900p z tąd:

https://www.amazon.co.uk/Archoil-AR6900-P-Advanced-Petrol-Synthesis/dp/B07LFDQPTC/ref=mp_s_a_1_8?dchild=1&keywords=archoil%2Bar6400&qid=1628835490&sprefix=archoil&sr=8-8&th=1&psc=1


Co do cen benzyny w uk, różnica między 95 a 99 (na tesco tyle ma tzw. momentum) to około 7-8p, czyli jakieś 42gr, a więc dużo więcej niż cena dodatku. Shell v-power jest jeszcze troszkę droższy.


Należy jeszcze pamiętać, że 95 to teraz E10, a 98-100 to, jeszcze, E5 - chyba tak samo jest w pl.

Lanie cały czas E10 na pewno też ma jakiś wpływ na układ paliwowy.


Tak więc jak kogoś stać to najlepiej lać 98 + dodatek :mrgreen:


Z moich doświadczeń i testów, a zrobiłem już ponad 80kkm wynika, że na paliwie 98-100 silnik pracuje tak jakby delikatniej. Spalanie jest mniejsze, na jednym baku w trasie wychodziło kilkadziesiąt kilometrów więcej. Różnic w mocy nie zauważyłem - rzadko cisnę po niemieckich autobahnach. A, i temperatura silnika (w trasie) jest zwykle parę stopni wyższa na 95 - chociaż to pewnie zależy od wielu czynników.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.