Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
1 godzinę temu, GrzegorzKo napisał(a):

W twoim przypadku gdy nie jesteś Vatowcem wszystkie korzyści z wysokiego wykupu zostaną zabite, przez odsetki jakie zabulisz od wysokiego wykupu. Leasing jak każda umowa pożyczkowa jest oprocentowana poprzez RRSO, jeśli ustawisz wysoki wykup płacisz odsetki od kapitału pozostałego do spłaty. Więc jak będziesz mieć np. wykup 100k umowa na 3 lata oprocentowanie RRSO 8% to zapłacisz 24k odestek przez ten okres. Pozatym to nie działa, że jest 2x 150k tylko jak np. samochód kosztuje 300k netto i ustawisz wykup na 150k to najpierw leasingując samochód przy parametrach 150k spłacasz w ratach ze względu na limit tylko 50% tego możesz wrzucić w koszty tj. 75k nie 150k, a kwotę wykupu jak wykupisz amortyzujesz przez 5 lat. Sumarycznie wychodzi 225k nie 300k. A jeszcze horrendalne odsetki zapłacone przez okres leasingu ze względu na wysoki wykup.

Niestety po 2018 roku zostały niekorzystnie zmienione zasady leasingów przez limity. Od czasu radykalnej podwyżki WIBOR'u wszystkie akrobacje z wysokim wykupem są bez sensu moim zdaniem potencjalne korzyści są zabijane przez odsetki. Najtaniej jest moim zdaniem kupić samochód, który nie przekracza bardzo dużo limitu 150k w leasing klasyczny. Spłacić go normalnie, wykupić, darowizna sprzedaż. Samochody używane będą bardzo drożeć w najbliższym czasie, ze względu na podwyżki cen nowych. 

Dzięki za wyczerpującą odpowiedź! Tak naprawdę gdyby człowiek kierował się tylko i wyłącznie rozsądkiem to pewnie by wziął Toyotę Camry hybrydową, która niewiele straci na wartości przez te lata i za dobrą kasę odsprzedasz, a do tego dochodzi bezawaryjność. Ale nie tego szukamy skoro się znajdujemy na tym forum! 😅 Generalnie miałem ściągać sobie Chargera ze Stanów 3.6 bądź 5.7, ale ze względu na tą działalność leasing wydaje się korzystniejszą opcją. Nawet miałem myśl, czy nie wziąć czegoś taniego w leasing, a prywatnie zabawka i tankowanie tym samym paliwem w ramach robienia kosztów w działalności. No, ale odbiegam od tematu. To może jeszcze zapytam, czy macie może koledzy porównanie BMW 3ki z 4ką? Wiem, że "bober" jest kontrowersyjny, ale mniej tych 4ek jeździ po drogach i się zastanawiam na ile się różnią w praktyce, jakie macie odczucia z obcowaniem z nim na żywo? Podobno wersje R4 330i/430i uchodzą też za bardzo przyjemne w prowadzeniu ze względu na swoją lekkość w porównaniu do 340i/340d (ponad 200kg różnicy)? Oglądałem filmik na Autotopnl i gościu miał takie spostrzeżenia jak wsiadł do 330i po 340i

Opublikowano (edytowane)
7 minut temu, Raadek napisał(a):

Dzięki za wyczerpującą odpowiedź! Tak naprawdę gdyby człowiek kierował się tylko i wyłącznie rozsądkiem to pewnie by wziął Toyotę Camry hybrydową, która niewiele straci na wartości przez te lata i za dobrą kasę odsprzedasz, a do tego dochodzi bezawaryjność. Ale nie tego szukamy skoro się znajdujemy na tym forum! 😅 Generalnie miałem ściągać sobie Chargera ze Stanów 3.6 bądź 5.7, ale ze względu na tą działalność leasing wydaje się korzystniejszą opcją. Nawet miałem myśl, czy nie wziąć czegoś taniego w leasing, a prywatnie zabawka i tankowanie tym samym paliwem w ramach robienia kosztów w działalności. No, ale odbiegam od tematu. To może jeszcze zapytam, czy macie może koledzy porównanie BMW 3ki z 4ką? Wiem, że "bober" jest kontrowersyjny, ale mniej tych 4ek jeździ po drogach i się zastanawiam na ile się różnią w praktyce, jakie macie odczucia z obcowaniem z nim na żywo? Podobno wersje R4 330i/430i uchodzą też za bardzo przyjemne w prowadzeniu ze względu na swoją lekkość w porównaniu do 340i/340d (ponad 200kg różnicy)? Oglądałem filmik na Autotopnl i gościu miał takie spostrzeżenia jak wsiadł do 330i po 340i

Dużo zależy czy porównujesz wersję coupe czy grandcoupe do 3. Coupe to według mnie totalnie inna klasa samochodów, mało rodzinna nastawiona w 100% na kierowcę. Grandcoupe ma bagażnik pod względem praktyczności pomiędzy kombi a sedanem. Niestety linia opadnięcia dachu powoduje, że jest większy problem z miejscem nad głową niż w 3 sedan. Wygląd kwestia gustu. Coupe jest chyba lżejsze od 3 a grandcoupe cięższe. Gorsze rabaty na pewno dają na 4 niż 3. Prowadzenie, może jakaś różnica jest jednak są to samochody bliźniacze technologicznie. 

Edytowane przez GrzegorzKo
Opublikowano

Nie wiedziałem, że jest lżejsza, ale trochę dziwne, bo jest dłuższa i odrobinę szersza. Dla mnie 3ka to już był maks wielkościowo. Do tego brak szyb akustycznych, więc nie testowałem. Ale wyglądowo to moim zdaniem super auto, wygląda nowocześniej od 3ki. Też liftback, więc duży bagażnik z wygodnym dostępem. Ja miałem brać G20, ale bagażnik nie wygodny, z małym otworem, a w G21 do szału mnie doprowadza ta ręczną zasłonka bagażnika.

Opublikowano

Raadek, Ty najpierw przejdź na JDG, ustal, że faktycznie zarobki to będzie kilkanaście tys NA RĘKĘ, a nie, że wystawisz FV na np 15 000 netto, bo z wtedy na rękę wychodzi około 11 tys zł na liniówce czy skali. Nie wiem czy stać Ciebie na M340i z takimi zarobkami szczerze pisząc jeśli myślisz o leasingu 3-4 lata. Rata w okolicach 5-6 tys zł murowana, a to około połowy Twoich dochodów, a zakładam, że gdzieś mieszkać trzeba, co też kosztuje. Trochę za duży szum wokół siebie robisz na tym etapie. Zacznij tak zarabiać jak chcesz, zbuduj poduszkę finansową, a później podejmij optymalną decyzję w kontekście tak drogiego auta

  • Lubię to 3
Opublikowano (edytowane)

to samo miałem napisać tak ogólnie w kontekście ogólnych kosztów leasingu - tanio mają ci, których stać na to, żeby mieli tanio. To jak z dużymi sieciami - duży płaci mniej, bo kupuje więcej. 

Czasami nie ma sensu patrzeć tylko na excela z kalkulacją całkowitego kosztu leasingu, bo ten excel zawsze pokaże, że jedyne co się opłaca to 120k na start, rata 6,5k x 36, wykup 10k. 

A ważny jest też komfort finansowy i poduszka. Spokój to też wartość. Czasami warto wydać na ten leasing 15k więcej w ogólnym koszcie, rozłożyć leasing na dłuższy czas, ale mieć większy spokój w życiu, a odłożoną kasę inaczej zainwestować czy przeznaczyć na jakieś inne wydatki, wakacje, cokolwiek. 

Edytowane przez JacekLZ
  • Lubię to 2
Opublikowano
34 minuty temu, GrzegorzKo napisał(a):

Dużo zależy czy porównujesz wersję coupe czy grandcoupe do 3. Coupe to według mnie totalnie inna klasa samochodów, mało rodzinna nastawiona w 100% na kierowcę. Grandcoupe ma bagażnik pod względem praktyczności pomiędzy kombi a sedanem. Niestety linia opadnięcia dachu powoduje, że jest większy problem z miejscem nad głową niż w 3 sedan. Wygląd kwestia gustu. Coupe jest chyba lżejsze od 3 a grandcoupe cięższe. Gorsze rabaty na pewno dają na 4 niż 3. Prowadzenie, może jakaś różnica jest jednak są to samochody bliźniacze technologicznie. 

Tylko gran coupe, ale jeżeli mówicie, że nie ma dostępnych szyb akustycznych, mniej miejsca nad głową, gorsze rabaty i właściwie jedyny plus to linia nadwozia/wygląd to zostaje obejrzeć auto na żywo i tyle.

14 minut temu, zalezi napisał(a):

Raadek, Ty najpierw przejdź na JDG, ustal, że faktycznie zarobki to będzie kilkanaście tys NA RĘKĘ, a nie, że wystawisz FV na np 15 000 netto, bo z wtedy na rękę wychodzi około 11 tys zł na liniówce czy skali. Nie wiem czy stać Ciebie na M340i z takimi zarobkami szczerze pisząc jeśli myślisz o leasingu 3-4 lata. Rata w okolicach 5-6 tys zł murowana, a to około połowy Twoich dochodów, a zakładam, że gdzieś mieszkać trzeba, co też kosztuje. Trochę za duży szum wokół siebie robisz na tym etapie. Zacznij tak zarabiać jak chcesz, zbuduj poduszkę finansową, a później podejmij optymalną decyzję w kontekście tak drogiego auta

Napisałem przychód, a nie dochód czyli to jest kwestia sumy na fakturze. Zarobki na początek, z czasem będzie się to oczywiście dynamicznie zmieniać. Na starcie są ulgi, ale po ich utraceniu będzie to na pewno kompensowane zarobkami. Do tego mam projekty już teraz łapane w międzyczasie jako dodatkowe zyski, ale zaliczam właśnie podstawę przyszłego wynagrodzenia jako kapitał związany z autem, a i tak nie przeznaczam go w całości także musisz mi uwierzyć na słowo, że nie zamierzam rozwalać wszystkich pieniędzy na to żeby sobie pojeździć nowym autem. Głupi nie jestem, ponad stan nie żyje i żyć nie zamierzam. Miałem już zobowiązania w swoim życiu i wiem jak z nimi postępować. Od 10ego do 10ego nie egzystuje oraz mam gdzie mieszkać także naprawdę nie musisz się o mnie martwić, ale szczerze dziękuję za troskę! Nie zapominaj, że auto użytkowane prywatnie również generuje koszty i to wcale nie małe. A nawiązując do Twojej rady, pytam o temat leasingu, bo na pewno dobrze wiesz, że te sprawy trzeba planować z wyprzedzeniem, a nie, że sobie wchodzisz do salonu jak do supermarketu i mówisz "O ten poproszę!". A druga sprawa jest taka, że zacząłem wątek pytaniem o 330d w najmie długoterminowym, którego koszty są niższe, ale kończysz bez auta i dlatego zacząłem się zastanawiać nad leasingiem klasycznym. Nie wiem skąd wziąłeś tą M340i. Logicznym jest, że w przypadku leasingu klasycznego będę celował w tańsze auto typu 330i/330d i tak też napisałem. I kończę już ten wątek żeby Ciebie więcej nie prowokować. Następne pytania będą już na pewno ściśle związane z nazwą tematu. Dziękuję wszystkim za wyprowadzenie mnie z błędu jakim byłby wynajem i czas, który zaoszczędziłem dzięki temu!

Opublikowano

Witajcie, ja odnośnie tematu rabatów 😉. Właśnie zdecydowałem, że przesiadam się z w205 220d na M340d, mam już konfigurację i teraz szukam , gdzie by kupić w dobrej cenie. Może macie jakiś salon gdzie dobre rabaty, albo nawet broker wchodzi w grę ( na osobę prywatną zakup).

Opublikowano
W dniu 28.11.2024 o 10:45, maxox napisał(a):

Uważam że 330d jest bez sensu, albo już m340d albo m340i- trzeba się przejechać samemu, wszelkie dyskusje to strata czasu. Handlowca już tu polecałem swojego - BMW Sikora Bielsko Pani Kinga Nyga , powołać się na Tomka od m340d touring

Tutaj kolega maxox dał kontakt, nawet wersja podobna/ta sama

Opublikowano (edytowane)
Godzinę temu, JacekLZ napisał(a):

to samo miałem napisać tak ogólnie w kontekście ogólnych kosztów leasingu - tanio mają ci, których stać na to, żeby mieli tanio. To jak z dużymi sieciami - duży płaci mniej, bo kupuje więcej. 

Czasami nie ma sensu patrzeć tylko na excela z kalkulacją całkowitego kosztu leasingu, bo ten excel zawsze pokaże, że jedyne co się opłaca to 120k na start, rata 6,5k x 36, wykup 10k. 

A ważny jest też komfort finansowy i poduszka. Spokój to też wartość. Czasami warto wydać na ten leasing 15k więcej w ogólnym koszcie, rozłożyć leasing na dłuższy czas, ale mieć większy spokój w życiu, a odłożoną kasę inaczej zainwestować czy przeznaczyć na jakieś inne wydatki, wakacje, cokolwiek. 

Pełna zgoda. Można sobie zawsze trzymać tą różnice na rolowanym koncie oszczędnościowym ok. 5% w skali roku. Wtedy jak się przeliczy różnice względem RRSO nie jest źle. 

Edytowane przez GrzegorzKo
Opublikowano

Im więcej dodatkowych opcji wybieramy tym sprzedawcy są bardziej skłonni do rabatowania. Np: jak ktoś wybiera prawie "golasa" to na pewno nie może liczyć na rabat. Jak ktoś przychodzi z ulicy do salonu to też nie ma co liczyć na rabat. No może na kilka tysięcy. Negocjować cierpliwie, telefonicznie, mailowo i powoływać się na rabaty firm konkurencyjnych. Przeważnie to pomaga.

Opublikowano

Dostałem kilka ofert, z ulicy od razu bez pytania handlowiec dał 13% w Gdańsku, przez zapytanie na email dają około 15% w ASO, jeden Broker dał 19%, czekam jeszcze na resztę odpowiedzi. Ale zastanawia mnie dlaczego jedni uwzględniają rabaty na pakiety serwisowe, a inni twierdzą że się nie da.

Opublikowano
54 minuty temu, rybek79 napisał(a):

Ale zastanawia mnie dlaczego jedni uwzględniają rabaty na pakiety serwisowe, a inni twierdzą że się nie da.

Moja teoria jest taka, że rabatów jako takich na pakiety nie ma. A to, że dealer niby daje rabat jest ukryte w zwiększonym rabacie na samochód. A opłata za pakiety w pełnej wysokości idzie bezpośrednio do BMW.

Mi też dealer mówił, że nie ma, ale jak zaraz przed odbiorem zwiększałem BRI z 4 do 5 lat to dopłaciłem 1k mniej niż by wynikało z cennika w konfiguratorze.

 

Opublikowano
7 godzin temu, rybek79 napisał(a):

Dostałem kilka ofert, z ulicy od razu bez pytania handlowiec dał 13% w Gdańsku, przez zapytanie na email dają około 15% w ASO, jeden Broker dał 19%, czekam jeszcze na resztę odpowiedzi. Ale zastanawia mnie dlaczego jedni uwzględniają rabaty na pakiety serwisowe, a inni twierdzą że się nie da.

Na pakiety nie ma rabatów, nawet wrzucając je w konfig (co się podatkowo nie opłaca). W ramach black friday też rabatów na pakiety nie  ma 😉

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W dniu 3.12.2024 o 11:42, rybek79 napisał(a):

Witajcie, ja odnośnie tematu rabatów 😉. Właśnie zdecydowałem, że przesiadam się z w205 220d na M340d, mam już konfigurację i teraz szukam , gdzie by kupić w dobrej cenie. Może macie jakiś salon gdzie dobre rabaty, albo nawet broker wchodzi w grę ( na osobę prywatną zakup).

napisz na priv do mnie 

male-bmw-2.png
Opublikowano

Skąd i z kiedy takie info? Pytam, bo wykonuję jeden z tych zawodów. Dostałem w sumie 20%, ale później pytałem o nową ofertę i już tak kolorowo nie wyglądała. 

 

  • Moderatorzy
Opublikowano
2 godziny temu, zalezi napisał(a):

rabat jest tylko dla lekarzy, prawników, sędziów.

nie prawda

  • Lubię to 1
Opublikowano
Godzinę temu, JacekLZ napisał(a):

Skąd i z kiedy takie info? Pytam, bo wykonuję jeden z tych zawodów. Dostałem w sumie 20%, ale później pytałem o nową ofertę i już tak kolorowo nie wyglądała. 

 

Czasem dealerzy puszczają jakaś akcje promocyjną dla tych zawodów, gdzie z ulicy jest bardzo dobry rabat, ale jak się dobrze podziała to również negocjacjami będzie podobna oferta. Nie uwierzę w to, że dealer uzyska jakieś dodatkowe upusty od importera na grupę zawodową. Bardziej to wynika z analizy runku, przedstawiciele tego rynku często kupują te samochody więc warto jakoś zachęcić, a przy okazji PR to dobrze wygląda - wspieramy Polskich lekarzy 😄 Jak taki lekarz przyjedzie nowym BMW do prwyatnej kliniki w której pracuje, jego kolega może być zachęcony aby też pójść po rabat i kupić sobie samochód 🙂

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Napisze tutaj bo w sumie nie ma to może dużego związku z modelem, a tutaj regularnie zaglądam.

Wymyśliłem sobie że spróbuje nowe auto kupić. Bez znaczenia czy leasing czy gotowka.

Dzwoniłem do paru salonów, patrzałem na auta gotowe do odbioru - bo to i tak w formie eksperymentu, ale pełna profeska z mojej strony. Nie mówię że jestem dobrym negocjatorem, ale z reguły pomagałem w negocjacjach w trudnych tematach.

Do brzegu:

Znalazłem sobie pare aut - G60, i4 i G20.

Nie chcą ani złotówki dać rabatu, bo twierdzą że auto jest już na max rabacie.

Przecież to smutne, w żaden sposób nie chcą mnie zachęcić do zakupu, nie tworzą iskry, z której to by konar zapłonał 😄

  • Haha 1
Opublikowano (edytowane)
2 godziny temu, luk_byd napisał(a):

Napisze tutaj bo w sumie nie ma to może dużego związku z modelem, a tutaj regularnie zaglądam.

Wymyśliłem sobie że spróbuje nowe auto kupić. Bez znaczenia czy leasing czy gotowka.

Dzwoniłem do paru salonów, patrzałem na auta gotowe do odbioru - bo to i tak w formie eksperymentu, ale pełna profeska z mojej strony. Nie mówię że jestem dobrym negocjatorem, ale z reguły pomagałem w negocjacjach w trudnych tematach.

Do brzegu:

Znalazłem sobie pare aut - G60, i4 i G20.

Nie chcą ani złotówki dać rabatu, bo twierdzą że auto jest już na max rabacie.

Przecież to smutne, w żaden sposób nie chcą mnie zachęcić do zakupu, nie tworzą iskry, z której to by konar zapłonał 😄

I4 to jak dobrze poszukasz to za ,,grosze" można odkupić od prywatnych. Znam przypadek sprzedaży I4 M50 rocznej z przebiegiem 4000km na stracie 30% względem tego za ile kupił po rabacie. Więc tam prawie 40-50% względem katalogu, nowe było do wyrwania. Jak masz gdzie elektryka wykorzystać + tanie ładowania (a jak nie to przy cenach paneli fv za grosze można teraz zrobić do ładowania w słoneczne dni na falowniku hybrydowym) to Ci się to fajnie zepnie 🙂

Edytowane przez GrzegorzKo
Opublikowano

A ja znam taki przypadek, że dziadek przeżył 108 lat. No i o czym to świadczy 😆. Proponuję poszukać info, jaką prowizję na produkcji auta ma producent itd. Skoro twierdzisz, że 50% to spoko to powinieneś zacząć produkować auta ;-). Ja otrzymałem 21% prowizji i nie słyszałem, że komuś udało się więcej a auto było raczej budżetowe, jak na BMW ;-). R

Opublikowano

Robik uspokój się troszkę, zjedz snickersa, arogancki jesteś już w kolejnym wątku.

  • Lubię to 3

IMG_6104.PNG.8fd0433272655eff0993e663d10ad490.PNG 

Opublikowano (edytowane)
1 godzinę temu, adiki napisał(a):

Robik uspokój się troszkę, zjedz snickersa, arogancki jesteś już w kolejnym wątku.

Bo lubię konkrety a nie pie...bez sensu. To nie kwestia arogancji a trzeźwej oceny sytuacji a nie chciejstwa i przypuszczeń. Od tego są fora religijne 😉. Poza tym nikogo nie obrażałem w tym watku. Jestem inżynierem i lubię konkrety. Warto najpierw poczytac trochę o produkcji i prowizjach a potem snuć marzenia o 50% upustach i tym podobnych guslach 😉. R

Edytowane przez robiw
Opublikowano
15 godzin temu, robiw napisał(a):

Bo lubię konkrety a nie pie...bez sensu. To nie kwestia arogancji a trzeźwej oceny sytuacji a nie chciejstwa i przypuszczeń. Od tego są fora religijne 😉. Poza tym nikogo nie obrażałem w tym watku. Jestem inżynierem i lubię konkrety. Warto najpierw poczytac trochę o produkcji i prowizjach a potem snuć marzenia o 50% upustach i tym podobnych guslach 😉. R

to warto najpierw przeczytać ze zrozumieniem - kolega GrzegorzKo pisał o "prawie nowym": rocznym z symbolicznym przebiegiem 4kkm it M50, gdzie ktoś chciał się pozbyć i przez to "40-50%" względem ceny katalogowej, ale to ta sztuka i w tej konkretnej sytuacji.

A jak Panie Inżynierze chcesz mówić o produkcji, prowizji, rabatach, to jeszcze powinieneś dodać parę czynników jak targety do wyrobienia, pule rabatowe, wyprzedaże rocznika, nowy model i pewnie jeszcze można wymieniać dalej.

  • Dziękuję 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.