Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, od pewnego czasu w mojej e92 (3.0 N53B30 2007) występował pewien problem, mianowicie raz na jakiś czas, na postoju na niskich obrotach lubiło "trzęś" budą/silnikiem. Czasami po dodaniu gazu do 2000rpm ustawało, czasami nie. Dziwne uczucie, jakby miało zaraz silnik wyrwać albo zrobić jakieś ała, "trzęsienie" przechodziło na całą bude, nie były to wibracje. Aktualnie ,gdy zaczęło się tak dziać przy prawie każdym postoju, podłączylismy bmw pod komputer. Oto błędy:


2A2C DME: Mixture control 2

2A2B DME: Mixture control

2B05 DME: Nitrogen-oxide sensor, heating


Kupować czujnik NOX (koszt 1500zl nowy, używka ok. 350) czy jezdzić obserwować, co działać? Czy w/w czujnik ma powiązanie z tym "trzęsieniem"? Wtryski raczej odpadają, choć nie wiem na 100%.

Liczę na rzetelną pomoc. Pozdrawiam!


ps. sugerować się podpowiedziami na forach o czujniku NOX w silnikach n43?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zobacz jakie masz wartosci napiecia na sondach lambda i jakie korekty paliwowe długie. Coś mi się wydaje że się rozjechały poza dopuszczalne granice prawdopodobnie przez zwalony nox.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Błąd dotyczy grzałki a nie problemu z zasiarczeniem. W jaki sposób zostały sprawdzone i wykluczone wtryskiwacze? Kiedy były wymieniane?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

nie kupuj sondy.. rozwiązania dwa - kupno NOXEM 129 (polecam) oraz wykodowanie ze sterownika (polecam również, mam u siebie, idzie jak wściekły :) )



co do błędu - padło ogrzewanie sondy, także u mnie było podobnie (sonda jest tak czy siak martwa) natomiast trzeba sprawdzić jeszcze STFT i LTFT

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Opublikowano

Miałem to samo w tym silniku, ale błąd 2a2c i 29e0 29e1 każdy to mieszanka uboga, korekty paliwowe miałem na +30, później skakał raz dodatnie raz ujemnie jak wolałem LM do wtryskiwaczy, u mnie trzeslo tylko na zimnym, a pod koniec czasem na ciepłym.

Przyczyną były wtryski, wytrzymały 130000km

Diagnoza n53/n43 info pw
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
uwierz, ze nie wytrzymaly 130 tys :) one już przy 105-115 niedomagały, gdybyś spoglądał już wtedy w live data widziałbyś postępującą degenerację wtryskiwaczy. U mnie właśnie tak było, powolutku i sukcesywnie korekty zaczynały się zwiększać i w ciągu 10 tys konieczna była wymiana kompletu, końcówka rury wydechowej wiecznie usrana sadzą po kilku km odcinku, także już AFR mocno był nie halo. Wymieniłem komplet razem z cewkami i świecami. Te silniki nie znoszą półśrodków i "sztukowania"

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.