Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam forumowiczów tak jak w temacie chciałbym dowiedzieć się czy w bmw e39 523i 170km jest możliwość podniesienia mocy.

Zastanawiałem się czy jeśli zmienił bym komputer na komp z bmw e39 525 (193km) to coś by zmieniło ? Bo z tego co się orientowałem są to te same silniki ale różnią się komputerem a co za tym idzie mapą.



pozdrawiam !

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Hehe, nie są to te same silniki, to inna generacja a poza tym 525i ma 192KM natomiast 528i ma 193KM. W Twoim przypadku, zmiana dolotu, wydechu, inny soft i wtedy jest zauważalny efekt.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Aha super dziękuje za odpowiedz.


Na 5 170 km to troszkę mało przy tym ile waży stąd myślałem że może dało by się coś dźwignąć moc.

A mniej więcej jakie są koszty tego o czym wspomniałeś w odpowiedzi gdybym się zdecydował i o ile mocy można bezpiecznie podnieść bmw tak aby nie obciążać za bardzo tego silnika.

Opublikowano

Ciężko powiedzieć ile będzie kosztowało stworzenie wydechu pod ten silnik ale cena na pewno będzie czterocyfrowa.

Żebyś miał jakiś podgląd na cenę zaje*istego wydechu dam Ci przykład:

https://www.supersprint.com/ww-en/sport-exhaust-supersprint-for-bmw-e39-sedan-520i-523i-528i-998-00.aspx


W sumie około 5,000 euro za kpl. wydech Supersprinta.


Taniej od przeróbek wyjdzie swapa zrobić na mocniejszą jednostkę.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tu bardziej miałem na myśli kolektory wydechowe bez katów, ponieważ podejrzewam, że kolegi 523i jest mniej warte od tego wydechu, nie umniejszając mu oczywiście :wink:

Jak dobrze poszukasz części albo osoby, która wie co robi to w okolicy 2000,- idzie to ogarnąć, mowa o złotych polskich żeby nie było :lol: a efekt? 190-195 KM jest dość realne.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Kolektor do przerobienia od M50 koszt od 400 do 600 zł, gotowe przerobione nawet 1000 zł, soft pod takiego moda około 300/400zł u "kumatych" tunerów, gotowca wyrwiesz za pół ceny. Dolicz jeszcze hamownię,strojenie jakieś inne przeróbki typu barany,końcowy wydech itp. I tu masz cenę samych części a jeszcze robocizna mechesa, chyba że sam to ogarniesz
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Opublikowano

Fajnie dzięki wielkie za podpowiedzi i oczywiście zgadzam się z kolegą moje BMW jest warte zaledwie może 5 tysi więc nie chce wchodzić w jakieś wielkie koszty.Wcześniej miałem przyjemność posiadać Fiata Coupe o mocy 305km więc ciężko mi się przyzwyczaić do braku mocy w bmw.

Myślałem również nad swapem ale to też dość sporo pracy i koszty więc trochę pośmigam tym co mam a za jakiś czas może zakupie po prostu coś w oryginale z większą jednostką mocy.


pozdrawiam i dziękuje za zainteresowanie tematem !

Opublikowano
No to przemyśl opcję ze swapem,bo to będzie najtańsza wersja z pewnym przyrostem mocy. Idąc po najmniejszej linii oporu,wstawiasz tylko goły słupek od M52B28 a reszta osprzętu podejdzie z Twojej jednostki
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Możesz też kupić kompresor :mrgreen:

Chyba z 15 koła nowy dedykowany, ale to możesz później zaadaptować po inne E39 albo sprzedać, bo to kilka godzin montażu i wgranie map.


ECS tuning coś takiego robi.


Te silniki szczególnie przedliftowe potrafią dużo znieść.

Opublikowano
Ale po co przepłacać za nowy jak używka Eaton z Mercedesa też zrobi swoje :D a mając wolne 15 koła to poszedłbym raczej w turbo od k64 :norty: stage I na początek i nie trzeba zakuwać silnika
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Opublikowano

Jednak pozostanę w takim razie przy tych 170 km.

15 tysięcy może bym zainwestował gdyby moje BMW było w lepszym stanie zewnętrznym chodzi tu dokładnie o pas tylni oraz jeden próg.

Dodatkowo jest to benzyna bez gazu i nigdy go nie widziała ale 340 tys ma na liczniku to pewnie już kilka koni zdechło pod maską no i oczywiście przy takim przebiegu panewki korby i tłoki mogły by mieć ciężko wytrzymać jakieś znaczne przyrosty mocy.

Wiem że to trochę odbiega od tematu ale ostatnio zmieniłem kierownice na multi i chciałbym się dowiedzieć czy gdzieś na terenie Katowic Sosnowca Dąbrowy Górniczej albo w okolicach jest ktoś kto by mógł ogarnąć temat aby działały mi klawisze do radia na kierownicy dodam że wcześniej nie miałem mutli a radio to jeszcze to na kasety lub ewentualnie jakie radio polecali byście zamiast tego które posiadam.


Takie posiadam:

( https://www.olx.pl/oferta/bmw-e39-lift-radio-business-c53-plaskie-piny-CID5-IDvVI19.html#dd2ff14d17 )

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.