Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam. mam problem z moją e39 528i silnik m52tu. Problem wypadania zapłonu pojawia się po dłuższej jeździe na autostradzie z większą prędkością ok 150/170km/h obroty ok 4tyś i więcej. Auto nagle traci jeden z cylindrów za każdym razem inny po zwolnieniu na jakiś czas wszystko wraca do normy. To tak jakby coś się przegrzewało, wskazówka temperatury jest cały czas w połowie. byłem już u kilku speców od bmw i nic dalej to samo. Wymieniłem świece, nowe uszczelki vanosa plus ustawienie rozrządu, nowa odma, nowa chłodnica, w układzie chłodzenia nie ma spalin, disa działa, wiskoza sprawna. Może to jakiś z czujników wału lub walków w wysokich temperaturach głupieje ale na kompie widać tylko błąd wypadania zapłonu. Może ktoś miał podobny problem? jeszcze mam wrażenie, że auto nie zbiera się tak jak powinno nie udało mi się uzyskać lepszego sprintu do 100 niż 9,5s a katalogowo wychodzi 7,9
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Kompresję ktoś mierzył? Zapłon wypada losowo na 6 cylindrach? Nie ma błędów złego składu mieszanki 227 i 228?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
kompresja była sprawdzana, oleju nie bierze co do błędów to wiem że są tylko z wypadania zapłonu ale nie wiem jakie mają oznaczenia. była sprawdzana też szczelność dolotu. I zapłon wypada losowo sa bledy ze wszystkich cylindrow
Opublikowano
Rzadko kiedy dzieje się tak że wszystkie cewki czy świece padną. Jak wypada na wszystkich to sprawdził bym szczelność dolotu. Nei na zasadzie że oglądasz od filtra do przepustnicy rury. Tylko np próba dymową. Super sposób na szukanie nieszczelności
  • 2 tygodnie później...
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
komputer pokazywał tylko wypadanie zapłonu ale po wymianie świec zdarzyło się to tylko dwa razy i teraz już długo nic się nie dzieje auto zaliczyło już trzy wycieczki autostradowe ok 400km z prędkościami 140-180 i nic się nie działo wiec chyba temat zamknięty. Komputer pokazał inny błąd którego wcześniej nie było. Błąd położenia wałka rozrządu wydechowego co ciekawe pokazuję go tylko podczas odpalania jak komputer robi test, po wykasowaniu go podczas pracy silnika błąd się nie pojawia i Ciągle mam wrażenie braku mocy sprint 0-100 ok 9,5sek powinno być ok 8s. Czasami jest też problem podczas odpalania, trzeba trochę pokręcić żeby odpaliło ale jak już odpali to po wciśnięciu gazu się dławi i nie wkręca na obroty. Trzeba wyłączyć silnik odczekać chwile i działa normalnie i problem wypada losowo nie ma znaczenia stopień nagrzania. Mam podejrzenie, że to czujnik położenia wałka zaczyna wariować ale ktoś kto mi sprawdzał błędy na komputerze powiedział, że raczej to nie czujnik tylko jakaś może wiązka nie styka. Jak myślicie?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak wkleisz ten błąd odczytany w inpa to będzie można coś powiedzieć na ten temat, narazie tak albo siak, objawy pasują idealnie do problemów z tym czujnikiem.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.