Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Hej,

czy ktoś się orientuje czy do M57D25 pasuje jakiś inny alternator ? Chciałem kupić używany i go zregenerować, żeby mieć na przekładkę, bo mój już głośno szumi, a nie za bardzo mogę się unieruchomić. Do E39 są dość drogie używki. Tańsze są od nowszych modeli. Podejdzie coś innego ? I czy ewentualnie M57D30 też będzie pasować ? Widziałem sprzeczne wersje.

Opublikowano

Sprawdź sam, ale ja znalazłem następujące informacje:

Realoem mówi:

https://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=DL91-EUR-03-2000-E39-BMW-525d&diagId=12_2312


Co ja z tego rozumiem, w temacie E39 (ale są też inne budy):

Były dwie wersje, 120 i 150 A, z czego alternator o takim samym numerze co wersja 120 A był w:

Part 12312247405 was found on the following E39 vehicles:
5' E39, 520d, Sedan, M47, MANUAL, EUR, (DM71) : Alternator
5' E39, 520d, Touring, M47, MANUAL, EUR, (DR71) : Alternator
5' E39, 525d, Sedan, M57, AUTO, EUR, (DL01) : Alternator
5' E39, 525d, Sedan, M57, AUTO, EUR, (DL02) : Alternator
5' E39, 525d, Sedan, M57, MANUAL, EUR, (DL91) : Alternator
5' E39, 525d, Sedan, M57, MANUAL, EUR, (DL92) : Alternator
5' E39, 525d, Touring, M57, AUTO, EUR, (DP01) : Alternator
5' E39, 525d, Touring, M57, AUTO, EUR, (DP02) : Alternator
5' E39, 525d, Touring, M57, MANUAL, EUR, (DP91) : Alternator
5' E39, 525d, Touring, M57, MANUAL, EUR, (DP92) : Alternator
5' E39, 530d, Sedan, M57, MANUAL, EUR, (DL71) : Alternator
5' E39, 530d, Sedan, M57, MANUAL, EUR, (DL72) : Alternator
5' E39, 530d, Sedan, M57, AUTO, EUR, (DL81) : Alternator
5' E39, 530d, Sedan, M57, AUTO, EUR, (DL82) : Alternator
5' E39, 530d, Touring, M57, MANUAL, EUR, (DP71) : Alternator
5' E39, 530d, Touring, M57, MANUAL, EUR, (DP72) : Alternator
5' E39, 530d, Touring, M57, AUTO, EUR, (DP81) : Alternator
5' E39, 530d, Touring, M57, AUTO, EUR, (DP82) : Alternator

A wersja 150 A:

Part 12317792093 was found on the following E39 vehicles:
5' E39, 520d, Sedan, M47, MANUAL, EUR, (DM71) : Alternator
5' E39, 520d, Touring, M47, MANUAL, EUR, (DR71) : Alternator
5' E39, 525d, Sedan, M57, AUTO, EUR, (DL01) : Alternator
5' E39, 525d, Sedan, M57, AUTO, EUR, (DL02) : Alternator
5' E39, 525d, Sedan, M57, MANUAL, EUR, (DL91) : Alternator
5' E39, 525d, Sedan, M57, MANUAL, EUR, (DL92) : Alternator
5' E39, 525d, Touring, M57, AUTO, EUR, (DP01) : Alternator
5' E39, 525d, Touring, M57, AUTO, EUR, (DP02) : Alternator
5' E39, 525d, Touring, M57, MANUAL, EUR, (DP91) : Alternator
5' E39, 525d, Touring, M57, MANUAL, EUR, (DP92) : Alternator
5' E39, 530d, Sedan, M57, MANUAL, EUR, (DL71) : Alternator
5' E39, 530d, Sedan, M57, MANUAL, EUR, (DL72) : Alternator
5' E39, 530d, Sedan, M57, AUTO, EUR, (DL81) : Alternator
5' E39, 530d, Sedan, M57, AUTO, EUR, (DL82) : Alternator
5' E39, 530d, Touring, M57, MANUAL, EUR, (DP71) : Alternator
5' E39, 530d, Touring, M57, MANUAL, EUR, (DP72) : Alternator
5' E39, 530d, Touring, M57, AUTO, EUR, (DP81) : Alternator
5' E39, 530d, Touring, M57, AUTO, EUR, (DP82) : Alternator

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tak, to wiem. Z dodatkowymi "ogrzewaczami" był ten mocniejszy. Tylko, że mi chodziło o inny model auta, np. E60, E90. Też są o taki amperażu,a tańsze. Kwestia czy pasuje mocowanie i ewentualnie wtyczki. Zdarza się, że producenci stosują identyczne lub bardzo podobne komponenty, a różnią się numerami i z parts catalogu nie dobierzesz, ale może ktoś coś próbował z ciekawości i dał radę :)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W e46 m57 jest inna wtyczka, ktoś tu ostatnio kombinował żeby taki dostosować. Skoro katalog pokazuje inne numery to różnią się.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tak, czytałem ten temat. Mniej więcej o coś takiego mi chodzi, ale to nadal jest do M57 i ceny za używki raczej wysokie.


Podam przykład: jak padła pompka wody od webasto to nowa kosztowała bodajże 600zł, natomiast od VAG'a kupiłem za 150zł, a wystarczyło przełożyć dekielek z króćcami, bo były inne.


Jak widzę to w przypadku alternatora nie ma takich doświadczeń, ale i tak dzięki za chęci.

Opublikowano
. Tylko, że mi chodziło o inny model auta, np. E60, E90. Też są o taki amperażu,a tańsze. Kwestia czy pasuje mocowanie i ewentualnie wtyczki. Zdarza się, że producenci stosują identyczne lub bardzo podobne komponenty, a różnią się numerami i z parts catalogu nie dobierzesz, ale może ktoś coś próbował z ciekawości i dał radę :)

..mam u siebie od E 60 Bocha 150 A ..kupiłem przez pomyłkę sprzedającego, źle go opisał. Montujesz bez tej łapy i wtyczka jest inna..wtyczkę wziąłem z silniczka spryskiwacza...(tego dodatkowego na koncentrat pod maską) Trzeba prze-lutować przewody (zamienić ).. jak tego nie zrobisz to nie zgasisz auta z kluczyka ( ma jakiś związek :D ).. acha i szersza o jeden rowek jest rolka paska wieloklinowego, ale to w niczym nie przeszkadza :mrgreen:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dzięki, o to mi chodziło :)

Co prawda w międzyczasie zorganizowałem już alternator od M57, ale jakbyś podał P/N tego swojego od E60 to byłoby dla potomnych.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.