Skocz do zawartości

m62b35tu niskie ciśnienie oleju, przyczyny poza panewkami


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

U kolegi w takim samym silniku zaczęła migać bardzo szybko, tak jakby nie było styku na kostce, kontrolka od ciśnienia oleju na wolnych obrotach. Po podłączeniu manometra pokazało 0.56 na wolnych i 3 bary w okolicach 2k obrotów, na gorącym.


Może wiecie o jakichś bolączkach M62, zaworkach, zapychajacych się kanałach, przez które te ciśnienie może być tak niskie?

Pompa oleju sprawdzona czy się nie odkręca, ale to raczej w przedliftach był ten problem.

Kontrolkę wywaliło poraz pierwszy, jest po zmianie oleju tydzień temu, płukanka LM Pro Line, Motul 5w40 xcess, filtr Manna, ceramizer.


Chcemy na razie wykluczyć wszystko, żeby się nie okazało, że po remoncie dalej jest ten problem.

Opublikowano
Może prosto - zapchany smok? U mnie pół roku temu po zrzuceniu michy okazało się, że w sitku zamieszkał "pan silikon" po poprzednim mistrzu mechaniki ;)
Opublikowano

Jak patrzyliśmy pompę, to smok z zewnątrz był czysty. Ale ta blacha na nim, co odsłania tylko kółeczko 2cm średnicy do zaciągania oleju była jakaś poobijana, pocięta, wyglądała jakby ktoś ją ręcznie tam zaklepał.


a3e6b07c71b3614egen.jpg

Opublikowano

Szybkie szukanie:

Zepsuta pompa, 0,55 bara na jałowym.

Took the old pump apart and the housing was scored on the shaft side, this would account for the aluminum filings I found in the filter and the pan

Dla nieangielskich:

Po rozłożeniu pompy znaleziono zarysowania po stronie wałka, pewnie miało to jakiś związek z opiłkami w misce.


Po wymianie pompy wszystko wróciło do normy.


inny post:

Causes could be:

Faulty sensor

Worn crankshaft bearings

Worn oil pump

Stuck oil pressure relief valve

 

Możliwe przyczyny:

Wadliwy czujnik ciśnienia oleju

Walnięte panewki

Zużyta pompa oleju

Zablokowany zawór kontroli ciśnienia oleju?


To znalazłem na szybko, pewnie też znalazłeś, ale dla pełnego wątku napiszę :P

Opublikowano
Dokładnie, czytałem to :D jednak nie doczytałem o który zaworek chodzi, ten w obudowie filtra oleju, czy jakiś w pompie?
Opublikowano

Przy jego aucie było jakieś dobre druciarstwo.

Okazało się, że w środku obudowy filtr oleju nie ma tego trzpienia:

d07be9bf664f8988gen.png

Jakoś przy wymianie oleju nie zaskoczyło nam w mózgach, że czegoś tam brakuje, mimo, że miesiąc wcześniej u mnie zmienialiśmy.

Przerzuciliśmy to z używanej obudowy, wieczorem jedziemy patrzeć ciśnienie.

Możliwe jest to, że bez tego trzpienia olej przelewał się górą i dołem filtra i gubił ciśnienie?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
I jak? Ponieważ wygląda to na przyczynę :roll:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.