Skocz do zawartości

X5 50d


henake

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć

Zamówiłem iksa 50d 21.12 do dziś auto nie wyprodukowane ponoć ogólnie produkcja 5,0d wstrzymana czy ktoś z Was ma podobny problem? Czy tylko mi dealer ściemnia:)

http://i607.photobucket.com/albums/tt156/henake/auta-1_zps844b52e9.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W innych markach czas oczekiwania dobija czasami do pół roku - na VW Arteona czeka się od kilku miesięcy do pół roku (jakieś problemy z silnikami TSI).


W tym przypadku stawiam na jakieś ograniczenia - pare osób na forum miało z tym kontakt. A poza tym szkoda umowy z zeszłego roku... ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć

Zamówiłem iksa 50d 21.12 do dziś auto nie wyprodukowane ponoć ogólnie produkcja 5,0d wstrzymana czy ktoś z Was ma podobny problem? Czy tylko mi dealer ściemnia:)

 



Oględnie rzecz biorąc jest "restrykcja" na silnik M50d. Nie wyrabiają się z produkcją z uwagi na bardzo dużą popularność wśród zamawiających.

W X7 jest to samo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak właśnie tłumaczy dealer


Zastanawia mnie tylko to ze inne osoby które również w grudniu popisały papiery maja już iksa a moj jeszcze się nie wyprodukował

http://i607.photobucket.com/albums/tt156/henake/auta-1_zps844b52e9.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja swoje M50d zamawialem ok. 10 pazdziernika , odebralem 7 stycznia . Tez u Fusa . Mam tam kolege , zadzwonie jutro i dowiem sie o co chodzi .

Ex:

IX M60

F96 X6M Comp.

G05 X5 m50d

F90 M5 Comp. 780km

G01 X3 30i

F86 X6M 575km

F15 X5 25d

E71 X6 40d

E70 X5 4.8i

E61 535d

E31 850ci cudo:)

E53 X5 4.4i

E46 328ia

E39 540ia

E39 535i

E39 528i

i sporo innych ale już nie BMW 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Na forach amerykanskich ludzie pojada rozne przyczyny opoznien. Nie wydaje mi sie, ze chodzi o silnik a raczej konkretna opcje wyposazenia (skora, lampy laserowe, itp.).

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Z innej beczki. Chyba jednak zdecyduje sie wymienic olej po dotarciu. Mam orzejechane 4000km. Ile oleju wchodzi do tego silnika?

6,5l ja wymienilem po nie calych 2 tys.km i potem warto wymieniac 1 raz pomiedzy przegladami BSI , zawsze tak robie i wierze ze jest git :wink:

Ex:

IX M60

F96 X6M Comp.

G05 X5 m50d

F90 M5 Comp. 780km

G01 X3 30i

F86 X6M 575km

F15 X5 25d

E71 X6 40d

E70 X5 4.8i

E61 535d

E31 850ci cudo:)

E53 X5 4.4i

E46 328ia

E39 540ia

E39 535i

E39 528i

i sporo innych ale już nie BMW 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Niedawno wymieniałem. Olej (oryginalny BMW) i filtr (też oryginalny) kupiłem poza ASO. Sama wymiana z wpisem do kompa w ASO.

Koszt całości nie przekroczył 450zł więc warto to zrobić. Oczywiście przy zleceniu całości ASO kwota przekraczała 1000zł więc...


Kolejne wymiany można już robić poza ASO ale tą pierwszą warto im zlecić by nie czepiali się później, że ktoś odkręcał korek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja kupuje olej poza ASO a wymiane i filtr w ASO , robocizna + filtr wychodzi mnie cos ok. 250zl. ( mam 20% znizki na serwis i maksymalne znizki na czesci ) Za Shella AM-L w sklepie Petrostar place 30zl./1l.

W wiekszosci ASO nie leja nawet AM-L tylko zwyklego Shella ECT z beczki. Oczywiscie obydwa maja norme ll- 04 i sa low saps ale AM-L jest specjalnie do BMW i Mercedesa.

Oryginalny olej BMW w litrowych opakowaniach maja tylko do sprzedazy i na polce wystawowej :D W ramach BSI go nie dostaniemy nigdzie.

Warto wspomniec przy wymianie zeby nie kasowali inspekcji bo wtedy przesunie sie automatycznie termin i przebieg do przegladu w ramach BSI , tylko zeby zapisali w historii.

Edytowane przez Fino

Ex:

IX M60

F96 X6M Comp.

G05 X5 m50d

F90 M5 Comp. 780km

G01 X3 30i

F86 X6M 575km

F15 X5 25d

E71 X6 40d

E70 X5 4.8i

E61 535d

E31 850ci cudo:)

E53 X5 4.4i

E46 328ia

E39 540ia

E39 535i

E39 528i

i sporo innych ale już nie BMW 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Sprawa "kasowania inspekcji" jest dla mnie oczywista ale może warto zwrócić na to uwagę mniej doświadczonym użytkownikom BMW.

Tak samo jak niepozornie niewinne pytanie przy oddawaniu samochodu do ASO: "czy uzupełnić płyny"? Nieświadome "TAK" może zaskoczyć kwotą na fakturze każdego kogo spotyka to pierwszy raz :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Z innej beczki. Chyba jednak zdecyduje sie wymienic olej po dotarciu. Mam orzejechane 4000km. Ile oleju wchodzi do tego silnika?

6,5l ja wymienilem po nie calych 2 tys.km i potem warto wymieniac 1 raz pomiedzy przegladami BSI , zawsze tak robie i wierze ze jest git :wink:

 

Tez robie dodatkowa wymiane pomiedzy przegladami ale tym razem zdecydowałem ze zrobie wczesniej, zaraz po dotarciu.

Edytowane przez Michael1916
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Sprawa "kasowania inspekcji" jest dla mnie oczywista ale może warto zwrócić na to uwagę mniej doświadczonym użytkownikom BMW.

Tak samo jak niepozornie niewinne pytanie przy oddawaniu samochodu do ASO: "czy uzupełnić płyny"? Nieświadome "TAK" może zaskoczyć kwotą na fakturze każdego kogo spotyka to pierwszy raz :D

 

Tak,tak. Akcja z płynem do spryskiwaczy po 50zł za litr jest całkiem przyjemna :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem własnie tego Shella Helix Ultra ECT 5w-30. Kierowałem sie tym ze chce zalac to co leja w ASO zeby nie jezdzic raz na np Motulu a potem zaraz na Shelu z pakietu serwisowego.

Zakadajac ze te testy: https://docs.google.com/spreadsheets/d/1fbb9qtL-yWlzDPLzvxzpF01gRRtH8fKxeVtXt6HPpgg/edit#gid=0 sa miarodajne to

ECT ( rubryka 172 ) wypada lepiej niz AM-L ( rubryka 181 ) a podobno AM-L ma by byc lepszy :mad2: . Nawet Shell na swojej stronie opisuje AM-L do diesli BMW jako produkt premium a ECT jako dedykowany standardowy .

https://www.shell.pl/kierowcy/oleje-silnikowe-i-srodki-smarne/dobierz-olej-do-silnika-shell-lubematch.html#iframe=L2tpZXJvd2N5L29sZWplLXNpbG5pa293ZS1pLXNyb2RraS1zbWFybmUvZG9iaWVyei1vbGVqLWRvLXNpbG5pa2Etc2hlbGwtbHViZW1hdGNoL19qY3JfY29udGVudC9wYXIvaWZyYW1lZGFwcF80NmU5LnN0YXRpYy9pZnJhbWUtMDEwNDE5Lmh0bWwjL3BsL3BsL2VxdWlwbWVudC94NV9tXzUwZF9GYXdFY1gxcGw

P.s.

Tez od dawna jestem wyznawca Motula , do wszystkich innych aut ( po gwarancji ) i innych urzadzen leje Motul.

Ex:

IX M60

F96 X6M Comp.

G05 X5 m50d

F90 M5 Comp. 780km

G01 X3 30i

F86 X6M 575km

F15 X5 25d

E71 X6 40d

E70 X5 4.8i

E61 535d

E31 850ci cudo:)

E53 X5 4.4i

E46 328ia

E39 540ia

E39 535i

E39 528i

i sporo innych ale już nie BMW 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Kupiłem własnie tego Shella Helix Ultra ECT 5w-30. Kierowałem sie tym ze chce zalac to co leja w ASO zeby nie jezdzic raz na np Motulu a potem zaraz na Shelu z pakietu serwisowego.

Zakadajac ze te testy: https://docs.google.com/spreadsheets/d/1fbb9qtL-yWlzDPLzvxzpF01gRRtH8fKxeVtXt6HPpgg/edit#gid=0 sa miarodajne to

ECT ( rubryka 172 ) wypada lepiej niz AM-L ( rubryka 181 ) a podobno AM-L ma by byc lepszy :mad2: . Nawet Shell na swojej stronie opisuje AM-L do diesli BMW jako produkt premium a ECT jako dedykowany standardowy .

https://www.shell.pl/kierowcy/oleje-silnikowe-i-srodki-smarne/dobierz-olej-do-silnika-shell-lubematch.html#iframe=L2tpZXJvd2N5L29sZWplLXNpbG5pa293ZS1pLXNyb2RraS1zbWFybmUvZG9iaWVyei1vbGVqLWRvLXNpbG5pa2Etc2hlbGwtbHViZW1hdGNoL19qY3JfY29udGVudC9wYXIvaWZyYW1lZGFwcF80NmU5LnN0YXRpYy9pZnJhbWUtMDEwNDE5Lmh0bWwjL3BsL3BsL2VxdWlwbWVudC94NV9tXzUwZF9GYXdFY1gxcGw

P.s.

Tez od dawna jestem wyznawca Motula , do wszystkich innych aut ( po gwarancji ) i innych urzadzen leje Motul.

 

Tez leje Motula i mam pewien problem psychiczny :roll: z tym kupowaniem Shella, ale coz, nie bede chyba przesadzał i jezdził na przeglady z pakietu z własnym olejem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Shell jest calkiem niezly , o niebo lepszy jak Castrol napewno. Nie ma co kombinowac z marka ,

jak sie cokolwiek zepsuje w silniku zawsze beda mieli asa w rekawie ze olej nie taki jak zaleca producent.

Zmieniajac raz po dotarciu i potem 1 raz dodatkowo pomiedzy przegladami bedzie git.

Mozna sie pokusic i dla lepszego humoru dolac np. Archoila 9100 lub Prolong , ja wtedy bez wyrzutow sumienia cisne ile fabryka dala :cool2:

No bo w koncu mam dodatkowa ochrone :wink:

Ex:

IX M60

F96 X6M Comp.

G05 X5 m50d

F90 M5 Comp. 780km

G01 X3 30i

F86 X6M 575km

F15 X5 25d

E71 X6 40d

E70 X5 4.8i

E61 535d

E31 850ci cudo:)

E53 X5 4.4i

E46 328ia

E39 540ia

E39 535i

E39 528i

i sporo innych ale już nie BMW 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Dlatego dla świętego spokoju (z gwarancją) najlepiej lać olej BMW (nawet jeżeli to Shell). Ja kupiłem 7l za 215zł na "znanym portalu" więc nie ma co kombinować.

Myślę, że lepsza częsta zmiana teoretycznie gorszego oleju (BMW/Shell) niż długa jazda na lepszym oleju (Motul).


Niestety producenci samochodów maja w d...ie długowieczność silników więc wyznaczają interwał wymiany na "dużo za dużo". Chociaż w G05 chyba "na starcie" jest nie 30kkm jak w F15 ale 25kkm? Tak mi się zdaje było przy odbiorze samochodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.