Skocz do zawartości

prawidłowa wymiana poduszki silnika ?


Iwciu1

Rekomendowane odpowiedzi

Ja burzylem po zakupie nówek w Aso,


bo właśnie nie dostałem takich jak u mnie - bez podciś,


wycofane i został im tylko ten jeden rodzaj.



ale te z podciśnieniem niczym się nie różnią przecież. Nie masz podciśnienia to go nie podpinasz - i tyle.


ja już z 5 tyś przejechałem... i jest cisza i spokój.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ja burzylem po zakupie nówek w Aso,


bo właśnie nie dostałem takich jak u mnie - bez podciś,


wycofane i został im tylko ten jeden rodzaj.



ale te z podciśnieniem niczym się nie różnią przecież. Nie masz podciśnienia to go nie podpinasz - i tyle.


ja już z 5 tyś przejechałem... i jest cisza i spokój.

No jak sie nie roznia.

Te z podcisnieniami maja zmienna charakterystyke zeby na jałowych były bardziej komfortowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja burzylem po zakupie nówek w Aso,


bo właśnie nie dostałem takich jak u mnie - bez podciś,


wycofane i został im tylko ten jeden rodzaj.



ale te z podciśnieniem niczym się nie różnią przecież. Nie masz podciśnienia to go nie podpinasz - i tyle.


ja już z 5 tyś przejechałem... i jest cisza i spokój.

 

A miałeś wcześniej drgania na jałowym i niskich obrotach? Ja mam, wymieniłem już koło pasowe bo miało jakieś tam małe ślady zużycia ale nic to nie dało. Dzisiaj spędziłem sporo czasu pod autem, próbowałem podpierać silnik ręką żeby lekko zluzować poduszki, żadnego efektu - drgania w kabinie ciągle te same. Przenoszą się na wydech aż do końca, na skrzynie, przednie półosie. Pomyślałem o poduszkach bo mam wrażenie, że sporo siadły, na łapach są widoczne ślady od odbojów czyli dobijają czasami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Są takie same. Mocno walczyłem z aso.



Miałem podpinane podciśnienie - specjalny sposób warsztat ma na to - nic to nie daje przy 2.0 i zero zmian.


To jest opcja jakaś może ważna gdy się ma 525 i większe....


Miałem wibracje przy zmianie biegów. W pewnym zakresie.


Na luzie był głośniejszy.


Teraz gitara. Polecam - wymiana zawsze na plus.


118 miałem tyś / a od nowych kilka cm już siadnięte stare.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeszukałem temat tych poduszek. Moje oryginalne które są od nowości mają numer 22116856327 oraz 22116856328. Po sprawdzeniu na stronie BMW parts wychodzi na to że zostały one zastąpione przez 22 11 7 935 144 i odpowiednio 22 11 7 935 143 (L/P). Te z kolei zastąpiły szereg


22 11 6 868 304

22 11 6 793 270

22 11 6 856 328


Z czego wychodzi, że powinien pasować zamiennik 22 11 6 868 304 na przykład Lemfordera 3973501


Jeśli popełniłem jakiś błąd proszę o sprostowanie. Ja tymczasem zamówię te lemfordery, zdemontuję moje oryginalne i dokładnie porównam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Podpowiedzcie jak najłatwiej wyjąć poduszki silnika. Z której z poniższych opcji korzystacie w przypadku N57:


1) założyć trawers i podnieść silnik

2) trawersem przytrzymać silnik a odkręcić łapy poduszek (rozwiązanie sugerowane przez TIS, chociaż w rzeczywistości dostęp do tych łap nie jest najlepszy)

3) trawersem przytrzymać silnik i opuścić przednie sanki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Dodam coś od siebie w temacie poduszek, otóż u mnie była wersja bez podciśnienia , natomiast takie poduszki zostały zastąpione tymi z podciśnieniem. Zamówiłem Lemfordera , w pudełkach były oryginały z wydrapanym logo BMW i naklejkami z numerem jak z ASO. Poduszka pod skrzynie Corteco również przyszła oryginalna z wydrapanym numerem. W 2.0d lewa poduszka wyszła po podniesieniu silnika jakieś 3cm, prawa wymagała odkręcenia wspornika do bloku. Podciśnienia nie podłączałem bo go u mnie nie ma. Pozbyłem się nie przyjemnych drgań i efektu przeciążenia zwłaszcza w obrotach 800-2000.

U mnie poduszki od silnika siadły o jakieś 5mm a ta od skrzyni o 3mm. Polecam wymieniać wszystkie 3szt zwłaszcza że ta od skrzyni kosztuje grosze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Dodam coś od siebie w temacie poduszek, otóż u mnie była wersja bez podciśnienia , natomiast takie poduszki zostały zastąpione tymi z podciśnieniem. Zamówiłem Lemfordera , w pudełkach były oryginały z wydrapanym logo BMW i naklejkami z numerem jak z ASO. Poduszka pod skrzynie Corteco również przyszła oryginalna z wydrapanym numerem. W 2.0d lewa poduszka wyszła po podniesieniu silnika jakieś 3cm, prawa wymagała odkręcenia wspornika do bloku. Podciśnienia nie podłączałem bo go u mnie nie ma. Pozbyłem się nie przyjemnych drgań i efektu przeciążenia zwłaszcza w obrotach 800-2000.

U mnie poduszki od silnika siadły o jakieś 5mm a ta od skrzyni o 3mm. Polecam wymieniać wszystkie 3szt zwłaszcza że ta od skrzyni kosztuje grosze.

 

Masz RWD czy xdrive? Możesz podać numery Lemfordera i Corteco jakie kupiłeś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam RWD

Numery jakie zamontowałem - prawa lemforder 39444 lewa 39436 (w pudełku był oryginał) - obie są z podciśnieniem którego nie mam w aucie, pod skrzynie corteco 80000555 (w pudełku był oryginał)

Fakt jest taki że jak pojedziesz do ASO to Ci zamontują te z podciśnieniem nieważne czy je masz czy nie bo innych w ASO nie ma.

Natomiast już po fakcie jak zamontowałem odkryłem że są jednak dostępne z lemfordera poduszki bez podciśnienia 37810 lewa , 37811 prawa - ale te są tylko do BENZYN oraz 36992 opisana jako L/P do diesla i benzyny :duh: (trzeba by przełożyć gumkę) to ciekawe i przeczy teorii że jedna działa na ściskanie druga na rozciąganie.

Aż z ciekawości rozetnę te swoje oryginalne co miałem od nowości i zobaczę czy jest jakakolwiek różnica.

Tak czy inaczej nie chciało mi się robić eksperymentów założyłem takie jak wyszły po VIN i jestem zadowolony z efektu. :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Ja do ASB wrzuciłem Lemforder 33247 02 009. Oczywiście znaczek BMW był zeszlifowany..


Stara poduszka OE BMW była z datą 05/2013

Nowa Lemforder 08/2019

Wymiana poduszki przy przebiegu 221kkm w 2021r.


Stara poduszka nie była zerwana ani mocno zmęczona . Po wymianie na nową nie zauważyłem wyraźnej zmiany.

Czytając/oglądając informacje , przy jakim przebiegu należałoby wymienić poduszki silnika , ASB i tylnego dyferencjału , to 200kkm. W moim przypadku , na tą chwilę mogę to potwierdzić jeśli chodzi o dużą tuleję tylnego dyfra. Była zerwana.

Do poduszek silnika jeszcze się nie dokopałem , więc nie wiem jakiej mogą być daty produkcji???? Na tą chwilę radzą sobie dobrze z silnikiem.



Ps.

Dopytam, czy te poduszki z wejściem podciśnienia zaślepiłeś???

Jeśli tak to czym?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Cześć wszystkim. Powiedzcie przy jakim przebiegu ruszaliście u siebie poduszki? Mam F11 RWD 520D z 2012 (przedlift). Obecnie ma 128tys. km - przebieg jest pewny ponieważ wykupiłem go z firmy gdzie pracuję. Miał 87 tys. jak go nabyłem.

Samochód mam już ponad 5 lat więc policzycie sobie że robię bardzo małe roczne przebiegi. Nie robiłem przy nim nic poza corocznymi serwisami olej+filtry (co daje interwał 5-7tys.) Przy przebiegu 100tys. wymieniłem w automacie olej (zestaw ofej ZF + misa z filtrem na wymianie dynamicznej).

Przesiadłem się na F11 z VW Passata B6 (2.0 TDI na pompopwtryskach :mrgreen: ) i generalnie po pierwszych miesiącach trochę byłem zawiedziony kulturą pracy tego silnika. Samochód generalnie komfortowy, dobrze wyciszony ale to co się niesie z tego silnika to jest kompletną porażką. Czytam teraz forum i trafiłem na temat wibracji oraz poduszek. Wibracje w sumie czuję od momentu nabycia tego samochodu (czyli od przebiegu 87tys. km) - czy "piatki" z tym motorem miały tak od razu po wyjeździe z salonu? Jeżdżę bardzo dość delikatnie, żeby nie powiedzieć dostojnie. Skrzynia jest nauczona raczej nisko zmieniać biegi a w dolnym zakresie obrotów (1200-1800 rpm) te wibracje czuć najmocniej. Na postoju, szczególnie na zimnym zmiany z D na R też objawiają się delikatnym drgięciem "pod tyłkiem". To samo jest jak np. zatrzymam się na jakimś skrzyżowaniu, mam "D" i wciśnięty hamulec - wtedy czuje drgania na tapicerce, desce i pod plecami. Żeby nie było to nie jest jakieś telepanie jak w starej ciężarówce. Jednak wydaje mi się że przy tej marce i segmencie nie powinno mieć to miejsca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli dla Ciebie 2.0TDI na pompowtryskach jest kulturalny, to rzeczywiście cośjest nie tak z Twoim BMW. 2.0TDi na pompowtryskach mam od 11 lat

Biorąc pod uwagę cenę wyjściową Passata która w 2007 roku wynosiła 98 tys. PLN vs F11 520D (dokładnie tego którym jeżdżę) która pod koniec 2013 roku wynosiła 243 tys. PLN to jednak Passatowi pewne braki kultury wybaczam, biorąc pod uwagę że kupiłem go jak miał niecałe 100tys. km a zrobiłem nim kolejne 90tys. W tym czasie lałem diesla, zmieniałem olej a ASO wezwało mnie na akcję wymiany pompowtrysków nieodpłatnie. Sprzedałem bo mi się za chciało samochodu premium.


Dziękuję ..... pomogłeś :duh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potwierdzam , silnik 2.0d BMW chodzi jak zetor , twardo i ciężko. W porównaniu do 2.0TDI CR to już w ogóle nie ma co porównywać. Nawet 2.0 HDI /TDCI ma lepszą kulturę pracy zwłaszcza na niższych obrotach nie czuć w nich jakby "przeciązenia" i wibracji z tym związanych i to mimo montażu tych jednostek w autach niższej klasy..

Dopiero BMW serii G , nawet zwykła 3 2.0d ma progres na plus jeśli chodzi o kulturę pracy zwłaszcza na niskich obrotach. Dla mnie moje F11 to świetne auto ale chodzi jak traktorek. Ale i tak nie chce się z nim rozstać :) Dodam że to tylko moje spostrzeżenia...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Panowie ku... Ja juz rece rozkladam w e61 n47, nowe poduchy niby corteco lewa=prawa, na wolnych obrotach chodzi jak zetor, co innego jak podepne podciśnienie na stale tzn omine elektrozawór wtedy jest dużo lepiej, tak mysle może kupic nowe w aso ale krzycza 1050 zł a boje sie że będzie to samo, przecież te wszystkie poduchy wygladaja tak samo, mowa o n47 jak i m57
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
  • Zasłużeni forumowicze

Poduszka do belki przedniego zawieszenia M8 8.8 - 19 Nm

Poduszka do łapy silnika M12 10.9 - 100 Nm

Łapa silnika do silnika M10 8.8 - 38 Nm lub jeśli M12x46 to nowe śruby 34 Nm i obrót 90 stopni

Dodatkowa masa do łapy silnika, lewa M8 8.8 nowa śruba - 19 Nm

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Borsuczek napisał(a):

Poduszka do belki przedniego zawieszenia M8 8.8 - 19 Nm

Poduszka do łapy silnika M12 10.9 - 100 Nm

Łapa silnika do silnika M10 8.8 - 38 Nm lub jeśli M12x46 to nowe śruby 34 Nm i obrót 90 stopni

Dodatkowa masa do łapy silnika, lewa M8 8.8 nowa śruba - 19 Nm

Dzięki a pomożesz które nowe mam kupić? Bo jakoś nie mogę ogarnąć 🤦

Screenshot_20230629-191428.thumb.png.3f8b2ea227bb0df7bb41cbeb85f3b51d.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Czy ktoś się orientuje na jakiej zasadzie działa podciśnienie w B47? Czy np na wolnych obrotach poduszki są sterowane podciśnieniem czy nie? 

Znalazłem kilka postów odnośnie serii E i w części aut na wolnych obrotach są ustawione na miękkie a w niektórych na twarde. 

Proboje dojść czy elektrozawór sterujący podciśnienie do poduszek działa prawidłowo. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Elektryczny zawór przełączający, sterowane mocowanie silnika

Przemienne mocowania silnika są stosowane w różnych pojazdach silnikowych. Te regulowane mocowania silnika zapewniają:
  • Poprawa akustyki przy przejściu z jazdy elektrycznej na jazdę silnikiem spalinowym
  • Optymalna izolacja drgań od nadwozia podczas postoju pojazdu na biegu jałowym
  • Zapobiega kołysaniu podczas jazdy po nierównej nawierzchni (przez kołysanie rozumie się drgania masy silnika lub chybotanie na poduszkach silnika)

Opis działania

Na przykład zawór przełączający mocowania silnika jest przymocowany do komory wlotowej. Sterowanie silnikiem aktywuje zawór przełączający. Aktywowany zawór przełączający otwiera się i uwalnia częściowe podciśnienie d o poduszek silnika. Elektryczny zawór przełączający ma tylko położenie „otwarte” i „zamknięte”.

Przejście między tymi dwoma pozycjami nie może nastąpić nagle, ale płynnie.

 

Aktywacja i wartości zadane

Elektryczny zawór przełączający albo podaje podciśnienie do poduszek silnika, albo je wyłącza. Poduszki silnika reagują przyjmując „twardą” charakterystykę reakcji lub „miękką” krzywą reakcji, w zależności od chwilowego stanu zastosowania podciśnienia („twarda” charakterystyka reakcji = jazda silnikiem spalinowym).

Podciśnienie wytwarzane jest przez pompę próżniową silnika. Podciśnienie przekazywane jest do mocowań silnika za pomocą węży podciśnieniowych.

 

SmartSelect_20230917_193724_Chrome.jpg

SmartSelect_20230917_193447_Chrome.jpg

  • Dziękuję 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.