Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Mój majster tak zrobił i były identyczne.

Tez miałem zamontowane dwie lewe (po przekładce tej 'gumki')

  • Moderatorzy
Opublikowano
A kto zabroni :) Polonez też miał dwie identyczne :norty:
Opublikowano
Mój majster tak zrobił i były identyczne.

Tez miałem zamontowane dwie lewe (po przekładce tej 'gumki')

A jak to u Ciebie działało?

Opublikowano

Sprawa poduszek w bmw jest skomplikowana dla przeciętnego mechanika.

W zależności od rynku jak i od wersji silnikowej czasem zakłada się dwie lewe,z podciśnieniem gdy nie ma auto podciśnienia lub dwie różne,od diesla do benzyny etc.

Dobór właściwej poduszki to podstawa a tego nie zrobi ktoś nieobyty z diagramem ponieważ każda poduszka wyglada tak samo!

Warto jednak posiłkować się realoem ponieważ czasem bmw wycofuje konkretna poduszkę a w jej miejsce trafia poprawiona wersja na oem.

Niesprzedane poduchy wycofanej wersji trafiają z zatartym numerem do pudełka febi.

Do wymiany poduszki potrzebujemy nowej nakrętki i właściwego momentu Nm.

Jeśli proces zakupu i wymiany był poprawny to odczujemy przeprowadzona naprawę od razu.

Na pudełku i podstawie poduszki czy gumie jest data produkcji wiec trzeba się starać dobierać w miarę świeże daty.

MADE IN PRL
Opublikowano
Bardzo trafny komentarz. Moim zdaniem nasza dyskusja ma bardziej na celu zaoszczędzenie cebulionów niż wyjaśnienie do jakiej wersji auta jakie poduszki ;) Ten odwieczny dylemat czy zapłacić 2 razy tyle za śmigło na części oryginalnej, czy dobrać zamiennik o identycznej jakości. Z tego co udało mi się zorientować to do wersji RWD są godne polecenia zamienniki poduszek, a do AWD pozostaje jedynie OE.
Opublikowano

teoria na przykladzie "twojej" prawej poduszki shot

producent wycofal dwa razy prawa poduszke i zastapil trzecia na tej pozycji.

w ramach wyjatku mozna zastosowac poduszke z koncowka 328 ktora jest teoretycznie "wymienna" a byla produkowana do roku 2014.

zachodzi podejrzenie ze prawa poduszka mogla miec wade fabryczna,zmiane konstrukcji tuleji gumowej lub nowy zaklad produkcyjny/producenta dla oem.



1.jpg 1.jpg

Galerie allegro za darmo


i link z ktorego wynika ze wczesniej oryginal byl z lemforder a teraz jest z corteco.


https://www.autodoc.pl/czesci-zapasowe/oem/22116856328?search=OEN%2022116856328


czym sie roznia tansze poduszki z tego linku?

data produkcji gumy!



mam nadzieje ze wam pomoglem jesli ktos nie zrozumial to prosze kupic nowa poduszke w ASO a panu ktory sprzedaje czesci zamienne przy zamowieniu zlozyc uwage by magazyn centralny wyslal biezacy rok :mrgreen:

MADE IN PRL
Opublikowano

No i mnie to dopadło. Zgłosiłem podczas serwisu olejowego objawy swojego auta. Buczenie na niskich obrotach, drgania i głośna praca podczas wciśniętego hamulca na drive, drgania przenosząca się na karoserię.

Diagnoza, prawa poduszka padła, a że zaleca się wymianę obu, to dwie nowe wjechały. Oryginalne, zamontowane zgodnie ze sztuką...... i co? G...o :mad2: nic się nie zmieniło. Masakra jakaś, odpowiedź serwisu: więc powód tego jest inny, ale poduszka była do wymiany i tak.

Pozostało tylko mieć nadzieję że się zmieni jak u papadziordzio. albo dalej szukać. Ale kasa poszła. Kur.......... jeździć się autem nie chce.

Paweł.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
No i mnie to dopadło. Zgłosiłem podczas serwisu olejowego objawy swojego auta. Buczenie na niskich obrotach, drgania i głośna praca podczas wciśniętego hamulca na drive, drgania przenosząca się na karoserię.

Diagnoza, prawa poduszka padła, a że zaleca się wymianę obu, to dwie nowe wjechały. Oryginalne, zamontowane zgodnie ze sztuką...... i co? G...o :mad2: nic się nie zmieniło. Masakra jakaś, odpowiedź serwisu: więc powód tego jest inny, ale poduszka była do wymiany i tak.

Pozostało tylko mieć nadzieję że się zmieni jak u papadziordzio. albo dalej szukać. Ale kasa poszła. Kur.......... jeździć się autem nie chce.

No widzisz, u góry są teoretycy, a niestety praktyka nie idzie zawsze z teorią w parze.


Powyższe, to tylko dorabiane teorie - niczym nie poparte.

Wzmacniacze też zmieniały producenta, zmieniały PN, było 15 czy 20 wersji nawet. Nie dlatego że były wadliwe, ale w internecie, każdy chce przekonać że jego prawda jest prawdziwsza.

Nie mówie że tak nie jest jak piszą wyżej, ale mam na myśli to że nie jest to niczym poparte.

Ja zakombinowałem w aucie kolegi przez weekend, kupiłem dwie nowe z ASO, produkcja maj 2020 (lewa na lewą, prawa na prawą) i ŻADNEJ, jakiejkolwiek zmiany. 525xD (moje poprzednie auto)

Opublikowano

W aso powiedzieli w czym problem

:) wymień poduchy:...


Dobrze, że z kolegą wymieniałem bo kosztorys bmw mnie rozbawił :)


I gorzej.... doszły wibracje do kabiny....

Przeszło po paru dniach.


Dopiero na wizycie w Legionowie - wymiana uszczelniacza konwertera / mialem

Lekkie zapocenie na skrzyni - główny powód wizyty.


Tam ogarneli mi buczenie.szukali aż znaleźli.

Coś było nie tak gdzieś w okolicach filtra powietrza.... o szczegóły nie pytałem bo dla mnie mało ważne. Grunt, że auto mam jak nowe.

Opublikowano

Witam,


Przy jakim przebiegu można zacząć podejrzewać poduszki? Mam niecałe 70k ale ostatnimi czasy zauważyłem wibracje na kierownicy i w ogóle wewnątrz samochodu szczególnie przy niskich obrotach.

Mogą to być poduszki czy to jeszcze za wcześnie?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam,


Przy jakim przebiegu można zacząć podejrzewać poduszki? Mam niecałe 70k ale ostatnimi czasy zauważyłem wibracje na kierownicy i w ogóle wewnątrz samochodu szczególnie przy niskich obrotach.

Mogą to być poduszki czy to jeszcze za wcześnie?

 

Ja słyszałem o przebiegu 200 000.....

Ale to podobno do wymiany idą...

- poduszki silnika

- poduszka ASB

- łączniki elastyczne wału

- duża tuleja tylnego dyfra

  • Moderatorzy
Opublikowano
Normalnie do wymiany są po ok. 100tys.km. Nie należy brać tego na ucho, a zmierzyć ile siadła.
Opublikowano
Normalnie do wymiany są po ok. 100tys.km. Nie należy brać tego na ucho, a zmierzyć ile siadła.

Masz gdzieś dane na temat, jak zmierzyć i jakie sa wartości przy których poducha kwalifikuje sie do wymiany?

  • Moderatorzy
Opublikowano
Nie znam, warsztaty powinny znać te wartości.
  • 3 miesiące temu...
Opublikowano
Po wymianie zrobię przekrój starych poduszek w celach naukowych.

 

Hej, jak twoja sprawa z poduszkami się skończyła? Ja chciałbym wymienić swoje - f11lci 525d xdrive oryginalne mają numery 6856327 i 6856328, są bez podciśnień i nigdzie nie są dostępne. Nie bardzo wiem w takim razie co założyć :shock: :shock:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Są w ASO. Nie ma zamienników. Przerabiałem to jakiś czas temu. Koszt ok 400 zł szt.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.