Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Podczas wizyty w ASO w Olsztynie związanej z akcją serwisową chłodnicy EGR poprosiłem również o weryfikację zawieszenia silnika i skrzyni bo coś delikatnie drży na postoju (oczywiście odpłatnie).

Poinformowałem Pana, że wymieniłem już prawą poduszkę bo bardzo trzęsło budą ale po wymianie nie do końca drgania ustąpiły chociaż jest dużo lepiej.

Po weryfikacji poinformowano mnie, że faktycznie widać, że poduszka prawa jest wymieniona ale pracuje miękko podobnie jak nie wymieniona strona lewa więc zasugerowano ponowną wymianę obydwu.

Ta prawa strona została zakupiona na moją prośbę przez mojego mechanika firmy Febi. Wg Pana z serwisu BMW mogła ona zostać błędnie/niepoprawnie zamontowana co podobno im też się zdarzało.

Moje pytanie czy możliwe jest faktycznie niepoprawne zamontowanie poduszki silnika?

Wiem, że z mojej winy poduszka Febi została zakupiona z przyłączem pod wężyk podciśnieniowy a ja w aucie faktycznie podłączenia nie mam więc kazałem mechaniorowi jakoś to zaślepić. Czy to może być powód, że pracuje miękko jakby była uszkodzona?


pozdrawiam,

Iwciu

Opublikowano

Może być tak, że ta poduszka, która jest przystosowana pod zasilanie podciśnieniem powietrza jest zrobiona z trochę bardziej miękkiej gumy aby ona lepiej pracowała z podciśnieniem. Ta poduszka, która nie ma zasilania podciśnieniowego może być zrobiona z bardziej sztywnej gumy i stąd różnica w pracy.

Pzdr.

Opublikowano

Dzięki za odpowiedź. Też mi się wydaje, że skoro jest to wersja podciśnieniowa to może coś być na rzeczy. W każdym razie jest jakiś trop...


pozdro

Opublikowano
Jak bez wyjmowania poduszki stwierdzic czy ma sie wersje z podcisnieniem czy bez?

 

Cześć

Kanał lub podnośnik odkręcenie kilku śrubek od osłony silnika i będziesz widział czy idą do poduszek przewody z powietrzem kolor bodajże niebieski

Opublikowano

Czeka mnie wymiana poduszek pod silnikiem. Mam wibracje i prawa jest dość mocno zużyta.

Czy sama wymiana jest jakoś specjalnie kłopotliwa? Silnik 2.0 n47 xdrive

  • 2 miesiące temu...
  • 1 rok później...
Opublikowano

Zachciało mi się wymiany poduszek,


Obie kupione w aso.


Autko troche mi juz glosniej pracowalo,


Ktos polecil zebym wymienil bo 120 tys przebieg to poczuje znaczna poprawę.


I jest gorzej, czuje na kierownicy delikatną wibrację, a przy dodaniu gazu lewy boczek, albo dekor lekko wibruje w pewnym zakresie obrotów.


Aso się upiera, że dali dobre poduszki ale mają podciśnienie a moje nie.


Reklamować ? Co robić.... zadzwoniłem, mówia ze innych nie ma w sprzedazy.


https://images89.fotosik.pl/420/9d13ff0f7accb495med.jpg

Opublikowano
Mi zamontowali takie same. Też powiedzieli że innych nie ma już w sprzedaży. Lecz u mnie poprawa była znaczna, ale po 3 dniach aksamit się skończył. Co prawda i tak jest lepiej niż było, jeżdżę rok na nich, powoli pojawiają się delikatne wibracje. Zobaczymy jak długo będzie ok, oby jak najdłużej.
Paweł.
Opublikowano

U mnie xdrive i wymiana nie była ani łatwa ani szybka.


Co radzisz...


Założyć stare ? A te próbować zwrócić ?


Około 800zł wydane a jest gorzej.... :/


Podciśnienie i zasady działania nie znam...


Czyli jeden model jest dla wszystkich.



No ale jaka by nie była... na nowej powinno chyba być lepiej :/

Opublikowano

Powinno, to bez dyskusyjne. Ale jest jeszcze jedna rzecz, poprawność ich zamontowania. Czyli zgodnie z numerem ich umiejscowienie, można je zamontować na obu stronach, lecz nie będą działały poprawnie. Był post na ten temat, jednemu z Nas zamontowano odwrotnie i było gorzej. Sprawdził numery i okazało się że zamontowano je odwrotnie, warto sprawdzić.

Gdybyś zamontował stare i byłoby lepiej, to spróbuj je oddać. Ale wtedy zostają tylko zamienniki.

Paweł.
Opublikowano

Zamontowalem

Dobrze, nr kat: koncowka 143 lewa,

144 prawa.


I najlejkami tak samo jak stare,


I miejsca podcisnienia na lewej jakby byla zle zalozona to wężyka nie da sie podlaczyc gdybym miał podcisnienie.


Pojezdze jeszcze.... serwis wykazal sie... odpisali ze moge oddac zalozone. Dadzą kase.


Żaluje bo auto dobrze jezdzilo wczesniej.... tylko glosniej tak pod gorke przy redukcji..... pomyslalem ze poduszki cos tam na plus zrobia:)


W tu jakies wibracje....

Opublikowano
U mnie też pod dużym obciążeniem jest głośno. Obejrzałem ostatnio zawieszenie wydechu, jest mocno zmęczone, trzyma się w sumie na paskach, bo guma jest zmęczona bardzo. Ale nie wiem czy to powód, na tą chwilę muszę dyfer ogarnąć. Ale wiem jedno, robi to tylko w okolicy 1200 obr/ min. Więc teraz częściej jeżdżę na ds. Nie zrzuca tak nisko biegów :wink:
Paweł.
Opublikowano

Ja to samo:) ale mi wymienili jeszcze na gwarancji gumy wydechu, az sie zdziwilem.


Na razie zostawie te poduchy,


Bo jakby lepiej jest przy redukcjach. To co mialem na starych bylo gorzej.


Ale zostaje taki delikatny rezonans na boczku drzwi przy 1800 -1900,


Pomysle jeszcze.....

Opublikowano

Nie orientuję się. Trzeba by bardziej doświadczonych kolegów zapytać na forum.

Ale jeśli nie zniwelowało to buczenia na niskich obrotach, to może zawieszenie tłumika nie odpowiada za to :think:

Mam też jeszcze jeden objaw denerwujący. Czasami podczas zapalony tak szarpnie silnikiem że aż na fotelu czuć.

Jedno uderzenie i potem ok, czasem też przy wyłączeniu silnika się to dzieje.

Paweł.
Opublikowano

Po paru dniach,


Cud czy co..


Auto cichutko, wrocilo wszystko do normy.... ulozyc sie nie mogly chyba ulozyc:):)


Dlatego nazywam

To cudem..... ale jest idealnie. Ciszej i nic nie wibruje.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Po paru dniach,


Cud czy co..


Auto cichutko, wrocilo wszystko do normy.... ulozyc sie nie mogly chyba ulozyc:):)


Dlatego nazywam

To cudem..... ale jest idealnie. Ciszej i nic nie wibruje.

Moze jakis czujnik czy cos, albo DPF zaczal sie wypalac ? :)

Opublikowano

A nie wiem :) jestem tylko ciekaw jakby było gdybym założyl ten elektrozawór i te wężyki podłączone do poduch... odpowietrzenie to jakieś czy co... szlag wie jak wtedy by było...


zestaw tani na sklepie bmwstore... ale nawet retrofit gdzie duzo rzeczy mi zakladali... nigdy nie montowali takiego wynalazku :)

Opublikowano
To gratulacje. U mnie za to robi się coraz gorzej, na niskich obrotach 1000-1200 jest głośno jak cholera. Basowe baczenie roznosi się na całe auto. Możliwe aby rok temu zakładane poduszki ori z jakiegoś powodu siadły?? To raptem 30.000 km.
Paweł.
Opublikowano

Ja juz we wszystko uwierze,


bo mi wibrowały dekory :)


a pojezdzilem... nagle przy redukcjach juz pod górę gdy wlecze sie... lekko nadusze gaz to mnie wkurzal ten taki bas silnika...



teraz cichutko.... jak w g30 :) ktorym jezdzilem ostatnio...


i ogolnie wszystkie wibracje ustały.


Obyś doszedł do tej usterki :/

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A nie wiem :) jestem tylko ciekaw jakby było gdybym założyl ten elektrozawór i te wężyki podłączone do poduch... odpowietrzenie to jakieś czy co... szlag wie jak wtedy by było...


zestaw tani na sklepie bmwstore... ale nawet retrofit gdzie duzo rzeczy mi zakladali... nigdy nie montowali takiego wynalazku :)

Te węzyki to podciśnienie.


Poduszka ma króciec.

Jak byś zaciąnał powietrze z poduszki to zmienia się jej charakterystyka pracy - zamyka/otwiera się membrana.


Po prostu na jałowych obrotach poduszka jest luźniejsza, a podczas jazdy bardziej 'napięta'.

Jest to zrobione dla polepszenia komfortu.


Dołożyć elektrozawór i poduszki z podcisnieniem można - pytanie czy się w wózku /sankach czy co tam jest zmieszczą bo do 525xD nie wchodziły fizycznie (za duże były chociażby o ten kruciec).

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Hej. Planuję wymienić poduszki silnika i skrzyni w swojej 525xd. Oryginalnie nie mam podciśnień w poduszkach. Widzę, że nowe numery 22117935143 lewa i 22117935144 prawa mają króćce do podciśnień. W ramach polskiej cebuli szukałem zamienników, niestety nie występują zamienniki dla powyższych numerów częśći. Udało mi się natomiast znaleźć numery zamieników z Lemfordera dla poprzednich numerów 22116868303 lewa i 22116868304 prawa. Bardzo dziwne jest to, że prawa jest normalnie dostępna za około 250zł, a lewej nie ma nigdzie. Kupiłem więc prawą Lemfordera 39735 01 i okazała się oryginałem ze startym znaczkiem BMW, ale nawet na naklejce z QR kodem jest nr OE. Przyglądam się tej prawej poduszce i zdjęciom oryginalnych lewych i wygląda to prawie identycznie. Wystraczy przełożyć gumkę odboju i już mamy lewą poduszkę. Zastanawiam się czy jest sens eksperymentować i podzielić się wiedzą dla potomnych czy lepiej nie szukać problemów i dokupić lewą w BMW za 500zł? A może ktoś już robił taki eksperyment?


A i jeszcze jedno aby wymienić poduszkę skrzyni z xdrivem trzeba mieć specjalny przyrząd/ściągcz. Szukam go już od dłuższego czasu i nikt nie ma. Może w tym wątku znajdzie się ktoś kto wie gdzie takie cudo zdobyć/wypożyczyć.

  • Moderatorzy
Opublikowano
Poduszek nie można zamieniać miejscami, jedna działa na rozciąganie a druga na ściskane w czasie przyspieszenie czyli maja inna charakterystykę.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.