Skocz do zawartości

[320Ci] Falowanie obrotów na postoju, check engine/EML/DSC


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam,

2 dni temu odebrałem samochód od mechanika i pojawił się kolejny problem.


Wczoraj zajechałem do pracy i wszystko było wporzątku, dziś rano odpalam i widzę problem; zaraz po odpaleniu silnik prawie zgasł (obroty spadły znacznie poniżej 500) i zaczęły falować. Oświeciła się kontrolka silnika, EML oraz DSC, nie wiedzieć czemu.


Zgasiłem silnik w obawie przed ewentualnym uszkodzeniem. Później, nie wiedząc co robić, odpaliłem i zgasiłem jeszcze dwukrotnie, aż w końcu problem ustąpił i została jedynie kontrolka check engine. Dojechałem tak do domu.


Generalnie silnik pracuje normalnie (nie dusi się, nie szarpie, etc), ale obawiam się, że problem niedługo znów wystąpi. Co może być przyczyną?

Edytowane przez sebxx4
Opublikowano
Najlepiej sprawdzic bledy pod kompem, moze to byc byc przeplywomierz, disa, sondy lambda, vanosy.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Przepustnica, czyli sama ona, wiązka lub przerwy w dme. Dopisz 320ci do tytułu.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wróci.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Domyślam się.

Podpięcie pod komputer pokaże co konkretnie wywołało problem?


Zanim się doczekam na termin do mechanika to trochę minie, w międzyczasie mógłbym spróbować samodzielnie coś podziałać. Chyba zainwestuje w ten interfejs diagnostyczny bo ccoś czuję, że jeszcze nie raz mi się przyda :E


Znalazłem na allegro jakiś ponoć polski interfejs do BMW za 70zł (nr aukcji: 7787494271). Jak sądzicie, jest to warte inwestycji?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie zawsze, czasem opis błędy naprowadzi, ale w tym przypadku raczej nie, trzeba sprawdzać po kolei. Interfejs powinien sprawdzić się, jak masz okrągłe złącze pod maską to potrzebujesz jeszcze adapter.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

No dobra, ale jeśli pokaże np, że faktyczny przepływ powietrza jest mniejszy niż założony przez komputer to należałoby szukać problemu w układzie dolotowym, prawda? Czyli, na chłopski rozum, przepływomierz albo przepustnica.


Zamówiłem ten interfejs, zobaczymy co mi tam pokaże.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To wtedy pokaże zły skład mieszanki lub ewentualnie przepływomierz, więc tak czy siak trzeba używać głowy :lol: przy tych objawach i kontrolkach na 99% będzie błąd przepustnicy, co niekoniecznie oznacza, że ona sama jest przyczyną, ale może :8)

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Okej, tak czy inaczej poczekam na ten kabel i sprawdze co i jak. Choć dziś jak wsiadłem do auta to zauważyłem, że check już się nie zapala, ale nie mam też ustawionego zegarka więc prawdopodobnie ojciec odpinał kleme.


Nie wiem czy to ma związek z moim problemem, ale zauważyłem, że na jałowych obtotach słychać takie cykliczne cykanie, brzmiące troche jakby świst powietrza. Po choćby delikatnym przygazowaniu przestaje cykać i dźwięk robi się jednostajny (jendostajnie syczy).

Opublikowano

No więc tak.

Byłem u mechanika, błąd ponoć wyrzucał przepływomierz, sondy lambda i coś jeszcze o ile się nie myle.


Okazało się, że wtyczka przepływomierza była niepodłączona (niedawno zakładałem gaz, więc pewnie któryś z gazowników zapomniał ją podłączyć). Skasowali mnie 200zł za diagnostyke komputerową i podłączenie kabla, nieważne.


Dziś odpaliłem normalnie samochód, przejechałem może kilometr, zgasiłem i poszedłem - auto stało z 15 minut. Po ponownym odpaleniu problem powrócił: EML, check engine i DSC. Tym razem wielokrotne odpalenie silnika nie pomogło, obroty cały czas trzymały się powyżej 1000/min, a przy próbie dodania powyżej 1,5tys obrotów silnik zaczynał się dusić, a same obroty spadały poniżej 500. Jakoś udało mi się dojechać do domu wlekąc się niecałe 20km/h bez dodawania gazu.


Zauważyłem też, że kiedy samochód toczył się po prostej drodze z prędkością mniejszą niż 10km/h wskaźnik spalania pokazywał zero, natomiast kiedy auto trochę się 'rozpędziło' do tych 20km/h, spalanie wzrastało do 18 litrów i utrzymywało się cały czas na takim poziomie. Przypominam, że w ogóle nie dotykałem pedału gazu.


Poniżej zamieszczam film, który nagrałem na postoju.

https://www.youtube.com/watch?v=YpOELKkP7a4

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Przepustnica, czyli sama ona, wiązka lub przerwy w dme.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

O co chodzi z tą wiązką lub przerwami w DME?


Swoją drogą, czy takie objawy może powodować instalacja gazowa? (była niedawno zakładana)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie, ale puki nie sprawdzisz błędów to nie będzie 100% pewności, narazie jest 99..aby coś elektrycznego działało prawidłowo musi być połączenie :roll: przerwy w dme (sterownik silnika) to zimne luty, które czasem zdarzają się w elektronice.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Dobra, dotoczyłem się jakoś do mechanika, ponoć że padła elektronika przepustnicy.


Zastanawia mnie jedna rzecz: dostałem od nich jakiś raport z diagnostyki komputerowej i wygląda to tak jakby pół mojego auta nie działało :shock: Poniżej skany:


5115827300_1552309148.jpg

6703929100_1552309150.jpg


To u nich jest coś nie tak czy ja mam tak zdezelowany samochód?

Przykładowo, światła wszystkie mam sprawne, a tu widzę same błędy. Tak samo z podgrzewaniem prawego fotela; niby działa, a tu pokazuje, że przerwa.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Błędy jak się pojawią to dopiero znikną po skasowaniu a nie po usunięciu usterki, stąd te od oświetlenia. Tak jak pisałem przepustnica, wtyczka/wiązka lub dme, to trzeba sprawdzić. Następnym razem do bosza jedź z odkurzaczem lub lodówką a jak chcesz zdiagnozować bmw to komputer z inpa, zapis screen'ów z błędami i wtedy widać więcej.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Dobra, odebrałem auto.

Wymienili przepustnice na jakąś produkcji VDO (swoją drogą, dobra firma?)


No i tak; auto jeździ, póki co. Jak odjeżdżałem, zauważyłem natomiast:

- coś dłużej niż zwykle musiałem przytrzymać zapłon żeby silnik załapał (jakieś 0,5-1s dłużej). Niby nic takiego, ale dziwnie jakoś. Wcześniej palił "od kopa"

- na biegu jałowym (w sensie, na P), kiedy dam mu trochę gazu np 1,5tys obrotów i nagle puszcze, obroty spadają najpierw do 1tys, zatrzymują się tam na chwile i dopiero po jakiejś sekundzie spadają do jałowych (~600).

- wskazówka spalania podczas toczenia się po mieście (~20km/h) wskazuje mi spalanie na poziomie 12 litrów.


Czy to aby normalne?


Zmierzyli mi też ciśnienie na tłokach; dla pierwszych 5-u cylindrów wynosi ono około 15 barów, dla ostatniego wynosi 14 barów. Z tego co mechanik powiedział wynika, że silnik jest w bardzo dobrej kondycji bo takie poprawne minimum to 11 barów, ale jakoś nigdzie nie mogę znaleźć informacji na temat fabrycznego ciśnienia jakie powinno tam panować. Przypominam, silnik to M54B22.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Firma bardzo dobra, to część na pierwszy montaż. Używana? Adaptacje skasowali? Pewnie nie.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Bardzo dobre. Ile kosztowała przepustnica?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wszystko widać na komputerze, podgląd parametrów podczas jazdy i będzie widać czy przepustnica działa prawidłowo.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Mechanik sie ponoć przejechał i mówił, że było okej (nie wiem czy z podpiętym komputerem).

Zapłon auta wrócił do normy, pewnie akumulator był troche rozładowany po tym mierzeniu ciśnienia na tłokach bo jednak 6 razy pod rząd musieli zakręcić troche dłużej.


Natomiast dziś się przejechałem troche bardziej i zauważyłem kolejną niepokojącą rzecz. Otóż kiedy rozpędzę auto do tych 80-100km/h, przy gazie wciśniętym może do 2/3 mam obroty około 3 tysięcy i kiedy puszczę gaz całkowicie obroty nie spadają tylko trzymają wartość do której były rozkręcone. Dopiero hamowanie sprawia, że spadają. Taka sytuacja nie występuje przy niższych prędkościach oraz na postoju. Nie wiem czy to ja jestem jakiś przewrażliwiony na punkcie tego auta, ale wydaje mi się, że wcześniej tak nie było, tylko po puszczeniu gazu obroty spadały np z 3 tysięcy do 2 tysięcy. W drugą stronę też jest problem - kiedy auto mam rozpędzone i wcisnę ponownie gaz to muszę go wcisnąć mniej-więcej do tego samego poziomu aby obroty w ogóle się zwiększyły. Przypominam jeszcze, mam automat.

  • 5 tygodni później...
Opublikowano

Miałem dziś dziwną sytuację.

Samochód stał nieużywany dobe. Odpalił ciężej niż zwykle (kręciłem nim dobre 2 sekundy), a zaraz po odpaleniu słychać było dziwne stukanie; stuknęło może 4-5 razy i przestało.


Pamiętam, że kiedyś jakiś mechanik powiedział mi, że to napinacz łańcucha rozrządu daje takie objawy zaraz po odpaleniu, zanim go dopchnie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.