Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam kolegów. Mam takie wątpliwości co do przepustnicy montowanej w wydechu. Sprawa wygląda następująco. Wężyk do zbiornika (pod)ciśnienia pod silnikiem był spraciały, to samo przy samym wydechu. Po wymianie klapka elegancko zamyka się po uruchomieniu silnika i otwiera przy zgaszeniu auta. Ręcznie nią poruszając też nie czuć oporów zbyt dużych. Problem jest taki, że przy obrotach nawet około 5 tyś/min klapka dalej zostaje zamknięta - na postoju. Dziś włożyłem (niezbyt ciasno) chusteczkę higieniczną w rurkę za przepustnicą i po dosyć dynamicznej jeździe (często z kickdownem) chusteczka pozostała dalej na swoim miejscu czyli wychodzi, że klapka w trakcie jazdy nie otwiera się. Sprawdzałem elektrozawór - jest sprawny - zamyka i otwiera drogę dla podciśnienia pod wpływem napięcia. Na wtyczce przy elektrozaworze prąd też jest. Świadczy o tym z resztą to, że podciśnienie zamyka klapkę po uruchomieniu silnika. I teraz pytanie zasadnicze. Co dokładnie steruje pracą tego elektrozaworu?? Czy tylko po obrotach czy też bierze pod uwagę obciążenie czy jeszcze inną wartość? Wg mnie elektrozawór powinien "wyłączać się" wtedy sprężyna na klapce otwierała by ją. Jak u Was macie z tą klapką? Czy na postoju po przegazówce otwiera się?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
powinna się otwierać nawet na postoju po przegazowaniu. Sterowana ze sterownika silnika (zawór sterowany elektrycznie w bagażniku) oraz podciśnieniem z kolektora.
Samochody które były złe jak były nowe, odradzają się w Polsce jako używane BMW
Opublikowano
Dzięki za odpowiedź. No to u mnie coś "nie steruje". Nie wiesz może jak sterownik realizuje sterowanie elektrozaworu? Tzn jakiś PWM czy prądowo czy napięciowo? Bo na wtyczce cały czas podczas pracy mam praktycznie napięcie około 14V, chyba 13,82V.
Opublikowano

Coś wam się z klapką pomyliło.

Klapka jest otwarta a po przegazowaniu zamyka się można to sprawdzić na postoju.



Klapka na wolnych i niskich obrotach czyli silnik bez obciążenia jest otwarta bo podcisnienie w silniku jest niskie to wydech jest głośny.


Jak dajesz w pedał i obroty rosną czyli silnik na obciążeniu to jest zamknięta bo podcisnienie w silniku jest wysokie to wydech jest trochę cichszy.


Zadanie jej polega na tym aby auto na obciążeniu w trasie było mniej uciążliwe a dzieje się tak po zamknięciu jednej rury wydechu.


Zresztą konstrucja jej i zakres pracy obrotu pokazuje że pęd spalin też ma znaczenie im szybszy przepływ spalin to zmusza ja do obrotu i zamknięcia. Wygląda na to że nawet jak wywalisz wężyk zbiorniczek podcisnienia , przewód i zaślepisz port z tyłu silnika to i tak przy pałowaniu się zamknie o ile nie jest zablokowana fizycznie w pozycji otwartej.


Co do klapki to można ją śmiało modyfikować i mieć tak głośne auto jak kto woli.


https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://m.youtube.com/watch%3Fv%3DtSBzUtUD-IA&ved=2ahUKEwjr2oWY_tzgAhUBYlAKHTJcB1oQwqsBMAB6BAgGEAU&usg=AOvVaw0T0K9V3YF_CHJatOzECZLs&cshid=1551307658414




Była o tym już mowa tutaj.

https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=86&t=334179#p2440593

żadnych dizli tylko Pb+LPG

R4 + turbo, V6 , R6 i V8

Opublikowano
|Jak wam sie jeździ z działającą przepustnicą? Jest cicho w aucie przy obciążeniu? U mnie ta przepustnica jest caly czas otwarta. Jest nie do ruszenia, i sie zastanawiam czy warto wymienić tłumik czy nie.
Opublikowano

Szału nie ma jest głośno i tyle. Nie wymieniaj olej to.

Na długą trasę dźwięk wydechu jest męczący.


Nasze E83 dodatkowo z S226 to są polatajki do latania wokół komina a nie auta na długie trasy na dodatek dziurawymi drogami.

żadnych dizli tylko Pb+LPG

R4 + turbo, V6 , R6 i V8

Opublikowano
No właśnie ja czasem latam dłuższe trasy. Wydech "na dwie rurki" otwarte jest OK, dudni tylko na niskich obrotach. Mi osobiście nie przeszkadza, ale lubię jak coś działa tak jak fabryka chciała. A co do twardości zawieszenia to jest masaakraaa! Twardo jak decha-czasem jadę na szarpaki, bo myślę, że coś padło w zawieszeniu, a to po prostu TTTM (ten typ tak ma).
  • 4 miesiące temu...
Opublikowano

Witam

Chciałbym zapytać gdzie dokładnie znajduje się ten elektrozawór do którego jest doprowadzony wężyk od przepustnicy gdyż u mnie ten wąż sparciał i chciałbym go wymienić

Pozdrawiam i dziękuję za odpowiedź

Opublikowano

1. to elektrozawór


b759274528fb39aemed.jpg


u mnie sparciał na końcu przy wydechu oraz za zbiorniczkiem podciśnienia 8 , jest on nad przednim dyfrem trzyma go mocowanie 10


ja nie wymieniałem tylko przyciąłem,

żadnych dizli tylko Pb+LPG

R4 + turbo, V6 , R6 i V8

Opublikowano
Witam , a jak to ma do mocy ? bo ja już próbowałem tak i tak ale jakoś nie ma dużej różnicy (może za krótko testuje ) oprócz dzwięku . A u mnie na zgaszonym silniku jest otwarta ,jak odpalę to zaraz się zamyka , tak ma być? pozd.
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
Witam ,wybierając się w góry radzę odłączyć (wtyczka w bagażniku z lewej strony) jest bardziej mocniejszy ,testowałem to w dwie strony co do spalania . Z załączoną spalanie LPG ok 14 l/km (jazda wieczorną porą pełny bagażnik 2+2 dzieci ) ,co do spalania z wyłączoną przepustnicą jeszcze nie wiem ale jest mocniejszy (ale głośniejszy).
Opublikowano

A ja uważam ,że ma się to nijak do mocy.

Jest to 'silencer' jak sama nazwa mówi ma być ciszej.

Jest to mit dopóki ktoś nie zbada na rolkach hamowni ile powera jest z otwartą na stałe , a ile z zamkniętą.

Taki sam jak masełko pod korkiem wlewu oleju = seperator do wymiany.

żadnych dizli tylko Pb+LPG

R4 + turbo, V6 , R6 i V8

  • 4 miesiące temu...
Opublikowano

Czyli masz otwartą klapkę na stałe.

Więc ją zamknij i zablokuj zaworek fizycznie na stałe.


Dlatego nie warto bo spawarką zrobisz to za 5 zł i masz zablokowane na stałe, a ty chcesz wydać 350zł + robota.

żadnych dizli tylko Pb+LPG

R4 + turbo, V6 , R6 i V8

Opublikowano
Ale będzie orginał ,otwierać i zamykać kiedy trzeba .A nie jakieś partactwo,jak to będzie wyglądać .
Opublikowano

Heh każdy robi jak uważa.


A co tam ma być widać, kto ci patrzy w rurę wydechową.

Trzeba się położyć na glebę aby w ogóle zobaczyć cokolwiek, aby znalesć zaworek.


No faktycznie zrobienie małej kropki migo matem aby złapało to partactwo. :mad2:

żadnych dizli tylko Pb+LPG

R4 + turbo, V6 , R6 i V8

Opublikowano

Dlatego wymiana samego zaworka z klapką za 350zł +robota jest nie warta, bo trzeba wszystko zdjąć, pociąć, wstawić, pospawać i założyć spowrotem.


Wymiana na działająca używkę jest lepszym rozwiązaniem.


Najlepszym jest całkowita blokada, albo zaspawać klapkę która jest w wydechu i się obraca, albo dociąć kółko i załapać spawem .


Jak klapka stoi to kawał ajzola i młotek na pobudzenie.


Wtedy wystarczy tylko zdjąć chromowaną dwururkę i jest dostęp.

żadnych dizli tylko Pb+LPG

R4 + turbo, V6 , R6 i V8

Opublikowano
Ale jak będzie oryginał, to tak samo trzeba to pociąć i spawać... No i pewnie wtedy się okaże że na tej rurce nie ma podciśnienia into nie działa :)
Opublikowano
Jak dla nie przy otwartym jest mocniejszy .

 

Czyli przy niskich obrotach czujesz że jest mocniejszy bo ma otwarta klapkę , a im więcej obr. klapka się zamyka to jest słabszy?

To odczucie o którym piszesz to jest po prostu VANOS , bo właśnie przez niego samochód ma lepsze przyspieszenie z niższych obrotów.

A jak dla mnie to najmocniejszy jest od 3500 obr./min bo ma wtedy 300 Nm .


Jak nie poświęcisz 100zł i nie pojedziesz na hamownie to będą to tylko twoje odczucia.

żadnych dizli tylko Pb+LPG

R4 + turbo, V6 , R6 i V8

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.