Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Nie znalazłem na forum, więc rozpoczynam nowy temat. Kupiłem tydzień temu F34 z reflektorami LED - w wyposażeniu m.in. asystent świateł drogowych. Światła po włączeniu poziomują się same (widać ruch pionowy), asystent działa też bez problemu, ale zastanawia mnie regulator zasięgu, znajdujący się obok regulatora jasności oświetlenia wewnętrznego (poniżej i z lewej strony kierownicy, w panelu sterowania światłami), który jest aktywny - obracając pokrętłem widać zmianę zasięgu świateł. Do serwisu jestem umówiony dopiero za tydzień, a przez telefon powiedzieli mi, że nie powinno tego być...W necie zero informacji nt. tego przypadku, więc może ktoś zorientowany coś napisze ? Ostatni raz taką regulację widziałem w swojej E36, która miała zwykłe halogeny, więc zgłupiałem trochę...
Opublikowano

Mam w F34 adaptive LED i asystenta świateł i żadnego pokrętła zasięgu nie mam...

Może właśnie dlatego!

Ale w instrukcjach też nie widzę takiej opcji.

Opublikowano
z którego roku to F34? Może ktoś kupił auto ze zwykłymi reflektorami i dołożył ledy?

 

Ja mam f30 LCI kupiłem na H7 dołożyłem full ledy nie adaptacyjne, są ustawione na stałe póki co i według mnie jest elegancko. Z czasem może dokupię czujniki poziomu na przednią i tylną oś, ale póki co nie wożę balastu żebym musiał obniżać snop światła ;)

Opublikowano
Jaki koszt takiej zmiany? Dużo przeróbek w instalacji?

Mam dane z 4-go kwartału zeszłego roku, np full led (nie adapt), nówki z Helli(komplet), możesz dostać od 1400 do ponad 2tyś, plus 5szt modułów na każdą lampę, nowe moduły pewnie z ok 2-3tyś za komplet, używki z All pewnie znajdziesz za połowę ceny. Natomiast używany komplet ori moduły plus reflektory na All pewnie znajdziesz za ok 3 tyś , do tego musisz mieć odpowiednią/ie kamery i całość zakodować, natomiast ledy adaptacyjne to wiadomo musisz doliczyć co najmniej 40-50% ceny.

p44ahXld_o.jpg
Opublikowano
z którego roku to F34? Może ktoś kupił auto ze zwykłymi reflektorami i dołożył ledy?
Auto jest od Dealera, kupione tydzień temu i nikt przy nim nie modził ...
Opublikowano
Mam w F34 adaptive LED i asystenta świateł i żadnego pokrętła zasięgu nie mam...

Może właśnie dlatego!

Ale w instrukcjach też nie widzę takiej opcji.

W instrukcji jest tylko, że pokrętło występuje przy reflektorach halogenowych - też ją czytałem i nawet się zdziwiłem, że w F34 jeszcze miałyby być zwykłe halogeny :)

Opublikowano

Z czasem może dokupię czujniki poziomu na przednią i tylną oś, ale póki co nie wożę balastu żebym musiał obniżać snop światła ;)

 

Nie omieszkam Cie pozdrowic, jak bedziesz przejezdzal przez prog zwlaniajacy.

Opublikowano
Jaki koszt takiej zmiany? Dużo przeróbek w instalacji?

Mam dane z 4-go kwartału zeszłego roku, np full led (nie adapt), nówki z Helli(komplet), możesz dostać od 1400 do ponad 2tyś, plus 5szt modułów na każdą lampę, nowe moduły pewnie z ok 2-3tyś za komplet, używki z All pewnie znajdziesz za połowę ceny. Natomiast używany komplet ori moduły plus reflektory na All pewnie znajdziesz za ok 3 tyś , do tego musisz mieć odpowiednią/ie kamery i całość zakodować, natomiast ledy adaptacyjne to wiadomo musisz doliczyć co najmniej 40-50% ceny.

 


Kolego daj linka gdzie sprzedają LED Helli nowe po 1400zl sztuka?

Mozesz tez wrzucić linka komplet z modulami za 3 tysie używany?

MADE IN PRL
Opublikowano (edytowane)

Kolego daj linka gdzie sprzedają LED Helli nowe po 1400zl sztuka?

Mozesz tez wrzucić linka komplet z modulami za 3 tysie używany?

 

Rozumiem że to było sarkastyczne, w sumie dobrze bo rzeczywiście coś mi się pomieszało, mowa tu o cenie za szt, bazując na moich doświadczeniach, z racji tego że do rejestracji auta potrzebowałem wymienić światła wstępnie zastanawiałem się nad używkami ale ostatecznie zakupiłem nówki.

Co do cen mówię o okresie powiedzmy września zeszłego roku i już widzę że ceny poszły w górę, niemniej jednak kupiłem komplet nowych ledów adaptacyjnych Helli za 2300 pln/szt z Intercars, tam kosztowały wtedy niecałe 2.9tyś szt ale przyjaciel mający warsztat wziął je na firmę bez Vatu stąd taka cena.

Oczywiście nie każdy ma taki układ, ale zawsze istnieje szansa, co do full ledów wtedy kosztowały minimalnie mniej niż obecnie(ok 1.7 tyś), ale ja mogłem je mieć za 1400zł, pomijając nówki znalazłem kilka F.L w przedziale od 900-1200 na All, oczywiście były też i droższe.

Co do modułów, rożnie bywało z tymi cenami np sam główny do A.L kosztował średnio 900pln, natomiast komplet ok 2.5-3tyś pln , jednakże były też komplety świateł z modułami za 4.5-5 tyś, tu jednak skupiamy się na F.L nie adaptacyjnych i pamiętam że były takie komplety za ok 3tyś(światła+ moduły), góra 3.5tyś, mowa oczywiście o używkach z All.

To chyba tyle, może teraz ceny poszły w górę więc moje dane są nie aktualne ale jak wspomniałem w tamtym poście tak było w okolicy początku 4-go kwartału 2018 roku, dla przykładu link do obecnej ceny nowych F.L z Intercarsu https://e-katalog.intercars.com.pl/#/produkty/3416133432340-1EX012_102_911-O55126-reflektor.html

Reasumując jedynym błędem było niedopowiedzenie że chodziło o szt, reszta jest jak wspomniałem, mam nadzieję że zaspokoiłem kolegi ciekawość, a jeśli nie wierzysz, nie musisz , osobiście nie zwykłem kogoś ściemniać, z drugiej strony za stary już jestem żeby kogoś przekonywać "na siłę" , amen.


P.S

Wracając do meritum i pytania kolegi @bigfoot, u mnie nie ma żadnego pokrętła do zasięgu, a miałem wcześniej F.L, obecnie jak wyżej wspomniałem A.L, siedziałem w kilku F-kach z ledami i też czegoś takiego nie widziałem.

Edytowane przez rabbit72
p44ahXld_o.jpg
Opublikowano

W instrukcji jest tylko, że pokrętło występuje przy reflektorach halogenowych - też ją czytałem i nawet się zdziwiłem, że w F34 jeszcze miałyby być zwykłe halogeny

W mojej instrukcji wersja VI-16 *.pdf, ani w dedykowanej instrukcji w Connected Drive nie ma.

Ale to nieważne, zapewne dowiesz się na przeglądzie skąd to się wzięło.

Opublikowano

Kolega zapomnial dodac ze nowe swiatla dostepne w intercarsie zamiast napisu z boku BMW LED czy BMW LED ADAPTIVE maja napis HELLA LED :P

Uzywane na alle LED czy ADAPTIVE LED kosztuja tyle samo czesto z przewaga drozszych samych LED…

Moduly to loteria.

Teraz pytanie technicznie jak ktos ma lampy LED w oryginale to co musi zrobic by zamontowac LED adaptive?

Czy pasuja plug and play?

MADE IN PRL
Opublikowano

Kolega zapomnial dodac ze nowe swiatla dostepne w intercarsie zamiast napisu z boku BMW LED czy BMW LED ADAPTIVE maja napis HELLA LED :P

Uzywane na alle LED czy ADAPTIVE LED kosztuja tyle samo czesto z przewaga drozszych samych LED…

Moduly to loteria.

 

Aha czyli jak nie pisze bmw a mam Hella Advanced Led( bo tak się akurat nazywają!!), tzn że mam drugi sort świateł, rozumiem że te z napisem bmw mają jakieś dodatkowe wodotryski i są w innej kosmicznej technologii, myśląc tym tokiem rozumiem że każdy musi kupić każdy najmniejszy podzespół ori i to koniecznie w aso, czy też ściśle stosować się do zaleceń producenta bo jeśli nie to już nie ma "prawdziwego" bmw :duh: .

Pozwól mi pomyśleć kto robi te ledy dla bmw i jaki producent widnieje na nalepce ori ledów, czyżby to przypadkiem nie była Hella :shock: , nie to raczej niemożliwe przecież prawdziwe ledy są robione przez bmw bo mają na przodzie napis bmw led i pewnie z racji tego świecą o niebo lepiej.

Kurde chyba zrobiłem mega błąd kupując "wioskowe" ledy , a moglem kupić nówki koniecznie w aso bmw za 8-9tyś komplet lub choćby używki, tak ,tak wiem co będzie dalej teoria że jeśli mam światła z napisem hella a nie bmw to auta nie sprzedam i każdy będzie dociekał, czy może że to nie jest to co ori bmw.

Teraz pytanie technicznie jak ktos ma lampy LED w oryginale to co musi zrobic by zamontowac LED adaptive?

Czy pasuja plug and play

 

Że tak pozwolę sobie zapytać, choć nie wiem czy "jestem godzien", czy ktoś tu pytał lub rozmawiał o jakimkolwiek montażu lamp/modułów led !? Coś mi się wydaje że rozmawialiśmy o cenie lamp led i modułów , a jeśli chodzi o kolegi pytanie to już spieszę z odpowiedzią; wystarczy że zmieni 2 moduły główne świateł, zatrzyma cztery pozostałe(8 na dwóch reflektorach), potem wszystko zakoduje i całość świeci tak jak powinna. I to też nie do końca bo wystarczy że wszystkie oryginalne moduły led będą nie starsze niż bodajże z sierpnia 2017( być może nawet z czerwca-dokładnie nie pamiętam), i wielce prawdopodobne jest że nowe A.L będą po kodowaniu pracowały z wszystkimi modułami z F.L, czyli jak to kolega zapożyczył z angielskiego, będzie "plug and play".

Ale w moim wypadku to one z pewnością świecą gorzej bo mam napis hella advanced led a nie bmw adaptive led ...ehhhh...szkoda to więcej komentować bo kolega widzę lubi sobie hipostazować ...

p44ahXld_o.jpg
Opublikowano
Pozwolę sobie się wypowiedzieć; jestem w posiadaniu F34 z 2018 roku z LED-ami i asystentem, bez adaptacji. Również mam to pokrętło. Widocznie tak ma być ;)
Opublikowano

Niepotrzebnie sie spinasz kolego ale dla kilku osób oryginalność pojazdu ma jakieś tam znaczenie a cena lampy nie bierze sie z powietrza w przypadku OEM.

Akurat mam taka rozbita lampe i muszę ja wymienić na nowa więc sie zainteresowalem tematem.

Co do różnic konstrukcyjnych to interesuje mnie czy twoje maja w środku wiatrak zapobiegający parowaniu lamp led?

Drugie moje pytanie było dlatego bo jak mam wymieniać jedna czy nie wstawić sobie od razu adaptive które kosztują w używce tyle samo co zwykle no chyba ze kupię sobie jedna nowa z innej parafii z napisem hella led :lol:

Co przemawia za adaptive na korzyść w stosunku do samych led?

MADE IN PRL
Opublikowano

Zapomnijmy o spince bo to nikomu niepotrzebne, oczywiście gdybyś tak od razu ujął temat to bym się zgodził bo bez dwóch zdań lepiej mieć części oem niż takie które są nimi tylko pośrednio, a cena jak widać jest pojęciem subiektywnym bo na siłę, nie patrząc na stan świateł można mieć te lampy jeszcze taniej jednocześnie licząc się z ryzykiem.

Zgodzę się że gdyby nowe ledy oem kosztowały nawet te kilka stówek więcej to sam być może kupiłbym takie, choćby dla zachowania"oryginalności" :wink: , w moim wypadku pytaniem było czy kupić używkę oem która nawet w świetnym stanie może być zagadką czy nowy reflektor "nie" oem czyli hella- która de facto różni się tylko napisem na froncie?

Porównując te dwa produkty szukałem porównań i opinii na forach i portalach w rożnych krajach i wyszło mi że różnicy nie ma(oprócz tego nieszczęsnego napisu :wink: ), co do Twojego pytania, moim zdaniem to są te same lampy o ile te helli nie są lepiej wykonane, po blisko pół roku użytkowania oem już zaczynały parować w środku w tych helli nie ma takich objawów.

Ale żeby być w 100% obiektywny muszę przyznać że tam auto było w UK gdzie wilgotność jest zwykle na poziomie 80-90%, dodatkowo nie garażowane, tu mamy auto w garażu w klimacie o mniejszej wilgotności, generalnie nie ma śladu parowania czyli wentylator jest jak w oem, jak wspomniałem wyżej jest to ta sama konstrukcja.

Co do F.L vs A.L jeśli zastanawiasz się to moim zdaniem zdecydowanie A.L po pierwsze lepiej i dalej świecą, szczególnie w zakrętach po to aby lepiej je doświetlić, oczywiście cały czas jesteśmy ograniczeni przepisami ruchu i zasięgiem 600m. Dalej wycinanie sektorów i pozostawienie wiązki świateł w sektorach które "nie oślepiają" z pewnością daje lepszą widoczność. Daje też poczucie dalszego zasięgu świateł, choć też gdzieś czytałem że są one mocniejsze od zwykłych led podobnie jak to że wycinanie sektorów i zasięg zwiększa się wspólnie z prędkością, teraz nie wiem gdzie to czytałem, chyba coś oficjalnego z bmw ale wydaje się to pokrywać z rzeczywistością bo światła świecą inaczej gdy jade 50km/w w eco i 140 w comforcie/sporcie, tu też ruch na drodze i jej oświetlenie odgrywa rolę, podobnie jak w high beam ass.

Oczywiście trzeba tą całość jeszcze dobrze zestroić bo np u mnie już po zakodowaniu z racji wersji rhd nie świeciło to tak jak powinno, ja osobiście nie rzeźbiłbym tylko brałbym komplet reflektorów(nowych czy używanych), które wcześniej pracowały czy będą pracować razem, specem od tych rzeczy nie jestem ale tłumaczę sobie tak że to nie są stare halogeny i ewentualne spadki czy różnice napięć na każdym z reflektorów/modułów może mieć wpływ na ich działanie.

A moduły tak jak wspomniałem chłopaki którzy mi to robili stwierdzili że gdybym miał moduły z nowszą datą produkcji, nie pamiętam czy od 06 czy 08 2017 to wystarczy tylko kodowanie, bo kamery i reszta osprzętu jest jak najbardziej ok, natomiast moje moduły są z początku 2017 i tu kolokwialnie mówiąc"d@pa blada" musiałem kupić 2 szt głównych modułów reflektora/ów.

p44ahXld_o.jpg
Opublikowano

Co do głównych modułów sprawę znam z mercedesa i wiem z trzeba kupić jak najnowszy moduł.

Akurat mam tam tez jedna lampe hella mb OEM i jedna hella ,niestety to hella paruje choć jest prawie nowa.

Sprawę przemyśle.

Ile dostałeś rabatu % w intercarsie od ceny podanej w necie?

MADE IN PRL
Opublikowano
Co do głównych modułów sprawę znam z mercedesa i wiem z trzeba kupić jak najnowszy moduł.

Akurat mam tam tez jedna lampe hella mb OEM i jedna hella ,niestety to hella paruje choć jest prawie nowa.

Sprawę przemyśle.

Ile dostałeś rabatu % w intercarsie od ceny podanej w necie?

 

W moich akurat jest ok, natomiast ori F.L bmw które w końcu idą na sprzedaż do UK gdy je ostatnio czyściłem mają od wewnątrz klosza minimalne ślady po odparowaniu i wyschnięciu wody, nawet myślałem żeby to wyczyścić bo bardzo mnie denerwowało, wiem też że są goście którzy rozbierają i kleją te lampy ale ostatecznie odpuściłem jakąkolwiek ingerencję bo lampy bez tego wyglądają całościowo bdb.

Co do rabatu powiem szczerze dokładnie nie wiem, to była transakcja wiązana, cena lamp wtedy była chyba 2.88 tyś/szt, kolega brał je dla mnie na firmę i po starej znajomości zrobił mi cenę 2.3 tyś , wychodziło to jakieś 20% mniej, on ma też zniżki W I.C, mnie to kosztowało jeszcze przysługę dla niego ale to już inna bajka.

Natomiast co się najeździłem żeby ustawić pełną funkcjonalność tych świateł to moje, w promieniu 150 km ode mnie "sami fachowcy" tylko nikt nie potrafił ruszyć tematu, była nawet dosyć "znana" osoba z tego forum, zajmująca się kodowaniem/elektryką i jej współpracownicy która wygłupiła się podwójnie, mniejsza o to, finalnie Krzysiek z Kodowanie Bmw z R.Śl ogarnął temat.

p44ahXld_o.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.