Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jako świeży posiadacz F10 mam pytanie do forumowiczów, którzy chipowali swoje 520stki w dieslu N47 z fabrycznych 184km, jak duża jest odczuwalna różnica

w elastyczności? Czy podniesienie mocy jest warte zachodu, interesują mnie opinie osób, które podniosły moc swojej F10tki.

Opublikowano
Tak jest warte, ale nie zachodu. Rożnica jest odczuwalna tylko kwestia tego ile to powinno kosztować. Na pewno nie jest warte to ceny proponowanej przez warsztaty tuningowe, ale ich koszta są duże, więc musi ktoś (klient) to opłacić i jeszcze zysk dla właściciela. Gdybym miał wydać na "chipa" w N47 ponad tysiąc złotych to dozbierałbym lepiej te 10-15 tys i kupił N57.
peace & love
Opublikowano

@Zbichu nie przesadzaj kolego

myslac twoim torem to nie lepiej dozbierac do tego co napisales jeszcze 10-15tysi

i kupic 550d albo jeszcze wiecej i kupic cos lepszego

robi sie z tego bledne kolo

do kazdej zlotowki mozesz dodac nastepna i jej wielokrotnosc

nie kazdego stac na 3.0 5.0

ma kolega auto ze slabszym motorem i juz

nie rozwaza kupna takiego czy takiego

juz ma!!

kolego

warto chipowac nie mialem takiego osobiscie ale ogrywam takie auta mapami

i wiem ze inaczej sie zachowuja

wieksza elastyka

lepiej zbiera sie z dolu

im mocniejsze auto tym niejsze odczucia przy chipowaniu

oczywiscie mowa o pierwszym chipsie bez zmiany gratow

Opublikowano

im mocniejsze auto tym niejsze odczucia przy chipowaniu

oczywiscie mowa o pierwszym chipsie bez zmiany gratow

Jest zupełnie na odwrót :D

@larry920 Przy 520d róznica po programie to około 1 s przy 0-100, przy 100-200 nie sprawdzałem, bo za dużo czasu potrzeba :D , ale jest to kilka sekund. Oczywiście, że jest to odczuwalne w 520d, ale nie jest prawdą, że im mniejsza moc tym lepsze odczucia. Robiłem wiele samochodów i na ogół odczucia są bardziej spektakularne przy samochodach o większej mocy. Przede wszystkim zależy to od podatności danego modelu i egzemplarza. 520d N47 nie należy do tych, które wyróżniają się na tym polu.

peace & love
Opublikowano
Ok, dzięki koledzy za obiektywne opinie, poprzedni właściciel przerobił układ wydechowy na 4-rurowy, auto jeździ ładnie szczególnie po przełączeniu w tryb sport znacznie lepiej się zbiera, z tego co czytałem to ok. 220km można wyciągnąć więc wydaje mi się że warto, cena w moich okolicach to 1200zł.
Opublikowano
Czy 1200 zł obejmuje również modyfikację softu w skrzyni? Jeśli nie, to wiedz, że program nie będzie wykonany zgodnie ze sztuką. Oszukany zostanie sterownik TCU i w przypadku dużego momentu obrotowego skrzynia będzie "myślała", że moment jest niższy i takie zastosuje inter alia ciśnienia. Nie jest to jakieś przestępstwo i zwykły użytkownik w przypadku takiego triku nic nie zauważy... ale jednak :)
peace & love
Opublikowano
Czy 1200 zł obejmuje również modyfikację softu w skrzyni? Jeśli nie, to wiedz, że program nie będzie wykonany zgodnie ze sztuką. Oszukany zostanie sterownik TCU i w przypadku dużego momentu obrotowego skrzynia będzie "myślała", że moment jest niższy i takie zastosuje inter alia ciśnienia. Nie jest to jakieś przestępstwo i zwykły użytkownik w przypadku takiego triku nic nie zauważy... ale jednak :)

Hmm to ciekawe, nie słyszałem żeby modyfikowali soft skrzyni przy standardowym chiptuningu, pytanie: czy w związku z wyższym ciśnieniem oznacza to że może się 'rozsypać'?

Opublikowano

Miałem chipa w 520d z 2010, niestety nie pamiętam nazwy. Auto miało 204KM z chipem. W trybie Comfort nie było różnicy (przynajmniej ja jej nie czułem). W trybie sport auto było odczuwalnie żwawsze. Ogólnie byłem bardzo zadowolony. Na A18 osiągnąłem 242km/h (trochę to zabrało)

Po 2 latach auto utkneło mi na dachu Galerii Krakowskiej - żaden holownik nie był w stanie tam wjechać. Po 3 dniach udało mi się ściągnąc tam mechanika BMW. Odłączył boxa...i auto było naprawione.


Kilka miesięcy później zleciłem mapę silnika (200KM) - Od tej pory nie maiłem z nim problemów aż do sprzedaży samochodu.

Opublikowano

i zaraz wyjdzie bajka ze po mapie to samochody sie juz wogole nie psuja


hahahaha

Opublikowano

Hmm to ciekawe, nie słyszałem żeby modyfikowali soft skrzyni przy standardowym chiptuningu, pytanie: czy w związku z wyższym ciśnieniem oznacza to że może się 'rozsypać'?

Jeżeli chcą zrobić to prawidłowo to muszą modyfikować soft skrzyni, bo to w nim są limitery biegu 3 i 6 ustawione na 380Nm. Nie ma możliwości wyłączenia tych limiterów w sterowniku silnika DDE. Jedynie można oszukać sterownik TCU robiąc tuning a'la Zenek z piwnicy robi mapy. Czy może się rozsypać? Może, ale nie powinno. Oczywiście po takiej modyfikacji zawsze jest większa szansa, ale kto tu prowadzi jakieś statystyki? Nikt. Ludziom po "czipie" lepiej jedzie, mniej pali to dołóżmy jeszcze, że jest trwalszy :mrgreen:

peace & love
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
jak ciekawie obserwować i czytać jak dobro walczy ze złem. Ludziom w różowych okularach trudno coś udowodnić )) więc nie ma sensu
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jeżeli chcą zrobić to prawidłowo to muszą modyfikować soft skrzyni, bo to w nim są limitery biegu 3 i 6 ustawione na 380Nm. Nie ma możliwości wyłączenia tych limiterów w sterowniku silnika DDE. Jedynie można oszukać sterownik TCU robiąc tuning a'la Zenek z piwnicy robi mapy. Czy może się rozsypać? Może, ale nie powinno. Oczywiście po takiej modyfikacji zawsze jest większa szansa, ale kto tu prowadzi jakieś statystyki? Nikt. Ludziom po "czipie" lepiej jedzie, mniej pali to dołóżmy jeszcze, że jest trwalszy :mrgreen:

Co praktycznie w eksploatacji zyskujemy nie oszukując sterownik TCU, a modyfikując soft skrzyni ?

Opublikowano
Zyskujemy to, że przy korzystaniu z wyższych wartości momentu obrotowego (380 Nm +) nie katujemy skrzyni na obniżonym ciśnieniu oleju co wpływa na szybsze zużycie jej podzespołów, a głównie sprzęgła (konwertera).
peace & love
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
Zyskujemy to, że przy korzystaniu z wyższych wartości momentu obrotowego (380 Nm +) nie katujemy skrzyni na obniżonym ciśnieniu oleju co wpływa na szybsze zużycie jej podzespołów, a głównie sprzęgła (konwertera).

Istotny zysk.Dzięki

Czy ta sytuacja dotyczy tylko 3 i 6 biegu, na pozostałych biegach ciśnienie pomimo braku modyfikacji softu skrzyni będzie wystarczająco wysokie ?

Czy dla tunera to dużo więcej roboty ?

Edytowane przez Andrzej62
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zyskujemy to, że przy korzystaniu z wyższych wartości momentu obrotowego (380 Nm +) nie katujemy skrzyni na obniżonym ciśnieniu oleju co wpływa na szybsze zużycie jej podzespołów, a głównie sprzęgła (konwertera).

Istotny zysk.Dzięki

Czy dla tunera to dużo więcej roboty ?

Lepiej zapytj czy to ktos robie ? )) :mrgreen:

Opublikowano

Czy ta sytuacja dotyczy tylko 3 i 6 biegu, na pozostałych biegach ciśnienie pomimo braku modyfikacji softu skrzyni będzie wystarczająco wysokie ?

Czy dla tunera to dużo więcej roboty ?

Na pozostałych biegach jest ta sama sytuacja z tym że od 440 Nm. Na ogół. Są skrzynie, które mają na wszystkich biegach 440 Nm. Zależy to od softu i dotyczy 520d. Dla tunera to żadna robota, bo ma już gotowe rozwiązania. Dochodzi czas zgrania, zaimplementowania zmian (1 mała mapka) i wgrania wsadu do skrzyni. Kilkanaście minut, ale tuner musiał kupić sprzęt, licencję (o zgrozo!) do hack'owania przecież (bo inaczej nie można tego nazwać) sprzętów i oprogramowania firm bosch, siemens, ZF, Temic, denso, etc., etc....

peace & love
  • 2 lata później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.