Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam wszystkich forumowiczów.

Nie ma nic gorszego od niedziałającej rzeczy w naszych autkach, które z reguły są dobrze wyposażone, ale też dotknięte zębem czasu. Mój staruszek ma już prawie 14 lat wiec niekiedy wymaga dopieszczenia :) Jako że mechanikiem nie jestem i niekiedy próbuje zrobić coś sam (czego później żałuję :shock: ) postanowiłem sam zając się wymiana lasera DVD CCC.


1) Sprzęt

Zanim moje zwinne rączki zabrały się do pracy przygotowałem niezbędny sprzęt:

- klucze torx o rozmiarach 5, 3 i chyba 2,

- klucze do demotażu elementów tapicerki - nie polecam robić tego śrubokętami bo demntowany jest przedni panel i każda rysa zostawi ślad w naszych serduszkach :shock:

- lutownica


2) Demontaż panela i DVD

- Demontaż listwy przedniej i nawiewów

- Pod listwą umieszczone są 2 śrubki mocowania panela klimatyzacji, osłony napędów i przycisków grzania tyłka dsc i pdc

http://i.imgur.com/h6DTGYl.jpg


- Od strony tyłka są 3 złącza do klimatronika. Naturalnie trzeba je odpiąć

http://i.imgur.com/LeAtgaV.jpg


- Następnie kolejne 3 kostki do przycisków dsc pdc i tych pozostałych.... :?

http://i.imgur.com/FZEmhHf.jpg


- Teraz możemy ściągnąć panel i naszym oczom ukarze się moduł CCC navi. Niestety nie zrobiłem zdjęcia z przodu, bo lubię tyłki, ale trzyma się na 4 śrubach. Od poważania podłączony jest złączem głównym z zasilaniem i 3 innymi złączami:

http://i.imgur.com/cW0HTif.jpg

- Uprzedzam pytanie: Tak nie da się wyciągnąć modułu bez wbicia D w automacie :nienie: Chyba że ktoś lubi rżnięcie w aucie.... i pracę z kątówką :shock:


3) Rozkręcanie paskudztwa

Proces ten może dla wielu wydawać się skomplikowany ale dla osób, które lubią pomajsterkować, a przede wszystkim są opanowane, nie powinno to sprawić problemów :)

- Po wyciągnięciu CCC możemy pójść do domku i otworzyć piwko, lub zrobić kawę - ja wybrałem kawę bo po skończeniu chciałem sprawdzić efekty działającej navi :8). CCC położone na stole wygląda tak :

http://i.imgur.com/wSUz4U3.jpg


- apropo rżnięcia w aucie to ja trafiłem na dziewicę - CCC miało wszystkie plomby, więc przypadł mi zaszczyt zdzierania.... naklejek :shock:

- Jeśli urządzenie jest położone w pozycji analogicznej do zamontowanego CCC w aucie to na samej górze jest moduł napędu CD a pod nim DVD. Najpierw ściągamy panel przedni - 2 śróbki + 1 taśma. Żeby dojść do DVD trzeba zdemontować napęd CD:

http://i.imgur.com/xyuXwao.jpg


- Złącze CD jest na tyle długie, że nie trzeba go odpinać

- Następnie DVD - trzeba odkręcić panel stabilizujący (2 małe torx) i 2x torx (mocowanie obudowy)

- Do modułu DVD przymcowana jest płytka PCBA, do której wpięte są 3 taśmy

http://i.imgur.com/K5lb0Yd.jpg


http://i.imgur.com/MKRtSdC.jpg


- Odpinamy wszystkie i odkręcamy PCBA

- Na PCBA jest klatka faraday'a - metalowa osłonka, którą należy ściągnąć - pod puszką znajduje się taśma z lasera do złącza płytki

http://i.imgur.com/hGj1cgK.jpg


- Odpinamy 2 taśmy od spodu i widzimy już naszego solenizanta :mrgreen:

http://i.imgur.com/Qc5Z4j0.jpg


- Demontaż lasera - Siedzi na 2 prowadniczkach. Najpierw demontujemy prowadnicę z osłonką, która zamontowana jest na 1 małym torxie. Potem odkręcamy 2 śrubki od 2 prowadnic (mają takie małe podkładki stabilizujące). Podważamy delikatnie prowadniczki i zsuwamy laser - analogicznie montujemy nowy laser, uważając jednocześnie żeby nie uszkodzić soczewki bo jest skierowana w stronę odbudowy z ostrymi zakończeniami. Przy demontażu starego nie trzeba na to zwracać uwagi :mrgreen:

- Dobry i zły policjant:

http://i.imgur.com/ZSq6E26.jpg


- Przykręcamy prowadniczki i osłonę nowego lasera. Sprawdzamy manualnie czy mechanizm działa, czy nic go nie blokuje.

- Podpinamy taśmę do płytki :

http://i.imgur.com/YIRHrPI.jpg


http://i.imgur.com/lCa5idN.jpg


- Lutujemy puszkę i podpinamy złacza :

http://i.imgur.com/YG7X8X8.jpg


- Całość składamy w odwrotnej kolejności i wkładamy do autka

http://i.imgur.com/tIHRH8p.jpg


4) Wisienka na torcie

Po złożeniu wszystkiego do kupy sprawdzamy czy auto odpali, jeśli tak to co przestało nam działać. Potem liczymy ile zostało nam śrubek :shock: Ale najważniejsze że navi działa :8)

http://i.imgur.com/RQj4Wlc.jpg


Na końcu chwalimy się żonie, która bez słów kiwa głową i klepie nas po ramieniu - to znak że wykonaliśmy kawał dobrej roboty :shock:


pozdrawiam

PtR

Edytowane przez piecia55
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Super fotorelacja, sam przymierzam się do tej operacji. Podaj jak możesz typ lasera i z jakiego źródła kupowany :) :D
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Czy po zamontowaniu nowego lasera trzeba ściągać jakaś zworkę elektrostatyczna? Ten typ lasera posiada taka? Zakupiłem laser i taśmie ma duża kropelkę cyny czy to ta zworka do usunięcia?
Opublikowano
Czy po zamontowaniu nowego lasera trzeba ściągać jakaś zworkę elektrostatyczna? Ten typ lasera posiada taka? Zakupiłem laser i taśmie ma duża kropelkę cyny czy to ta zworka do usunięcia?

Najlepiej zobacz czy taka zworkę masz na swoim laserze jeśli tak to zrób tak samo. Ja u siebie nie miałem więc też ściągnąłem. Tylko że musiałem dokładnie zmierzyć miernikiem bo taśma była trochę zafajdana.

  • 1 rok później...
Opublikowano
Kolego a wiesz moze jak zdemontowac przedni panel w radyjku m-ask II w bmw e61 ? Oraz jaki ma symbol laser w tym radiu ?

 

Niestety nie wiem jaki laser tam siedzi.. Jest duża szansa że będzie ten sam ale nie mogę tego zagwarantować.

Dla pewności należałoby rozebrać i sprawdzić, albo wygooglac :)

  • 1 rok później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.