Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Wykręciłem elektrozawór od vanosa i podłączyłem po akumulator, niby coś się wysuwa jak dotykam palcem, ale bardzo krótki ten trzpień i potrafi się wyłączać, tak że dotkne aku, trzymam i naciskam palcem na trzpień od zaworu i on potrafi po chwili sie schować i znów wysunąć, tak jakby przepuszczał. To jest normalne?

Wgl wyskoczył mi błąd 212 vanos mechanical jammed i wziałem się za wymiane uszczelki na tłoku vanosa i nic to nie pomogło, prąd we wtyczce mam , ten elektrozawór niby pracuje jak podpinam. Co jeszcze może być przyczyną?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak podasz prąd, to się wysunie, i nie ma prawa się cofnąć do póki jest na nim napięcie .
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Źle ustawiony rozrząd.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano
Dobra. Przeanalizuje to. Jeszcze jedno pytanko. Za jaką siła/jak się dokręca te nakrętki od tej zębatki wałka ssącego? te 3 nakrętki co są na prawym kole? tuż za vanosem
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Grzebałeś przed pojawieniem się błędu vanosa w rozrządzie?
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano
Za jaką siła/jak się dokręca te nakrętki od tej zębatki wałka ssącego? te 3 nakrętki co są na prawym kole? tuż za vanosem

 

Pobierz Sobie książkę i będziesz miał wszystko http://danstach.pro-linuxpl.com/bmw/Sam%20naprawiam%20BMW%20E39%201995-2003.pdf

Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie. Grzebalem bo miałem ten błąd vanosa. Najprawdopodobniej ktoś wcześniej grzebal

 

Zacznij od sprawdzenia ustawienia rozrządu.

Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano
jak ruszyłeś zębatki to trzeba porządnie rozrząd ustawić na blokadach, bez tego wymiana samych uszczelniaczy to chyba stracony czas.
Opublikowano

A ten cylinderek od vanosa powinien się kręcić jakoś mega mega lekko? Bo u mnie się nie kręci tak leciutko jak obracam nim tym tak delikatnie opór czuć, ale dosłownie delikatnie. To normalne?

I czy lekki luz na tym jest dopuszczalny? taki, że jak normalnie ruszam to wszystko jest sztywne i stoi w miejscu ale jak z prawie całej siły ruszam tym cylinderkiem na boki to dopiero wtedy lekko sie rusza?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Kolego, olej robi swoje, kręci się z leciutkim oporem. Ustaw rozrząd tak jak fabryka przykazała, jest pełno filmów instruktażowych na youtube.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano
Ustawiony już prawidłowo tylko vanosa muszę włożyć i tyle. Te śruby od prawego koła zębatego trzeba czymś smarować? Odkręcałem same te nakrętki żeby zdjąć te talerze i zobaczyć czy się zgrywaja oba koła.
Opublikowano
A jest jakaś różnica jak jest założony łańcuch od tych zebatek vanosa? da się go założyć w kilku innych pozycjach? ważne tylko by się ruch zgadzał na obu kołach a łańcuch obojętnie na którym ząbku będzie?
Opublikowano
A jest jakaś różnica jak jest założony łańcuch od tych zebatek vanosa? da się go założyć w kilku innych pozycjach? ważne tylko by się ruch zgadzał na obu kołach a łańcuch obojętnie na którym ząbku będzie? bo strzałki od obu kół mi się zgadzają, jest jedna za drugą, ale łańcuch mam na innych ogniwach niż Ci na yt. ale reszta się zgadza. Powinno działać? Sory za 2x
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tu masz wszystko fajnie pokazane

https://www.pelicanparts.com/BMW/techarticles/E36-Camshaft-Timing/E36-Camshaft-Timing.htm


Fotka numer 15. Jest strzałka na lewym kole skierowana na dyszę napinacza. To jest ułatwienie jak ktoś nie rozumie istoty tego rozrządu. Nie ma znaczenia jak ustawisz te strzałkę, ważne by oba koła były w stanie wykonać pełny ruch który ograniczają śruby na kołach.

Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano
A jest różnica czy się najpierw się odblokuje napinacz łańcucha i dokręci koło zębate lub najpierw dokręci koło zębate, a potem odblokuje napinacz łańcucha? bo zrobiłem tą drugą opcje
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja najpierw odblokowywuje napinacz i dopiero wtedy dokręcam koła.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.