Skocz do zawartości

N 43 E90 czerwona kontrolka oleju


PKS_26

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, Auto BMW E90 2008r 318i 143km n43 zapala się czerwona kontrolka oleju gdy auto się rozgrzeje, dzieje się to na wolnych obrotach gdy stanę na światłach bądź dojeżdżam do skrzyżowania po zgaszeniu i odczekaniu po ponownym odpaleniu już nie ma błędu pojawia się po przejechaniu krótkiego odcinka i zwolnieniu na światłach bądź skrzyżowaniu w trasie mogę tak jechać bez błędu ale jak pisałem jak tylko dojeżdżam do świteł lub skrzyżowania stanę to błąd, rano normalnie odpala i nie ma błedu dopiero po przejechaniu 10-15km jak sie rozgrzeje, byłem w serwisie co naprawiają tylkio BMW mechanik zdiagnozował wysokie cienienie oleju nawet do 6 bar, czujnik ciśnienia dobry sprawdzane manomaterem, wymieniony został zawór regulacji ciśnienia na orginał podobno w 99% to jego wina niestety błąd wywala dalej olej z filtrami wymieniany miesiąc temu ale już przed wymiana zaczęło wywalać co może byc jeszcze ? powiedzieli że wymiana rozrządu + dla pewności wymiana łańcucha pompy olejowej i koszt 3400zł ale nie dają gwarancji że to załatwi sprawę, koszta duże naprawdę tyle wychodzi wymiana rozrządu + łańcucha pompy ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Widziałeś sam to zbyt wysokie ciśnienie? Jaka jest wartość gdy nie ma kontrolki i jak się zmienia gdy pojawi się ona?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osobiście nie widziałem podpinali pod kompa słyszałem tylko jak ostro przegazowywali, powiedział że ciśnienie skacze że jest bardzo wysokie ok 6bar w momencie wywalenia błędu, jak pisałem wymieniony został zawor regulacji ciśnienia jednak bez zmian.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam mam podobny problem.

bmw 320i n43 2009r 132000 km

kupilem przy 100k km wymiana rozrzadu byla robiona.

przez 32k km wymienilem olej co 10k km w tym filtry co wymiana oleju

cewki 4 swiece 4


moje pytanie pokazała mi sie czerwona konewka na panelu po przejechaniu 2 km zjechałem na stacje dolałem oleju około 200mln i konewka znikła olej pokazuje OK

po przejechaniu 200-250 km znow czerwona konewka dolałem 200 mln oleju czyli juz 0.5 l prawie konewka znikła olej pokazuje OK

po przejechaniu kolejnych 1300 km wszytsko okej jest olej pokazuje OK

pasek zapełniony w 90 % od tej pory mineło tydzien przejechałem około 1600km od ostatniego pokazania sie czerwonej konewki i wszystko ok


pytanie mozliwe ze poszedł czujnik oleju czy cos powaznego moze byc jeszcze powodem wyskakujacych czerwonych konewek ?


jutro mam zamiar auto zabrac na warsztat i zeby sprawdzili co i jak. akurat tak sie złozyło ze wypada wymiana oleju bo co 10k km zmieniam

poczytałem troszke forum i niby ze jak pokazuje czerwona konewke to zbyt niskie cisnienie lub wadliwy czujnik sisnienia oleju lub zapchany smok olejowy.


mozna prosic o jakies sugestie lub czy ktos miał podobny problem prosze opisac albo cos dodac .

dziekuje za wszelkie rady itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Często przyczyną jest zawór hydrauliczny oleju, który jest za alternatorem, trzeba przeanalizować co dzieję się z ciśnieniem oleju, więc komputer i w drogę.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpowiedz z serwisu w ktorym bylo naprawianie auto:


Największym problemem nie jest w tym przypadku niski stan ciśnienia oleju, tylko skoki ciśnienia oleju. W Pana przypadku skoki są od 1000mbar na biegu jałowym do prawie 6000mbar po przekroczeniu 3tys. obr/min. Zakres powinien wynosić 1500mbar na biegu jałowym do max. 2500mbar podczas pracy. Czyli raz mamy za niskie, raz za wysokie ciśnienie, a tym powinien sterować zawór (regulator), który wymieniliśmy wcześniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam pisałem juz w tym temacie a mianowicie

dzis został wymieniony olej i filtr olejowy plus czujnik stanu oleju.

na kompie pokazuje ze inactive niby ten czujnik poziom oleju max ale czunik szwankuje albo zle zakodowali.

czujnik kosztował 115 e olej 40e filtr 15 e za całosc 264 e z robocizna. dodam ze auto było robione w Bosch w Niemczech.

pytanie brzi jak z tym czujnikiem ma niby tak zostac i po 10-20 km zniknie powiadomienie ze niby nie aktywny ten czujnik czy zle zamontowali ?


miał ktos taki problem ?


dodam ze niby to było przyczyna awarii czerwonej konewki jak mi wyskoczyła 2x jak ktos czytał jak opisałem sytuacje u gory w temacie.

ale czy faktycznie to było przyczyna tego nie wiem ja a oni oni mi nie dali pewnosci powiedzieli tylk oze jak sie powtorzy bła to beda szukac dalej . 300 e prawie a nie wiadomo czy to jest to co wymienili.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Czerwona kontrolka oleju zapala się po rozgrzaniu na wolnych obrotach? Jakie jest ciśnienie oleju wtedy?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hej zapaliła sie tylko 2x konewka na rozgrzanym silniku dolałem oleju i problem ustapił

i od miesiaca juz nie było problemu.



teraz tak jak pisze wymieniłem profilaktycznie olej i filtr do tego ten czujnik pomiaru oleju ,

cisnienie nie wiem jakie było wtedy bo nie miałem jak sprawdzic itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hej zapaliła sie tylko 2x konewka na rozgrzanym silniku dolałem oleju i problem ustapił

i od miesiaca juz nie było problemu.



teraz tak jak pisze wymieniłem profilaktycznie olej i filtr do tego ten czujnik pomiaru oleju ,

cisnienie nie wiem jakie było wtedy bo nie miałem jak sprawdzic itd.

 

Elektrozawór sterujący ciśnieniem oleju. Nie czujnik pomiaru oleju. Elektrozawór. Cena 600 zł. ORI.

www.kancelariaturowski.pl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To czyli zwrocic ten czujnik pomiaru oleju i Zeby zalozyli ten stary I wymienili ten zawor? tylko pewnosci nie ma czy faktycznie ten zawor bo pokazala mi sie konewka 2x i teraz jest Niby Ok.

W de zaplace za ten zawor pewnie okolo 1000zl czyli 200 e

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To czyli zwrocic ten czujnik pomiaru oleju i Zeby zalozyli ten stary I wymienili ten zawor? tylko pewnosci nie ma czy faktycznie ten zawor bo pokazala mi sie konewka 2x i teraz jest Niby Ok.

W de zaplace za ten zawor pewnie okolo 1000zl czyli 200 e

 

Czujnik zostaw, nie kosztuje jakoś dużo. Działaj teraz z elektrozaworem.

www.kancelariaturowski.pl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok tylko problem z tym czujnikiem ze po zalozeniu nowego nie czyta go pisze ze inactive?

Pytanie czy po jakims czasie sam sie zakoduje czy cos zle zrobili?

A z tym elektrozaworem moze na ta chwile go nue wtmieniac A Dopiero jak sie pojawi konewka znow to wtedy dzialac?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Słuchaj w ciemno to możesz sobie jeszcze powymieniać..skąd pomysł na czujnik poziomu oleju? Jaki to ma związek z ciśnieniem? :roll: komputer, błędy i analiza ciśnienia oleju, wtedy można działać a w ciemno można przypuszczać, że przyczyną jest zawór hydrauliczny, o którym mowa od początku.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2f9e i 30c1 takie bledy tu macie zdiecie -------- https://prnt.sc/mxuy28


tu macie zdiecie jak pokazywało na nowym czujniku stanu oleju ------ https://prnt.sc/mxuzlk


a tutaj stary czujnik i pokazuje ----- https://prnt.sc/mxv092


przejechałem 10 km i sprawdził na nowo czy sa błedy i nic nie wykryło.


mam jechac w poniedziałek znow na komputer i beda reklamowac ten nowy czujnik bo raczej wadliwy był albo cos nie tak z nim skoro na starym oki i nie ma błedow i pisze ok ].

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Niech barany założą stary czujnik poziomu oleju i niech przestaną szukać przyczyny tam gdzie jej nie ma. Tu chodzi o ciśnienie oleju a nie o poziom i zamiast jednego problemu masz teraz dwa :duh:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak założony jest ten stary czujnik poziomu oleju i jest ok

brak błędów na ten moment. w poniedziałek mam jechac na wizyte kontrolną .


jak sie pojawią te błedy z cisnieniem oleju to albo czujnik cisnienia oleju albo ten zawór jak piszecie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

paffel08 miałes podobne objawy co ja ?


hej niby teraz jest wszystko ok.

nie wymieniałem nic zostawiłem tak jak było.

olej mam wlany motul 5W40.

jak znow mi sie zaswieci konewka wtedy wymienie czujnik oleju a jak to nie pomoze to ten zawor hydrauliczny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Podpinam się pod temat bo ten najbardziej pasuje, a nie chce kolejny raz zakładać nowego.

Wyskoczyła mi kontrolka cisnienia oleju. Po kilku minutach postoju zgasła. Korek wlewu delikatnie mokry. Przez następne kilka dni korek suchy, ale czujnik pokazuje że ubyło oleju. Kontrolka oleju się więcej nie zapaliła, natomiast na chwile zapaliła się o utracie mocy. Byłem u 2 mechaników, żaden nie ma pojęcia co się mogło stać. Były domysły że to odma, ale nikt u mnie nie chce się podjąć wymiany, ponieważ w tym modelu jest zintegrowana z pokrywą :( . W czwartek 3 mechanik, ale nie daje mi spokoju. Ktoś miał kiedyś podobny problem, ale jakieś domysły co mogło się wydarzyć? Dodam, że solidnie "okopcona" jest końcówka wydechu. E90 320i 170km, 2009r. Olej wymieniany 6 tys temu przez poprzedniego właściciela.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
  • 6 miesięcy temu...

Cześć


Również mam z tym problem. Miska smok pompa czysta. Temperatura oleju jak osiągnie 109 st. Ciśnienie oleju spada do 1,3 bar i trochę się rozjeżdża. Przy wyższych obrotach potrafi do 7 bar potrafi skoczyć. Ciśnienie oleju w obudowie filtra oleju cały czas ok 1,5 bar na wolnych. Mierzę Delphi i manometrem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.