Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, w ostatnim czasie piątka straciła moment obrotowy do 3,5 tys. obrotów. M52TUB28. Pierwsza myśl VANOS stoi, ale pół roku temu wymieniałem nastawnik i gumki na tłoczkach były w super stanie więc nie ruszałem. Na inpie wychodzą następujące błędy

104 control VANOS end position outlet-samshaft

105 control VANOS position intake-samshaft

227 lambda control tolerance Bank 1 to big

228 lambda control tolerance Bank 2 to big

68 avtivate Solenoid Valve tank ventilate

Nie mogę rozszyfrować tych błędów vanosa, na każdym forum jest inne rozwiązanie. Od czego zacząć szukać problemów?

E36 M54b25 - Drift&Fun
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Sprawdź elektrozawory vanos, wklej te błędy. Pozostałe dwa to zły skład mieszanki, jak nie masz lpg to zapewne masz nieszczelny dolot. Ostatni to zawór odpowietrzania zbiornika paliwa.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Mam lpg w aucie. Zmienialem elektrozawory i nie ma roznicy. Dodatkowo zauwazylem, ze vanos grzechocze od okolo 2 tys, tylko co moze miec vanos do bledu skladu mieszanki, a moze to odrebne usterki?
E36 M54b25 - Drift&Fun
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak grzechocze to raczej sam się nie naprawi. Zapewne masz źle wyregulowaną instalację lpg, dla potwierdzenia, możesz odpiąć cewkę przy butli, wypalić resztę gazu z układu aż silnik zgaśnie, skasować adaptacje i zrobić 100 km na pb, jak błędy nie wrócą to wiadomo a jak tak to zapewne jest nieszczelność w dolocie. Tak, masz dwie usterki.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Dzięki. Mógłbyś powiedzieć jeszcze czy przez zużyte uszczelnienie vanosa moze on nie pracować w ogóle, czy może też byc to wina np czujnika położenia wałka?
E36 M54b25 - Drift&Fun
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie pracuje przez błędy 104 i 105, ale na początek zajmij się uszczelnieniami i luzami na łożyskach. Elektrozawory montowałeś inne czy zamieniałeś miejscami? Na razie czujniki położenia wałków rozrządu wykluczam, choć one też powodują problem z vanosem.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Nie pracuje przez błędy 104 i 105

Właśnie nie bardzo rozumiem skąd są te błędy. Na żadnym forum nie jest sprecyzowane skąd dokładnie się biorą, tylko jest to po prostu błąd vanosa. Z wykasowaniem luzu na łożyskach oczywiście się liczę, ale niechciałbym w ciemno kupować o-ringów za 200 zł, 15 tys kilometrów temu zmieniałem nastawnik i tłoczki wchodziły ciasno, niestety przez głupotę zapomniałem sprawdzić luzu osiowego na łożyskach.

E36 M54b25 - Drift&Fun
Opublikowano
niestety przez głupotę zapomniałem sprawdzić luzu osiowego na łożyskach.

Zwal pokrywę zaworów i sprawdz chwila roboty :)

kupować o-ringów za 200 zł, 15 tys kilometrów temu zmieniałem nastawnik i tłoczki wchodziły ciasno

Jeśli o-ringi vanosa są na tych tłoczkach od nowości to nie ma opcji żeby uszczelniały poprawnie :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wymieniłeś zużyty vanos na taki sam i stąd problemy. Ciekaw jestem po czym określiłeś ten super stan? Tu chodzi o to, żeby tłoczek ciasno pracował w obudowie, a nie o to, żeby uszczelki ładnie wyglądały. W najgorszym vanosie uszczelki ładnie wyglądają.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano
Panowie, za jakiś czas zregeneruję vanosa, to pewne ale czy owe błędy wynikaja bezpośrednio z luzów i braku cisnienia na tloczkach? Byłbym spokojniejszy gdybym wiedział, a nie wydaje mi się że wywalilo bledy skoro tylko rozebranie vanosa moze dac odpowiedz. Gumki tez nie moga sie zuzyc do tego stopnia zeby vanos w ogole nie pracowal, olej zawsze troche doszczelnia
E36 M54b25 - Drift&Fun
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Olej kolego doszczelnia, ale w skrajnych przypadkach zużycia uszczelniaczy, nie da się sterować wałkiem ani utrzymać go w odpowiedniej pozycji .

Możesz przed wymianą zamienić elektrozawory miejscami bo są jednakowe.


Możesz jeszcze zajrzeć do środkowej wtyczki sterownika silnika czy jest sucho.

Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.