Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam :hand: Problem to jest taki iż nie dawno jakieś 500km temu wymieniłem nowe tarcze ATE Disc Power i nowe kloki Ferodo wszystko przód oczywiście i mam nadal bicie na kierownicy tak przy około 110km/h przy większej prędkości aż tak tego nie czuć ani przy mniejszej tylko w tym przedziale. Gdzie sprawdzić :doh: może jest luz gdzieś gdzie panowie szukać oprócz wahaczy co jescze sprawdzić?? POZDRAWIAM
Opublikowano
czy to może być luz na maglownicy??????? Ma ktoś może zdjęcie jak to dokładnie wygląda??
Opublikowano
tego nie sprawdzałem choć dokręcałem z wyczuciem małą rurką :) a gumy na stabilizatorze to muszę sprawdzić DZIĘKI
Opublikowano

Witam.

Proponuję założyć na przednią oś inny komplet kół. Często przyczyną może być uszkodzona (nawet lekko) opona lub felga. Jeśli nie będzie efektu po zamianie to należy przejrzeć zawieszenie

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano
Tylko że Felgi są w 100% proste chyba że to opony choć są dobrej marki i ot tak by się szybko uszkodziły no nie wiem ale sprawdze mam drugi komplet w razie co.
Opublikowano

duzo moze byc przyczyn musisz je eliminowac krokami

wymiana kol,czy sprawdzenie luzow to beda pewnie te problemy z ktorymi sie borykasz

zycie zaczyna sie po 50i
Opublikowano

Witam.

Ja obstawiam na opony. Mam czasami podobna sytuacje, gdy hamuje w przedziale 70-100 km/h to strasznie mi rzuca/drzy kierownica. Co ciekawe nie zawsze :doh: . Luzow nie mam, kola wywazone, itd. Tak jest tylko i wylacznie na aktualnych oponach, na zimowkach tego nie mam. Moze i tobie opony poprostu w jakis sposob (kraweznik, ostre hamowanie) "odmowily wspolpracy"? A wczesniej miales juz te problemy, tzn. przed zmiana tarczy?

Opublikowano
Powiem ze też miałem te problemy przed wymianą tarcz i przyznam się że nie krawężn iki bo te omijam z dala :nienie: ale te nasze POLSKIE DROGI i ICH DZIURY WULKANICZNE :mad2: które nie łatwo ominąć może gdzieś faktycznie poszedł zwój drutu w oponie
Opublikowano
Powiem ze też miałem te problemy przed wymianą tarcz i przyznam się że nie krawężn iki bo te omijam z dala :nienie: ale te nasze POLSKIE DROGI i ICH DZIURY WULKANICZNE :mad2: które nie łatwo ominąć może gdzieś faktycznie poszedł zwój drutu w oponie
Opublikowano

mayer4..

Boggy e36 dobrze cię kieruje co do problemu, też bym postawił na środkowe gumki drążka stabilizacji. Pod warunkiem że objawy są podczas jazdy w prękościach jakie podajesz, ale nie przy hamowaniu (ja miałem przy hamowaniu lekkie drgania kierownicy, które nie wiem czemu same się uspokoiły..pisałem o tym w w poście)

Opublikowano
Wracając do tego bicia to miałem podobny problem w swoim e30 okazało sie że miałem luzy na wachaczach a dokładnie na sworzniach tych koło piasty pozdro

Narazie E30 316 ,ale i tak wszystko wyprzedzam !!!

-------NEXT-------> E36 325

Opublikowano
Wracając do tego bicia to miałem podobny problem w swoim e30 okazało sie że miałem luzy na wachaczach a dokładnie na sworzniach tych koło piasty pozdro

Narazie E30 316 ,ale i tak wszystko wyprzedzam !!!

-------NEXT-------> E36 325

Opublikowano
mam takie same drgania pomiedzy 100 a 70 km/h, z tym ze nasilaja sie przy 70. okazalo sie (po 3 badaniu na trzepakach na stacji diagnostycznej) ze mam luzy na swozniach wachaczy gornych. tu zawieszenie jest strasznie naprezone i ciezko cos wykryc na trzepakach, ale jak sie uprzemy (prawie 30minut mi sprawdzal przod) to da sie wykryc luzy.
Opublikowano

Pojechałem do dobrego mechanika i okazało się, że do wymiany miałem mocowanie wachaczy przednich. Cokolwiek to bylo ( jakieś gumowe tulejki) po wymianie ustało.

 

PawełM

Opublikowano
Tak więc bicie jest i przy hamowaniu i przy normalnej jeździe ale dużo bardziej odczuwalne przy hamowaniu w tych prędkościach (80-110km/h) Sprawdze te gumki Panowie na drążku stabilizatora a wahacze to też na stacji diagnostycznej niby dobre PODRO dzięki wszystkim za pomoc :hand:
Opublikowano
Moga byc jeszcze luzy na drazkach kierowniczych - mi drgala kiera podczas jazdy. Oprocz drazkow wymienilem sworznie i tuleje. Teraz bede zmienial tarcze z przodu bo czuc, ze krzywe i zaczyna autko slabiej hamowac.
Opublikowano

Studiujac lekture na temat bicia przednich kol wyglada na to, ze moze to powodowac szereg roznych czynnikow. Dorzucam jeszcze dwa tematy. Problem ten sam: E36, nowe opony (DUNLOP SP SPORT 9000), nowe tarcze, sprawdzone zawieszenie, kola wywazone. Po dyskusji na forum na temat cisnienia w oponach, sprobowalem je podniesc w moich. Wczesniej stosowalem 2,2 bar przod i 2,5 bar tyl. Podnioslem do odpowiednio 2,5 i 2,8 i drgania zniknely. Dorabiam teorie do faktow, ze przy nizszym cisnieniu opony stykaly sie z jezdnia na krawedziach gdzie ze wzgledu na ksztalt bieznika istnieje efekt "tarki". Po podniesieniu cisnienia kontakt jest bardziej centralny a tam elementy rzezby bieznika sie nakladaja. Czy tak jest czy nie zostawiam to konstruktorom opon, ale u mnie dragania ustaly.

Drugi temat: E34, reszta to samo oprocz rodzju opon, ktorych rodzaju nie pamietam. Drgania zniknely po dociagnieciu nakretki na wieloklinie kolumny kierownicy.

  • 6 miesięcy temu...
Opublikowano
przy 160/140 km/h wciskajac hamulec plynnie sa jakby drgania, przy pulsacyjnym hamowaniu nic takiego nie wystepuje, czy to jest normalne?
Opublikowano
Studiujac lekture na temat bicia przednich kol wyglada na to, ze moze to powodowac szereg roznych czynnikow. Dorzucam jeszcze dwa tematy. Problem ten sam: E36, nowe opony (DUNLOP SP SPORT 9000), nowe tarcze, sprawdzone zawieszenie, kola wywazone. Po dyskusji na forum na temat cisnienia w oponach, sprobowalem je podniesc w moich. Wczesniej stosowalem 2,2 bar przod i 2,5 bar tyl. Podnioslem do odpowiednio 2,5 i 2,8 i drgania zniknely. Dorabiam teorie do faktow, ze przy nizszym cisnieniu opony stykaly sie z jezdnia na krawedziach gdzie ze wzgledu na ksztalt bieznika istnieje efekt "tarki". Po podniesieniu cisnienia kontakt jest bardziej centralny a tam elementy rzezby bieznika sie nakladaja. Czy tak jest czy nie zostawiam to konstruktorom opon, ale u mnie dragania ustaly.

Drugi temat: E34, reszta to samo oprocz rodzju opon, ktorych rodzaju nie pamietam. Drgania zniknely po dociagnieciu nakretki na wieloklinie kolumny kierownicy.

 

Masz racje Spark . Twój wywód jest logiczny. U mnie było tak. Na jesieni założyłem zimowe Continentale trochę za bardzo wytarte w środku (w wyniku jazdy na zbyt wysokim ciśnieniu) i przy hamowaniu kierownica zaczęła bić. Teraz wymieniłem je na prawidłowo eksploatowane letnie Uniroyale i problem znikł. Przy okazji auto lepiej się prowadzi w koleinach.

Opublikowano
Ja mialem bicie przy mocnym hamowaniu, tarcze i klocki nowe. Wystarczylo zalozyc nowe opony i problem znikl. Nigdy wiecej uzywanych opon :hand:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.