Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,


Postanowiłem zamienić moje e 87 na e90 300ix lub 350ix.

Dużo słyszę że będę spędzał więcej czasu w warsztacie z powodu xDrivu. Proszę właścicieli i kierowców, którzy mieli styczność o swoje opinie. Z góry dziękuję.


Pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
...na e90 300ix lub 350ix

Na co :?: :!:


Trzeba wymieniać olej w skrzynce rozdzielczej i tyle dodatkowych czynności. Trzeba też uważać na wielkość kół. Niektórzy użytkownicy xdrive na tym forum pisali, że mieli problemy ze skrzynkami ale generalnie opinie są takie, że nie jest to awaryjny napęd. Poszukaj i sam poczytaj.

Ja szukam e92 ale bez xdrive, bo pali więcej o 0,5-1,5l, jest trochę cięższe, o dziwo wolniejsze na suchym od RWD i po prostu mi nie potrzebne.

Opublikowano
Dowiedziałem się że stukanie w tym napędzie to nie awaria a normalny stan. Tak jest skonstruowany. Większość opinii to lepiej jest mieć napęd na 4 koła quattro. Co myślicie o tym?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To już musisz pofatygować na forum audi :P na tym rządzi x-drive :8)

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Już bez przesady z tym mitycznym quattro... tym bardziej, ze quattro to tak na prawdę kilka systemów. Na pewno quattro na torsenie jest bardziej idiotoodporne. Jednak jak będziesz co 60tys zmieniał olej w skrzynce rozdzielczej( co kosztuje kosmiczne 150-200zl) i nie będziesz prowadził wesołej twórczości z rozmiarami opon na osiach(typu różnica 3% w średnicy) to nie będziesz miał problemów. Kupiłem swoje auto jak miało 139k przebiegu i w sumie od razu zrobiłem chip na 286km/600nm. Gdzieś przy 190tys wpada hybryda i jest 340km/680nm. Teraz mam 250tys i nie dzieje się absolutnie nic, a lekkiej nogi nie mam. Pozostała kwestia ze niektóre auta w Polsce maja drugi lub trzeci raz 200tys na liczniku a olej w skrzynce nie był wymieniany nigdy. W każdym auto świecie jak jest test e60/E90 zawsze piszą żeby nie kupować xdrive. Kilku moich znajomych ma takie samochody i nie słyszałem o tym żeby mieli problemy. Z drugiej strony każdy z nich wymienił olej w skrzynce zaraz po zakupie :P


Edit:

Audi to dupowóz z napędem na przód i quattro rzeczywiście sprawia, ze to auto zaczyna jeździć. Może stad ta „mitycznosc”

BMW nie potrzebuje napędu na 4 koła żeby dobrze jeździć. Wiec jeżeli nie mieszkasz w górach albo gdzieś we wschodniej Polsce gdzie zimy są jednak ostrzejsze niż w zachodniej to do wolnossącej 330i ja bym wziął rwd. Do 335i już bym się zastanawiał.

Opublikowano

Z awaryjnością w e90 raczej nie ma problemów. Niektóre inne naprawy mogą być dećko droższe bo miejsca mniej i trzeba dodatkowo coś zdemontować.

Wiekszym problemem w wersjach z xdrive jest to że sporo gorzej sie prowadzą bo są cięższe. Z powodu dodatkowego balastu także gorzej skręcają i hamują.

Na podstawie kilku aut z xdrive którymi jeździłem to stwierdzam że tak naprawdę to nie jeżdzą one jak BMW.

Tak więc zastanów sie czy chcesz prawdziwe BMW czy karykatura ci wystarczy.

Opublikowano

Akurat mieszkam w północno-wschodniej Polsce :) Dbam o samochód. olej z filtrami co 10-12 tyś. Odpukać, nie miałem większych problemów. Silnik 335 odpada - za dożo przy nim pracy.

Zależy mi na tym żeby dobrze jeździło. Wyczytałem że różnica w wadze to ok 100 kg.

Będzie ciężko coś znaleźć bo na rynku jest ich bardzo mało.

Może zdecyduje się bez xDrive.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.