Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

320d xDrive

automat

 

zimówki wszystkie były identyczne: 225/45/R18

Opublikowano

tą jedną oponę dałeś nową? do reszty z 2011?

bo jeżeli tak to przy xdrive możesz mieć problem różnych obwodów kół po prostu

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak na x drive to trochę duża różnica średnic przód/tył...
Opublikowano

nie.

Samochód i opony są z 2013.

Tą jedną oponę kupiłem używaną z początku 2014 roku - tak, żeby najlepiej dopasować.

 

Dzisiaj zrobiłem ok 60 km i jakoś zaczynam się przyzwyczajać.

To wina opon. Jakbym zmienił wszystkie na nowe i taki sam rozmiar pewnie byłoby ok.

  • Moderatorzy
Opublikowano
Wątpię, chyba, że koła są źle wyważone. U siebie mam na zimę przód i tył po 225, lato 225 przód i 255 tył, fabrycznie. Szarpanie przy zmianie biegów raczej wiązałbym w tym przypadku ze złą adaptacją skrzyni.
Instagram: @kolczasty
Opublikowano
Może po prostu zacząłeś korzystać z trybu sport gdzie skrzynia imituje właśnie takie "kopnięcia" przy zmianie biegu? Bo rozumiem, że przy spokojnej jeździe to nie występuje? To raczej nie wina opon skoro bmw wypuszcza fabrycznie auta z takim zestawem. Zresztą piszesz, że w jedna opona jest inna to rozumiem, że jeździłeś już na tym zestawie w tamtym roku i działo się to samo czy skrzynia zaczęła tak pracować dopiero teraz?
Opublikowano

głównie jeżdżę na eco (prawie 800km na baku!)

Właśnie nie pamiętam, żeby tak się zachowywała w tamtym roku

 

Może po prostu złe wyważenie kół

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

witam.

mam oryginalne felgi 18stki z e90..

i tu pare pytan:

1-czy bedą pasowac odnosnie et

2- jakie rozmiary opony ? bo felgi są 8 i 8,5cala

typing.....
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja mam felgi z E92 8x17 ET 34 założone w F30 z letnimi gumami w rozmiarze z F30 czyli 225/50/17.

W F30 17 cali mają inne parametry, ale 18 są właśnie 8 cali z ET 34 i oponą 225.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Witam wszystkich

 

Zwracam się do użytkowników o pomoc:

 

Otóż posiadam F30 sedan 2012 w kolorze mineralgrau metalic.

 

Zdjęcie poglądowe: http://www.bimmerpost.com/wp-content/themes/2015/mythumb.php?src=http://www.bimmerpost.com/storyimages/4c59d569-835e-28b5.jpg&h=1296&w=1828&zc=1&s=1

 

Aktualnie auto jest na oryginalnych 16" kolor srebrny.

 

Zastanawiam się nad zakupem nowego kpl letniego:

 

Zawsze miałem auta srebrne lub czarne i nie było problemu z doborem koloru felg :).

 

Teraz jest szary, dosyć specyficzny stąd pytanie?

 

Jaki kolor felg? Czy pozostać przy srebrnym jak w oryginale czy może zastosować np grafitowe/tytanowe. Biorę także pod uwagę polerowane z przodu, tył czarny .....

 

Czy może kupić oryginały BMW?

 

Nowe Borbety są w cenie używanych oryginalnych BMW ,wzory akceptowalne ale nie powalają....

 

Co do samego rozmiaru nie wiem czy dać bezpieczną 17" czy wejść na 18". Wiadomo zyska na uroku na 18" ale co na to zawieszenie itp, itd?

 

Felgi które mi chodzą po głowie to kolor Titan matt: http://media1.tyre24.de/images_ts/alloy/v3/4886/5/2_Freistellen-tssoap_1666410214-w800-h800-br0-1666410214.png

 

Dostępne są zarówno dla 17 jaki i 18".. Opony będą zwykłe nie RF.

 

Niestety sprawdzając na kilku konfiguratorach nadal pozostaje z pytaniem kolorystki. Licze że pomożecie :)

Opublikowano
Co do rozmiaru felg: im wieksze tym latwiej uszkodzic i trudniej pokonywac krawezniki etc. Pozatym opony do 18 sa sporo drozsze. Tak, 18'' wygladaja duzo lepiej w F30 ale sa drozsze i mniej praktyczne. Zalezy co dla Ciebie wazniejsze.
Opublikowano
W 3er można montować i 20", więc 18" to jeszcze nie jest kosmos jakiś. Ja w 1er jeżdżę na 19"... :) Ale 18" to jest całkiem jeszcze normalna jazda.
Opublikowano

Jeśli chodzi o rozmiar felgi zdecyduje się chyba na 18" tym bardziej że profil opony jest niewiele mniejszy do 17" 225x45/18 vs 225x50/17.

 

Co do samego koloru, podzielcie się swoimi opiniami.

 

Niestety na konfiguratorach kolor mineralgrau jest kompletnie odmienny od rzeczywistości.

 

Zastanawiam się czy przy takim kolorze felgi grafitowe/tytanowe nie beda zlewały się z kolorem auta.

 

Srebrne ewentualnie polerowane z przodu z tyłem czarnym wydają sie jednak chyba lepszym wyborem.

Opublikowano
Najważniejsze, żeby nie zlewały się z kolorem opon, czyli nie były czarne :) Zresztą, zobacz sobie u mnie w 650ix - grafitowe auto, grafitowe felgi.
Opublikowano
Mam ten sam kolor i chyba najlepsza kombinacja to chrom + czarny akcent tak jak w WZ405 Performance.
kupię 540i E39 po lifcie, sedan
Opublikowano
Najważniejsze, żeby nie zlewały się z kolorem opon, czyli nie były czarne :) Zresztą, zobacz sobie u mnie w 650ix - grafitowe auto, grafitowe felgi.

 

Wygląda to bardzo ciekawie, ale jednak na srebrnych wygląda bardziej akcentowo, tj. felgi są bardziej wyraziste na aucie.

 

Najlepiej byłoby zobaczyć takie felgi na żywo, ale w KrK nikt ich nie ma od ręki....

 

Czekam na kolejne opinie.

 

Jeśli chodzi o rozmiar to jednak postawie na 18".

 

Mam ten sam kolor i chyba najlepsza kombinacja to chrom + czarny akcent tak jak w WZ405 Performance.

 

No właśnie skłaniam się jednak w tą stronę. Czy bałaby szansa abyś pochwalił się fotką takiej kombinacji?

Opublikowano

Mam ten sam kolor i m-pakiet, zdecydowałem się na 18 Double Spoke 441 M, Ferric Grey. Początkowo miałem obiekcje czy kolory nie będą się zlewały ale jak odebrałem auto to obawy mineły i jest :cool2:

I dla tego na zimę wybrałem Double Spoke 442 M, dwukolorowe Orbit Grey :D

Sprzedam koła zimowe do E84 WZ-318 7,5X17 ET-34 5X120, Opony Pirelli Sottozero 2 225/50/17
Opublikowano

No i sprawa się wyjaśniła - zbyt długo to odkładałem ale dlatego, że na codzień jeżdżę motocyklem.

 

Sprawa jest banalna. Głupiał kontroler xdrive (notabene wymiana takie kontrolera to 13 tys PLN).

A głupiał bo opony o różnych rozmiarach (przód - tył) były założone na identyczne felgi.

Kupiłem dwie tylne opony o rozmiarze jak przód i wszystko wróciło do normy.

 

Ale przy okazji taka ciekawostka:

Mam felgi oryginalne zakupione z zimówkami 225/45/18. Na nie zakładam letnie o takim samym rozmiarze i dziś wulkanizator powiedział, że opony o takim rozmiarze są za wąskie do tych felg.

Faktycznie wyglądają jakby były wklęsłe.

Nie rozumiem kompletnie tego. BMW sprzedał mi źle dopasowany komplet?

  • 3 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Hej,

jeśli dobrze pamiętam to felgi do f34 17'' są 8Jx17 z ET 30, ale bmw chyba oferuje tam jeszcze ET 35. Ale jakie jeszcze tam wejdą? Ktoś próbował? Czy to nie ten sam rozmiar jak do f10?

 

Dla pamięci rozstaw śrub to 5x120

 

Oczywiście mowa o F34 ale komórka płata figle...

 

With mobilephone sent.

Opublikowano

Kola z f10 nie pasuja do F34. Do 17-calowych kol ET wynosi 34.

Ogolnie z kolami do f34 jest ciezko ze wzgledu na stosunkowo mala popularnosc tego modelu. Do f30 lub f10 mozna czesto znalezc oferty promocyjne lub kupic stosunkowo tanie uzywki na ebay. Do GT ofert jest malo, co przeklada sie z reguly na duzo wyzsza cene. Ponizej lista rozmiarow opon i felg do GT. Dobre rozeznanie daje tez oferta http://www.leebmann24.de

 

http://images78.fotosik.pl/759/e78d06770957829c.jpg

2009-2013 E46 330iA; 2013-2014 E91 318dA; 2014-2016 F34 320dA; 2016-2019 F34 330xdA; 2018-2020 G30 540xiA

2020-2023 F98 X4M; 2022-2026 G08 iX3

Opublikowano
Przy szerszej oponie bardziej odczuwa się koleiny, trochę gorzej jest też z usuwaniem wody, a szczególnie "ciapy" śniegowej (większa powierzchnia), ale to już zależy od konkretnej opony. Na śniegu, w koleinach węższa opona (205) będzie łatwiejsza w prowadzeniu niż szersza (225) - sprawdzone na dwóch trójkach i jednej piątce, ale w zimie jeździmy po śniegu (góry).
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Koledzy ciągnę wątek dalej ale tym razem pytam o producentów felg.

 

Do niedawna uważałem że niemieckie felgi są dobre jakościowo a włoszczyzny , tym bardziej chińczyka nie dotykać nawet patykiem.

 

Jako że temat jest na tapecie i za kilka dni chce już coś kupić 18", zanim lato się skończy :lol: zagłębiłem się w temat.

 

Okazuje się że nie zawsze niemieckie znaczy dobre.

 

Poczytałem mase opinie o felgach niemieckich, można by rzec z dwóch pułapów cenowych przykładowo tańsze DEZENT,ENZO,BORBET,TOMASON,MAK,MAM itp, lub droższych AEZ,DOTZ,BBS itp

 

Wiem że Dezent,Enzo,Aez,Dotz to jedna grupa ALCAR ale są inaczej pozycjonowane cenowo.

 

Wnioski mam następujące:

 

Niemieckie nie oznacza twarde, nie mam na myśli wpadnięcie w mega dziurę lecz zwykłą eksploatację.

Niemieckie nie oznacza problemów z odpadającym lakierem lub matowiejącym alu.

 

Jakie macie doświadczenia z markowymi niemieckimi felgami? Które polecacie?

 

Sam użytkowałem różne alu niemieckich firm i nie miałem problemów, jednak zawsze felgi miałem już z kupionym autem.

 

Teraz kupując nowe daje mi to do myślenia.

 

ps.

Które z poniższych? :mrgreen: dodam że różnica cenowa między nimi to ok 300-350 zł/ szt

 

A

http://images76.fotosik.pl/790/e29ec7a7f5b2fe91med.jpg

 

B

http://images77.fotosik.pl/790/b4b9d79457c38a71med.jpg

 

C kolor auta się nie zgadza :wink:

http://www.mybmw.pl/userdata/gfx/59d566819ae15c857d6afc139b8d33f3.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.