Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Pytanie do specjalistów w sprawie kół.

Poprzedni właściciel założył na przód i tył felgi 19” 8.5”. 

Według specyfikacji producenta z przodu powinno być 8.0” z oponą 225/40 a z tyłu 8.5” z oponą 255/35.

Poprzedni mistrz na 8.5” przód i tył założył opony 225/40, więc opona z naciągiem. Moje gapiostwo przy zakupie auta.

 

Jak najsensowniej doprowadzić to do ładu? Założyć na te felgi z przodu i z tyłu 255/35? Czy będzie to miało negatywny wpływ na prowadzenie auta i komfort?

Dziękuję za odpowiedzi.

Opublikowano
20 godzin temu, vitruve napisał(a):

Pytanie do specjalistów w sprawie kół.

Poprzedni właściciel założył na przód i tył felgi 19” 8.5”. 

Według specyfikacji producenta z przodu powinno być 8.0” z oponą 225/40 a z tyłu 8.5” z oponą 255/35.

Poprzedni mistrz na 8.5” przód i tył założył opony 225/40, więc opona z naciągiem. Moje gapiostwo przy zakupie auta.

 

Jak najsensowniej doprowadzić to do ładu? Założyć na te felgi z przodu i z tyłu 255/35? Czy będzie to miało negatywny wpływ na prowadzenie auta i komfort?

Dziękuję za odpowiedzi.

Jeśli masz xDrive to koniecznie według zaleceń na samochodzie, żeby nie rozwalić skrzynki rozdzielczej VTG.

Opublikowano
5 godzin temu, BartekKalczynski napisał(a):

Jeśli masz xDrive to koniecznie według zaleceń na samochodzie, żeby nie rozwalić skrzynki rozdzielczej VTG.

Tył napęd 

Opublikowano
9 godzin temu, Ponta napisał(a):

Zostaw jak jest lub zmień na 4x 8J.

Jednakowe felgi jednakowe opony

Czyli 8 na przód a 8.5 na tył nie zrobi nie wiadomo jakiej różnicy?

  • Moderatorzy
Opublikowano

To nie tak.

Masz teraz 4x 8,5 więc załóż 4x tę samą oponę 225 - będzie naciąg, ale nic się nie stanie. To jest leczenie nie zapobieganie.

4x 8J powinno być lub 8J + 8,5J w wariancie mieszanym.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Cześć, mam możliwość kupić felgi w ładnym stanie: 7.5J 18h2 IS45. 

Pytanie z mojej strony - będą pasować do bmw f31? Czy będą mocno schowane w nadkolu? 

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam  czytając  x stron tematu opon dalej mnie nurtuje dobór opon 

F34 xdrive koła styl 400 aktualnie letnie gumy 225/50 i 255/45 kupiłem styl 598 19’ i do tych 18 szukam co wybrać za zimowe opony , przeglądałem  nokian snoowprof 1 , falkon hs02  xl oczywiście czy nie będzie problemu jak kupię komplet mieszanych zaznaczę że na 19 mam nexen mieszane rozmiar i zrobiłem już na nich 14k one są bez gwiazdki i nie zauważyłem żeby coś było nie tak 

 

 Dzięki z góry ! 
Polećcie co wybrać 

  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Witam czy opony 245/40/18 będą pasować do bmw f30 na przednią oś ?

Opublikowano
13 godzin temu, arturo e39 napisał(a):

Witam czy opony 245/40/18 będą pasować do bmw f30 na przednią oś ?

A co w tym czasie ma być albo jest na tyle?

Opublikowano
W dniu 7.10.2024 o 16:44, marcin3293 napisał(a):

F34 xdrive koła styl 400 aktualnie letnie gumy 225/50 i 255/45 kupiłem styl 598 19’ i do tych 18 szukam co wybrać za zimowe opony , przeglądałem  nokian snoowprof 1 , falkon hs02  xl oczywiście czy nie będzie problemu jak kupię komplet mieszanych zaznaczę że na 19 mam nexen mieszane rozmiar i zrobiłem już na nich 14k one są bez gwiazdki i nie zauważyłem żeby coś było nie tak 

Mając felgi o dwu szerokościach (s400) powinieneś mieć na nich dwie szerokości opon. Czy to letnie czy zimowe tak samo ma być. Ważne są indexy aby średnica toczenia była właściwa.

 

Opony z magiczną gwiazdką nic nie zmieniają jeśli są prawidłowo dobrane. Natomiast to, ze przejechałeś dowolną liczbę km nic nie oznacza - skrzynka rozdzielcza ma w sobie pakiet sprzęgieł dołączający przednią oś. To on zazwyczaj (albo zawsze) jest powodem poszarpywania przy klękającym xdrive. I tak jak w każdym aucie "główne sprzęgło" nie kończy się zwykle ot tak jednego dnia tak i zespół w skrzynce nie pada natychmiast. A zatem mając tylko skrajnie źle dobrane opony o znaczącej różnicy średnic pomiędzy osiami efekt będzie natychmiastowy. W pozosytałych sytuacjach raczej na skutki przychodzi poczekać. To jak długo jest pochodną ilości pokonywanych km i stylu jazdy.

 

Moim zdaniem do posiadanych felg powinieneś brać mieszane jak to nazywasz opony (o właściwych indexach) albo zmienić felgi na komplet o tych samych parametrach i założyć takie same opony.

  • Moderatorzy
Opublikowano

Oczywiście, że homologacja ma wpływ na oponę. Zobacz na YouTube pierwsze lepsze porównanie opon Pirelli z gwiazdką i bez.

To nie jest magiczna gwiazdka tylko gwarancja parametrów.

Cytat

Czy to letnie czy zimowe tak samo ma być.

Niekoniecznie. W niektórych modelach producent nie przewiduje wariantu z ogumieniem mieszanym na zimę przy danej średnicy felgi.

Opublikowano
2 godziny temu, Ponta napisał(a):

Oczywiście, że homologacja ma wpływ na oponę. Zobacz na YouTube pierwsze lepsze porównanie opon Pirelli z gwiazdką i bez

Jakich parametrów? Nie dajmy się zwariować ale jeśli sugerujesz, że masz homologację opon pod każdą jedną konfigurację auta i każde jedno nadwozie i wersję to dalece przesadzasz.

Tak, homologacja producenta ma znaczenia z punktu widzenia zachowania opony - np w niektórych audi serii rs tak pomagali sobie z podsterownością przodu.

Nie ma to jednak nic wspólnego z tym czy coś uszkodzi napęd czy nie. Bo tak długo jak masz homologację bmw a nie pod bmw f34 330xd to dana opona może być założona i na serię 5, 3 i pewnie jeszcze kilka innych. A to zupełnie inne auta o zupełnie innych rozkładach masy czy też samych masach.

A jak zrobisz przegląd wielu filmów na yt to znajdziesz też takie które udowadniają, że współcześnie opony z homologacją to te opony na których producentowi udało się spełnić normy emisji. Czasem kosztem innych parametrów.

 

2 godziny temu, Ponta napisał(a):

Niekoniecznie. W niektórych modelach producent nie przewiduje wariantu z ogumieniem mieszanym na zimę przy danej średnicy felgi.

W wielu nie przewiduje też większych kół niż np 18" albo kół o innym et czy dystansów. Idę o głowę, że producent nie przewidział znakmitej większości przypadków jakie mogą zaistnieć. Nie ma jednak absolutnie żadnego wykluczenia, informacji, że nie można bo cośtam (czekam na uzasadnienie powodu jednego rozmiaru dla zimy i dwu szerokości dla lata przy jednoczesnym sprzedawaniu tego samego auta na niektórych rynkach na wielosezonie z dwiema szerokościami).

 

Niezmienia to jednak tego, że jak napisałem

3 godziny temu, kosteg napisał(a):

Moim zdaniem do posiadanych felg powinieneś brać mieszane jak to nazywasz opony (o właściwych indexach) albo zmienić felgi na komplet o tych samych parametrach i założyć takie same opony.

 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
9 godzin temu, kosteg napisał(a):

A co w tym czasie ma być albo jest na tyle?

Wszystko identycznie co na przodzie . Felgi ori bmw M

Opublikowano
2 godziny temu, arturo e39 napisał(a):

Wszystko identycznie co na przodzie . Felgi ori bmw M

To pozostaje tylko kwestia et czy nie będzie jakiejś kolizji przy zbyt małym bądź zbyt wysokim. Miałem przez chwilę u siebie set z serii 5 właśnie 245 na felgach z et30 i całość pasowała bez problemu.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
15 godzin temu, kosteg napisał(a):

Jakich parametrów? Nie dajmy się zwariować ale jeśli sugerujesz, że masz homologację opon pod każdą jedną konfigurację auta i każde jedno nadwozie i wersję to dalece przesadzasz.

Tak, homologacja producenta ma znaczenia z punktu widzenia zachowania opony - np w niektórych audi serii rs tak pomagali sobie z podsterownością przodu.

Opona z homologacją w porównaniu do takiej bez, w tym samym modelu i rozmiarze potrafi mieć zupełnie inne wymiary, twardość, kształt a nawet budowę bieżnika więc to nie tylko gwiazdeczka.

Edytowane przez Kuj0n

spacer.png

  • Moderatorzy
Opublikowano
16 godzin temu, kosteg napisał(a):

Jakich parametrów? Nie dajmy się zwariować ale jeśli sugerujesz, że masz homologację opon pod każdą jedną konfigurację auta i każde jedno nadwozie i wersję to dalece przesadzasz.

Tak, homologacja producenta ma znaczenia z punktu widzenia zachowania opony - np w niektórych audi serii rs tak pomagali sobie z podsterownością przodu.

Nie ma to jednak nic wspólnego z tym czy coś uszkodzi napęd czy nie. Bo tak długo jak masz homologację bmw a nie pod bmw f34 330xd to dana opona może być założona i na serię 5, 3 i pewnie jeszcze kilka innych. A to zupełnie inne auta o zupełnie innych rozkładach masy czy też samych masach.

A jak zrobisz przegląd wielu filmów na yt to znajdziesz też takie które udowadniają, że współcześnie opony z homologacją to te opony na których producentowi udało się spełnić normy emisji. Czasem kosztem innych parametrów.

 

W wielu nie przewiduje też większych kół niż np 18" albo kół o innym et czy dystansów. Idę o głowę, że producent nie przewidział znakmitej większości przypadków jakie mogą zaistnieć. Nie ma jednak absolutnie żadnego wykluczenia, informacji, że nie można bo cośtam (czekam na uzasadnienie powodu jednego rozmiaru dla zimy i dwu szerokości dla lata przy jednoczesnym sprzedawaniu tego samego auta na niektórych rynkach na wielosezonie z dwiema szerokościami).

 

Niezmienia to jednak tego, że jak napisałem

 

Nie sugeruję homologacji pod dany model auta, przecież opona z jednego modelu może być użyta w innym.

Homologacja jest wymagana w napędzie xDrive w ogumieniu mieszanym. BMW nie uzna gwarancji na napęd w innym wypadku. Popytaj w salonie. Homologacja jest gwarantem obwodu z różnicą maksymalnie do 1% dla opony np. na przedniej osi 225/45 i tylnej 255/40.
Nie wiem jakie jest uzasadnienie producenta, ale w danym modelu X mają wariant mieszany w lato dla 18", w wariancie zimowym już może być zestaw takich sam opon na jednej i drugiej osi, bez wariantu mieszanego. Tak wymyślił inżynier z BMW i tego się trzymają. Musisz im maile wysyłać z pytaniem. 

Homologacja opony to nie jest szurska teoria 😉

Opublikowano
20 minut temu, Ponta napisał(a):

BMW nie uzna gwarancji na napęd w innym wypadku. Popytaj w salonie

Może miast pytać w salonie zerknąć należy do owg? Bo trochę za dużo u nas "prawd objawionych" czy też innych "podań ludowych" przekazywanych sobie na grupach i forach. W papierach do f31 330d xdrive z 2015r nie znalazłem absolutnie nic odnośnie opon z gwaizdką jako wymogu gwarancyjnego.

 

24 minuty temu, Ponta napisał(a):

Homologacja jest gwarantem obwodu z różnicą maksymalnie do 1% dla opony np. na przedniej osi 225/45 i tylnej 255/40.

I znów - skoro * jest czymś dla generalnei opon a nie dla danej budy w danym aucie to nie jest gwarantem czegokolwiek bo jak wielokrotnie tu pisałem liczy się średnica toczenia. A ta jest pochodną tego jaki jest rozkład masy w aucie, ciśnienie w oponach i samych indexów. A zatem Tak długo jak opony można przekładać pomiędzy 5tką a 3jką w małej budzie tak długo nic związanego ze średnicą nie jest zapewnione.

 

27 minut temu, Ponta napisał(a):

Nie wiem jakie jest uzasadnienie producenta, ale w danym modelu X mają wariant mieszany w lato dla 18", w wariancie zimowym już może być zestaw takich sam opon na jednej i drugiej osi, bez wariantu mieszanego

I psu na budę całość gdy jak już sam pisałeś część aut wychodzi fabrycznie na oponach wielosezonowych... Idąc dalej na niektórych rynkach (usa bardzo często) masz na tabliczce tylko jeden rozmiar mieszany dla tego samego auta.

 

26 minut temu, Ponta napisał(a):

Homologacja opony to nie jest szurska teoria 

Już wyżej pisałem - obecnie niesamowicie często są to opony na jakich udało się producentowi uzyskać wyniki emisji. Nie jest to teoria a praktyka.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
20 godzin temu, kosteg napisał(a):

To pozostaje tylko kwestia et czy nie będzie jakiejś kolizji przy zbyt małym bądź zbyt wysokim. Miałem przez chwilę u siebie set z serii 5 właśnie 245 na felgach z et30 i całość pasowała bez problemu.

Et moich felg to 34 więc delikatnie bardziej schowane 

Opublikowano
Godzinę temu, arturo e39 napisał(a):

Et moich felg to 34 więc delikatnie bardziej schowane 

Et34 mam w tej chwili. Co prawda z oponą 225 jednak te dodatkowe 10mm na stronę spokojnie wejdzie.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
W dniu 7.10.2024 o 16:44, marcin3293 napisał(a):

Witam  czytając  x stron tematu opon dalej mnie nurtuje dobór opon 

F34 xdrive koła styl 400 aktualnie letnie gumy 225/50 i 255/45 kupiłem styl 598 19’ i do tych 18 szukam co wybrać za zimowe opony , przeglądałem  nokian snoowprof 1 , falkon hs02  xl oczywiście czy nie będzie problemu jak kupię komplet mieszanych zaznaczę że na 19 mam nexen mieszane rozmiar i zrobiłem już na nich 14k one są bez gwiazdki i nie zauważyłem żeby coś było nie tak 

 

 Dzięki z góry ! 
Polećcie co wybrać 

Mam dokładnie taką samą sytuację i dylemat co wybrać. Samochód na gwarancji Perfect Selection z BMW. Oczywiście jak nie będzie opony z homologacją to nie uznają gwarancji np. jak xdrive padnie itp.

Chętnie kupię na tył opony 2x 255/45/r18 z gwiazdką BMW i 2x 225/50/r18 na przód. Rzecz w tym, że NIE jestem w stanie znaleźć takich opon na rynku...

Jakiś pomysł?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.