Skocz do zawartości

Jakie felgi / opony do F3x


wuujtas7

Rekomendowane odpowiedzi

Dobra szukałem i wynalazłem... Felgi Rial X10 Black - są identyczne w rozmiarze jak seryjne, podchodzą pod RF, tylko ET 30 i 34 do wyboru. Kojarzycie czy seryjnie leciało 34 przy feldze 8x18? Ktoś coś takiego pisał... Wzór mega podobny do ori BMW, a przy tym czarne myślę, że będą fajnie leżeć na F34 w szarym mineralnym? :8) Widziałem masa Beemek jeździ na tych felgach w różnych kolorach, więc muszą podchodzić parametrami.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i jeszcze jedna kwestia dla mnie niejasna z czujnikami ciśnienia. Do mojego auta podchodzi moduł RDCi wg sprzedawcy w sklepie BMW. Czy wulkanizacja to ogarnie żeby zaprogramować, czy koniecznie w ASO? Rozmiary kół i ciśnień będą takie same. I czy to są standardowe czujniki rozmiarem, bez problemu zamontują się na normalnej feldze z miejscem na klasyczny czujnik?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podepne sie pod temat z moja 4. Prosba o pomoc, w temacie opon/kol leze ;)

BMW 428i xDrive cabrio - mam obecnie felgę M Star Spoke 403 19 - letnie opony Pirelli P Zero * 225/40/r19 przod, a tyl 255/35/r19 - czyli z homologacja BMW.

VfAKzuu.jpg


W zime potrzebuje tez nim jezdzic :P

Sprawdzam Oponeo.. nie ma opon z homologacja BMW na Zime na te felgi...

Z RF znalazłem np te (brak homologacji):

Przod: https://www.oponeo.pl/dane-opony/continental-wintercontact-ts-860-s-225-40-r19-93-v-run-on-flat-xl-fr#305109356

Tył: https://www.oponeo.pl/dane-opony/continental-wintercontact-ts-860-s-255-35-r19-96-v-run-on-flat-xl-fr#306727057


Całość: 3700 za opony 19, tylko czy:


A: te opony nadaja sie na moje felgi biorac pod uwage ze mam xDRIVE

B: da sie znalezc inne dobre zimowki na te felgi z homologacja?


Zastanawiam sie czy nie zajade moich felg w zime, jakbym chcial kupic opony 18ki to na start:

https://www.oponeo.pl/dane-opony/continental-wintercontact-ts-860-s-225-45-r18-95-v-run-on-flat-xl-#296228269 - 2716 PLN

Nowych felg z BMW za okolo 2300 nie znajde

Ale za oponeo:

https://www.oponeo.pl/felga-aluminiowa/ats-evolution-grey-8-00x18-5x120-00-et34-00#38606445 czy np te beda ok pod moj model? 2400

Lacznie to 5100 PLN za 18ki

Do tego musze dokupic czujniki bo z 19 przeciez sie nie bedzie przekladalo? Czyli to +450 pln?


C: pytanie czy te felgi sie nadzadza..

D: czy jest jakas jeszcze inna opcja? Opony/kola uzywane ale chyba tutaj przez xdrive za bardzo nic nie dobiore prawda? Przy xdrive musze miec niemal blizniaczki bieznik na dwoch osiach, tak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Załóż tak jak jest w ori zestawie. W M-pakiecie masz włąśnie szersze felgi z tyłu i tam idzie szerszy kapeć. Poszukaj na forum to ludzie pisali jakie konkretnie wymiary do F34.

 


no właśnie ale chyba można założyć z tyłu taki jak z przodu, wszystkie kalkulatory tak pokazują i w oponeo jest że taka 19: wszędzie jest dopuszczalna tzn:

xdrive, m pakiet felgi 19" f34


aktualnie:

przód 225/45 19"

tył 255/40 19"


chciałbym założyć wszędzie 225/45 R19 z uwagi na większy wybór opon homologowanych (marki itd) i jak rozumiem można to zrobić bo kalkulatory pokazują że jest ok, nic nie będzie ocierać (felga tylnia jest szersza) itd ? ktoś próbował, jeżeli tak to jaki efekt (prowadzenie, wygłąd)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli masz oryginalne czujniki, to niczego nie trzeba programować. Robisz reset z poziomu iDrive'a i tyle.

 

Pan w sklepie powiedział, że mimo, że są to oryginalne czujniki to trzeba je zaprogramować... nie wiem co miał na myśli :|

Może właśnie chodziło o reset czujników w iDrive? Chociaż przy nowych czujnikach i gumach, trzeba je chyba przypisać do każdego koła żeby móc je zresetować? Bo co innego jest przypisanie czujnika do osi/koła, a co innego ustawienie wartości minimalnej ciśnienia czy reset.


W ogóle po moim rozpoznaniu wychodzi na to, że mam moduły RDCi (kurde drogie to...) - tak mi podano przez telefon. Ale wartość ciśnienia mam widoczną w iDrive na każde koło osobno, po przejechaniu kilkaset metrów. Wydawało mi się, że tak właśnie działa czujnik zbierający dane z poziomu sterowania ABS-em, a klasyczne czujniki w wentylu zbierają rzeczywistą wartość bieżącą, a nie wynikową... ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy tych czujnikach w BMW nic nie przypisujesz. Pan w sklepie głupot nagadał. Tak jest w innych markach, ale nie w BMW.

Zakładasz czujniki i trzeba je skalibrować, ale to też jest automat z poziomu menu pojazdu. Tą kalibracje wykonujesz sam. W sumie jak założysz koła z nowymi czujnikami to powinien ci sam komunikat wyskoczyć na wyświetlaczu, że trzeba skalibrować czujniki. Należy to potwierdzić i tyle.

Kalibrację sam ustawiasz w menu tam gdzie masz informacje o ciśnieniu - ikonka niżej.

I te czujniki pokazują Ci wartość rzeczywistą. To że od razu tego nie widać po ruszenie tylko po chwili to normalne. Po prostu jest robionych kilka odczytów kontrolnych podejrzewam i dopiero jest wyświetlane. Czy to jest aż kilkaset metrów od rozpoczęcia podróży to nie jestem przekonany - raczej wcześniej.

Jakbyś miał odczyt na podstawie ABS to byś nie miał wartości ciśnienia podawanej tylko OK lub nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu

Upewniając Cię - na zimę kupiłem używane felgi z czujnikami, po założeniu na auto reset z idrive i wszystko co trzeba zrobić.

Trzeba przejechać chyba więcej niż kilometr, żeby się skalibrowały.

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Upewniając Cię - na zimę kupiłem używane felgi z czujnikami, po założeniu na auto reset z idrive i wszystko co trzeba zrobić.

Trzeba przejechać chyba więcej niż kilometr, żeby się skalibrowały.

 

Ale wrzuciłeś koła przypadkowo na ośki czy miałeś podpisane L/P P/T i zgodnie z tym je założyłeś? W poprzednim aucie (innej marki) też robiłem reset z kompa po zmianie z lato na zimę i odwrotnie, ale tylko żeby wyzerować wartość ciśnienia. Bo każde koło miało przypisany czujnik do konkretnej pozycji, każdy czujnik miał nadany numer i według tego komp odczytywał czy to koło to jest właśnie to :wink: Czyli rozumiem, że tutaj wszystkie czujniki są uniwersalne i tak czy inaczej się zaprogramują z iDrive bez względu na stronę osi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Ile razy trzeba Ci napisać, że NIE TRZEBA programować i NIE MA ZNACZENIA, który czujnik w którym jest miejscu.

Jakie znaczenie ma to, co miałeś w jakimś tak aucie?

Zakładasz koła z czujnikami, robisz reset w iDrive i TO WSZYSTKO.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ile razy trzeba Ci napisać, że NIE TRZEBA programować i NIE MA ZNACZENIA, który czujnik w którym jest miejscu.

Jakie znaczenie ma to, co miałeś w jakimś tak aucie?

Zakładasz koła z czujnikami, robisz reset w iDrive i TO WSZYSTKO.

 

Ok ok, a co Ty Sołtys taki nerwowy jesteś? :lol:


Kolego wolę się dopytać bo to nic nie kosztuje i nie wyrządza też komuś krzywdy :wink: Od tego jest forum - pomoc i dyskusja. Skoro jest taka okazja to lepiej się upewnić niż wtargać koła do samochodu, poświęcić czas, pojechać na umówioną godzinę do warsztatu, zapłacić i wyjechać z błędem czujnika, bo trzeba będzie jechać do ASO, a później znowu może zmieniać koła, rozbrajać, przekładać i inne cuda wianki. Właśnie już raz miałem kupione dedykowane czujniki do rzekomo mojego auta, a dopiero 4ta wulkanizacja je ogarnęła, bo się okazało, że takiego ch.. były dedykowane :x Dlatego się upewniam, żeby nie marnować czasu kilka razy :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sołtys się denerwuje bo kilka razy miałeś tą samą odpowiedź, a dalej pytasz czy na pewno.


Żebyś dokładnie zrozumiał o co chodzi to ci w skrócie wyjaśnię.

Tak jak wcześniej pisałem W BMW nie ma potrzeby przypisywać do konkretnego koła.

Przy każdym kole jest odbiornik, który zczytuje z czujnika tylko z tego konkretnego koła.

Poniżej nr 2 to właśnie ten odbiornik:

1KLoqtk1

Czujniki emitują sygnał o małym zasięgu tak, aby trafić do najbliższego odbiornika, a więc przy tym konkretnym kole (dany odbiornik z czytuje np. w zasięgu 500 mm, a nie 2000 mm --> dlatego nie zczyta z innego koła).

W systemie to odbiorniki są przypisane do stron pojazdu (lewa, prawa, przód, tył). I tak to wszystko działa.

W innych markach, i tutaj się domyślam, jest jeden odbiornik, który zczytuje z wszystkich czujników. Dlatego należy przyporządkować konkretny czujnik do konkretnego koła.


Polecam stronę: newtis.info. Znajdziesz tam opis tego systemu jak i innych.


Tu masz opis działania RDC (jest to dla F10, ale to taki sam system).

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/f10-520d-xdrive-lim_201609/wiring-functional-info/driver-assistance/tyre-pressure-control2/supply-rdc-tyre-pressure-control/Xp9aGCt

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy a ja z innym pytaniem. :)


Skad mam wiedziec jakie dokladnie felgi beda pasowac do mojego samochodu? Na tabliczce tego nie mam - sa tylko rozmiary opon. Mam 428i cabrio w xDRIVE, jak sam to moge sprawdzic?


Mam juz wstepnie dogadane kola, 225/45/18 x 4, felga jest BMW OE 18", szerokość 8". Skad mam wiedziec czy potrzebuje 4 x 8", czy tez 2 x 8" + 2 x8,5" (jeden sprzedawca felg twierdzi ze na tyl mam miec szersze, inny ze takie same..) ? :8) Obecnie letnie faktycznie mam szersze z tylu - M Star Spoke 403 19"

Mowimy o tych kolach:

https://www.bmwstore.pl/pl/katalog/produkt/2456814-kolo-kompl-zimowe-rdci-ferricgrey

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.