Skocz do zawartości

Jakie felgi / opony do F3x


wuujtas7

Rekomendowane odpowiedzi

Masz w miare świeże auto. Poza tym jest to BMW z xdrive, który wiadomo jest bardzo czuły na różnic w oponach.

Ja bym nie kombinował. Tylko zakup wszystkich 4 nowych o odpowiednim rozmiarze. Żadne dokupowanie dwóch z tego samego rocznika.

A tamte parami próbować sprzedać i tyle.


Pare zł to kosztuje, ale opony to twoje jedyne 4 punkty zaczepienia do podłoża, a tu jeszcze dochodzi kwestia xdrive. Lepiej mieć pewność na czym jeździsz, bez zastanawiania się czy dopasujesz rocznikowo i głębokością bieżnika - bo te pomiary też mogą być złudne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no tak byłoby najlepiej ale trochę szkoda sprzedawać prawie nowe opony z tyłu bo dokłada to zamieszania, zamówiłem miernik bieżnika to za 2 dni zobacze jak są zużyte z tego co kojarzę to takie nowe mają ok 7,5mm, potwierdzacie ?


dodatkowo pytanie laika:

czy na tych m pakietowych felgach mogę założyć na tył takie opony jak na przód (tam chyba felga jest szersza z tego co kojarzę) :idea:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Załóż tak jak jest w ori zestawie. W M-pakiecie masz włąśnie szersze felgi z tyłu i tam idzie szerszy kapeć. Poszukaj na forum to ludzie pisali jakie konkretnie wymiary do F34.

 

ok nie mam ambicji poprawiać fabryki ale jedyne co mi doskwiera to dosyć głośne szum tych opon Pirelli Pzero

z uwagi na to że wyszła nowa wersja z lekko zmodyfikowanym bieżnikiem myślicie, że można na tyle mieć stary, a na przodzie ten lepszy ?

https://www.oponeo.pl/dane-opony/pirelli-p-zero-225-45-r19-92-w-run-on-flat-#279069462 taki bieżnik jest na tyle

https://www.oponeo.pl/dane-opony/pirelli-p-zero-225-45-r19-96-w-run-on-flat-pz4-xl---l-s#314144852 nowy bieżnik sporo cichszy wg nalepki


aktualnie opony (z tego co mi się wydaje ten sam rodzaj bieżnika) wyglądają tak więc chyba i tak rowki się podocierają i grunt że główny bieżnik jest taki sam mam rację ? (wtedy odgłos opon na przodzie byłby cichszy) chyba że nowe takie opony jak założę jak na tyle i będzie sporo ciszej niż obecnie jak myślicie ?


przód

c4c84a71918fbf5amed.jpg


tył

58d260ff86cef0fdmed.jpg


tutaj porównanie jak wygląda bieżnik stary vs nowe 2 wersje gdzie luxury saloon jest tą cichszą sporo

Pirelli-P-Zero-PZ4-Versions.jpg


czyli tą na samej górze miałem dotychczasowo i mam nowe na tyle a na przód bym założył tą z lewej :idea:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie no chłopie analizą przewidywanego hałasu opon w odniesieniu do geometrii bieżnika widzianej na fotach to mnie rozwaliłeś.

Tego to nawet Ci akustyk na żadnym oprogramowaniu nie przeliczy. To tylko testy.

Z mojego doświadczenia (które jest małe oczywiście) Ci powiem to w BMW zawsze wymieniam seryjnie ząłożone Pirelli na Goodyeary, m. in. tez z takie powodu że właśnie jak dla mnie Pirelli są zdecydowanie za głośne. Po zamianie na Goodyeary jest wyraźnie odczuwalna różnica.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie no chłopie analizą przewidywanego hałasu opon w odniesieniu do geometrii bieżnika widzianej na fotach to mnie rozwaliłeś.

 


to nie tak że pomyślałem o niezły bieżnik będą cichsze tylko stare na etykiecie mają 71db a nowe 69db dlatego linka załączyłem i to że ponoć ten nowy model w specyfikacji poprawili głośność przynajmniej marketingowo :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam u siebie Pirelli pz4 w wersji sport i są w raczej ciche. W porównaniu do poprzednich są wyraznie chichsze, ale to były chinole. Natomiast kolega ma ten sam rozmiar , ale Pirelli Cinturato p7 i u niego wydaje sie głosniej.

Natomiast właściwości jezdne - super opona, polecam :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam u siebie Pirelli pz4 w wersji sport i są w raczej ciche. W porównaniu do poprzednich są wyraznie chichsze, ale to były chinole. Natomiast kolega ma ten sam rozmiar , ale Pirelli Cinturato p7 i u niego wydaje sie głosniej.

Natomiast właściwości jezdne - super opona, polecam :cool2:

 

oo super info, czyli Ty masz te po lewej tak ?


nie rozumiem tylko jak opony z 2019 roku moga być tak jak te na górze z tego diagramu bo przecież wprowadzili od 2017 nowe wersje :mad2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Te felgi są klasą samą w sobie, ale jak masz je OE BMW to nie wejdą.

225 na 9 calach to jakiś masochizm. Muszę to zobaczyć.

Fabryka montuje 265 na przodzie i 285 na tyle na te fele w M3/M4.

Przód 2 cm wyjdzie, te felgi tam nie wejdą, nadkole połamiesz. Jeszcze na jakimś kapciu NORMALNYM czyt. 245/35 przód i 285/30 tył.

Tył wyjdzie 2,6 cm.

Poza tym:

2jTcEMV.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć, zastanawiam się nad zakupem felg do mojego F30 328i xDrive w rozmiarze R18, przepatrzyłem wszystkie oryginalne felgi od BMW do F30 i w sumie nic tak naprawdę mnie nie zachwyciło. Przeglądając oferty innych producentów moją uwagę przykuły BBS SR Schwarz. Sprawdzałem osadzenie tych felg i maja one 32 ET. Z tego co się orientuje w oryginalnych felgach jest ET 34. Chciałem zapytać Was czy to odstępstwo dwóch milimetrów jest ok? Poniżej wrzucam zdjęcie które udało mi się znaleźć w sieci. Według mnie wyglądają kozacko.18077160_1389603497745403_4850130255688898144_o.jpg?_nc_cat=101&_nc_sid=2d5d41&_nc_ohc=vLTQF89KaXwAX-Fkfvl&_nc_ht=scontent-frt3-2.xx&oh=1faa94808a81a57a90ac169bcea29de2&oe=5F905FE6

IMG_6104.PNG.8fd0433272655eff0993e663d10ad490.PNG 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu

Większy komfort jest na normalnych 19tkach latem, czuć, że opona się tak nie ugina, ale nie ma co płakać. Zęby na miejscu.

Do tego ciężkie te opony jak nie wiem co...

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć! Niedawno kupiłem F34 w Sport Line z bieżącego z roku, z napędem xDrive. Auto stoi na letnich fabrycznych 225/50/18. Chcę kupić drugi komplet kół na zimę, oddzielnie felg i opon ale nie zamierzam tego robić w ASO...

Instrukcja obsługi kompletnie nie podaje żadnej specyfikacji kół, opisuje jakieś głupoty (typu oznaczenia indeksów opon), ale żadnych parametrów zalecanych, rekomendowanych, same ogólnikowe treści :cry:

Ale żeby zachować powiedzmy jednakowe parametry jezdne, mam zamiar wyposażyć się w identyczne rozmiary kół jak na lato. W związku z tym mam kilka pytań:


1. Czy producent (a tym samym gwarancja) narzuca mi użytkowanie opon typu Run Flat? Czy mogę założyć zwykłe? Chociaż gdzieś wyczytałem, że dla dobra xDrive lepiej pozostać na oponach o parametrach zbliżonych do fabrycznych, czyli RF... ?


2. Jeśli już zdecydowałbym się na Run Flat, to szukając felgi ich wybór jest mocno okrojony jeśli mają być kompatybilne z taką oponą. Pytanie tylko czy muszą, czy robi to jakąkolwiek różnicę w praktyce normalnej eksploatacji? Czy będą pasowały? Podobno nawet fabryczne felgi BMW nie mają tego rantu typowego dla opon RF...? Ale to tylko plotki - bo oczywiście w instrukcji ani słowa o felgach...


3. Czy do drugiego kompletu kół muszę kupić również komplet czujników ciśnień? Czy może ten model auta ma je zamontowane przy ABS (rok 2020, model Sport Line, 2.0i)? Od czego to w ogóle zależy? Jeśli założę, że muszę je dokupić to trzeba jechać to wszystko zaprogramować do ASO, czy ogarnięta wulkanizacja z tym sobie poradzi? Albo jeśli będą dedykowane dla tego auta (kupione OEM) to automatycznie się zainstalują? Czy może to da radę samodzielnie zrestartować i zaprogramować w komputerze pokładowym?


4. Ktoś wie jaki jest fabryczny otwór centralny, tak żeby nie trzeba było dokładać pierścieni? Wynalazłem dwie cyfry: 72,5 oraz 72,6...


Niby można kupić komplet kół w ASO, ale nie widzi mi się wydawać 12k za gumy, które dodatkowo mi się nie podobają :roll:


Sorry jeśli zadaję zbyt oczywiste pytania, ale to moje pierwsze BMW. W Japończykach, którymi jeździłem przez wiele lat to było wszystko jakieś bardziej jasne, a przede wszystkim określone instrukcją :P


Pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

1. Nie musisz run on flat, ale dla dobra xDrive warto wziąć rof, szczególnie przy ogumieniu mieszanym.

2. Na felgę z oznaczeniem pod rf założysz zwykłą oponę, na felgę bez takiego oznaczenia już rf nie założysz. Przy zamawianiu modelu możesz odrzucić rof. i wsadzą zwykłe gumy. Żaden podzespół nie idzie za tym, tzn nie ma jakichś innych magicznych amorów pod rof albo bez rof ani nic z systemu xDrive.

3. Musisz kupić czujniki.

4. 72,6

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"

1. Nie musisz run on flat, ale dla dobra xDrive warto wziąć rof, szczególnie przy ogumieniu mieszanym.

2. Na felgę z oznaczeniem pod rf założysz zwykłą oponę, na felgę bez takiego oznaczenia już rf nie założysz. Przy zamawianiu modelu możesz odrzucić rof. i wsadzą zwykłe gumy. Żaden podzespół nie idzie za tym, tzn nie ma jakichś innych magicznych amorów pod rof albo bez rof ani nic z systemu xDrive.

"


No to trochę mnie zmartwiłeś... Właśnie skłaniam się ku oponom RF żeby guma była taka jak seryjnie. Ale w takim razie jeśli felgi muszą być dedykowane dla opon RF to już jest gorzej - bo dosłownie kilka modeli felg będzie pasować :( Wychodzi na to, że żadne Borbety, ani BBS nie podejdą, zostają jedynie z tych znośnych MSW i RIAL, ale z kolei te mają ET29 lub 30 przy feldze 18x8. Czy te 5mm nie będzie robić różnicy? Jest jakiś opcjonalny zakres co do ET przy oponach 225?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.