Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Mam takie zapytanie, pewnie było walkowane już ale nie mogę nigdzie znaleźć na forum.

Posiadam autko seria 3 M Sport Touring (Estate) Aktualnie mam felgi 19 cali rozmiar opon przód 225x40R19 tył 255x35xR19 run flat Bridgestone Potenza S001.

I teraz zapytanie chce zamienić na 18 calowe (albo nawet 17 225x50xr17 to wtedy Michelin Crossclimat +) i założyć opony Goodyear VECTOR 4SEASONS GEN-2 225x45R18 run flat xl rim protection.

Patrzę pod względem praktycznym i komfortowym, I finansowym bo na 19 niestety wszystkie dziury i nierówności na drodze czuć strasznie i oczywiście taki rozmiar przy jakiejś awarii opony wszędzie dostanę.

Czy to ma rację bytu? Czy będą duże różnice w spalaniu i prowadzeniu i przyczepności na zakrętach.

Dodam że samych zimowek nie potrzebuje bo w Anglii zimy niema przecież ale jeżdżę do polski w okresie jesienno zimowym.

Wg tabeli na drzwiach auta taki rozmiar może być ale pytam bardziej obeznanych osób.

Pozdrawiam

Bartosz

Opublikowano

Praktyczne i komfortowe to są zwykłe opony, a nie run flat :D

Znajomemu na wakacjach za granicą strzeliła 17stka run flatowa znanej firmy to czekał 2 tygodnie aż mu ją ściągną. Nie mówiąc o tym, że zapłacił za sztuke 350 euro.


Run flaty są droższe, szybciej sie zużywają i o wiele twardsze.

Opublikowano

Tak zgadza się jak ma miejsce na zapas ;)

Więc niestety siła rzeczy run flat i jak pada jedna to run flat albo zmiana 2 na osi niestety. Albo zwykle i assistance ;)

Opublikowano
Witam,

Mam takie zapytanie, pewnie było walkowane już ale nie mogę nigdzie znaleźć na forum.

Posiadam autko seria 3 M Sport Touring (Estate) Aktualnie mam felgi 19 cali rozmiar opon przód 225x40R19 tył 255x35xR19 run flat Bridgestone Potenza S001.

I teraz zapytanie chce zamienić na 18 calowe (albo nawet 17 225x50xr17 to wtedy Michelin Crossclimat +) i założyć opony Goodyear VECTOR 4SEASONS GEN-2 225x45R18 run flat xl rim protection.

Patrzę pod względem praktycznym i komfortowym, I finansowym bo na 19 niestety wszystkie dziury i nierówności na drodze czuć strasznie i oczywiście taki rozmiar przy jakiejś awarii opony wszędzie dostanę.

Czy to ma rację bytu? Czy będą duże różnice w spalaniu i prowadzeniu i przyczepności na zakrętach.

Dodam że samych zimowek nie potrzebuje bo w Anglii zimy niema przecież ale jeżdżę do polski w okresie jesienno zimowym.

Wg tabeli na drzwiach auta taki rozmiar może być ale pytam bardziej obeznanych osób.

Pozdrawiam

Bartosz

 

Ja zmieniłem letnie 18RF na 17RF i jest bardzo duży wzrost komfortu. Prowadzenie podczas normalnej jazdy miejskiej i podmiejskiej jest identyczne. Oczywiście jak lubisz i często jeździsz bardzo ostro (na granicy uślizgu) w zakrętach, to różnicę wyczujesz. Na autostradzie przy prędkościach pow. 150km/h też jest trochę gorzej, ale nic tu nie pływa itp. Auto prowadzi się dobrze i przewidywalnie (nawet 230km/h).


Sprawdź sobie, tylko czy na pewno założysz koła 17 calowe. Jak masz hamulce M, to zależnie od wersji silnikowej nie da się tego zrobić...

Jeśli chodzi o RF to jest odrobinę twardziej i głośniej... wydaje mi się, że przez RF czuć też bardziej nawierzchnię (nierówności, jej szorstkość itp)


Oczywiście auto wygląda trochę gorzej z zewnątrz, ale ja zazwyczaj siedzę w nim, w środku ;-)

  • Członkowie klubu
Opublikowano

Posiadam autko seria 3 M Sport Touring (Estate) Aktualnie mam felgi 19 cali rozmiar opon przód 225x40R19 tył 255x35xR19 run flat Bridgestone Potenza S001.

I teraz zapytanie chce zamienić na 18 calowe (albo nawet 17 225x50xr17 to wtedy Michelin Crossclimat +) i założyć opony Goodyear VECTOR 4SEASONS GEN-2 225x45R18 run flat xl rim protection.

Patrzę pod względem praktycznym i komfortowym, I finansowym bo na 19 niestety wszystkie dziury i nierówności na drodze czuć strasznie i oczywiście taki rozmiar przy jakiejś awarii opony wszędzie dostanę.

Czy to ma rację bytu? Czy będą duże różnice w spalaniu i prowadzeniu i przyczepności na zakrętach.

Najpierw sprawdź jaką masz tarczę i zacisk, jeśli hamulce też są M, to 18 cali wchodzi na styk. Mniejsza nie wejdzie.

Co do komfortu - letnie 19 cali normalne opony, zimowe 18 cali ROF i czuć, że są twardsze. O przyczepności nie piszę, bo oczywistością jest, że się zmieni. Zwłaszcza, że Potenza S001, to fajna opona, mam takie (tylko normalne) 19 calowe na Pugu 508.

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Normalna cena.

Felgi ori BMW styling 394.

Katalogowo rozmiar felg z aukcji to F34 czyli 3er GT.

Do F30/1 i F36 7,5x17 ET37.

  • Moderatorzy
Opublikowano

nudne jak flaki z olejem 17 to w jakiej cenie mają być?

Nie wiem czy wiesz ale nowe felgi 17 niektóre stylingi kosztują 400-500 zł szt. w ASO. Ze starszych modeli.

Opublikowano
Normalna cena.

Felgi ori BMW styling 394.

Katalogowo rozmiar felg z aukcji to F34 czyli 3er GT.

Do F30/1 i F36 7,5x17 ET37.

 

No właśnie opisane jako 8x17 ???

fabrycznie w mojej f31 7,5 x17

  • Moderatorzy
Opublikowano

17" 17x7.5J ET37 225/50R17 5x120 10.75kg 3series F30

17" 17x7.5J ET37 225/50R17 5x120 10.75kg 4series F36

17" 17x8J ET34 225/55R17 5x120 10.2kg 3series GT F34

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Poszukaj na forum - ktoś sprzedaje ładniejsze ori 17 w lepszej cenie
Opublikowano
Poszukaj na forum - ktoś sprzedaje ładniejsze ori 17 w lepszej cenie

w zasadzie są tylko takie same tylko używane..

Opublikowano

Ponta wam wyraźnie napisał ze powinny być et37 do f30

Nigdy nie rozumiałem dlaczego mieszacie różne felgi nie zwracając uwagi na szczegóły.

MADE IN PRL
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja mam takie felgi na sprzedanie, bez dekielków 700-800 zł za 4 szt. Plus ew wysyłka. Jak coś to pisz na pw. Felgi proste, nie malowanie i nie naprawiane.
Krzysztof
Opublikowano
Ja mam takie felgi na sprzedanie, bez dekielków 700-800 zł za 4 szt. Plus ew wysyłka. Jak coś to pisz na pw. Felgi proste, nie malowanie i nie naprawiane.

ale 7,5 czy 8 cali?

Opublikowano
Ponta wam wyraźnie napisał ze powinny być et37 do f30

Nigdy nie rozumiałem dlaczego mieszacie różne felgi nie zwracając uwagi na szczegóły.

 

zwracam uwagę na szczegóły, wiem że et 34 ale szerokość 8 cali , wrzucałem w kalkulator felg, bedzie spoko i właśnie tak chcę :D

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Te które chce sprzedać to jest wzór 394 czyli 8” szerokość, 17” średnica, ET34. Miałem je przez 1 sezon w 3GT.
Krzysztof
Opublikowano
9,3mm na zew i do wew. 3.3. podejdzie spokojnie i będzie lepiej wyglądać.

dokładnie :) - bo to na lato, mam do tego sport maxy 235 teraz na felgach z e90 własnie 8 cali ale takich mech.. jeżdzi fajnie i spoko lekko szerzej wygląda oprócz wyglądu samych felg

Opublikowano
Te które chce sprzedać to jest wzór 394 czyli 8” szerokość, 17” średnica, ET34. Miałem je przez 1 sezon w 3GT.

 

to fajnie , jak się do wiosny nie sprzedadzą to pewnie wezmę.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.