Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Pozwólcie że dołączę do tematu, bo za kilka miesięcy czeka mnie wymiana opon letnich.

Aktualnie posiadam opony RoF o rozmiarze 225/35/20 i 255/30/20 i przy takich rozmiarach chciałbym pozostać.

Tak, niestety to nie jest dużo gumy pod felgą :)

I tutaj moja obawa czy wymiana opon na (nie)RoF nie będzie wiązała się ze znacznie większym prawdopodobieństwem uszkodzenia opony i/lub felgi po wjechaniu w dziurę?

Na logikę chyba tak, ale ciekaw jestem Waszego zdania/doświadczenia w tym temacie.


Aktualnie jeżdżąc na oponach RoF niejednokrotnie zaliczyłem dziurę w jezdni, a na oponie ani feldze nie ma śladu...


Dla porządku: komfort związany z posiadanymi oponami jest dla mnie nieistotny (w trybie komfort absolutnie akceptowalny), co do bezpieczeństwa to na pewno jest to ważny aspekt, choć zrobiłem w życiu już dobrze ponad milion km różnymi samochodami i nigdy zwykła opona mi nie wystrzeliła...


Więc jak to jest z tą trwałością na uszkodzenia mechaniczne, na naszych kochanych polskich drogach dla opon RoF vs zwykłe przy niskim profilu?

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

W wątku o moim Fxx nie widzę takiej możliwości więc dopytam tutaj... co wsadzić na zimę do F36 (420d)?

Aktualnie mam Styling 416 225/45R18, bez RF. Zastanawiam się nad zakupem stalówek np. R17, jak to dobrać żeby było ok? Oraz co na nie założyć?

To mój pierwszy sezon, proszę o doradzenie. Z góry dzięki. :roll:

Opublikowano
W wątku o moim Fxx nie widzę takiej możliwości więc dopytam tutaj... co wsadzić na zimę do F36 (420d)?

Aktualnie mam Styling 416 225/45R18, bez RF. Zastanawiam się nad zakupem stalówek np. R17, jak to dobrać żeby było ok? Oraz co na nie założyć?

To mój pierwszy sezon, proszę o doradzenie. Z góry dzięki. :roll:

 


Pytanie tak na poważnie: sprzedają jeszcze stalówki? Jaka jest cena?

Pozdrawiam


Maciek

Opublikowano

Ciekawe porównanie jazdy na tych samych zimówkach rożnej wielkości , gdyby ktoś się zastanawiał to zawsze się przyda :


A tu trochę śmieszno żałosne (szczególnie dla Anglików), porównanie jazdy 4x4 na letnich vs ośka na zimówkach :


p44ahXld_o.jpg
Opublikowano

Pytanie tak na poważnie: sprzedają jeszcze stalówki? Jaka jest cena?

 

Na allegro może bym znalazł. Nie szukałem jeszcze, rozważam.

Może zamiast wymiany kupić tylko opony i wrzucić je na aktualne felgi? Co uważacie o takim rozwiązaniu? Czy coś w klasie ekonomicznej na zimę jest godnego polecenia? Mój styl jazd jest raczej spokojny, 200km/h na autostradzie też nie przekraczam i nie wiem czy opony w okolicach 500zł/szt są mi niezbędne. np. Nexen Winguard Sport 2, Dębica Frigo HP2, oba modele ~360zł/szt

Czy przy wymianie felg musiałbym kupić czujniki do opon dodatkowo?

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Na allegro może bym znalazł. Nie szukałem jeszcze, rozważam.

Może zamiast wymiany kupić tylko opony i wrzucić je na aktualne felgi? Co uważacie o takim rozwiązaniu? Czy coś w klasie ekonomicznej na zimę jest godnego polecenia? Mój styl jazd jest raczej spokojny, 200km/h na autostradzie też nie przekraczam i nie wiem czy opony w okolicach 500zł/szt są mi niezbędne. np. Nexen Winguard Sport 2, Dębica Frigo HP2, oba modele ~360zł/szt

Czy przy wymianie felg musiałbym kupić czujniki do opon dodatkowo?

Tanich opon nie polecam chyba, że jeździsz tylko po mieście i nie przekraczasz tych 80km/h. Dawne dzieje, ale jeździłem kiedyś na Dębicach Frigo i po 2 sezonach były do wyrzucenia, bo popękały druty w środku i opona przy toczeniu "uchylała się" - kupiłem wtedy inne.

Wybierz chociaż z klasy średniej, nie musi być premium.

Przy wymianie felg nie musisz kupować czujników, ale będzie Ci wyskakiwał błąd w komputerze.

Opublikowano

Wybierz chociaż z klasy średniej, nie musi być premium.

Popieram kolegę. Na najtańszych oponach auto ci będzie pływało przy wiekszych prędkosciach.

Ostatnio kupiłem żonie do Leona Kormorany.

Po śniegu są świetne, ale na asfalcie auto pływa jak by miało zawieszenie do roboty.

Po załozeniu letnich Dunlopów wszystko wraca do normy.

Zaoszczędzisz 600PLN na kpl wzgledem PREMIUM, (czyli 2 tankowania do pełna) a w zimie nie będzie przyjemnosci z jazdy.

Chyba że jeździsz bardzo spokojnie i w większości po mieście to nie ma znaczenia.

Ze względu na fatalne wyciszenie serii 3 zalecam także patrzeć na Db.

Opublikowano
To chyba felgi z M3

 

Dziekuje za naprowadzenie. Ustalilem ze jest to prawdopodobnie replika styling 437 albo jakis bardzo podobny model. Oryginalne styling 437 nie maja "dziubkow" przy laczeniu zeberek z rantem felgi.


Na allegro znalazlem repliki 437 rozmiar mniejsze niz orygnialne za 2300zl. https://allegro.pl/oferta/nowe-felgi-r272-pasujace-bmw-e90-f10-f11-f30-m4-18-7742391488


Czy oryginalne dekielki bmw pasuja do takich replik?

Sprawdź wartość katalizatora w swoim BMW.


https://www.autokat-katalizatory.pl/cennik-skupu

Opublikowano
To chyba felgi z M3

 

Dziekuje za naprowadzenie. Ustalilem ze jest to prawdopodobnie replika styling 437 albo jakis bardzo podobny model. Oryginalne styling 437 nie maja "dziubkow" przy laczeniu zeberek z rantem felgi.


Na allegro znalazlem repliki 437 rozmiar mniejsze niz orygnialne za 2300zl. https://allegro.pl/oferta/nowe-felgi-r272-pasujace-bmw-e90-f10-f11-f30-m4-18-7742391488


Czy oryginalne dekielki bmw pasuja do takich replik?

 

Odpuść te chińskie badziewie.....poszukaj używki ale oryginalne BMW lub jakieś markowe, i tylko proszę nie pisz że niby mają jakiś certyfikat itp... To coś jest miękkie jak plastelina strach to zakładać a co dopiero na tym jeździć.....

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Dzień dobry wszystkim Forumowiczom!

Dołączyłem do szczęśliwych posiadaczy BMW, skorzystałem z wyprzedaży i w przyszłym tygodniu odbieram moją F30. Czy mógłby mi ktoś doradzić jaki rozmiar felg powinien dobrać sobie na lato? Auto ma założone felgi zimowe. Zamierzam kupić oryginalny zestaw BMW na lato, ale zastanawiam się nad 17 lub 18? Jeżdżę głównie po mieście. Będę wdzięczny za uwagi doświadczonych kolegów i koleżanek.

Pozdrawiam

RS

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

W pełni bezpiecznie jest na 17, nawet jak jeździ kobieta.

Na 18 trzeba już uważać....

  • Moderatorzy
Opublikowano

17" w takim aucie wygląda mało proporcjonalnie. Przy 18" jest jeszcze trochę opony, także bez nerwów.

18 " wygląda lepiej, zapas opony jest, nie mniej opony są droższe, ale przy nowym aucie to mało istotna kwestia.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja uważam że 18 to odpowiedni kompromis walorów użytkowych i wizualnych.
Opublikowano

Mam w swojej 17 na zimę, 18 na lato. 18 ciężko po mieście nie zarysować na krawężnikach, trzeba ciągle uważać.

Polecam 17 czarne, wtedy nie wyglądają na za małe, choć 18 odrobinę twardsze ale to też zależy od opon i zawieszenia.

  • Moderatorzy
Opublikowano
18 zima, 19 lato, ani jednej rysy na żadnym z kompletów tfu tfu. Po prostu trzeba uważać.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Panowie z racji tej iż wątek ma ponad 20stron więc ciężko doszukać się na szybko tego czego potrzebuję, więc zadam szybciutko proste pytanie. Na tabliczce dotyczącej kół w f30 jest napisane iż opony w rozmiaże 17" powinny być między innymi: 225/50/17 i są też 255/45/17 a zatem czy mogę założyć opony na lato 225/45/17?
Opublikowano

Napisz jakie masz felgi, tzn jakie z przodu i z tyłu, wtedy będzie wiadomo co potrzebujesz. Chodzi o szerokość felg w calach.

Ja na na zimę mam wszystkie jednakowe 225/50R17, a na lato R 18 z mieszanym ogumieniem.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano

Przy tej feldze - 225/50 R17.

Sa troche wieksze (wiekszy profil), niz w E90, gdzie wchodzi 225/45 R17.


Jesli 255/45 to tylko na tylej osi przy mieszanym ogumieniu/felgach (225/50 przod, 255/45 tyl)


Co do pytania z pierwszego postu: profil (czyli 45/50 w rozmiarach podanych wyzej), to jest procentowy stosunek wysokosci boku opony do jej szerokosci. Tak wiec 255/45 R17 oraz 225/50 R17 moga miec taka sama/bardzo podobna wysokosc boku opony.

255 * 0,45 = 114,75 ; 225 * 0.5 = 112,5


Zawsze jest jakas tolerancja, ale raczej powinno sie dobierac tak, zeby byly jak najblizej siebie na przedniej i tylnej osi.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.