Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Przez brak czasu nie kupiłem jeszcze tych opon do f30 320d xDrive, jestem przekonany do https://www.oponeo.pl/dane-opony/nokian-powerproof-225-45-r18-95-y-xl#288388413

ale mam okazje kupic nowe opony Pirelli P7 Cinturato 225/45 R18 95 Y RUN ON FLAT XL, MOE z powystawowego samochodu za 2000zł.

https://www.oponeo.pl/dane-opony/pirelli-p7-cinturato-225-45-r18-95-y-run-on-flat-xl-moe#297872513


Opony byly założone na A klasie, posiadają nalepki z etykieta EU widać ze auto wyjechało i zjechało na tych oponach z wystawy.

Czy jest jakas różnica ze posiadają homologacje Mercedesa? jakos to moze wpływać na xdrive ? Do 2k to chyba lepszy opon nie znajdzie

Opublikowano

Sadze ze nikt ci nie odpowie jakie są różnice pomiędzy homologacja Merca a BMW. JEśłi ktoś ma dostęp do kwitów homologacyjnych obydwu marek to tak, jeśli nie to wszystko będą przypuszczenia.

Jedno jest pewne. Jeśli masz auto na gwarancji i ci padnie skrzynka to jesli serwis nie będzie chciał uznać gwarancji to na bank poda przyczynę uwalenia skrzynki: brak homologowanych opon BMW.

Tak na marginesie wg mojej opinii jak i kilku innych osób na forum pirelli są głośne. Ale to tylko subiektywne opinie.

Opublikowano
Mam założone Continental sport contact 5 jeszcze z fabryki, niestety już są do wymiany i wolałbym pożegnać się z run flat. Dzisiaj zmierzyłem z ciekawości ich obwód, oczywiście ogumienie mieszane 225/45/18 przód 255/40/18 tył różnica w obwodzie między przodem a tyłem to około 2cm, trochę boję się o przednią skrzynkę rozdzielczą, ale do odważnych świat należy :mrgreen:
  • Członkowie klubu
Opublikowano

To jest w odniesieniu do używania opon, które nie są homologowane przez BMW. Teoria jest taka, że mogą nie trzymać wymiarów i rozwalić skrzynkę xdrive.

Ale jak widać, nawet homologowane mogą mieć znaczną różnicę...

ogumienie mieszane 225/45/18 przód 255/40/18 tył różnica w obwodzie między przodem a tyłem to około 2cm

Jaką masz na tych mierzonych kołach głębokość bieżnika? Równą czy z dużą różnicą?

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

Opublikowano
Jak wiadomo opony przednie zużywają się inaczej niż tylne, moje przednie bardziej zużyte są na brzegach, a tylne środkiem, ale obojętnie gdzie mierzę, bo mierzyłem nawet w rowkach aby wykluczyć zużycie bieżnika tylna opona ma większy obwód.
Opublikowano

Powiem szczerze, że skoro producent auta podaje wymaganie w grubości bieżnika 2 mm to to jest wytyczna. Fakt podejrzewam, że są jakieś wsp. bezpieczeństwa brane pod uwagę i jakiś zapas w tym jest.

Te 2cm po obwodzie podejrzewam wzięło się albo z niedokładnego czytania, interpretacji itp. wytycznych BMW albo ktoś po prostu przeliczył sobie jak się przekłada max narzucona różnicą przez BMW 2mm w bieżniku na obwód koła.

Nie są to nie wiadomo jakie skomplikowane obliczenia.

Jak się wykona te obliczenia to okazuje się, że różnica w obwodzie może być max 12,5mm - a więc jeszcze bardziej rygorystycznie niż krążące na forach 2 cm.


Inny temat jak wy mierzycie te obwody kół ? Podnosicie auto i mierzycie miarką krawiecką czy jakimś sznurkiem obwód czy zaznaczacie sobie znacznik na oponie i na podłożu, przejeżdżacie pełen obwód opony i to mierzycie na podłożu ? Ciekawy jestem.

Opublikowano
Sam jestem już w kropce i nie mam problemu z tym aby zapłacić więcej za opony które są lepsze tylko w tym wypadku płaci się więcej za opony które są gorsze: komfort, trakcja, zużycie paliwa, hałas, zwiększenie masy nieresorowanej, itp. Rozumiem, marka premium, ceny premium, tylko każdy wie że BMW używa opon run flat dla oszczędności(brak zapasu i zestawu naprawczego) pośrednio mniejsza waga pojazdu i zwiększenie pojemności bagażnika. Wcale nie przeczę że przednia skrzynka rozdzielcza może paść po użyciu nieodpowiednich opon, ponieważ pełno jest na to przykładów na forach, powszechna jest również wiedza ze ta przednia skrzynka do trwałych nie należy.
  • Członkowie klubu
Opublikowano
Jak wiadomo opony przednie zużywają się inaczej niż tylne, moje przednie bardziej zużyte są na brzegach, a tylne środkiem, ale obojętnie gdzie mierzę, bo mierzyłem nawet w rowkach aby wykluczyć zużycie bieżnika tylna opona ma większy obwód.

Jasne, ale jak możesz to zmierz głębokość bieżnika przód i tył. Ciekawy jestem - bo masz fabryczne opony, a dużą różnicę.


Yarwa - dobre pytanie ;) pod obciążeniem powinno być inaczej, ale jeśli oba koła mierzone taką samą metodą, to będzie miało znaczący wpływ? Nie wiem. Jak już serio nie będę miał co robić na kwarantannie, to zmierzę na dwa sposoby :mrgreen:

Z suchych danych kalkulatorów, bo są na tacy podane, to różnica ***edit - średnicy, nie obwodu*** koła 225/45R19 a 255/40R19 (f34) to tylko 1,5mm, dla obwodu będzie to w takim razie 4,71mm różnicy.

No i tu jest pole do popisu i teoria o oponach bez homologacji, które, jeśli nie trzymają wymiarów i reżimu BMW, rozwalają skrzynkę xdrive.

To tyle mądrości internetowych, jak jest - ja nie wiem... jak zwykle są dwa obozy, dwie szkoły itp....

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

Opublikowano

Ja xdrive już miałem wymieniane przy jakiś 42-44 tys. przebiegu. Dlatego nie chce już wchodzi w temat ponownie i tyle.

Zawsze zakładam RFT i z homologacją, żeby w razie problemów serwis nie zarzucił mi że są opony niezgodne ze specyfikacją.

Mało tego podejrzewam, że u mnie skrzynka padła włąśnie ze względu na to, że były założone złe opony pomimo teog, że RFT i * (kupowałem auto używane z PS).

Takie są wymogi twórcy auta to je spełniam. A że to większa masa niereserowana to cóż trudno. Kwestia taka, żeby być świadomym takich rzeczy i podjąć świadomą decyzję. W każdym aucie coś bezi enam bardziej pasować coś nie. Ale zawsze idziemy na pewien kompromis. Skoro kupiłem BMW to ładuję RFT, bo zależy mi na względnym spokoju w zakresie awarii, usterek itp.

Jest iles rzeczy które mi nie pasują w BMW, ale świadomie je kupiłem. Kwestia jak z nas ktroś podchodzi i jak bardzo przeszkadzają niektóre rozwiązania.

Opublikowano
Przód mam jedną 3,5 drugą 3,3 na środku

Tył środek starty do 1,8 na jednej 2,2 na drugiej na bokach 3,4

 

Czy takie zużycie opony nie oznacza po prostu złego ciśnienia? Opona powinna się zużywać w miarę równo niezależnie od stylu jazdy.

Opublikowano (edytowane)

Witam


Bo tak mnie coś męczy ciśnienie opon. Mam tabliczkę znamionowa(dzięki byku za poprawe). Pomoże mi ktoś ja rozczytać? Opony mam mieszane przód 225/45 19 tył 255/40 19. Opony runflat z homologacja bmw. Wrzucam link z tabliczka.


https://ibb.co/jVtbn27


Ps gość mi w zakładzie wulkanizacyjnym doradził 2,2 na wszystkich kołach co o tym sądzicie?

Edytowane przez dudson77
Opublikowano

tabliczkę znamionową a nie znamieniową


ciśnienie dla normalnego obciążenia:

przód 2,2

tył 2,2


dla zwiększonego obciążenia:

przód 2,5

tyl 2,8


Reasumując wulkanizator dobrze ci doradził. A jak załadujesz auto rodziną i tobołami jak będziesz jechał na wakacje to zwiększasz ciśnienie do odpowiednio 2,5 i 2,8.

  • Moderatorzy
Opublikowano

2,2 2,2 dobrze zrobił.

Jak jeździsz 80% obciążony 4 osoby i bagaże to wtedy inne.

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
Cześć, wiem, że pewnie było to milion razy tutaj ale nie potrafię natrafić na tę informację. Chciałbym zmienić w końcu w moim f31 xDrive z 2015 felgi z 16 na 18. Doradźcie proszę jakich parametrów felg szukać. Interesują mnie 4 takie same felgi. Czy 5x120 8J ET34 będą dobre pod opony 225/45/18? Serdecznie dziękuję Wam za odpowiedź, zmienicie moje baloniaste życie na 16 ;)
  • Moderatorzy
Opublikowano
225/45 8.0x18 ET 34 to jest parametr fabryczny. Więc tak, jak najbardziej twoje felgi podejdą.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam.


Mam BMW F30 330i xDrive z 2017, wersja Luxury.

Z racji xDrive stoi nieco wyżej niż ta z napędem na tył.


Fabrycznie ma założone 225/45/R18.

Myślę nad założeniem 19stek, albo 20stek.


Jeśli 19stki:

- 225/35/R19 - różnica średnic 0,4 %

- 245/35/R19 - różnica średnic -0,8 %

- 255/35/R19 - różnica średnic 0,2 %


Jeśli 20stki:

- 225/35/R20 - różnica średnic 0,9 %

- 245/35/R20 - różnica średnic -0,7 %

- 255/30/R20 - różnica średnic 0,2 %


Jak F30 wygląda na 20stkach? Nie będzie za twardo? Nie zrobi się z tego "wóz drabiniasty"?

Przed F30 miałem Audi A6 na 255/35/R19 i było ok. No, ale zawieszenia BMW i AUDI bardzo różnią się od siebie.


Dziękuję za podpowiedzi.

F30 330i, 252 hp, xDrive, 2017
  • Moderatorzy
Opublikowano

Lepiej wymień sprężyny na eibach bo przy większym kole wysokość będzie jeszcze bardziej widoczna.

Co do opon to zależy jaka szerokość felg, fabrycznie przy 19” masz dwie szerokości 225/40 przód i 255/30 tył przy felgach 8 i 8,5 cala (o ile dobrze pamietam). Komfort na 19” runflat był ok ale ja lubię nieco sztywniejsze auta.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
fabrycznie przy 19” masz dwie szerokości 225/40 przód i 255/30 tył przy felgach 8 i 8,5 cala (o ile dobrze pamietam).

exactly

Opublikowano

Wczytałem się w wątek i widzę że sporo z Was zamienia felgi na 18 albo i 19

Ja to nie jestem miłośnikiem takich felg ale mam inne pytanie.

Standardowy rozmiar (taki mam założony) to 205/60/R16 ale jak patrzę na ceny to taka sama opona o rozmiarze 205/55/R16 jest o 100 zł tańsza. (Bez względu na producenta)


I teraz pytanie, czy można bezkarnie założyć taką oponę?


Pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jakby można było to producent by założył...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.