Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witajcie po długiej przerwie.


Mam pytanie do użytkowników x1 i x2.

Czy macie problemy z amortyzatorami?

Ja mam jakby już wybite gdyż strasznie skrzypią w wysokich temperaturach zewnętrznych. W zimie było ok ale powyżej 10 stopni C jest nieznośnie. Wygląda mi na to że gaz się rozrzedza i amortyzator się za bardzo luzuje i skrzypi. Skrzypienie występuje głównie na małych prędkościach jak krzywo stoi. Na autostradach tylko jak go dobije. W ASO mi powiedzieli ze znana przypadłość X1 i X2 że McPersony padają. Ktoś się spotkał?


Na stacji diagnostycznej robiliśmy testy (3 dni po 40 min) i nie ma zasady. Raz wychodzą igła a raz że nie ma amortyzatorów. Kazali jeździć. Inny mechanik też mówi jeździć.


Fakt mam 65 000 km. Skrzypienie jednego koła pojawiło się jak wpadłem w ogromna dziurę w drodze. Myślałem że koło urwałem. Ale ostatnio po dość wyboistych drogach dołączył drugi. Najlepsze jest to że tego na zewnątrz nie słychać.


Może ktoś doradzi?


Ps. Wahacz wymieniony na wszelki wypadek i te gumy.

Opublikowano
W aucie mojej żony F48 2.0i sdrive zawieszenie jest głośne od początku (przebieg ok 22 tkm). Na wiekszych dołkach walą niemiłosiernie metalicznym stukiem, jakby mało gazu było i tłok bije o denko. W serwisie mówią, że tak ma być :( . Natomiast jeszcze nie skrzypią.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Moim zdaniem spokojnie można to reklamować w ramach gwarancji (mam na myśli skrzypienie), zaś to że „dobija” na nierównościach to już stety/niestety kwestia zestrojenia zawieszenia, które jest twarde i ma dosyć mały skok (ale za to auto, jak na SUV, da się w miarę dynamicznie prowadzić).

Zreszta we wszystkich recenzjach X1 testujący zwracają uwagę na mało komfortowe nastawy zawieszenia, przez co nie jest to auto na kiepskie drogi (chyba, że na felgach 16 z miękkimi oponami - na pewno nie ROF).


W aucie żony ww. objawów na razie nie zauważyłem (24.000 km), ale u niej jest regulowane zawieszenie, wiec i amortyzatory są inne...

Opublikowano
W aucie mojej żony F48 2.0i sdrive zawieszenie jest głośne od początku (przebieg ok 22 tkm). Na wiekszych dołkach walą niemiłosiernie metalicznym stukiem, jakby mało gazu było i tłok bije o denko. W serwisie mówią, że tak ma być :( . Natomiast jeszcze nie skrzypią.

 

Dokładnie jest tak jak opisujesz. Na większych dołkach słychać taki metaliczny nieco głuchawy stukot. Początkowo był sporadyczny i wydawał się znośny (35-40 tys km) ale teraz szczególnie latem (2018) jest niemiłosiernie głośne na każdej dziurce. Diagnosta właśnie też podejrzewa że po prostu tłok ma zbyt mało gazu i bije o kapelusz. W serwisie (nie powiem w którym żeby nie było) mówią że nie powinno tak być i mówią żeby przyjechać na diagnostykę z mikrofonami podwoziowymi jak wada będzie występować non stop >+10 stopni C. W drugim gdzie pogadałem na zapleczu z serwisantem powiedzieli wprost że powyżej 50 000 mieli już kilka X1 i X2 którym wymieniali amortyzatory bo dokładnie miały taką wadę jak moja. I po wymianie jest spokój. Ale tez powiedział w zaufaniu że nic im się nie dzieje i dopóki nie doprowadza do nerwicy to jeździć. Tylko mnie już powoli zaczyna trafiać. Zobaczymy co będzie latem.


Im cieplej tym gorzej więc ewidentnie to gaz. Zimą po tragicznym lecie było jak za nowości - idealnie. Zero stuków. Nawet jak latałem nim po dziurskach niemiłosiernych.


Piszesz że nie skrzypi - a spróbuj zrobić tak:

Najedź na krawężnik oboma przednimi kołami od frontu. Następnie skręć koła prawie maksymalnie (95%) w jedną lub drugą stronę (zależy który Ci stuka) i zrób tak żeby to koło które stuka zjechało ostatnie. Ale rób to bardzo powoli i delikatnie. U mnie wówczas słychać niemiłosierne skrzypienie ale tylko na +15 stopniach. Jak jest +25-30 to jak ręcznie kołysze autem na boki (lewo -prawo) trzymając za relingi to skrzypi właśnie wtedy z nad kół i wtedy na zewnątrz już to słychać.


Co do reklamacji - reklamowałbym gdybym miał gwarancje ;)


A z ciekawości Aropi - masz zawieszenie sportowe "M"? Bo ja takie właśnie mam.


@Pete - pamiętam właśnie że Ty miałeś DDC - podejrzewam że w tych egzemplarzach nie będzie to występować lub będzie znacznie później.


A tak poza tym, że pamiętam że pisałeś że to okrojone DDC to powiedz czy on ma tylko nastaw miękko (Comfort i Eco) oraz umiarkowanie twardo (Sport)? I nic więcej tak?

Czytałem trochę na bimmerfescie i co człowiek to inna opinia ;)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A tak poza tym, że pamiętam że pisałeś że to okrojone DDC to powiedz czy on ma tylko nastaw miękko (Comfort i Eco) oraz umiarkowanie twardo (Sport)? I nic więcej tak?

Czytałem trochę na bimmerfescie i co człowiek to inna opinia ;)

Tak, DDC w F48 ma dwie nastawy: komfortową (dla trybu Comfort i EcoPro) oraz nieco twardszą, sportową (dla trybu Sport). Aczkolwiek odczuwalna różnica między nimi jest niewielka.


Na rynku amerykańskim DDC dla tego auta wyglada dokładnie tak samo, więc jeśli na bimmerfest piszą inaczej, to rozmijają się z prawdą :wink:

Opublikowano

Dzięki Panowie za odpowiedzi.


Jak coś z nimi zrobię to poinformuję.


A korzystając z okazji czy można wymienić szyby boczne przednie na jakieś akustyczne? Są takie zakłady które robią na wymiar takie szyby?


Myślę o wyciszeniu auta (jeżdzę sporo autostradami) i nie jest to najcichsze auto. Planuję wyciszyć matami sam drzwi przednie ale zostają szyby.

Przedniej frontowej nie chce ruszać póki nic się z nią nie dzieje choć ona by dała najwięcej.


Ktoś coś wie??


EDIT: Widzę że jest firma pilkington która coś takiego robi.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.