Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam jestem posiadaczem bmw E39 od jakiegoś miesiąca mecze się z dziwnymi drganiami oraz brakiem mocy gdy one występują.

Sprawa wygląda tak, gdy auto się rozgrzeje cała buda wpada w dziwne wibracje/drgania na tyle odczuwalne ze cały się trzęsę, gdy rozpędzam auto czuje jakby się dławiło i ciężko się rozpędzało(traci moc) wibracje ustają po przekroczeniu określonych obrotów tj. 2 bieg ok 3200 obrotów, 3 bieg 2700 obrotów, 4 bieg 3000-3300 obrotów. Czy jest ktoś kto miał podobny problem i wie jak go rozwiązać domowym sposobem, lub na co zerknąć gdyż jestem za granica i jest to trochę problem, bo nie mam żadnego znajomego mechanika a wiem ze jak oddam tu auto do naprawy to wymienia wszystko a problem nie zniknie. POMOCY

Opublikowano

Kup sobie interfejs do BMW i zainstaluj INPA.

Objawy jakie opisujesz przedstawiają wypadające zapłony na cylindrach. Zapewne na kompie będą na Ciebie czekać jakieś wartościowe informacje. :)

Opublikowano
Kup sobie interfejs do BMW i zainstaluj INPA.

Objawy jakie opisujesz przedstawiają wypadające zapłony na cylindrach. Zapewne na kompie będą na Ciebie czekać jakieś wartościowe informacje. :)

 

Czyli jeżeli dobrze rozumiem rozchodzi się o cewki tak?

Komputera na ten moment nie wyczaruje (lecz sobie go sprawie), mogę sprawdzić cewki za pomocą miernika o ile się nie mylę tylko jakie wartości powinna mieć działająca cewka?

Opublikowano
Czyli jeżeli dobrze rozumiem rozchodzi się o cewki tak?

 

Cewki, świece, wtryskiwacze przyczyn może być sporo a wspomniany wcześniej komp wiele by ułatwił. Ponad rok temu miałem podobne problemy, bardzo często po rozgrzaniu silnika odczuwalne były drgawki/wibracje przy mocniejszym wciskaniu gazu. Okazało się,że wtyczka od jednego wtrysku Się luzuje i nie pali wtedy na jeden gar,ale to już INPA pokazała

Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Opublikowano
No to w takim razie trzeba zamówić interface nie ma na co czekać, czy macie możne jakiś sprawdzony którego sami używacie lub ktoś od was? nie chciałbym wysypać pieniędzy na jakiegoś śmiecia który albo nie będzie wszystkiego pokazywał albo po jednym użyciu się uszkodzi
Opublikowano
Dołączam się do pytania - jakiego porządnego interface'a polecicie? Może jakaś inpa z ebaya? Podajcie jakieś konkrety
Opublikowano

Ja do podstawowej diagnostyki używam jakiegoś za 60 zł z przejściówką na okrągłe złącze z Allegro, "dedykowanego do BMW".

Na ten moment nie potrzebowałem nic więcej. Odczytuje dane, jakich potrzebowałem. Nic programować tym nie próbowałem, więc o tym nie powiem nic więcej.

Opublikowano
Jak już mam kupować to chciałbym kupić porządny kabel z programem lub komputerem. Jeżeli głupio pisze to Sory lecz na prawdę mam z tym pierwszy raz do czynienia i liczę że ktoś mógłby podesłać lub pomóc w wyborze jakiegos dobrego sprzętu który będzie działał jak trzeba
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Pierwsza lepsza oferta:

https://allegro.pl/oferta/interfejs-bmw-inpa-pl-adapter-20-pin-komplet-6911589968

Inpa do pobrania z chomika i gotowe.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Witam, mogę się podpiąć, mam ten sam silnik i problem.

W inpie najczęstsze błędy wypadanie 1 i 6 cylindra i ostatnio sonda w 1 banku przed katalizatorem.

Drgania zaczynają się np. po dojechaniu do świateł i stania chwili na niskich obrotach. Wystarczy wyłączyć silnik i zapalić i drgania znikają.

Dzisiaj w inpie zauważyłem jakieś dziwny odczyt.

/ma ktoś jakiś pomysł?

2552e9360659c.jpg.html

https://zapodaj.net/2552e9360659c.jpg.html

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nic dziwnego skoro wypada zapłon na 6 cylindrze. Zmieniałeś cewki miejscami? Jak nie to od tego zacznij, czyli np. 6 z 5 oraz 1 z 2. Wklej błąd sondy i pokaż korekty paliwowe po rozgrzaniu, najlepiej nagraj i pokaż też jak sondy pracują.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Masz problem z wtyczką lub wiązką sondy przed katalizatorem na banku 1, widać później na nagraniu, że ożyła. Jest lpg?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zwróć uwagę na wtyczkę i czy wiązka nie jest przypalona, nie możesz jej odpiąć. Możesz jeszcze zamienić wtryskiwacze, rzadko, bo rzadko, ale zdarza się, że to on jest przyczyną wypadania zapłonu.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Jutro sprawdzę połączenie i przewody bo zamiana wtryskiwaczy brzmi zbyt powaznie dla mnie.

Sonda z 1 banku może być odpowiedzialna za wypadanie 6?

Opublikowano
Jutro sprawdzę połączenie i przewody bo zamiana wtryskiwaczy brzmi zbyt powaznie dla mnie.

Sonda z 1 banku może być odpowiedzialna za wypadanie 6?

 

Nie może, bank 1 to cylindry od 1 do 3 licząc od strony rozrządu

Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Opublikowano
Interface zamówiony Jak przyjdzie odczytam wyniki i napisze co i jak :)

 

Czerlun i jak? Interface hula, jak wyniki?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
No wiec poruszałem kabelkami i na „rzut oka” wszystko ok, ALE po moim zabiegu sonda już nie daje żadnego sygnaluhttps://zapodaj.net/c685afd120d5a.jpg.html

https://zapodaj.net/7ac9532c71565.jpg.html no i dalej zapłonu wypadaja. Co robić dalej? Sonda na złom?

Jeżeli jest napięcie i nie ma uszkodzeń wtyczki/wiązki to sonda do wymiany, bardziej oczywistych objawów już nie będzie.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Doszedl interface hehe. Okazuje sie ze mam 3 nastepujace bledy

-29 ingnition cylinder 1

-83 engine speed/crankshaft position sensor

-8 air mass flow meter


Jeżeli miał ktoś już do czynienia z tymi błędami to proszę o pomoc lub jakąś stronę gdzie można odczytać to dokładnie lub co w tym przypadku zrobić. Z góry ślicznie dziękuje

Opublikowano
Doszedl interface hehe. Okazuje sie ze mam 3 nastepujace bledy

-29 ingnition cylinder 1

-83 engine speed/crankshaft position sensor

-8 air mass flow meter


Błędy sprawdzane za pomocą INPY


Jeżeli miał ktoś już do czynienia z tymi błędami to proszę o pomoc lub jakąś stronę gdzie można odczytać to dokładnie oraz co w tym przypadku zrobić. Z góry ślicznie dziękuje

Opublikowano
Doszedl interface hehe. Okazuje sie ze mam 3 nastepujace bledy

-29 ingnition cylinder 1

-83 engine speed/crankshaft position sensor

-8 air mass flow meter


Jeżeli miał ktoś już do czynienia z tymi błędami to proszę o pomoc lub jakąś stronę gdzie można odczytać to dokładnie lub co w tym przypadku zrobić. Z góry ślicznie dziękuje

,

Nr 8 przepływomierz powietrza, 29 cewka cylindra, 83 czujnik wału korbowego. Skasuj wszystkie błędy i sprawdź jakie wrócą przy kolejnej diagnozie. Ja skupiłbym się na wymianie wspomnianego czujnika na nowy oryginalny. Tańsze zamienniki nie zawsze poprawnie działają a często od wadliwego czujnika błąd przepływki jest w gratisie

Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.