Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć,

dziś na szarpaku ujawnił się problem z tuleją w jednym z wahaczy.

Czy część jest do wymiany w domu, czy koniecznie trzeba jakiegoś cięższego sprzętu do tego? Wymienia się samą gumę, nie cały wahacz, prawda?

Chodzi o element nr 6 na tym obrazku:

H1kvqSH.png

Obrazek wzięty ze sklepu czescidobmw.pl


Czy wahacz "12" występuje jako całość, czy sworzeń można wymienić oddzielnie? Bo tam też coś się pokazuje, ale nie do wymiany "na już".


Pozdrawiam!

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tuleje wahacza najlepiej wyprasować i wprasować nową na prasie hydraulicznej.

Jeżeli takową masz w domu to dasz radę.


Można próbować jakimiś ściągaczami, ale nie ryzykowałbym. Wymontuj wahacz, Zawieź do jakiegoś mechaniora i za 20-30pln wymieni Ci tuleje.

Wahacz 12 - sworzni nie z reguły się nie wymienia. Za dużo zachodu.

Szybciej i lepiej kupić nowy wahacz.

pzdr

yaz

Opublikowano
Tuleje wahacza najlepiej wyprasować i wprasować nową na prasie hydraulicznej.

Wymontuj wahacz, Zawieź do jakiegoś mechaniora i za 20-30pln wymieni Ci tuleje.

To była najbardziej prawdopodobna opcja od początku.


Powiedz mi jeszcze, na zdjęciach i w opisach występują często jako "komplet", MEYLE ma 93 zł za komplet, LEMFÖRDER ma 140 zł za komplet na obie strony?

Rozumiem, że jak kupuje się w kompletach, to wymienia się też w kompletach, czyli obie strony naraz? Wiem, że to pytanie bardziej do sklepu, ale możę ktoś tutaj wie. Jeżeli nie, to ja się jutro wszystkiego dowiem i podzielę wiedzą ;)

Opublikowano
Kup cały wahacz. Jak na szarpakach coś wychodzi tzn ze jak wymontujesz to zobaczysz że sworzeń jest do wymiany. Wahacz majątku nie kosztuje a sworznia i tak nie wymienisz. Jak sworzeń pęknie dopiero sei zaczną wydatki. To 540i a nie Fiat Panda z litrowy silnikiem więc nie ma co ryzykować
Opublikowano
Wahacz majątku nie kosztuje a sworznia i tak nie wymienisz.

Brzmisz rozsądnie - pytanie, czy warto dopłacać prawie drugie tyle za Lemfordera, czy Meyle jest ok?

Opublikowano
Jak jest meyle wersji HD to bierz. Ja mam całe zawieszenie lemfordera i jestem zadowolony. Wywaliłem wszystko i jest spokój od ponad 200k a auto ma prawie pół mln

 

Nie ma nic o HD, więc pewnie nie jest HD ;)

Pytam, bo jednak rozkład cen:

BMW 800 zł

Lemforder 400

cała reszta ~200

Skłania do rozważenia za i przeciw ;)


Na aso-bmw.pl jeszcze pokazują TRW za 230 złociszy.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie ma nic o HD, więc pewnie nie jest HD ;)...

 

Może monitor nie pokazuje Ci wszystkiego ale w podlinkowanej przez Ciebie ofercie Meyle, ja widzę jak wół znaczek Meyle HD.

Dodatkowo numer części, wg mnie, również rozwiewa wątpliwości - MEYLE 300 311 2909/HD


Z własnego doświadczenia wbiję deko kij w mrowisko.

Wymieniłem tuleje wahaczy górnych (nomen omen Meyle HD). Po ca. dobrym roku prawa zaczęła skrzypieć przy skręcaniu.

Finalnie wymieniłem cały wahacz na nowy.

To tak żebyś miał mniejszy dylemat co zrobić. :D

pzdr

yaz

Opublikowano

Szybko tylko doprecyzuję:

Tuleje od jednego z wahaczy są Meyle HD lub Lemforder.

Ten drugi wahacz jest Lemforder albo Meyle (bez HD).

Ta dłuższa dyskusja była o wahaczu, numer 12 na rysunku. :)

Opublikowano
Nie ma sensu w 540i wymieniać samej tulei, bo zaraz siądzie sworzeń. Meyle HD ma 4 lata gwarancji, Lemforder 2. Ktoś na YT przeprowadzał testy wahaczy, rwał tuleje, giął na prasie itp i wynik był taki, że Lemforder, Meyle HD i oryginał były na podobnym poziome przy czym HD są trochę tańsze.
Opublikowano
Nie ma sensu w 540i wymieniać samej tulei, bo zaraz siądzie sworzeń.

Ceny są takie:

Jeden wahacz (5, ten wygięty): 285 zł Meyle HD

Komplet tulei (sprzedawane po dwie): 70 zł sztuka.


Jakby to była decyzja wydać 200 czy 280, to bym się nie zastanawiał, tylko wymienił cały wahacz. Tutaj wolę za różnicę kupić zestaw do wymiany filtra w skrzyni ;)

Opublikowano

Przecież sam pisałeś że sworzeń już też niedomaga. To lepiej kupić teraz tuleje i zaraz sworzeń o ile ci nie pęknie wcześniej.? Masz 540i i dziwne chcesz je serwisowac. Przez takie coś możesz się nie pozbierać w kosztach.


Coś w sworzniu się pokazuje ale nie do wymiany na już. Jak już coś się pokazało to masz sworzeń kaput

Opublikowano

Może nie napisałem tego wystarczająco klarownie:

Prosty wahacz z lewej strony pokazuje problem ze sworzniem, cały wahacz leci do wymiany.

Tuleja tego nieprostego wahacza z prawej jest do wymiany, więc chcę wymienić tuleje w obu "giętych" wahaczach - żeby twardości się zgodziły po obu stronach, a i tak są w kompletach po dwa.

Muszę się nauczyć pisać bardziej klarownie, bo już we dwóch mi zwróciliście uwagę ;)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


edit:

Jedyna opcja, która będzie lepiej, to wymiana całego wahacza "5".

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Najelpiej gdybyś w kolejnych wpisach ciągnął nomenklaturą użytą w pierwszym poście i będzie po sprawie.

Sworzeń nr 5 - zużyta tuleja.

Sworzeń nr 12 - zużyty sworzeń.


Ja bym na twoim miejscu w 5 wymienił tuleje, 12 dał nowe wahacze i skupił się na bardziej przyjemnych tematach w życiu.

Zaraz będzie temat na kilka stron, a szkoda klawiatury strzępić wg mnie.

To nie statek kosmiczny. Jest możliwość wymiany tulei to się to robi. Sworznia się nie wymienia to się tego nie robi tylko kupuje cały wahacz.

pzdr

yaz

Opublikowano
Najelpiej gdybyś w kolejnych wpisach ciągnął nomenklaturą użytą w pierwszym poście i będzie po sprawie.

 

Zidentyfikowane problemy:

Wahacz "5" - prawa tuleja do wymiany

Wahacz "12" - lewy sworzeń trafiony.


Zamierzam wymienić wahacz "12" po lewej, bo to z nim jest problem i tuleje w "5" po obu stronach - i tak są w kompletach na obie strony, a są duże i różnice w twardości i zużyciu mogą mieć znaczenie.

Opublikowano

Największe znaczenie ma prawidłowy montaż wahaczy na aucie.

Nawet nowe wahacze OEM (800 zł/szt), nieprawidłowo zamontowane posłużą max 30 tyś.km.

PAMIĘTAJ:

Tuleje przykręca się do wózka pod obciążeniem, czyli w kanale lub z pomocą podnośnika hydraulicznego jeśli auto wisi na podnośniku kolumnowym.

Niema starych BMW, są tylko zaniedbane :(

Archiwum moich poprzednich BMW http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=26&t=107364

Obecne e60 http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=298589

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Do wahaczy się nie dobrałem - mam za małe narzędzia, żęby ruszyć sworznie ;)

Za to nowe tarcze i klocki z przodu się właśnie docierają.


Przy okazji wyskoczyły takie małe radości po obu stronach:

hrJrULi.jpg

Opublikowano

Koledzy i koleżanki, powiedzcie mi proszę, jakiego ściągacza do wywalenia sworznia ze zwrotnicy? Wczoraj walczyłem z prostym wahaczem i do niego jest w miarę sensowne podejście. Niestety, do drugiego wahacza jest słabsze dojście i niespecjalnie mój ściągacz zadziała.


Swoją drogą, wyjąłem z auta wahacz z rocznikiem '99 - od nowości auta.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.