Skocz do zawartości

[E60] N53 co to za rurka??? pn. 11.66.7.556.193


Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Cześć


Chodzi o rurkę '9' z diagramu


https://www.bmwstore.pl/pl/katalog/diagram/34_1609-wspomaganie-sily-hamowania-podcisn/i50113#part09


po jednej stronie rurki jest dodatkowy króciec do którego przychodzi cienka rurka,która biegnie pod dolotem w uchwytach z kablami i znika gdzieś w głębi. Króciec widać częściowo na tym zdjęciu:


51fa3e5c4b84aeb6810ca441649a


Gdzie idzie ta cienka rurka podpięta z boku do tej grubej '9' i na co ma wpływ bo wczoraj przypadkiem odkryłem, że u mnie "odpadł" ten cienki króciec i cienka rurka nie jest połączona z grubą. :shock:


Pozdro.

Edytowane przez BaX
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wpływa obecnie na brak podciśnienia, nie masz problemu z hamulcami?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Hmm, niby nie ale nie wiem od kiedy ta cienka rurka nie jest podłączona do grubej. Gdzie kończy się ta cienka rurka bo w diagramach nie mogę zlokalizować?


Sprawa druga, czy jest opcja dojścia do zacisku tej rurki na pompie vacum po wymontowaniu obudowy filtra powietrza ale bez zdejmowania kolektora?

Opublikowano

To może być podcisnienie na podpory silnika lub klapy w kanałach chlodzenia hamulców (w zderzaku). Po drodze powinien gdzieś być jeszcze elektrozaworek. Jeśli to druga opcja to sprawdź czy te klapy są otwarte na zgaszonym silniku, a po uruchomieniu powinny się po paru sekundach zamknąć.

W międzyczasie zatkaj ten kruciec żeby syfu nie ciągnęło bo pompę vacuum szybko trafi.

  • 4 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wymieniłem rurkę, trochę z tym grzebania bo najprostsze dojście jakie znalazłem jest po wymontowaniu obudowy filtra powietrza i prądnicy. Trzeba pamiętać o nowych aluminiowych śrubach do przykręcenia prądnicy. Sama wymiana nie jest trudna, najwięcej gimnastyki jest przy zdejmowaniu/zakładaniu paska napędu bo ciasno no i śruby aluminiowe, bez klucza dynamometrycznego może być różnie. Nadal nie wiem od czego jest ten cienki wężyk ale teraz podpięty jest tam gdzie powinien - przynajmniej z tej strony bo gdzie on jest podpięty drugim końcem nie mam pojęcia. Może ktoś kto zdejmował dolot w N53 pamięta gdzie to idzie?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.