Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Cześć.

Chciałbym przedstawić swoją osobę oraz moje Bmw M3 E92 skrzynia DKG.


Mam na imię Darek i mieszkam w Białymstoku. Wcześniej w moim posiadaniu znajdowały się: Bmw 545i E60 oraz Bmw 330Ci E46.

M3 kupiłem w styczniu tego roku, więc dopiero zaczynam swoją przygodę z autami ze stajni M, ale już czuję, że będzie to prawdziwa miłość :D


Auto pochodzi z USA, w związku z tym przed zakupem zostało gruntownie sprawdzone.

Jedyny naprawiany element auta to tylny błotnik. Przelakierowana została również klapa bagażnika. Pozostałe elementy nadwozia są w oryginalnym lakierze, szerokość szczelin pomiędzy elementami wg fabrycznych norm, wszystkie szyby oryginalne i zgodne z rocznikiem. Silnik suchy jak pieprz. Skrzynia DKG pracuje perfekcyjnie, elementy konstrukcyjne są w fabrycznym stanie, geometria nadwozia idealna. Diagnostyka komputerowa nie pokazała żadnych błędów. Auto od nowości do 2017 r. było serwisowane w ASO BMW.


Auto wyprodukowane w 2010 r.

Bmw jest już po liftingu.

Przebieg 133 tys. km. – co najważniejsze oryginalny /potwierdzony m.in. w Carfaxie i AutoChecku/.

Wyposażenie:

S2MD M Drive

S2MK M Przekładnia dwusprzęgłowa DRIVELOGIC

S2MT Felga - podwójna szprycha 220

S2VB Czujniki ciśnienia w oponach (TPC)

S4AE Podłokietnik z przodu wysuwany

S4MY Listwy wewnętrzne - skóra struktura karbon czarny

S4NA Wewnętrzne lustro z cyfrowym kompasem

S5DS Odryglowanie awaryjne bagażnika

S6AA BMW TeleServices

S6AB Sterowanie teleserwisem

S6FL Złącze USB-/Audio

S6UH Informacje o ruchu drogowym

S8SC Dostęp do telematyki

S8SP Jednostka sterująca COP

S223 EDC - Dynamiczny układ amortyzacji

S313 Składane lusterka zewnętrzne

S319 Zintegrowany pilot uniwersalny

S431 Lusterko wewnętrzne, ściemniane automatycznie

S441 Pakiet dla palących

S459 Elektryczna regulacja foteli z pamięciami

S490 Regulacja szerokości oparcia

S494 Ogrzewanie fotela kierowcy/pasażera

S507 Czujniki parkowania (PDC), tył

S521 Czujnik deszczu

S522 Światła ksenonowe

S524 Adaptacyjne doświetlanie zakrętów

S534 Klimatyzacja automatyczna

S540 Tempomat

S563 Pakiet oświetlenia

S609 System nawigacji Professional /z dyskiem twardym/

S615 Rozszerzona informacja BMW Online

S620 Sterowanie głosem

S639 Przygotowanie pod telefon komórkowy

S645 BMW Radio

S655 Tuner satelitarny

S697 Area-Code 1 for DVD

S752 INDYWIDUALNY SYSTEM AUDIO – tym elementem wyposażenia jestem po prostu niesamowicie zachwycony :) Moim skromnym zdaniem – cudo, rewelacja i niebo dla bębenków słuchowych :D

S760 Listwy - wysoki połysk SHADOW-LINE

S775 Podsufitka antracytowa

S845 Akustyczne zapinanie pasów bezpieczeństwa

S853 Wersja językowa - angielski

S876 Częstotliwość radiowa 315 MHz

S925 Pakiet ochrony przesyłki

S999 Kontrola pracy "HEA"


Zdjęcia jeszcze autorstwa poprzedniego właściciela:


http://i.nfhost.me/images/2019/02/16/1.jpg

http://i.nfhost.me/images/2019/02/16/2.jpg

http://i.nfhost.me/images/2019/02/16/3.jpg

http://i.nfhost.me/images/2019/02/16/4.jpg

http://i.nfhost.me/images/2019/02/16/5.jpg

http://i.nfhost.me/images/2019/02/16/6.jpg

http://i.nfhost.me/images/2019/02/16/7.jpg

http://i.nfhost.me/images/2019/02/16/8a.jpg

http://i.nfhost.me/images/2019/02/16/9.jpg

http://i.nfhost.me/images/2019/02/16/10.jpg

http://i.nfhost.me/images/2019/02/16/11.jpg

http://i.nfhost.me/images/2019/02/16/12.jpg

http://i.nfhost.me/images/2019/02/16/13.jpg

http://i.nfhost.me/images/2019/02/16/14.jpg

http://i.nfhost.me/images/2019/02/16/15.jpg

http://i.nfhost.me/images/2019/02/16/16.jpg

http://i.nfhost.me/images/2019/02/16/17.jpg


Po zakupie M3 przeszło ponowną weryfikację oraz duży serwis w najlepszym białostockim serwisie specjalizującym się w BMW. Moim założeniem było wymiana lub naprawa wszystkiego, co trzeba było wymienić lub naprawić /mam lekkie skrzywienie psychiczne dotyczące perfekcjonizmu :oops: /.


Tak więc, tak wyglądał zakres napraw:

- wymiana panewek /po wymianie oglądałem je i szczerze mówiąc były w naprawdę dobrym stanie/

- wymiana oleju silnikowego oraz filtra

- wymiana oleju w skrzyni DKG + misy z uszczelką oraz 3 filtrów oleju /w większości ”internet” mówi, że są 2 filtry/

- wymiana płynu hamulcowego oraz płynu chłodniczego

- wymiana oleju w dyferencjale

- filtr powietrza

- wymiana 2 poduszek silnika

- wymiana 2 żarówek ksenonów /jedna już się kończyła/

- serwis klimatyzacji: wymiana czynnika oraz filtry kabinowe

- wymiana wycieraczek szyb

- weryfikacja zawieszenia, hamulców, świec zapłonowych i płynu wspomagania

- weryfikacja kabla masy – fabryczna wada modeli E90, 91, 92, 93 - wymiany dokonało ASO w czerwcu 2017 r. w ramach akcji serwisowej

- ponowna diagnostyka komputerowa


W między czasie kupiłem:

- 2 opony na przód: Michelin Pilot Sport 4S 245/35 R19 93Y /przy okazji wymiany zrobiłem geometrię/

- nerki Performance, ponieważ obecne nerki nie wyglądają już świeżo

- oryginalny emblemat BMW na przód /kupiłem standardowy niebieski, chociaż chodzi mi już po głowie znaczek w czarnych barwach/

- zestaw Gliptone GT12 GT11 do pielęgnacji skór

- Polytop Kunststoffpflege do pielęgnacji plastików


Za półtora tygodnia oddaję auto do studia auto detailingu na:

- korektę lakieru

- powłokę ceramiczną

- i kilka innych drobiazgów, które ustalę już na miejscu

- wnętrzem z przyjemnością zajmę się sam :D


Następnym etapem będzie:

- aktualizacja sterowników auta

- zakodowanie kilku drobnych funkcji


W planach mam:

- nakładki na pedały Performance

- nowe oryginalne dywaniki

- emblematy BMW w czarnym kolorze ?

- zmiana folii na szybach

- usunięcie przednich katalizatorów, zmiana wydechu oraz program silnika /chociaż wydaje mi się, że zdecyduje się na to dopiero w następnym roku, ponieważ myślę, że na początek starczy mi oryginalnej mocy :D /

- i znając życie – sporo innych drobiazgów, które wyjdą w trakcie użytkowania


W najbliższym czasie wrzucę bieżące zdjęcia.

Edytowane przez Darek B-stok
  • Odpowiedzi 96
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Jest :cool2: również zazdroszczę!

Zegary już europejskie :cool2:

Pasowało zmienić przełącznik i dokodować przeciwmgielne, bo będzie ciężko przy przeglądzie.

Co ona ma włożone zamiast odblasków w przednim zderzaku?

Opublikowano

Dziękuje za opinie :cool2:


Naturalnie również wymienię przełącznik i dokoduje światło przeciwmgielne, tym bardziej że jest to dość prosta i tania operacja /przerobiłem to już w poprzednim Bmw 330CI/. Podejrzewam, że trakcie eksploatacji poprawię jeszcze wiele rzeczy :) Na przednim zderzaku zamiast odblasków zamontowane są zaślepki. Zrobił to poprzedni właściciel i co dla mnie najważniejsze, nie wygląda to najgorzej :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

M to M, legenda sama w sobie. Widać, że auto zadbane, serwis konkretny. Plany fajne.

Miło, że ma kilka dodatków tuningowych z zewnątrz.

Listwy carbonowe w środku super komponują z czernią skór.

Benzyna zamiast krwi...
Opublikowano
Piękna eMka ;) Fajnie wyposażona (jak na auto z USA przystało), do tego chyba największa bolączka M3 czyli panewki już za tobą i serwis konkretny. Co do rejestracji faktycznie fajnie brzmi, ale jakoś tak nie pasuje mi tu ten natłok liter.

Moje galerie:


Jest :) BMW F30 // 335XI // BLACK

https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=167&t=397494


Była :( BMW E90 // 330D // M-PAKIET

https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=339724

Opublikowano
Kocur :cool2: :cool2: :cool2: nawet te s.220 w czerni tu całkiem pasują i nie domagają się wymiany na s.359 :mrgreen:
Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
Opublikowano (edytowane)
Szczerze mówiąc trafiłeś w sedno :cool2: , felgi s359 lub coś ze stajni BBS są również na mojej liście "planów", ale na początek muszę skupić się na dopieszczeniu M3. Felgi będą dopiero przysłowiową "wisienką na torcie" :D Niestety, pewnie dopiero w następnym roku :roll: Edytowane przez Darek B-stok
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
cudowne autko! zostawiłbym znaczki w oryginalnych barwach. jedyne co mi nie leży to blenda kierownicy i wajcha ręcznego w carbonie,ale to są pierdoły. mega kot :cool2:
Opublikowano (edytowane)

Dzięki za wszystkie opinie :cool2:


W kwestii wymiany panewek, posiłkowałem się wiedzą bardziej doświadczonych ode mnie użytkowników M3 E92, jak również opinią warsztatu specjalizującego się w BMW i z uzyskanych opinii oraz weryfikacji kondycji i stanu silnika wymieniłem właśnie panewki korbowodowe.

Moim założeniem jest wymiana oleju silnikowego co 7 tys. km. i wymiana panewek po przejechaniu 70 tys. km. czyli co 10 wymianę oleju. Chociaż wątpię czy M3 zrobię taki przebieg :)

Edytowane przez Darek B-stok
Opublikowano
a znaczki zdecydowanie w orginale . :D
Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Do twarzy, a raczej przodu, będzie jej w nerkach M performance :D
Benzyna zamiast krwi...
Opublikowano (edytowane)

Dziś chciałbym podzielić się kilkoma pierwszymi banalnymi wrażeniami z użytkowania M3 z perspektywy całkowitego "świeżaka" w temacie M i w odniesieniu do mojego drugiego auta Bmw 545i. Auto zakupiłem w styczniu, ale ze względu na aurę pogodową i duży serwis, tak naprawdę autem zacząłem jeździć dopiero od 2 tygodni.

Kilkukrotnie podchodziłem do zakupu Bmw z serii M. Przejechałem się kilkoma modelami - M3 E46, M5 E60, M6 E63 oraz M3 E92. Z racji tego, że miałem już E46 330CI, i że obecnie moim drugim autem jest Bmw 545i E60 wybór padł na coś innego, czyli E92. Przez cały okres poszukiwań, jazd testowych i rozmów z użytkownikami modeli M, zawsze słyszałem, że eMki to inny świat i zupełnie inne auta. Szczerze mówiąc trochę mnie to irytowało, bo od zawsze jeździłem relatywnie mocnymi modelami, a przez właścicieli eMek traktowany byłem trochę jak nieświadome dziecko :evil: Z perspektywy czasu jednak muszę przyznać im rację :D

W porównaniu do 545i /jeżdzę na RunFlatach/ twardość zawieszenia jest bez zmian, oczywiście na ustawieniu - komfort /EDC ma 3 poziomy ustawienia: komfort, normal i sport/. Na ustawieniu sport jest twardo, ale mi to też absolutnie nie przeszkadza, a wręcz się podoba.

Dźwięk silnika wydaje mi się ostrzejszy w M3, mimo że w obu autach mam V8. Podejrzewam, że różnica wynika z wystrojenia silnika i braku wygłuszenia maski w M3.

Wydech, mimo że obecnie fabryczny w M3 jest kilkukrotnie głośniejszy, szczególnie przy przyśpieszaniu.

Zużycie paliwa, naturalnie przy normalnej jeździe o dziwo w M3 jest mniejsze o 3 - 4 litry :shock: Przy wykorzystaniu potencjału M3 to się jednak szybko zmienia :D

Przez dwa tygodnie poznawałem auto jeżdżąc jak przysłowiowy niemiecki emeryt do kościoła. Dopiero od wczoraj zacząłem testować M3 pod kątem jej możliwości i tak wygląda spalanie /28,2 l/ :D :


http://i.nfhost.me/images/2019/02/24/spalanie.jpg


Zaskoczyła mnie stabilność jazdy przy wysokich i bardzo wysokich prędkościach. Auto trzyma się drogi jak przyklejone. Przy prędkości 251 km/h /oczywiście na niemieckiej autostradzie/ moja mama, której wreszcie zaprezentowałem swój nowy nabytek mówiła mi o promocjach w Auchan i prosiła, abym trochę zwolnił, bo jest jakoś głośno :D i tu faktycznie wychodzi minus bezramkowych szyb, które z zasady gorzej tłumią hałas, a przy prędkościach powyżej 200 - 210 km stają się po prostu głośniejsze.

Reakcja na gaz, przyśpieszenie, gang silnika i wydechu są absolutnie rewelacyjne, chociaż wiem że po drobnych zmianach może być jeszcze lepiej :D

Wygląd jest naturalnie oceną subiektywną, ale mi bardzo przypadł do gustu :cool2:

Jadąc M3 kojarzy mi się ona z wściekłym pitbulem, który na spacerze, mimo że jest na smyczy to cały czas wyrywa się i patrzy tylko wokół kogo by tu zaatakować i zagryźć.

Reasumując, jestem bardzo zadowolony z auta, a to dopiero początek mego oswajania się i poznawania M3 :oops:

Jak trochę lepiej poznam auto to postaram się napisać coś bardziej konstruktywnego :)

Edytowane przez Darek B-stok
Opublikowano
Świetne auto i ciekawie wyposażone. E92 M3 będzie kiedyś bardzo pożądanym klasykiem. Jedyne V8, ostatnia seria 3 w Coupé to musi być trafiona lokata :8) .
Opublikowano

Dotarły kolejne drobiazgi :D Naturalnie OEM.

- komplet dywaników welurowych

- emblemat BMW /planowałem w czarnym kolorze, jednak po przemyśleniu zdecydowałem się na oryginalny/

- osłony piast

- ramki ozdobne maski /które obecnie przekazałem do lakierowania/


http://i.nfhost.me/images/2019/02/28/dywaniki-emblematy.jpg


W między czasie wymieniłem nerki oraz zleciłem stworzenie oraz montaż dodatkowych zabezpieczeń M3 o których, z naturalnych względów niestety nie mogę pisać.

  • 1 miesiąc temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.