Skocz do zawartości

Filtr dpf i problemy z jego częstym wypalaniem E60 520d


Robinero

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 143
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • 1 miesiąc temu...

Odświeżę tenat

Ostatnio po sprawdzeniu w aplikacji okazalo się że wypalanie dpf w moim aucie odbywa się nie do końca tzn nie do wartości 0 a do 30g sadzy po czym kończy wypalanie, zeruje licznik od ostatniego wypalenia. Następnie po ok. 50-70 km. ponownie sobie wypala. I tak w kółko. Poza tym żadnych innych problemów. Jedynym błędem jest kod błędu o częstym wypalaniu. Filtr wczoraj w praniu jak stwierdzono w dobrej kondycji. Nie ma zastrzeżeń. Rura wydechowa czysta jak ze sklepu.Ciśnienie na wolnych mieści się w granicach 5.9-7.9 hPa. czasami dochodzi do 10 przed kolejnym wypalaniem ale to max. Korekty wtryskiwaczy w normie jak i inne odczyty. Oleju nie bierze i nie przybywa. Nawet wymuszenie wypalania nic nie daje wypala do 25-30 i koniec. Jakieś sugestie.


Edit:

Ja już nie rozumiem tego mojego dpf. Przy spelnieniu wszystkich tych samych warunków na autostradzie od dluższego czasu przed praniem i dwa razy po praniu przeprowadził wypalenia tak jak wcześniej pisałem do ok. 30g sadzy i zakończył. Natomiast dzisiaj pierwszy raz od dłuższego czasu przeprowadził ją do 0. Zaraz po tym sadza szybko zaczeła rosnąć i zatrzynała się na 20g.

Jeden zawodnik z serwisu BMW zapytał czy robiłem aktualizację oprogramowania sterownika. Nie wiem o co chodzi i czy to by pomogło. Teraz po wypaleniu do zera cisnienie na jałowym 5.9.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podepnę się do tematu choć widzę że nie ma realnego rozwiązania tego problemu.

E60 3.0d 235KM 2008r

pał DPF - w sensie że zaczął kopcić i zawaliło rurę na czarno. Był płukany, czyszczony i wypalany w trybie serwisowym.

Wydać było po demontażu że sadza przelatuje przez dpf. Wymieniony na nowy JMJ.

Wymieniona sonda tlenu na bosch przy wymianie DPF, Wymieniony czujnik ciśnienia na używany z innego auta gdzie nigdy nie było kłopotów z DPF.

Wymienione świece i sterownik, Termostaty, zdemontowane klapy z kolektora Chip był robiony jakieś 150 tyś km temu. Obecne auto ma 288kkm.

Korekty wtrysków max +/- 0,5, Turbo nie rzuca olejem, adaptacje po wymianie zrobione. Brak błędów zupełnie.


Teraz sytuacja wygląda następująco:

Dalej się zapycha sadzą jak u kolegi Robinero. Prawie dokładnie tak samo. Wypala do około 21,3g sadzy i później w ciągu 1-3 km przybiera do 30g i się zatrzymuje

W procentach BTool pokazuje chyba 49% zabicia( zatkania) a dziś wypali sadzę do 21g ( 36% ) a później po mniej więcej 2 km dobił do 72% ( wartości w gramach nawet już nie pamiętam) Jest tak że podczas załączonego wypalania jak wypala to sadza spada do np 21 a jak przestaje to wskakuje na 25g i bardzi szybko rośnie do 30 nawet jak zjeżdżam z góry bez gazu. Popiół 1,4g

Zgasiłem i już chyba go tylko podpalić pozostało.

Zamówiłem jeszcze nowy czujnik ciśnienia. Jak to nie pomoże to nie mam pomysłów. :mad2: :mad2: :mad2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wtryski na stół i program do zweryfikowania czy czasem tjuner mapy zadymienia(lambda) nie ruszał zeby turbo wczesniej obudzić, a czujnik polecam tylko oryginał Delphi.

u mnie ostatnio BM Catalyst nowy zamiennik w trasie wypalił się dopiero po 950km 3.0d 235KM

u mnie wtryski korekcje byly wzorowe silnik chodził dobrze a okazalo sie ze 4 z 6 nadają sie do smieci. potem jeszce nowy oryginał czujnik ciśnienia wstecznego wleciał nowy kolektor z klapkami i turbo i od dwóch lat spokój. regeneracja co 400-600km a od niedawna autko smiga tylko po mieście i yez żadnych problemów nie ma.

Jack_Strong-
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy czepiać się programu?? Ostatnie 150tysi zrobił na nim i było ok.

Wtryski- tu zgoda- jest możliwość. 288 tysi ma wiec mają prawo.

Czujnik zamówiłem oryginał ale raczej będzie to Denso nie Delphi.


Ostatnio zamawiałem w Aso do innego auta i w pudełku BMW odpakowałem Denso nawet z naklejkami Denso


Zobaczę jak będzie po wymianie czujnika.

ale to za jakieś 2 tygodnie bo auto u lakiernika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy czepiać się programu?? Ostatnie 150tysi zrobił na nim i było ok.

Wtryski- tu zgoda- jest możliwość. 288 tysi ma wiec mają prawo.

Czujnik zamówiłem oryginał ale raczej będzie to Denso nie Delphi.


Ostatnio zamawiałem w Aso do innego auta i w pudełku BMW odpakowałem Denso nawet z naklejkami Denso


Zobaczę jak będzie po wymianie czujnika.

ale to za jakieś 2 tygodnie bo auto u lakiernika.

zagdza sie Denso sory za pomyłkę jak wyżej pisałem wszystko wymieniałem ok 2 latat temu co do programu również przepraszam nie doczytałem racja jak zrobił 150tys i nie było problemu to nie on jest winowajcą

od siebie dodam że hella z IC wytrzymała raptem dwa dni

tam naprawdę nie ma wielkiej filozofii jeden czujnik odpowiada za poprawną pracę DPF (pomijając sondy egt przed i za dpf ale one sprawdzają tylko jak przebiega proces wypalania) jak czujnik jest sprawny to masz dwie opcje

1. zapchany popiołem filtr lub uszkodzony rdzeń

2. zbyt duże zadymienie (wtryski, olej z turbo albo z pierścieni)

Jack_Strong-
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Czesc, wiedze, ze tamat lekko ucichl.


Mam f11 520d silnik B47. Filtr dosc czesto sie wypala (100-200km) jazda mieszana, ale bez autostrad. Temat juz walkowany, wymienilem sonde za katem, ale brak efektow. Sadzy przybywa szybko,. Wypala do 7-8gr, ale zaraz wskakuje na 13/14gr i rosnie (regeneracja przy ok 29gr)


Dzis zauwyzylem dziwne wskazania sadzy- skoki z 7gr / po nocy 10,7gr i nagle po 2km 17gr i juz wolno rosnie. Po zgaszeniu i ponownym odpaleniu znow ok7gr i po chwili wskakiwala na 17 gr +/- i znow rosla.

Jakis miesciac temu na autostradzie kontrolowalem i sadza nagle w czasie wypalania z 29gr spadala na 23gr i potem znow wskakiwala na 29gr, po kilku 2/3 takich skokach juz normalnie sie wypalil filtr.


Na zaplonie cisnienie wsteczne zawsze pokazywalo poprawnie 0/1 (ale wczoraj 2-3hp) dzis tez losowo sie taki myk przydarzyl.

WIdze zaleznosc, ze te skoki wskazania cisnienia wstecznego maja wplyw na wskazanie sadzy ( raz 7gr za chwile 17gr- rosnie - spada) jak wieksze cisnienie to pokazuje chyba mnie sadzy.


Pytanie" czujnik cisnienia wstecznego swiruje?

Egr ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Panowie


mialem to samo wypalanie mialem co 70 do 150 km jazda po miescie ( termostaty sprawne turbina tez )

czyscilem dpf srodkami takimi jak dodatek do paliwa , dodatek ktorym zalewa sie dpf i moczy sie go 2 dni, oddalem Dpf do pralni gdzie wyczyscili go woda czy jakims tam plynem


prawda jest taka ze w moim przypadku pomoglo tylko do 2 wypalnia potem wracalo do tego co bylo

192.168.0.1 router login 192.168.l.l

obecnie wyciolem go


podobno jak jest zasyfiony bardzo dpf to nawet po czyszczeniu go roznymi srodkami traci swoje wlasciwosci ktore pomagaja mu w calkowitym wypaleniu sie podczas normalnego uzywania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Dwa pytania silnik n47 x1 18d:

Wysterowanie EGR jest u w bardzo małym przedziale ok 10-25% w zależności czy cieply, czy to ma sens? Myslalem ze jak auto jest nagrzane to wiekszość powinna byc puszczana ze spalin i powinno byc np 80 czy 90/

Druga kwestia to ciśnienie wsteczne skorygowane pokazuje mi dziwną wartośc ~22000 czy to blad apki? offset jest np -10 hpa a bazowe ciśnienie wsteczne np 0-20

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam . Przekopałem całe forum i nigdzie nie znalazłem informacji jak przeprowadzić adaptacje czujnika ciśnienia dpf . Mam w B-toll taką funkcję ale nie mam pojęcia jakie wartości wpisać ? Robił ktoś taką adaptacje ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozmawiamy o tym samym . Możliwe ze to robi sie automatycznie , ale a aplikacji b-toll w funkcjach serwisowych jest reset adaptacji czujnika dpf i są dwa pola i jest informacja podaj wartosci dla czujnika 1 i czujnika 2 w zakresach od -50 do +50 hpa ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nawet tam nie zaglądałem, wymieniłem najpierw piątkę - bo wszyscy piszą że ten pada (na szczęście na używkę), błąd znowu pojawił się po wypalaniu.

Więc zakupiłem trójkę (7 805 152) i od tamtej pory zero problemów. I nic nie resetowałem 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem . Ja metada obserwacji doszedłem do wniosku że ten czujnik ciśnienia wstecznego sam się kalibruje , a te pola do wpisania wartosci  sa do recznej kalibracji . Nie trzeba wpisywać wartości . Program automatycznie dokona kalibracji . U mnie jest problem z częstym wypalaniem sadzy mimo czyszczenia dpf z popiołu chemią . Ludzie piszą wymień ten czujnik inni tamten czujnik  jedni pisza na hella drudzy tylko ori a inni ze dpf już do wymiany , jeszcze inni że wymienili te wszystkie czujniki i filtr  i nadal cos nie tak . A mi się przypomina problem z  dziwnymi draganiami, rezonansem słyszalnym na zimnym silniku po wrzuceniu drive . Dziesiatki porad , gdybym wiął je wszystkie pod uwagę to bym pół auta wymienił , a przyczyną był przewód doprowadzający powietrze z okolic zderzaka bo ze starosci zrobił się twardy i się nieco skurczył i na połaczeniu z dalsza jego częścią robił się duży luz  na szczeście wymieniłem tylko wszystkie poduszki które nic nie pomogły i wtedy dość przypadkowo odkryłem ten defekt , który jak myśle mają wszyscy użytkownicy którzy mają f10 20d powyżej 10 lat . A piszę to dlatego że nauczony doświadczeniem lubię konkretne rozwiązania . 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
  • 2 miesiące temu...

Spróbuję odkopać posta, 

2.0d m47 163km 

U mnie występuje jeszcze dziwniejsza anomalia, na logu z btoola widać jak w ekspresowym tempie (16min) zapełnia sobie dpfa i w momencie rozpoczęcia wypalania wartość sadzy wraca do 5g czyli ilości w chwili odpalenia auta , ( stanu po poprzednim wypalaniu) , 

Wydaje mi się że wszystko posprawdzalem ( czytając poprzednie posty wtryski turbo i inne mogą nie mieć wpływu na stan rzeczy) , sonda podmieniana, czujniki cisnienia chyba ze 4

orginalne  ,wtryski ok, turbo git , separator odmy nowy, ostatnio wywalilo błąd 4667 od zbyt częstego wypalania, wszystkie możliwe resety i adaptacje zrobione , nawet proba adaptacji EGR nic nie dała , fachowce od BMW rozkładają ręce doradzając wyrwanie chwasta, ewentualnie jeździć tak jest , po sprawdzeniu ISTA nic nadzwyczajnego się nie dzieje wszystko na zielono

Ciśnienie jałowych na zimnym 5-8mbar

Po rozgrzaniu 14mbar

Ostatnia rzecz do sprawdzenia to stan softu , 

Może ktoś z grupy jednak namierzył bolączkę zbyt częstego wypalania i się podzieli bo szkoda paliwa na takie ciągle wypalanie

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.