Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Dzisiaj sprawdziłem jak to jest u mnie. Poczułem że próbuje wypalać na mieście bo biegi na 2000 obrotów zaczął zmieniać. Więc podłączyłem Btool i spokojnie 80 km/h tryb sport obroty 2000. Od załączenia regeneracji do wyłączenia 18 km w takim trybie jazdy. Ostatnie 400 km zrobione 80% miasto, 20% poza miastem trasy - krótkie po kilkanaście kilometrów. DPF od nowości nie ruszany. Na budziku 246000 km - oryginalnego przebiegu. Od ostatniej regeneracji +/- 400 km. Tak to wygląda na starcie wypalania


1.png


i tak na końcu wypalania


2.png

 

Dość wysoki poziom sadzy masz. U mnie zwykle się załącza przy około 30-32g. Wyjątkiem jest gdy jeżdżę po mieście na krótkich odcinkach. W takim przypadku rozpoczyna się proces wypalania ale nie kończy i tym sposobym sadza spada oraz rośnie... Można lekko dobić kilkadziesiąt km taką metodą :norty: Stąd moje przypuszczenie, że dystans mogłeś mieć znacznie mniejszy jak się po raz pierwszy rozpoczęła regeneracja. Ogólnie to są jeszcze regeneracje pomiędzy, o których już pisałem kiedyś, które nie zerują licznika. Jeśli się wypala i nie ma problemów z autem to trzeba, moim zdaniem, po prostu jeździć niezależnie czy to jest 150 czy 400 km.

  • Odpowiedzi 143
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Ma to sens co napisałeś, ale jeżdżę tym autem 5 lat. Znam je bdb. i jego zachowania. Kiedy załącza wypalanie momentalnie to czuję. Biegi zmienia inaczej, klapa się przymyka, auto zupełnie inaczej jedzie. Więc aby było tak jak napisałeś musiałby pominąć te wszystkie rzeczy i wtedy bym tego nie zauważył prawdopodobnie. Jednak tak się nie dzieje, i każde rozpoczęte wypalanie doskonale rozpoznaję. Bez względu na to kiedy się to dzieje, nie przerywam nigdy wypalania, tylko jeśli się zacznie w mieście, wyjeżdżam za miasto i wypalam do końca. W tej chwili z apką Btool dodatkowo pięknie to można obserwować. Natomiast warunki do rozpoczęcia wypalania auto ma codziennie, bo nie robię odcinków 2-3 km, tylko około 15 km, auto jest wystarczająco dogrzane i są spełnione warunki do rozpoczęcia regeneracji codziennie.
Opublikowano

Dzięki za podpowiedzi.

Teoria z dotryskami jest ciekawa, ale ostatnie 2 wypalania miały miejsce podczas trasy - wielu rozruchów i jazdy na zimnym silniku nie było.

Co do temperatury w wydechu to w ogóle jest niska. Monitoruję czujnik za katem a przed DPF (ten do wypięcia) i tu przy jeździe miejskiej mam zwykle okolice 200-250 stopni, przy jeździe w trasie 100 km/h to okolice 300, 120 km/h to 330. Wynika z tego, że opisywane przez BMW samoczynne oczyszczanie DPF nie zachodzi praktycznie nigdy, bo wymaga spalin o temp powyżej 350 stopni. Takie warunki to tylko na niemieckiej autostradzie...

Coś może być na rzeczy z DPF OFF i późniejszym DPF ON, bo były robione przez różne osoby (DPF OFF prawdopodobnie we Włoszech, bo stamtąd auto przyjechało). Wydaje się, że DPF ON jest proste - wystarczy wgrać oryginalny soft.

Normalny tryb jest taki, że przy około 25g sterownik planuje regenerację i w sprzyjających warunkach ją robi. U mnie sterownik nic nie zdąży zaplanować - powyżej 12-15g sadzy wcisnę gaz, ciśnienie w rurze rośnie powyżej dopuszczalnego i od razu załącza wypalanie (dwa ptaszki w BTool).

EGR ustawiłem na 60 (na razie) i patrzę czy to coś da. Na zimno EGR pracuje jak pracował, czujnik lambda pokazuje to samo (okolice 2,5...3,5 na wolnych). Może właśnie dla rozgrzania kata. Dopiero na rozgrzanym aucie widać że tlenu przybywa i lambda rośnie powyżej 5 (na wolnych).

Ale wciąż podejrzewam, że niepotrzebnie się doktoryzuję - tanie mięso jedzą psy i pewnie tak właśnie jest z DPF z firmy JMJ. Jest tańszy niż oryginalne używki, jest mniejszy, wkład filtrujący zajmuje tylko część obudowy i po prostu jest do d... Skontaktowałem się z osobą, która sprzedaje używanego JMJ1016 i zainstalowała wypłukany oryginał. Też miała błędy, częste wypalania, rozrzedzony olej a po wstawieniu oryginału jak ręką odjął...

E61 530d '04 (2015-?), E34 525TDS touring '95 (2006-2016), E30 325i '89 (1996-2006)
Opublikowano

@PiotrJakub


Sterownik masz otwarty prawdopodobnie choc tez nie koniecznie. Ja na wszelki wypadek zrobił bym pełen odczyt BDM żeby mieć pełna kopię w razie czego, a po tym przywrócił ECU do serii. Natomiast do serii najlepiej wrócić WinKFP jak pisałem z najnowszym SPdaten. Wtedy masz pewność 100% , że masz oryginalny najnowszy soft w ECU. Nie wiadomo jak był ten DPF robiony. Jak poszło to jakimś automatem typu DPF Remover czy inny podobny, to sam diabeł nie dojdzie co tam jest w mapach namieszane. A takie rzeczy chłopaczki po piwnicach chińskimi kessami grzebią za parę srebrniaków. Jak to było przywracane też nie wiadomo. Dlatego takie rozwiązanie jest najlepsze z możliwych jak zaproponowałem. Jak będziesz pewny już na 100% że masz 100% ori soft w ECU to możesz zacząć szukać dalej. A teraz to tak naprawdę nie wiesz gdzie jesteś i czego szukać.

Opublikowano
Jakie temperatury z czujnika spalin macie podczas wypalania i jakie podczas jazdy np po mieście? Na który zwracać uwagę bo u mnie BTool pokazuje dwie temperatury tj temp. spalin i temp. przed dpf. U mnie np. przy wypaleniu temp. Sięga ok. 600-650° natomiast przed dpf 500-580°. Po mieście mam analogicznie 250-300° i 180-250°
Opublikowano (edytowane)

Może wgranie czystego softu to jest dobry trop, bo wyszedł mi taki kwiatek:

Screenshot-20190520-072850.jpg Screenshot-20190520-074051.jpg

Wszystko wygląda normalnie, tylko że... odpiąłem od czujnika rurkę doprowadzającą ciśnienie z wydechu, więc wskazanie powinno być ZERO, tymczasem pokazuje ciśnienia jak w czasie normalnej eksploatacji - 24,9 na wolnych, wyższe przy jeździe, ponad 100 przy przyspieszaniu itd... Zero pokazywał do osiągnięcia przez silnik 75 stopni, potem pokazuje ciśnienia zmyślone.

Takie samo wrażenie mam jak czujnik jest normalnie wpięty - przy niskich temperaturach ciśnienia są niskie (np. 5,9), powyżej 80 stopni rosną (10,9) by przy 90+ co najmniej się podwoić (20,9). A po ostudzeniu auta znów niskie. Czy też tak macie?

Aha, czujnik wymieniony, oba pokazują i zachowują się dokładnie tak samo.

A może ktoś chętny do eksperymentu? Odpiąć i zaślepić rurkę od czujnika ciśnienia po czym jazda 10 km, do pełnego rozgrzania silnika i obserwacja jakie ciśnienia wsteczne pokaże sterownik?

Edytowane przez PiotrJakub
E61 530d '04 (2015-?), E34 525TDS touring '95 (2006-2016), E30 325i '89 (1996-2006)
Opublikowano
Jakie temperatury z czujnika spalin macie podczas wypalania i jakie podczas jazdy np po mieście? Na który zwracać uwagę bo u mnie BTool pokazuje dwie temperatury tj temp. spalin i temp. przed dpf. U mnie np. przy wypaleniu temp. Sięga ok. 600-650° natomiast przed dpf 500-580°. Po mieście mam analogicznie 250-300° i 180-250°

 

Dokładnie takie same...

- miasto 200-250°

- trasa 100 km/h 300°

- wypalanie 500-570°

Ja monitoruję temperaturę przed DPF, żeby wiedzieć co się z nim dzieje.

E61 530d '04 (2015-?), E34 525TDS touring '95 (2006-2016), E30 325i '89 (1996-2006)
Opublikowano

PiotrJakub jesli czujnik cisnienia wstecznego odłączysz ECU zastopi

to poprzednimi wartosciami ale po paru km albo 10 min jazdy wyskoczy ci błąnd silnika z ograniczoną mocą


jesli wypniesz tylko wëżyk od dpfa do czujnika to powinien pokazac cos takiego w inpie

Differenzdruck CSF hPa !8192.006 obojetnie czy motor chodzi czy nie

tak jest u mnie zobacz 13.16 min

orginalne ECU z odlączonym wezykiem i Downpipe



mozesz zrobic test wlaczy inpe i na zaplonie ale nie wlaczaj silnika dmuchnij do tego wezyka jesli pokaze cisnienie w inpie jest ok heheh :cool2: mi udalo sie dmuchnac do 200hPa dalej płuca bym wypluł hehehe

Opublikowano

Aramiel, dokładnie to nastąpiło. Pomimo, że czujnik był wpięty (ale miał odłączoną rurkę), to przez kilka minut pokazywał zero a potem wstawiał wartości jakie powinny być i rzeczywiście pojawiły się dwa błędy - błąd czujnika (4CF3) i błąd zbyt małego ciśnienia wstecznego (4166).

Screenshot-20190521-161016.jpg


Tym niemniej udało mi się pobić rekord - 350 km, z czego 250 po Warszawie. EGR 60mg, delikatnie z gazem i proszę:


Screenshot-20190524-071229.jpg


Niestety do samego końca nie włączyła się regeneracja planowana. Mocniej nadepnąłem gaz i od razu wskoczyła regeneracja aktywna. U mnie 26g sadzy to za mało na planowanie.

E61 530d '04 (2015-?), E34 525TDS touring '95 (2006-2016), E30 325i '89 (1996-2006)
Opublikowano
Normalnie ciemność jak dla mnie,możecie mi wytłumaczyć jak się wypala DPF jak poznać że się wypala noi co polecacie aby to monitorować tzn . Do diagnostyki,sory ale jest to mój drugi diesel gdzie wcześniej był DPF usunięty przez poprzedniego właściciela...
Opublikowano

Podepne się robiłem pomiar ciśnienia wstecznego

Na jałowym 5hpa

2000rpm 15hpa

3000rpm 30hpa

4000rpm 35hpa


Jak rozumieć ten wynik chyba wszystko jest w porządku? Dodam że robiłem test zaraz po wypalaniu.

Opublikowano
Podepne się robiłem pomiar ciśnienia wstecznego

Na jałowym 5hpa

2000rpm 15hpa

3000rpm 30hpa

4000rpm 35hpa


Jak rozumieć ten wynik chyba wszystko jest w porządku? Dodam że robiłem test zaraz po wypalaniu.

Piękne wyniki!


O takich mogę tylko pomarzyć, choć kupiłem nowy DPF polskiej firmy :-(

E61 530d '04 (2015-?), E34 525TDS touring '95 (2006-2016), E30 325i '89 (1996-2006)
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Koledzy, trochę grzebałem po zagranicznych forach na temat DPF, jego wypalania, częstotliwości itd.

Ciekawy wątek jest np. tu: https://5series.net/forums/diy-do-yourself-14/diy-maintenance-dpf-94725/page33/

Jeden z użytkowników cierpiał na podobną przypadłość, co niektórzy z Was - po wypaleniu DPF bardzo szybko przybywało mu sadzy i następowały częste regeneracje. Ostatecznie rozwiązał problem poprzez wymianę sondy lambda (oxygen sensor). Pewnie podobne objawy może też dać źle działający przepływomierz.

Dlaczego?

Ano przy źle działającym przepływomierzu lub sondzie lambda sterownik silnika ma nieprawidłowe informacje o składzie mieszanki paliwowej i może sądzić, że mieszanka jest zbyt bogata (za dużo paliwa, za mało tlenu). Wtedy silnik dymi. Wprawdzie wasz silnik może nie dymi, ale sterownik (na podstawie złych danych z czujników) sądzi, że silnik dymi więc dokłada wirtualnej sadzy do waszych DPF'ów.

Spróbujcie może pójść tym tropem. Może porównanie wartości rzeczywistych i oczekiwanych pokaże jakieś znaczące różnice?

E61 530d '04 (2015-?), E34 525TDS touring '95 (2006-2016), E30 325i '89 (1996-2006)
Opublikowano
Miałem uszkodzoną sondę lambda i rzeczywiście wypalanie odbywało się co nawet 50 km. Pojawiał się sporadycznie błąd. Przy sprawdzeniu dokładnym okazało się, ze sonda nie pracowała w pełnym zakresie. Przypuszczam jednak, ze wypalanie co 200 km już nie ma z taka sonda za dużo wspólnego.
Opublikowano

Mały update z eksploatacji DPF JMJ 1016.


Byłem trochę sceptyczny z majstrowaniem przy ustawieniach silnika, ale jak już pisałem, zmieniłem ustawienie adaptacji EGR na 60mg. Przy takim ustawieniu przebieg między wypalaniami DPF wyraźnie wzrósł do 300 - 350 km. Poszedłem więc za ciosem i ustawiłem maksymalną, dopuszczalną wartość, czyli 87mg.


Teraz nie mogę się doczekać regeneracji:


Screenshot-20190617-155950.jpg

Screenshot-20190623-130703.jpg


250 km w ruchu miejskim, 200 km w ruchu podmiejskim (dwupasmówka ze światłami co kilka km), 40 km autostrada (240 - 280 km od regeneracji).


Po jeździe 40 km z prędkością autostradową poziom sadzy według sterownika się nie zmienił (nie ubyło ani nie przybyło), natomiast ciśnienia po tej jeździe były prawie jak po regeneracji.


Zauważyłem też, że po przekroczeniu około 20 g sadzy prawie nie przybywa. Bezpośrednio po regeneracji sadzy przybywa w tempie 0,5- 1,0 g na 10 km (zależnie od warunków jazdy). Po przekroczeniu 20 g sadzy prawie nie przybywa - przy jeździe miejskiej przybywa mniej niż 0,5 g / 10 km natomiast jak tylko przekroczę 100 km/h to zaczyna jej ubywać. W okolicy 23 - 24 g jestem już od 100 km...


Na razie jestem mile zaskoczony :-)


Nie zauważyłem też jakiegoś drastycznego pogorszenia w reakcji auta na pedał gazu przy takim ustawieniu adaptacji EGR.

E61 530d '04 (2015-?), E34 525TDS touring '95 (2006-2016), E30 325i '89 (1996-2006)
Opublikowano
No i mnie dopadł podobny problem mianowicie po wypalaniu sadzy szybko przybywa do różnych wartości, a później zwalnia i zmniejsza, doszło nawet raz do takiej sytuacji że po wypalaniu momentalnie wzrastała sadza i po 5km było 41g :shock: i znów zaczął proces wypalania, a wszystko działo się jadąc w trasie na dystansie ponad 500km i tak wypalał się różnie co 100km lub 200 i więcej na powrocie podobna sytuacja wiec postanowiłem zrobić reset przepływomierza i niby pomogło i do końca trasy około 150km napełniał się powoli i do domu po tym odcinku było niewiele ponad 7g. Rano jadąc do pracy odcinek 20km obwodnicą bez korków też było ok ale już na powrocie tą samą drogą dobił do 25g później jakiś krótki przejazd około 10 km i było 31g ale gdy zgasiłem silnik i był na zapłonie to spadło do 6g. Dziś rano wyjazd do pracy i wartość 31g po pokonaniu 1km spadło do 6g i dalej po dystansie 20km obwodnicą dobiło do 7g i o co mu chodzi normalnie jakaś zagadka, a niedługo wyjazd w długą trasę.
Opublikowano
Czy ustawienie egr na plus (więcej powietrza niż spalin) ma jakieś negatywne skutki? Czy na dłuższą metę można tak jeździć?
Opublikowano
Czy ustawienie egr na plus (więcej powietrza niż spalin) ma jakieś negatywne skutki? Czy na dłuższą metę można tak jeździć?

 

Nie wydaje mi się, ale to tylko moja opinia. Uzasadniam to tak:

To nie jest zaślepienie EGR, gdzie drastycznie zmieniamy skład mieszanki paliwowo - powietrznej, tylko drobna jej korekta. Ja monitoruję cały czas pracę silnika BToolem i widzę, że zawór EGR dalej pracuje, zmienia się jego wysterowanie w zależności od warunków jazdy, nie nastąpiło jakieś drastyczne zubożenie mieszanki (wartości lambda), częstsze zamykanie zaworu itd. Ktoś na forum robił pomiary ilości powietrza (na podstawie danych z BToola cz Inpy) przy różnych ustawieniach adaptacji EGR i wyszło, że przy skrajnych wartościach (na +) było coś około 10% więcej powietrza. Nie sądzę, by miało to istotny wpływ na trwałość silnika czy jego parametry (moc, spalanie), natomiast pewnie ma wpływ na skład spalin. Więcej powietrza to mniej sadzy i więcej tlenków azotu.

W moim przypadku się sprawdziło. Silnik przy nominalnej adaptacji chyba miał tendencję do poddymiania, bo zapychało (i wypalało) mi nowy DPF za często. Teraz mam już 650km od ostatniego wypalania, 27g sadzy... Ponieważ monitoruję cały czas to wiem, że nie było regeneracji po drodze (poza samoistną).

E61 530d '04 (2015-?), E34 525TDS touring '95 (2006-2016), E30 325i '89 (1996-2006)
Opublikowano

W E61 M57 2004r. można ustawić wartości od -40 do +87 i ja ustawiłem +87.

Przy niektórych silnikach ustawia się wartości ułamkowe.


Regeneracja nastąpiła przy ~700km :-)

Ciekawe, czy tak już zostanie.


Screenshot-20190629-121519.jpg

E61 530d '04 (2015-?), E34 525TDS touring '95 (2006-2016), E30 325i '89 (1996-2006)
Opublikowano
Witam. Chciałbym sprawdzić jak egr zachowuje się przy jego ograniczeniu czy są jakieś zmiany w pracy silnika jak również interwały wypalenia dpf. Czy ktoś już ograniczał w silniku m47. Jeśli tak to jaka wartosc najlepiej ustawić? Teraz przy obecnym ustawieniu czyli 0.0 w moim aucie na wolnych przy rozgrzanym silniku pokazuje 60-68% . Tak orzynajmniej pokazuje BTool.Przy wypaleniu jak również gwałtownym przyspieszania 5% czyli zachowanie chyba dobre. Dziwi mnie jedynie to 68%.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.