Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witajcie,


Mam problem z e87 w silniku o kodzie n45b16 1.6

Samochód klekocze jak diesel, a nim nie jest. Po podpięciu pod złącze diagnostyczne pokazują się następujące błędy:

- P2D0F mass air

- P29F4 chyba chodzi o katalizator


Na zimnym silniku po całej nocy przy odpaleniu trzepocze budą. Obroty wzrastają powyżej 1000. Następnie pod odczekaniu chwili stopniowo opadają, ale to chyba normalne.

Jak się ruszy po odpaleniu na zimno to na pierwszy biegu szarpie. Kiedy się rozgrzeje trzyma obroty równo w granicy 800. Po porządnym rozgrzaniu kiedy zatrzymuje na chwile

z silnika dochodzi jakby takie grzechotanie ale z przerwami po dodaniu gazu przestaje. Ale kiedy te dźwięki dochodzą obroty nie falują. Trzymają się równo.


Czy za złą kulturę pracy silnika może odpowiadać zapchany bądź niesprawny przepływomierz? Że cały silnik się telepie i głośno chodzi. Czy może katalizator na wykończeniu?


Czy ten masowy wydatek powietrza nie jest za niski? Rzędu 2,5 g/sec. Nie powinien być 250 g/sec?


Wrzucam zrzuty ekranu co pokazał telefon po podłączeniu pod OBD.


46206275758148546674.jpg

03435241404821110672.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

W przeliczeniu wychodzi 8,1 kg/h, więc ok. Podłącz auto pod komputer z inpa i wklej screen'y błędów, następnie odczyt live data po rozgrzaniu na wolnych obrotach oraz podczas jazdy i coś będzie wiadomo.

2D0F Cyfrowy sterownik silnika: Przepływomierz masowy, sygnał - sprawdź wtyczkę i wiązkę.

29F4 Cyfrowy sterownik silnika: Konwersja katalizatora

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Na wykonczeniu to jest rozrząd i od tego trzeba zacząć. Jedź do mechanika niech sprawdzi czy nie jest przedstawiony, a później walcz z błędami.
Opublikowano

Sprawa wyjaśniona u mechaników z Bukowa. Polecam bardzo.


Wracając do tematu, okazało się że za ten klekot odpowiadały vanosy. Oba wymienione.

Nie znam się na mechanice szczerze, a posiadaczem jedynki jestem od roku, więc nowością dla mnie było, że w silnikach benzynowych kondycję łańcucha można podejrzeć przez wlew oleju silnikowego.


Oczywiście ta wskazówka dla takich amatorów jak ja.


Dziękuję za odpowiedzi na wcześniejsze pytania.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.