Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam Panowie


Niech mi ktoś powie czy trudne jest odkręcenie koła pasowego wału z przyrządem allegrowym za 100zł? pierwszy raz jak było ori koło ściągane mechanik blokował na kole zamachowym.Chciałem je ściągnąć ponieważ delikatnie sączy mi się olej z miski lub z uszczelniacza wału(choć ten był nowy corteco założony).Troszkę pojęcia i zdolności manualnych mam :) Może mi ktoś powiedzieć jak się za to zabrać? trzeba mimo koła wrzucać najwyższy bieg czy to zbędne jest? jeżeli nie posiadam kanału da się zrobić to samemu? bo nie wiem jak długi jest klucz :roll: i też nie wiem o co można by go zaprzeć


przykład: klucz na koło pasowe+kawałek rurki na klucz a drugi koniec do wylewki betonowej a po bokach płyty/pustki tak by zapierały klucz.Martwi mnie tylko to,że może mi ślizgnąć się i obrobi ząbki :roll: bo to takie nie stabilne zbytnio będzie.


Czy po odkręceniu można użyć ponownie tej samej śruby? śruba jeszcze oe bmw,ale dając klei loclite na gwint będzie ok? pytam bo nowa śruba+ przesyłka 100zł :roll: i jak z dokręcaniem tego koła? z tego co słyszałem to 100nm a potem obrót o 60stopni i chyba jeszcze dwa po 30stopni.Z tym,że jeśli dokręcę koło pasowe kluczem 100nm to potem te obroty robić już zwykłym kluczem tzn nasadka+grzechotka+rura na grzechotkę+kątomierz??


:)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
powiem szczerze jeśli masz koło przykręcane jedna srubą bedziesz miał problem z jej odkręceniem.Widziałem filmiki jak kołop było spawane do ogromnych profili i spawy puszczały a śruba trzymała. Zalecana jest nowa śruba

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

Opublikowano

Ja swego czasu wymieniałem koło jednośrubowe. Klucz własnoręczna samoróbka, oparty na podłużnicy z podłożonym klockiem drewnianym, żeby nie pogiąć lub porysować podłużnicy.

Przedłużka 1,5m i poszło. Praca w pojedynkę.

Nie pamiętam momentów, ale robiłem wg instrukcji kluczem dynamometrycznym i potem dokręcenie bez kątomierza.


Nic nie podkładałem, klucz nie spadł i nie obrobił zębów. Niemniej podłożenie jakichś desek z pewnością nie zaszkodzi. Brzmi to mało fachowo, ale najważniejszy jest efekt. Dasz radę.

Opublikowano

Zielo ale co Ty zapierałeś o podłużnicę? po później napisałeś,że nie trzeba nic bo klucz nie spadł


Mi chodzi o zablokowanie klucza.Bo jedna strona idzie na koło pasowe a koniec klucza o co mam zablokować??muszę bo inaczej będzie się kręcił razem z kołem :P

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zielo pewnie pisze o kluczy do koła pasowego bo jest taki specjalny a drugim odkręcał srube

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

Opublikowano

ok kumam już.Pytanie jeszcze jedno o dokręcenie koła pierw 100nm potem 60stopni+60 i 30 jak to wykonać?


przykład:dokręcam śrubę 100nm aż pstryknie klucz,zdejmuję kluczę i teraz wpinam kątomierz w klucz grzechotkowy a wyjście kątomierza z tyłu w nasadkę ? czy jest jakaś różnica skąd zacznę te 60stopni kręcić? np czy ustawię klucz na godzinie 12 czy na 15 ? :roll: i dokręcanie na zasadzie pierwsze 60stopni odczekać chwilę kolejne 60 odczekać i 30? zastanawia mnie dlaczego od razu nie można te 120 wykręcić pierwsze,ale może chodzi o to by zbyt dużego przeciążenia na śrubie czy wale nie wykonywać :roll:

Opublikowano
Zielo pewnie pisze o kluczy do koła pasowego bo jest taki specjalny a drugim odkręcał srube

Dokładnie tak. Klocek na podłużnicę i na to oparłem blokadę. Blokada wykonana metodą kątówka+spawarka. A i tak nie spadła i blokowała perfekcyjnie.

Opublikowano
Zielo pewnie pisze o kluczy do koła pasowego bo jest taki specjalny a drugim odkręcał srube

Dokładnie tak. Klocek na podłużnicę i na to oparłem blokadę. Blokada wykonana metodą kątówka+spawarka. A i tak nie spadła i blokowała perfekcyjnie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak blokada jest dobrze dopasowana to nic się nie ześlizgnie. Swego czasu trochę tego sprzedałem i nikt nie zgłaszał problemów, do niej dorzucałem metrowy profil i spokojnie można odkręcić śrubę bez zapierania o nic, wystarczy druga osoba, która trzyma profil jak Ty odkręcasz śrubę. Przyjemna wymiana, oczywiście od góry, po wyjęciu wentylatora jest mnóstwo miejsca, choć można również zablokować żaluzje w pozycji zamkniętej i też się da. Polecam przed zdjęciem paska narysować jak jest ułożony na rolkach :wink:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Polecam przed zdjęciem paska narysować jak jest ułożony na rolkach :wink:

Dokładnie sam pamiętam jak ściągałem pasek pierwszy raz a potem głowiłem sie którędy on szedł :mrgreen:

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.