Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,


Planuje dołożenie tempomatu do swojego E91, jednak od dłuższego czasu przeglądam różne ogłoszenia, aukcje itp i nie moge znaleźć odpowiedniego przełącznika zespolonego z tempomatem. Każdy z tempomatów ma inny nr seryjny...


U mnie sprawa wygąda następująco:


https://zapodaj.net/aef1175dae722.jpg.html


https://zapodaj.net/13d6c0dddb574.jpg.html


Np znalazłem taki https://allegro.pl/oferta/bmw-e90-e91-manetki-obudowa-tempomat-962675-pajak-7764286996

ale czy bedzie działał po zakodowaniu nie wiem..


Mój VIN jeśli w czymś pomoże: WBAVR71030ks92442


Z góry dzięki za pomoc

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Sprawdziłem wszystkie aukcje które znalazłem i wygląda na to że nie ma pasującego tempomatu do mojego auta. A przynajmniej takiego na którym znajdują się nr-y z w/w strony...
Opublikowano

Odpowiedź jest prosta. Czekaj lub kup nówkę. Innej możliwości nie widzę.

W moim poście wstawiłem Ci swoj pająk ale on jest od lifta i nie podejdzie chyba

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wpisuj 7 ostatnich znaków numeru części i tak szukaj też.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Chciałbym doposażyć w tempomat moje e90 320i 2005r. Czy ktoś może polecić kogoś kto się tym zajmuję w Warszawie lub okolicach?
  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Witam,

postanowiłem trochę odświeżyć temat. Posiadam BMW 3 E91 320D bez tempomatu. Dowiedziałem się że te samochody zostały tak stworzone że z wersji podstawowej można zrobić full opcje :D . Byłbym bardzo wdzięczny jeśli by ktoś mi podpowiedział od czego zacząć i jak to wygląda krok po kroku :) .


Pozdrawiam

Opublikowano

A my tu mamy wszyscy szklane kule. Pasuje ?

Stary nawet nie przeczytałeś tego tematu który ma kilka wpisów. Przeczytaj i dodaj coś do swojego postu

Opublikowano

Sprawa jest dość łatwa i szybka.

U mnie wystarczyło kupić przełącznik z tempomatem i dolną część obudowy kolumny kierowniczej, taśmy nie musiałem wymieniać, + koszt programowania ok. 100zł

Przełączniki dobierałem na podstawie nr katalogowych z bmwstore, realoem.


Sama wymiana:

-odkręcasz klemę z akumulatora,

- pod kierownicą masz dwie dziurki (jeżeli kierownica nie była wcześniej ściągana to są pokryte skórą) wkładasz jakiś szpikulec w celu odblokowania zaczepów trzymających poduszkę powietrza,

-ściągasz poduszkę i odłączasz jej zasilanie,

- odłączasz sterowanie przyciskami na kierownicy,

- kluczem nasadowym odkręcasz śrubę trzymającą kierownice,

- demontujesz obudowę kolumny kierowniczej,

- demontujesz przełącznik i składasz resztę w odwrotnej kolejności.


Po wymianie przełącznika komputer będzie Cię informował o za niskim ciśnieniu w kole. Po wprogramowaniu tempomatu wszystko działa super.

Przy ściąganiu kierownicy dobrze jest zaznaczyć jej położenie żeby nie włożyć jej przy montażu w zły ząbek.

Opublikowano
Nie ma czegoś takiego jak wsadzenie na zły ząbek. Wchodzi w jedna pozycje i już. To nie polonez
  • 1 rok później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wychodzi na to że znalazłem pasujący wg OEM tempomat:


https://allegro.pl/oferta/przelacznik-zespolony-tempomat-bmw-e87-e90-9110894-9539708277


Czy oprócz tempomatu coś jeszcze jest potrzebne żeby działał ? (Poza kodowaniem oczywiście)

Co innego mówi katalog, a co innego praktyka.

W praktyce, wiele numerów części nigdzie nie wchodzi do katalogu, a działają bez zarzutu.



Po montażu manetek, dopisujesz klucz kodowy dla tempomatu, następnie kodujesz DSC i sterownik silnika.

Kodując DSC, automatycznie kodujesz też manetki.

Następnie konieczna jest kalibracja czujnika kąta skrętu i tyle

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.