Skocz do zawartości

320i Falujące obroty w czasie jazdy i dziwne zgrzyty


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witajcie,

Pojawiają się kolejne problemy z moim E46 (320Ci, automat).

Pierwsza rzecz: niedawno zauważyłem, że w czasie jednostajnej jazdy (bez przyśpieszania, hamowania, zmiany biegu) obroty spadają z około 2,5k do 2,2k, a potem z powrotem wskakują na 2,5k i tak w kółko.

Druga sprawa: co jakiś czas słychać taki tępy, jakby wytłumiony zgrzyt. Czasem kiedy to słyszę mam wrażenie, że brzmi to jakby podczas jazdy jakaś ciężka, metalowa część uderzyła o asfalt.


Czytałem, że może być problem ze sprzęgłem hydrokinetycznym, ale obawiam się, że na tym może się nie skończyć.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tak, konwerter do wymiany, sprawdź też błędy, wtedy może coś uda się wydumać.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tak, sprzęgło hydrokinetyczne. Trudno powiedzieć nie słysząc dźwięku, są jakieś problemy ze zmianą biegów lub/i ruszaniem?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Generalnie żadnych.

Jedyne do czego mógłbym się przyczepić to to, że kiedy przyśpieszam i puszczę gaz to czuć szarpnięcie, jakby przyhamowanie silnikiem.

Opublikowano

Kolejna obserwacja.

Pojechałem się przejechać, prosta droga, prędkość raczej poniżej 50 na godzine, obroty w granicach 2k, pedał gazu lekko, jednostajnie wciśnięty.


Obroty falowały w granicach 1,8k-1,5k w odstępach 2-3 sekundowych. Zauważyłem, że kiedy wskazówka obrotów zbliża się do dolnej granicy falowania pojawia się ten zgrzyt, po którym od razu wraca do normalnych obrotów, potem znów spada, znów zgrzyt i wraca. I tak w kółko.


Przy przyśpieszaniu czy zwalnianiu ani zgrzyt ani falowanie nie występuje.

Opublikowano
Jeżeli przy prędkości rzędy 60 km/h lub trochę więcej po delikatnym dodawaniu gazu masz wrażenie że przez moment samochód zachowuje się jakby jechał po tarce, masz 100% pewności że hydrokinetyk jest do regeneracji.
Opublikowano
Tarka, to jakbyś jechał po małych poprzecznych nierównościach. Cała karoseria delikatnie drga jest hałas podobny do terkotu i może delikatnie szarpać.
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Faktycznie, po wymianie (regeneracji) konwertera problem ustąpił.


Natomiast, to chyba prawda co mawiają o BMW: naprawisz jedno, padnie coś innego. Ale to już oddzielny temat.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.