Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,


Posiadam BMW E46 325i, 2002 r..


Na początku grudnia 2018 robiłem u mechanika wyciek płynu chłodniczego. Wymienione zostały węże, zbiornik wyrównawczy i zalany został nowy płyn.


Po około miesiącu pojawił się problem. Otóż po przejechaniu krótkiego odcinka (auto było rozgrzane, bo wcześniej było jeżdżone), zaparkowaniu auta i zgaszeniu silnika włączył się wentylator chłodnicy na pełne obroty i nie chciał się wyłączyć. Zdjąłem klemy z akumulatora i się wyłączył.


Dwa dni później problem się powtórzył. Po odstawieniu auta pod domem wentylator nie pracował, a gdy podszedłem do niego 3h później, to wentylator pracował na pełnych obrotach. Od tamtego czasu wyjmuje bezpiecznik na noc.


Sprawdzałem wentylator INPĄ i gdy zadawałem mu procentowo obroty wszystko było ok. Temperatura na czujnikach też ok. Wentylator został wyjęty i przeczyszczony, bo płytka modułu wyglądała dobrze.


Wczoraj znowu pojawił się problem, ponieważ gdy stałem w korku auto zagrzało się do czerwonego pola, ale po chwili temperatura wróciła do normy. Zjechałem na pobocze i wentylator pracował na wysokich obrotach, a po zaparkowaniu i zgaszeniu silnika normalnie się wyłączył.


Czy ktoś ma pomysł co może być przyczyną takich problemów?


Pozdrawiam

Łukasz

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zapewne moduł wentylatora, nie ma jego błędu?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Sprawdzałem błędy INPĄ i jakieś błędy od wentylatora były, ale dziwne jest to, że normalnie działał na teście (tam gdzie się podaje procenty). Fakt, że nie włącza się przy załączeniu klimatyzacji.


Odpadają takie rzeczy jak termostat albo zapowietrzenie układu? Może magicy nie odpowietrzyli prawidłowo przy zalewaniu.

Opublikowano

Dzięki za odpowiedzi!


A jest jakiś sposób na odpowietrzenie już zalanego układu chłodzenia, czy trzeba spuszczać cały płyn?

Opublikowano

Sprawdziłem układ chłodzenia (odpowietrzenie) i po odkręceniu śruby odpowietrzającej wyciekał płyn, więc raczej jest odpowietrzony.


Dolałem jeszcze płynu do maxa i będę to kontrolował.


Czy ma ktoś pomysł co jeszcze może być przyczyną?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Otóż po przejechaniu krótkiego odcinka (auto było rozgrzane, bo wcześniej było jeżdżone), zaparkowaniu auta i zgaszeniu silnika włączył się wentylator chłodnicy na pełne obroty i nie chciał się wyłączyć. Zdjąłem klemy z akumulatora i się wyłączył.


Dwa dni później problem się powtórzył. Po odstawieniu auta pod domem wentylator nie pracował, a gdy podszedłem do niego 3h później, to wentylator pracował na pełnych obrotach. Od tamtego czasu wyjmuje bezpiecznik na noc.

Dla mnie to wygląda na zapowietrzony układ chłodzenia.

Mocno polemizowałbym.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Czy ma ktoś pomysł co jeszcze może być przyczyną?
moduł wentylatora

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Ok, dzięki. W takim razie chyba pozostaje kupno nowego wentylatora z modułem.


Tylko czemu raz załącza się prawidłowo jak zagrzeje się silnik, a raz działa na pełnych obrotach długo po zgaszeniu auta?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ponieważ pada elektronika w nim.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Witam,


Problem rozwiązany - pomogła wymiana modułu sterującego wentylatorem. W sumie wymieniłem cały wentylator bo było łatwiej ;)


Pozdrawiam i dzięki za pomoc!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.