Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam wszystkich! (to mój pierwszy post tutaj)


w listopadzie kupiłem swoją pierwszą BMW, seria 1 F20 116i 136km, 190tys przebiegu

wszystko super, silnik chodzi elegancko, z mocą też wydaje mi się, że jest ok. Problem w tym, że auto pali olej, wycieków nie widzę.

Gdy go kupiłem, olej od razu wymieniłem, przejechałem okolo 4tys km, po czym musiałem dolać mu 1l (na miarce było min). Ostatnio przejechałem 500km i znowu miałem na min (praktycznie wziął ten 1l, który dolałem) :cry:

Jeżdzę głównie po mieście, często w korkach, jedynie weekendami poza miastem.

Czasem zdarza się mi depnąć mocnej ale raczej niezbyt często i nigdy na zimnym.


Ktoś się orientuje jaka może być tego przyczyna (silnik N13)?


Prosiłbym też o namiary na jakiegoś dobrego mechanika w rozsądnej cenie, w okolicy Krakowa.

Opublikowano

Po zdjeciu plastikowej obudowy silnika widze ze jest sporo oleju w okolicach korka wlewu oleju. W okolicy uszczelki odmy nie widze wyciekow, wiec chyba jest ok.

Na poczatek wymienie uszczelke pod korkiem wlewu i zobacze co dalej...

Opublikowano
U mnie po 2500 km musiałem dolać 600 ml. Membranę mam zmienioną, zmienię jeszcze zawór PCV, bo i tak mam pęknięty zaczep na rurce od strony dolotu, to zobaczę czy coś się zmniejszy spalanie. Jeśli się nie poprawi to raczej przejdę na dobry syntetyk 0w40.
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

tydzien temu sprawdzałem olej - poziom ok

sprawdzam dzisiaj - bagnet suchy! (dolałem aż 0,7l) przez ten tydzien zrobiłem jakies 400km ale jezdzilem dosyć ostro

zauważyłem że wężyk odpowietrzenia od odmy (https://www.bmwstore.pl/pl/katalog/produkt/7608144-przewod-elastyczny-odpowietrzajacy) jest całkowicie przerwany!

silnik chodzi git, nawet z przerwanym przewodem, oczywiscie wężyk skleiłem i zamówiłem juz nowy

czy ten wężyk od odmy może on być winowajcą palenia takich ilości oleju??? może przerwał się bo odma jest przytkana?

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Cześć,

Mam ten sam problem w 116i żony. Przebieg 140k i zjada olej jak głupia. Po 1000 km dolalem ostatnio ponad litr.

W hali garażowej na ziemi czarne drobiny osadu. Zalna jest shell helixem 5w30.

Zastanawiam się czy nie spróbować czegoś 10w40

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Cześć,

Mam ten sam problem w 116i żony. Przebieg 140k i zjada olej jak głupia. Po 1000 km dolalem ostatnio ponad litr.

W hali garażowej na ziemi czarne drobiny osadu. Zalna jest shell helixem 5w30.

Zastanawiam się czy nie spróbować czegoś 10w40

Kolego, jak chcesz do końca zabić silnik to może od razu zalej full-mineral 15W-50? Na bank nic nie wycieknie... :duh:

A tak na poważnie to kup coś sensownego i sprawdzonego, a nie kit z reklamy? Polecam f-mę Pro-Choice ze Szczecina http://pro-choice.pl/ Od lat kupuje tam oleje, filtry itp. Może jakiś Miellers lub Amsoil doradzą. :cool2:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Cześć,

Mam ten sam problem w 116i żony. Przebieg 140k i zjada olej jak głupia. Po 1000 km dolalem ostatnio ponad litr.

W hali garażowej na ziemi czarne drobiny osadu. Zalna jest shell helixem 5w30.

Zastanawiam się czy nie spróbować czegoś 10w40

 


Miałem 116i i nie brał ani grama oleju.

Co wg Ciebie ma dać 10w40? :duh:

Zmianą oleju na gęstszy nie naprawisz motoru :mad2: :mad2: :mad2:

Opublikowano
Witam mam Peugota 308 1.6 vti 120KM z silnikiem bmw i też łyka olej elf 5W/30 na 1.5 tyś. 1 L muszę dolać zalałam ceramizer zobaczymy czy coś pomoże zmierzylem kompresję napiszę o wynikach jak przejade 1.5 tyś. km osobiście myślę że to wina pierścieni poprzedni właściciel wymieniał olej co 25 tyś. :duh: :nienie: i pewnie Nangar złapał pierścienie bo na jednym mam słabsze ciśnienie a przebieg to 78 tyś.
Opublikowano
To jakie miałeś ciśnienie? Mogłeś zrobić najpierw płukanke silnika i wtedy zalać świeży olej z Ceratekiem. Bmw dopuszcza oleje 0w40 i 5w40. Jeśli spalanie oleju by nie spadło możesz spróbować przejść na wyższą lepkość.
Opublikowano
To jakie miałeś ciśnienie? Mogłeś zrobić najpierw płukanke silnika i wtedy zalać świeży olej z Ceratekiem. Bmw dopuszcza oleje 0w40 i 5w40. Jeśli spalanie oleju by nie spadło możesz spróbować przejść na wyższą lepkość.

13,8 15,5 i 2x16 takie ciśnienie miałem nowy olej zalany no parę tyś. zrobione płukanka będzie i jeszcze zaleje nafty do cylindrów na tydzień go postawie i zobaczę czy coś da masz racje 5W/40 z lepkością taki olej miałem pod ręką i zalałem

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Cześć małe sprostowanie pomiaru ciśnienia i nowy pomiar po około 1.7 tyś. km trochę się wyrównało jak zrobię zmianę i płukanke to dam znać czy będzie łykał olej na razie mniej wziął

14.3-14.3

13.2-14

16.2-14

16-14.2

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

W bmw nie miałem takich problemów jednak silniki benzynowe audi i porsche zalane mobil 1 peak life 5w50 po zastosowaniu wcześniej płukanki olejowej do 8000 km nie biorą zbyt dużo oleju.

Sam wytestowalem ten olej i polecam na zwiększone zużycie oleju przez silnik.

W autach VAG zużycie wydatnie sie zmniejsza jeśli kręcisz silnik do max 3300 obrotów lub podczas zwykłej jazdy miejskiej.

MADE IN PRL
Opublikowano
Bardzo ładne Ci wyszło ciśnienie. To tak się wyrównało po zmianie oleju i dodaniu ceramizera? A jak spalanie oleju?

Cześć olej jeszcze nie zmieniony jak dodawałem ceramizera to dolałem do stanu elfa 5W40 i na 2,5 tyś. ze 2 mm na miarce ubyło więc jakaś poprawa jest zadowolony jestem :D

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Witam.


Czyli zastosowanie Ceramizera znacznie zmniejszyło spalanie oleju? Rowniez mam z tym problem. Spala jakies 400 ml na 1000 kilometrow. W warsztacie wymieniono wiele uszczelek. Teraz proponuja remont silnika, wymiane pierscieni i uszczelki pod glowica... Nie chce wydawac 10 tysiecy zlotych :x Zwlaszcza, ze dopiero wlozylem w niego polowe tej sumy.

Opublikowano

Taki wyjątek z instrukcji serwisowej https://www.newtis.info/tisv2/a/en/f20-118i-sha/repair-manuals/00-maintenance-general-note/00-07-operating-fluids/2v3QS5F


For BMW spark-ignition and diesel engines, the maximum permissible engine oil consumption is 0.7 l/1000 km.


Because of their increased power output and torque, M engines have a maximum permissible oil consumption of 1.5 l/1000 km.


U mnie znika/znikało jakieś 200ml na 1000km ale właśnie wróciłem z wakacji w górach gdzie sporo było jeżdżone i po jakimś 1300km musiałem dolać prawie 800ml.


Wczoraj zalałem do maxa i robię nowe pomiary spalania oleju.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.