Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam mam pytanie czy prowadnice zacisków w e46 należy smarować czy nie? jedni mówią,że nie może tam być smaru zaś inni,że bez smaru cięzko to będzie chodzic
Opublikowano
Oczywiście ze prowadnice trzeba smarować. Przy demontażu dokładnie je wyczyść, przy montażu wysmaruj kazdą smarem do hamulców. Prowadnica musi być śliska aby zacisk swobodnie się poruszał, inaczej może nie odbijać do końca i przypalać tarcze/klocki
Opublikowano

w książce sam naprawiam+ w Tisie pisze


https://zapodaj.net/6914972d56e96.png.html


Wyciągnąć czujnik zużycia klocka hamulcowego w kierunku do tyłu od klocka hamulcowego.


Poluzuj śruby prowadzące (1) za pomocą specjalnego narzędzia 34 1 080 . Wyciągnąć zacisk hamulca wstecz.


Uwaga instalacyjna:

Tylko czyste śruby prowadzące; nie smaruj.



Sprawdź wątki.


Wymień wszystkie śruby prowadzące, które nie są w idealnym stanie.


Moment dokręcania



w bmw sam naprawiam też:


https://zapodaj.net/d98e08f855545.jpg.html

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

No właśnie nie smaruj a wymieniaj na nowe by BMW mogło zarabiac na czesciach. Tak samo tyczy sie oleju w skrzyni ze sie nie wymienia albo olej silnikowy po 22 tys to tylko po to by potem jechac do serwisu i wymienić na nowe.

A wiec moim zdaniem smaruj , nie zaszkodzi a bedzie lepiej niż bez

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

Opublikowano

z tym,że czy pasta ate plastilube nada się czy lepiej pasta bremszylinder? bo trochę sprzeczne dane są.W instrukcji plastilube pisze:


- nie smarować powierzchni ciernych klocka oraz tarcz hamulcowych i części gumowych


natomiast ate podaje,że przy montażu nowych gumek(w których poruszają się prowadnice) należy otwory zacisku posmarować pastą ate plastilube i następnie włożyć gumkę w otwór.


Popytałem trochę ludzi w necie i tylko 2,3 osoby nie smarują a reszta smaruje :twisted:


Pytanie tylko czy ate plastilube czy tą do tłoczków hamulcowych? bo tamta:


Pasta do Smarowania Cylindrów i Tłoczków Hamulcowych ATE Bremszylinder 180g


Smar Ate Bremszylinder-Paste stworzony został do stosowania przy naprawie, mantażu i konserwacji wewnętrznych części hamulca jak powierzchnie toczne cylinderków, tłoczki, uszczelki i prowadnice. Gwarantuje znakomite smarowanie i obniża tarcie między elementami.

Opublikowano

Możesz używać pasty Bremszylinder. Tylko najpierw oczyść prowadnice i posmaruj bardzo cienko, tak żeby prawie nie było widać że jest posmarowane, około 1 cm prowadnicy za gwintem.

Oczywiście możesz dać więcej smaru,ale to jest marnotrawstwo. ;)

Opublikowano

Panowie to jak to w końcu jest jedni mówią smarować inni,że nie,że niby posmarowane prowadnice zle pracują bo klocek nie odchodzi od tarczy(dlatego,że guma w której pracuje prowadnica ma rowki) i gdy jest wszystko suche tam bez smaru to guma się napręża przy hamowaniu a po puszczeniu hamulca rowki/żeberka.. odpychają klocek od tarczy.Posmarowanie prowadnicy może skutkować tym,że po puszczeniu hamulca guma nam się ''slizgnie'' po prowadnicy przez co guma wróci do stanu pierwotnego a klocek zostanie dalej przy tarczy...


czy to prawda???

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Moim zdaniem nie. Klocek dociskany jest do tarczy przez cylinderek w poprzez wciśniecie hamulca. Gdy go zwolnimy zadna siła nie ciśnie tłoczka. Klocki wcale sie nie odsuwają od tarczy jedyne co przestaja cisnąc ale przylegaja do tarczy. Spróbuj recznie wcisnąć tłoczek zobaczysz ze nie dasz rady wiec jak sama guma moze wytworzyć tyle siły by go cofnąć .

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

Opublikowano
Nie pisz głupot. Sprężyna nie odsuwa klocków od tarczy. Wewnątrzny klocek jest wpięty w tłoczek (ma swoją sprężynę w kształcie pająka), a zewnętrznego trzyma właśnie ta sprężyna nr 7. Te sprężyny są tylko po to, aby ci nie dzwoniło jak jedziesz na dziurach i nie wybijało elementów sąsiednich.
Opublikowano

https://www.google.de/search?q=zaciski+hamulcowe+mercedes+w124&client=opera&hs=KG7&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwi4r8DWqq7gAhVE6KQKHXFmBQIQ_AUIDigB&biw=1600&bih=769#imgrc=ZZXENpVD2Dvt2M:

Ok, jak jesteś taki obeznany w mechanice, to wytłumacz mi dlaczego w tym zacisku nie ma sprężyny i jak tu jest rozwiązane cofanie klocków.

Dla ułatwienia dodam, że to jest tak samo zacisk pływający, z tą różnicą, że w BMW prowadnice zacisku są przykręcone do jarzma zacisku, a tu prowadnice sa w gniazdach jarzma.

Nowe zaciski w Mercedesach sa takie same jak w BMW (wygląd i zasada działania)


" Wewnątrzny klocek jest wpięty w tłoczek (ma swoją sprężynę w kształcie pająka)" która tylko i wyłącznie trzyma klocek przy tłoczku.

Opublikowano
Nie ma żadnych mechanizmów cofania tłoczka. Nie ma takiej potrzeby. Brak siły na tłoczek - brak hamowania. pomyśl.. Jeśli miałoby rozszerzyć klocki ( cofnąć tłoczek) sprężyna powinna być między klockami. Wtedy miałoby to jakiś sens. Sprężyna która jest - ta nr 7- dociska klocek PROMIENIOWO -w kierunku osi. zobacz jak ona jest zbudowana. Jest zresztą za klockiem zewnętrznym, więc jakby miała cokolwiek cofać to cofałaby cały mechanizm: tłoczek, klocek, tarczę, klocek i to też powodowałoby hamowanie.
Opublikowano
Witam mam pytanie czy prowadnice zacisków w e46 należy smarować czy nie? jedni mówią,że nie może tam być smaru zaś inni,że bez smaru cięzko to będzie chodzic

 

Prowadnice zacisków oczyszczamy i nakładamy smar tak aby pozostał jedynie film na powierzchni. Jak sobie wymieniałem tarcze to sprawdzałem jak chodzą tłoczki bez oraz z smarem. Oczywiście zmontowałem ze smarem. Tak samo smarujemy zewnętrzne powierzchnie klocków w miejscu styku z zaciskiem (po to aby nie piszczalo czy cos).

Jako smarowidło używałem Textar Cera Tec Smar ceramiczny hamulców.

Opublikowano
Witam mam pytanie czy prowadnice zacisków w e46 należy smarować czy nie? jedni mówią,że nie może tam być smaru zaś inni,że bez smaru cięzko to będzie chodzic

 

Prowadnice zacisków oczyszczamy i nakładamy smar tak aby pozostał jedynie film na powierzchni. Jak sobie wymieniałem tarcze to sprawdzałem jak chodzą tłoczki bez oraz z smarem. Oczywiście zmontowałem ze smarem. Tak samo smarujemy zewnętrzne powierzchnie klocków w miejscu styku z zaciskiem (po to aby nie piszczalo czy cos).

Jako smarowidło używałem Textar Cera Tec Smar ceramiczny hamulców.

 


ale co ze smarem lepiej pracowało to? bo kurcze sam zgłupiałem już :roll:


Mówimy cały czas o tych prowadniach:


https://zapodaj.net/48087d19e8c55.jpg.html


tak?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.